کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

مدیریت کسب و کار و بهره وری

modiriyate_kasbo_kar_va_bahrevari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت کسب و کار و بهره وری”

مدیریت کسب و کار و بهره وری

اسلاید 1: مدیریتکسب و کـار و بهـره وریمدرس :عبدالناصر ناظم بکائیwww.nazembokaei.com1www.nazembokaei.comEmail : bokaei.n@gmail.com

اسلاید 2: www.nazembokaei.com2

اسلاید 3: اشنایی کوتاه با مدرس دوره:تحصیلات :الف : دکترای مدیریت عالی کسب و کارD.B.A ازدانشگاه تهرانب : دکترای مدیریت اجرایی ازدانشگاه تهران (مرکز پژوهشگران.......)ج : کارشناسی ارشد ( مدیریت صنعتی ) ازدانشگاه تهران (مرکز پژوهشگران .......)د : کارشناسی ( مدیریت بازرگانی ) ازدانشگاه ازاد اسلامی تهران مرکزwww.nazembokaei.com3

اسلاید 4: سوابق فعالیت :1357 – 1353بخش خصوصی حسابدار 5 سال 1375-1358 بنیاد مستضعفان مدیرعامل - عضو هیئت مدیره 17 سال1379 – 1376 بخش خصوصی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره 3 سال1390 – 1379شرکتM.P.C مدیر سازمان فروش خودرو دوو – طرح و توسعه و برنامه ریزی 11 سال1390 بازنشسته سازمان تامین اجتمایی با 35 سال سابقه فعالیتادامه فعالیت از سال 1390 تا کنون :الف : قائم مقام رئیس مر کز علمی کاربردی و معاون اموزش انجمن خدمات پس از فروش خودروب : ارائه خدمات مشاوره به شرکتهای صنعتی و بازرگانی و خدماتی , اموزشیج : اجرای سمینارهای مدیریتی در سطح کشورد: تدریس در دانشگاههای مختلف تهران)اطلاعات بیشتر در وب سایت(www.nazembokaei.com4

اسلاید 5: 5www.nazembokaei.comسخن کوتاه با دانش پژوهان گرامی:الف : موضوعات مطروحه در این دوره به اختصار بصورت پاورپوینت بیان خواهد شد و با استفاده از شرایط کاربردی موضوعات مطروحه مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت .ب: هر چند موضوعات مطرح شده بصورت پاورپوینت نیاز به صرف زمان بیشتری دارد اما تلاش خواهد شد تا در زمان تعیین شده دوره ، موضوعات را به اختصار مورد بحث و گفتگو قرار داده تا عزیزان دانش پژوه بتوانند بخوبی مفاهیم را مورد توجه قرار دهند

اسلاید 6: 6www.nazembokaei.comج: لطفا در طول برگزاری دوره تلفن همراه خود را خاموش نمایید تا تمرکز شما در مباحث مطروحه حفظ شود و بتوانید بنحو مطلوب از زمان حضور خوذ استفاده نماییدد: ضرورت دارد برای فراگرفتن موضوعات و مفاهیم و مشارکت فعالانه در بحث و گفتگو ها از تردد در زمان طرح موضوعات خودداری نماییدل: برای کسب اطلا عات بیشتر در باب موضوعات مطرح شده از منابع مندرج در انتهای پاورپوینت استفاده فرماییدو: در صورتیکه دانش پژوهان محترم با استفاده از موضوعات مورد بحث در دوره،پیشنهادات و تجربیات کاربردی خود را از طریق ایمیل ارسال نمایند باعث تشکر و سپاسگزاری خواهد بود. شاد و سربلند باشید عبدالناصر ناظم بکایی

اسلاید 7: 7www.nazembokaei.comمحتوی دورهدر این دوره به اختصار مفاهیم و وظایف مدیریت مدلها و و یژگیهای مختلف کسب و کار برنامه ریزی و بازاریابی در کسب و کار مفاهیم بهره وری و سطوح بهره وریو دیگر موضوعات مرتبط را بر اساس مفاهیم اکادمیک و تجربیات کاربردی مورد بحث و گفتگو قرار خواهیم داد .

