RUP-modiriate-project

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۶۲ اسلاید مقدمه ای بر پروژه: مهمترین دیسیپلین در RUP و هر متدلوژی دیگری، دیسیپلین مدیریت پروژه است. در نهایت مدیر پروژه مسئول موفقیت پروژه است. مدیریت پروژه های نرم افزاری، هنر متوازن ساختن اهداف متضاد، مدیریت ریسک و غلبه بر محدودیتهای تحویل موفقیت آمیز محصولی است که هم نیازهای مشتریان (کسانیکه برای سیستم پول می پردازند) و هم نیازهای کاربران را برآورده کند. این حقیقت که پروژه های بسیار کمی واقعاً موفقیت آمیزند، برای توضیح سخت بودن موضوع کفایت می کند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1155 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت پروژه در RUP”

مدیریت پروژه در RUP

اسلاید 1: RUP مدیریت پروژه در

اسلاید 2: فهرست مطالبمقدمهاهدافبخش اول) اشاره به برخی مفاهیمبخش دوم ) جریان کاربخش سوم ) مرور فعالیتهابخش چهارم ) خروجیهابخش پنجم ) برخی رهنمودهامنابع

اسلاید 3: مقدمه اي بر مديريت پروژهمهمترين ديسيپلين در RUP و هر متدلوژي ديگري، ديسيپلين مديريت پروژه است. در نهايت مدير پروژه مسئول موفقيت پروژه است. مديريت پروژه هاي نرم افزاري، هنر متوازن ساختن اهداف متضاد، مديريت ريسك و غلبه بر محدوديتهاي تحويل موفقيت آميز محصولي است كه هم نيازهاي مشتريان (كسانيكه براي سيستم پول مي پردازند) و هم نيازهاي كاربران را برآورده كند. اين حقيقت كه پروژه هاي بسيار كمي واقعاً موفقيت آميزند، براي توضيح سخت بودن موضوع كفايت مي كند.

اسلاید 4: اهداف ديسيپلين مديريت پروژهفراهم كردن چارچوبي براي مديريت پروژه هاي شديداً نرم افزاريفراهم‌كردن رهنمودهاي عملي براي طرح ريزي، تامين نيروي انساني، اجرا و نظارت بر پروژه ها فراهم كردن چارچوبي براي مديريت ريسكمديريت افراد: استخدام، آموزش، رهبري مديريت بودجه: تعيين، تخصيص و غيره مديريت قراردادها: با تامين كنندگان و مشتريانمديريت ريسك طرح ريزي براي يك پروژه با روش تكرار، براي تمام چرخه حيات و براي يك تكرار به خصوص نظارت بر پيشرفت يك پروژه با روش تكرار، و متريكها

اسلاید 5: بخش اول) اشاره به برخی مفاهیمارزیابی کیفیتتکرارسنجش کیفیتمتریکهازمینه های سازمانی برای RUP نمونه های اولیهریسکها

اسلاید 6: ارزيابي كيفيت:اندازه گيري و اجراي فرآيند بررسي كيفيت توليد در تمام طول چرخه حيات پروژه اجرا مي گردد، اين ارزيابي عمدتاً در موقع توليد يك خروجي يا پايان يافتن يك مرحله از سيستم انجام مي شود. ارزيابيهاي مختلف كه در خلال چرخه حيات انجام مي شوند عبارتند از: مراحل مهم (Milestones) بازرسي ها( Inspection )‌بازنگري ها (Review) سير در كد برنامه ها (Walk throughs)مراحل مهم: در پايان هر چهار فاز RUP اتفاق مي افتند و موفقيت در رسيدن به اهداف را بررسي مي كنند. اين چهار مرحله مهم عبارتند از: مرحله مهم اهداف چرخه حيات (در پايان فاز Inception)مرحله مهم معماري چرخه حيات (در پايان فاز Elaboration) مرحله مهم توانايي هاي عملياتي اوليه ( در پايان فاز Construction) مرحله مهم انتشار محصول ( در پايان فاز Transtion) مراحل مهم كوچكتر ( Minor Milestones) در پايان هر تكرار اتفاق مي افتند و روي بررسي اهداف تكرار تمركز دارند. ارزيابي كيفيت، يك تلاش دوره اي براي تشخيص پيشرفت مداوم در سراسر تكرارها و فازهاست

اسلاید 7: ادامهبازرسي: يك تكنيك ارزيابي رسمي است كه در آن محصولات و خروجيها بصورت جزيي بوسيله شخص يا گروه ديگري غير از نويسنده آن آزمايش مي شوند. اين ارزيابي به منظور تشخيص خطاها، تخلف از استانداردهاي توليد و مشكلات ديگر است. بازنگري: يك جلسه رسمي كه در آن ‏، محصول يا خروجي، يا مجموعه اي از محصولات و خروجيها براي كاربرد‏‎، مشتري ، يا هر ذي نفع ديگري ارائه مي شود. اين جلسه به منظور ارائه توضيحات و نهايتاً پذيرش محصول است. سير در كد برنامه: فرآيند بازنگريي كه در آن توليدكننده يك يا چند نفر از تيم توليد را براي بررسي قسمتهايي از يك محصول كه او تهيه كرده است هدايت مي كند .در اين فرآيند افراد پرسشهايي در رابطه با كد مطرح مي كنند‏، توضيحاتي در مورد تكنيكها، قالبها، اشكالات احتمالي، تخلف از استانداردهاي توليد و ساير مشكلات ارائه يا اضافه مي كنند.

اسلاید 8: تكرار:بطور سنتي پروژه ها طوري سازماندهي مي شدند كه ديسيپلينها بصورت متوالي و فقط يكبار انجام مي شوند. اين رويكرد منجر به چرخه حيات آبشاري شد. مشكل اساسي اين نوع چرخه حيات اين است كه مشكلات از ابتداي پروژه تا زمان تست خود را نشان نمي دهند و در اواخر چرخه حيات با انبوهي از مشكلات تشديده شده و انباشته شده مواجه مي شويم كه باعث طولاني تر شدن زمان تست سيستم مي گردد روش انعطاف پذيرتر و با ريسك كمتر انجام پروژه ، انجام تكراري ديسپلينهاي توليد است كه باعث مي‌شود فهم بهتري از نيازمنديها حاصل شود و همچنين معماري بهتر و قوي تري شكل گرفته و سازماندهي بهتري از توليد صورت‌گيرد.اين روش‌چرخه حيات تكراري نام دارد.هر بار عبورازتوالي‌هاي ديسيپلينهاي فرآيند ‏، يك تكرار گفته مي شود.

اسلاید 9: ادامهاز نظر توليد، چرخه حيات نرم افزار يك توالي از تكرارهاست كه در طي آنها نرم افزار بصورت تدريجي و افزايشي توليد مي شود. هر تكرار منجر به يك نسخه قابل اجرا از محصول مي شود. نتيجه اصلي اين روش اين است كه مجموعه اي از خروجيها‏،زودتر ارائه مي شوند و در طول زمان رشد مي كنند و بالغ مي شوند.تكرارها و فازها: هر فاز به نوبه خود مي تواند به تكرارهاي شكسته شود.

اسلاید 10: الگوهاي تكرار:چرخه حيات افزايشي: اين استراتژي ابتدا نيازمنديهاي كاربر و سيستم را تعيين مي كند، سپس باقيمانده فرآيند توليد در يك سلسله از ساختها انجام مي شود. اولين ساخت، قسمتهايي از قابليتهاي برنامه ريزي شده را بوجود مي آورد، ساخت بعدي قابليتهاي بيشتري را اضافه مي كند و بهمين ترتيب ادامه مي يابد تا سيستم كامل شود. چرخه حيات تكاملي: اين استراتژي از اين نظر با استراتژي افزايشي متفاوت است كه نيازمنديهاي كاربر در آن، بطور كامل مشخص و درك نشده است و همه نيازمنديها از ابتدا تعريف نشده اند، بلكه نيازمنديها در ساختهاي متوالي اصلاح مي شوند. اين استراتژي زماني مناسب است كه: دامنه مساله،‌جديد يا ناشناخته باشد،‌ تيم پروژه كم تجربه باشد. چرخه حيات تحويل افزايشي: در اين الگو تحويل محصول به مشتري بصورت فازبندي شده و افزايشي است. اين الگو زماني مورداستفاده قرار مي گيرد كه از نظر زمان ارائه محصول تحت فشار شديد باشيم و تحويل سريع ويژگيهاي كليدي محصول،‌ از نظر تجاري مهم باشد. اين استراتژي زماني مناسب است كه: دامنه مساله شناخته شده باشد‏، تيم پروژه باتجربه باشد، نسخهه هاي افزايشي براي مشتري باارزش باشند.چرخه حيات طراحي ممتاز: در اين روش‏، فقط يك تكرار Construction وجود دارد( مانند روش آبشاري)‌ولي در عمل دشوار است كه فقط يك تكرار Transition وجود داشته باشد. اين استراتژي زماني مناسب است كه: فقط مقدار كمي از قابليتهاي كاملا مشخص به يك محصول بسيار پايدار اضافه شود، قابليت جديد به خوبي تعريف شده و به خوبي درك شده باشد، تيم پروژه هم در زمينه دامنه مساله و هم در مورد محصول موجود باتجربه باشد. استراتژي تركيبي: در عمل تعداد كمي از پروژه ها بطور كامل از يك استراتژي واحد پيروي مي كنند. اغلب كار با يك استراتژي تركيبي و دورگه به نتيجه مي رسد(‌چندين تكامل در شروع پروژه ، چند ساخت افزايشي و چندين تحويل) از جمله مزاياي مدل فازي – تكراري اين است كه اجازه استفاده از يك روش تركيبي را مي دهد.