اسلاید 8: www.nazembokaei.com8مفهوم مدیریت :اصطلاح مـدیریت بـه معنی فـراینـد انجام کارها به طور اثر بخش و کارآمد به وسیله دیگران است .اصطلاح فـرایند ، نشان دهنده فعالیتهای اولیه است که مدیر آنها را اجرا می کند ، که این فعالیتها را بعنوان وظایف مدیریت تعریف می کنیم .

اسلاید 9: www.nazembokaei.com9مدیریت عبارت است از فرایند برنامه ریزی ، سازماندهی ، رهبری ، کنترل و ارزشیابی با استفاده از کلیه منابع انسانی ، مالی ، مادی و اطلاعاتی به منظور تحقق اثربخش و کارآمد هدفهای بنگاه اقتصادی.تعریف مدیریت :

اسلاید 10: www.nazembokaei.com10معمولاً سه سطح کلی برای مدیران در یک بنگاه اقتصادی تعریف می کنند :1- مدیر ارشد2- مدیران میانی( معاونت )3- مدیران عملیاتی (سرپرست )سطوح مدیریت :

اسلاید 11: www.nazembokaei.com11این افراد در بالاترین نقطه سازمان و یا نزدیک به آن قرار دارند و مسئولیت اجرا سیاست ها و تصمیم گیری های سازمان را عهده دار هستند که بـا عنوان مدیر عامل یا مدیرکل آنها را شناسائی می کنیم .1- مدیر ارشد :

اسلاید 12: www.nazembokaei.com12این افراد معمولاً بین مدیر عملیاتی و مدیرارشد جایگاه دارند و مسئولیت اجرا تصمیمات را به صورت جزء دارند .عناوین دیگرمدیران میانی را با معاونت ،مدیر منطقه ، مدیرگروه ، مدیربخش و امثالهم شناسائی می کنیم .2- مدیران میانی :

اسلاید 13: www.nazembokaei.com13مـدیران عملیاتـی را معمـولاً سـرپـرست می گویند ، ایـن دسته از مـدیران مسئولیت هدایت فعالیت روزانه کـارکنان را عهده دار هستند .3- مدیران عملیاتی :

اسلاید 14: www.nazembokaei.com14وظایف مدیریت در چهار حوزه طبقه بندی می شود :الف : برنامه ریزی ب : سازماندهی ج : هدایت و : کنترل وظایف مدیریت :

اسلاید 15: www.nazembokaei.com15برنامه ریزی عبارت است از پیش بینی ، تـدوین برنامه ها و اقدامات لازم برای رسیدن به اهداف تدوین شده سازمان ، طی یک برنامه زمانبندی شده . برای رسیدن به وضعیت مطلوب سازمان ، بـرنامه ریـزی ممکن است بلند مدت – میان مدت ویا کوتاه مدت صورت پذیرد .الف - برنامه ریزی :

اسلاید 16: www.nazembokaei.com16برای نیل به اهداف سازمان می بایست ساختار سازمانی ایجاد شود تا براساس آن ارتباطات بیـن مشاغل و واحدها و حدود اختیارات مشخص شود .ب- سازماندهی :

اسلاید 17: www.nazembokaei.com17سازماندهی عبارت از شناسائی و گروه بندی فعالیت هـا ، تعیین اختیار و مسئولیت هـای شاغلین واحدها ، تعیین مراتب سطوح و ایجاد هماهنگی بین وظایف و فعالیت ها است .ادامه :

اسلاید 18: www.nazembokaei.com18هدایت سازمان یکی از وظایف مهم مدیریت است .بـه عبارتی هدایت ، ارتبـاط و تعامل مناسب بین اجـزای انسانی سازمان در جهت انجام فعالیتهای هدفمند و برنامه ریزی شده خواهد بود .ج- هدایت :

اسلاید 19: www.nazembokaei.com19ادامه :به عقیده صاحب نظران درهدایت سازمان باید به سه عامل اصلی ذیل توجه نمود.1- رهبری 2- انگیزش3- ارتباطات

اسلاید 20: www.nazembokaei.com20سنجش عملکـردها بر اساس برنامه ها ، یکی از وظایف مهم مدیریت است که در هـر رده و سطح سـازمانی باید صورت پذیرد .د- کنترل یا نظارت:

اسلاید 21: www.nazembokaei.com21فرایند کنترل را در چهار مرحله بیان می کنیم :1- تعیین استانداردها – ملاک و معیارها2- سنجش عملکرد با استانداردها3- تشخیص انحرافات و تحلیل علل آنها4- اقدامات اصلاحی ادامه :

اسلاید 22: www.nazembokaei.com22از کسب و کار تعاریف متفاوتی شده است .درواژه نامه آکسفورد کسب و کار به معنی خرید و فروش و تجارت آمده است .تعریف کسب و کار :

اسلاید 23: www.nazembokaei.com23حالتی از مشغولیت است که بطور عام فعالیت هایی از قبیل تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش را به منظور کسب سود در بر می گیرد .تعریف عام:

اسلاید 24: www.nazembokaei.com241- فروش یا انتقال کالاها و خدمات2- تکرار معاملات و فروش3- انگیزه سودویژگیهای اصلی کسب و کار :

اسلاید 25: www.nazembokaei.com251- بنگاه های خرد (9-1 نفر)2- بنگاه های کوچک (49-10 نفر)3- بنگاه های متوسط (249-50 نفر)4- بنگاه های بزرگ ( از 249 نفر به بالا )طبقه بندی کسب و کار (در کشورهای صنعتی) :1- بنگاه های خرد (9-1 نفر)2- بنگاه های کوچک (49-10 نفر)3- بنگاه های متوسط (249-50 نفر)4- بنگاه های بزرگ ( از 249 نفر به بالا )

اسلاید 26: www.nazembokaei.com261- بنگاه های کوچک (9-1 نفر)2- بنگاه های متوسط (50-1 نفر)3- بنگاه های بزرگ ( بیش از 50 نفر )طبقه بندی کسب و کار در ایران :

اسلاید 27: www.nazembokaei.com27در ایـران تعاریف یکدست از طبقه بندی بنگـاه ها نشـده است ، تعـاریف وزارت صنایع – مرکز آمار- بانک مرکزی و ...با یکدیگر متفاوت است .نکته :

اسلاید 28: www.nazembokaei.com28بنگاه های کوچک و متوسط و واحدهای صنعتی و خدماتی که زیر پنجاه نفر کارگر دارنـد را یک طبقه و طبقه دیگر بیش از 50 نفر توصیف می کند .طبقه بندی وزارت صنایع :

اسلاید 29: www.nazembokaei.com29تمام کسب و کارهای زیر 100 نفر را کسب و کار متوسط و کوچک تلقی می کند و بیش از 100 نفر را کسب و کار بزرگ تعریف کرده است .طبقه بندی بانک مرکزی :

اسلاید 30: www.nazembokaei.com30مجموعـه ای از ابـزارهای ، تکنیکها و دانشی است که وقتی بکار برده شود ، کسب و کار را در بهتر نمودن نتایج یاری می نماید.مدیریت کسب وکار:

اسلاید 31: www.nazembokaei.com31موجب ناهماهنگی ، انحـراف از هدف ، اتلاف وقت و انرژی و باعث ضرر و زیان در کسب و کار خواهد شد .فقدان مدیریت در کسب وکار:

اسلاید 32: www.nazembokaei.com32هیچ عـاملی به انـدازه مدیریت صحیح ، منطقی و عقلائی ( دانش محور) موجب رشد و شکوفائی فعالیت و استعدادها در کسب و کارنخواهد شد .عا مل موفقیت در کسب و کار:

اسلاید 33: www.nazembokaei.com33مدل های کسب وکار :در زمان های مختلف با نامهای گوناگـون مطرح بوده است .در نهایت تمام مدلهای کسب وکـار ناشی از لزوم شکل گیری زنجیره ارزش در یک کسب و کارهستند

اسلاید 34: www.nazembokaei.com34آقای مایکل یورتر دانشمند آمریکائی و صاحب نظر در مباحث مدل کسب و کار شکل گیری زنجیره ارزش را درسه بخش مطرح کرده است :شکل گیری زنجیره ارزش :

اسلاید 35: www.nazembokaei.com35فعالیتهای مـرتبط با درست کردن چیزی مانند طراحی ، خرید مواد خام ، ساخت و تولید ، که یک بخش از زنجیره ارزش است .بخش اول :

اسلاید 36: www.nazembokaei.com36فعالیتهای مرتبط با فروش ، جستجو و یافتن مشتری ، داد و ستدهای فروش و توزیع ،بخش دیگری از زنجیره ارزش است .بخش دوم :

اسلاید 37: www.nazembokaei.com37پشتیبانی عملیـات ، نظیـر منـابع انسانـی و زیرساخت هـا و توسعه فناوری و تکنولوژی ، بخش دیگر زنجیره ارزش است .بخش سوم :

اسلاید 38: www.nazembokaei.com38مدل کسب و کار چارچوبی برای خلق پول و ثروت است .این چـارچوب مشخص می کند یک بنگـاه چه فعالیت هایی را چگونه و درچه زمانی باید انجام دهد تا مشتریان از آنچه که بنگاه ارائه می دهد بهره مند و بنگاه موفق به کسب سود مورد نظر شود .مدل کسب و کار:

اسلاید 39: www.nazembokaei.com39اجزای مدل کسب وکار:9- ساختار هزینه1- مشتری2- ارزش ها 3- کانالها4- ارتباط با مشتری5- جریان های در آمدی6- منابع کلیدی 7- فعالیتهای کلیدی 8- مشارکت کلیدی

اسلاید 40: www.nazembokaei.com40مشتری قلب هر مدل کسب وکاری را تشکیل می دهد .هیچ شرکتی نمی تواند بدون توجه به مشتری ادامه حیات دهد .در تعریف مدل باید مشخص شود ما برای چه کسانی خلق ارزش می کنیم و مهمترین مشتریان چه کسانی هستند ؟1- مشتری :

اسلاید 41: www.nazembokaei.com41هر ارزش متشکل از بسته ای منتخب از محصولات و یـا خدمـات است که نیازهـای یک بخش از مردم جامعه را برآورده می سازد .بنابراین ارزشها مجموعه یا بسته ای از منافع هستند که شرکت آن را مردم پیشنهاد می دهد .2- ارزشها :

اسلاید 42: www.nazembokaei.com42مشخص می کنند که بنگاه به منظور ارائه ارزش پیشنهادی چگونه با آنها ارتباط برقرار می کند .کانال های ارتباطی شامل توزیع و فروش وواسطه میان یک بنگاه با مشتریان هستند .3- کانال ها :

اسلاید 43: www.nazembokaei.com431- افزایش آگاهی مشتری درباره محصول و خدمات 2- کمک به مشتری برای ارزیابی3- فراهم کردن امکان خرید 4- ایجاد اطمینان برای مشتری ، برای ارائه خدمات پس از فروشوظایف کانالها :

اسلاید 44: www.nazembokaei.com44ازجمله روابطی است که شرکت با مشتریان خود جهت کسب رضایت مندی بیشتر برقرار می کند .ایـن ارتباط با انگیزه های جذب مشتری – حفظ مشتـری – افزایش میزان فروش صورت خواهد گرفت .4 -ارتباط با مشتری :

اسلاید 45: www.nazembokaei.com45مجموعه اقداماتی که طبق برنامه برای بنگاه ایجاد درامد می کند.اگر مشتری را قلب مدل بپذیریم جریان درآمدی شریان های آن را تشکیل می دهند .5- جریان های درآمدی :

اسلاید 46: www.nazembokaei.com46چند راهکار برای ایجاد جریان درآمدی :1- فروش حقوق مالکیت یک محصول2- حق استفاده از یک خدمت خاص3- حق عضویت یا ارائه خدمات به مشتریان4- اعطاء امتیاز (لیزینگ ، وام و.....)5- اعطاء نمایندگی مجاز یا کارگزاری

اسلاید 47: www.nazembokaei.com47در یک بنگاه منابع مالی ، منـابع فیزیکی ، منـابع معنوی ، منـابع انسانی از مجموعه با ارزش ترین امکانات مـدل کسب و کار محسوب می شوند .6- منابع کلیدی :

اسلاید 48: www.nazembokaei.com48