اسلاید 11: سنجش‌كيفيت:اندازه گيري كيفيت نيازمند جمع آوري و تجزيه و تحليل اطلاعات است. اندازه گيري در ابتدا براي بدست آوردن كنترل روي پروژه و سپس براي مديريت پروژه انجام مي شود. بعلاوه براي تشخيص اينكه چه مقدار از اهداف برنامه ريزي اوليه دور يا به آنها نزديك هستيم، از اندازه گيري استفاده مي شود. نتايج اندازه گيري براي رسيدن به دو نوع اهداف استفاده مي شود: - اهداف شناختي(Knowledge goals):اين اهداف با افعالي مانند ارزيابي،‌پيش بيني و نظارت بيان مي‌شوند. در واقع هدف اصلي فهم بهتر از فرآيند توليد است. - اهداف تغيير يا بهبودي (Change or ahievement goals) : اين اهداف با افعالي مانند افزايش، كاهش، بهبود يا دستيابي بيان مي شود. معمولاً در اين موارد مي خواهيم ببينيم كه از يك تكرار به تكرار ديگر و از يك پروژه به پروژه ديگر، اشياء چگونه با گذر زمان تغيير مي كنند و بهبود مي يايند. همچنين همه اندازه گيريها نيازمند معيارهايي هستند. اين معيارها براي شناسايي و تعيين درجه يا سطحي كه در آن كيفيت قابل قبول بدست مي آيد، مورد استفاده قرار مي گيرد. معيارهاي عمومي ممكن است شامل سنجش هاي زير باشند: تعداد كاستيها و يا موارد داراي احتمال شكست (‌trends) پوشش تست

اسلاید 12: متريكها:متريك صفتي قابل اندازه گيري از يك موجوديت است. براي توانايي سنجش درست ابتدا بايد متريكها را شناخت. بايد دانست كه اهداف كلي مديريتي به سرعت به متريكها تبديل نمي شوند. بلكه ابتدا بايد آنها را به اهداف كوچكتر (يا اهداف كنشي) تبديل كنيم. اين اهداف كوچكتر در واقع مشخص كننده رفتارهاي اعضاي پروژه هستند. در ضمن بايد اطمينان حاصل كرد كه افراد، اين اهداف و مزاياي آنها را درك كرده اند. مثلا:‎‎«سنجش رضايت مشتري» مي تواند از موارد زير حاصل شود:نظر سنجي از مشتريان كه در آن مشتري از جنبه هاي مختلف امتياز مي دهد.تعداد و نوع تماسهاي مشتري با تلفن پشتيبانيانواع متريك: متريكها را به دو دسته تقسيم مي كنيم:يك ”متريك“ صفتي قابل اندازه گيري از يك موجوديت است. يك ”متريك اوليه“ يك عنصر اطلاعاتي خام است كه براي محاسبه يك متريك استفاده مي شود.

اسلاید 13: نحوه كاربرد متريكها: تخمين(برآورد):‌ هر تلاش و زمانبندي بر اساس قضاوت در مورد چيزي كه بايد توليد شود، برآورد مي شود، يا برعكس،‌منابع و جداول زمانبندي ثابتي وجود دارند و يك برآورد از چيزي كه مي تواند توليد شود موردنياز است. برآورد معمولاَ بايد با محاسبه نياز به منابع بر اساس فاكتورهاي ديگر (معمولاً اندازه و بهره وري) براي اهداف طرح ريزي ‏، انجام مي شود. پيش بيني: فقط اندكي با برآورد (تخمين) تفاوت دارد،‌و معمولاً در مورد محاسبه ارزش آينده برخي فاكتورها بر اساس ارزش كنوني آن فاكتورها انجام مي شود. زمانيكه مدير پروژه يك فعاليت را برنامه ريزي كرد، به داده ها نياز دارد تا بر اساس آنها،‌ تاريخهاي تكميل و تلاش موردنياز براي تكميل را پيش بيني كند. ارزيابي: جهت تعيين موقعيت فعلي براي مقايسه با يك حد آستانه اي، يا تشخيص انحرافات،‌ يا براي مقايسه ميان انتخابها،‌ يا بعنوان مبناي برآورد يا پيش بيني،‌مورداستفاده قرار مي گيرد.

اسلاید 14: زمينه هاي سازماني براي RUPپروژه به تنهايي عمل نمي كنند، و روي توجه و پشتيباني از جانب سازمانهايي كه آنها را حمايت مي كنند،‌حساب مي كنند. RUP فرض مي كند كه انواع خدمات در خارج از پروژه و سازمان قابل دسترسي هستند و اينكه هر سازماني توانايي فراهم كردن آنها را دارد، اما نوع ساختار و عمل اين موجوديتها را مقرر نمي كند. همچنين در اين قسمت به بيان نقشها و زيرساختهايي مي پردازيم كه براي اجراي فرآيند RUP در سازمان لازمند. مسئول فرآيند مهندسي نرم افزار(SEPA): تبادل اطلاعاتي و هدايت فرآيند به مجريان پروژه و يا از جانب آنها را تسهيل مي سازد. اين نقش پاسخگويي مدير اصلي سازمان براي نگهداري ارزيابي جاري در مورد بلوغ فرآيند سازمان و برنامه آن براي بهبود فرآيند آينده مي باشد. مسئول بازنگري پروژه (PRA) : يك موجوديت سازماني است كه مسئوليت تضمين انجام كامل يك پروژه نرم افزاري، تمام سياستها، كاربردها و استانداردهاي نرم افزاري واحد سازماني و كسب و كار را برآورد مي نمايد. علاوه بر مشتري، نيازمنديهاي قرارداد، مراحل مهم قرارداد، خروجيهاي قرارداد،‌ بازنگريهاي مديريتي ماهانه،‌ پيشرفت،‌كيفيت،‌قيمت،‌زمانبندي و ريسك را نظارت مي كند.همچنين تعهدات مشتري را به سياستهاي سازماني، خروجيهاي سازماني، عملكرد مالي و ساير ريسكها و دستاوردهاي سازمان را بازنگري مي كند. مسئول محيط مهندسي نرم افزار (SEEA) : مسئول اتوماتيك ساختن فرآيند سازمان، نگهداري محيط استاندارد زمان،‌پروژه هاي آموزشي حين خدمت براي استفاده از محيط و نگهداري سرمايه هاي قابل استفاده مجدد در كل سازمان مي باشد. همچنين SEEA براي دستيابي به يك بازگشت سرمايه مناسب(ROI) در يك فرآيند معمول، نقش اساسي دارد.

اسلاید 15: زير ساختها:اجزاي واقعي زير ساختهاي سازماني عبارتند از:نظارت پروژه مراكز مهارت مهندسي توسعه حرفه اي

اسلاید 16: نمونه هاي اوليه: چگونگي استفاده از نمونه هاي اوليه: نمونه هاي اوليه در يك روش هدايت شده براي كاهش ريسك استفاده مي شوند. آنها مي توانند ترديدهاي زير را كاهش دهند:ماندگاري محصول در حال توليد در محيط كسب و كارپايداري يا عملكرد تكنولوژي كليديتعهد يا سرمايه پروژه: ساختن يك نمونه اوليه اثبات كننده درستي(Proof-of-concept-prototype)فهم نيازمنديهابررسي اجمالي محصول و سودمندي آنهمچنين يك نمونه اوليه مي تواند با نشان دادن چيزي واقعي و قابل اجرا به كاربران، حمايت مدير و مشتري را جلب كند. بايد توجه داشت كه اگر از ابتدا تصميم به تبديل نمونه اوليه به محصول واقعي را نداريم، هرگز گمان نبريم كه چون نمونه اوليه كار مي كند، پس بايد به محصول نهايي تبديل شود.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید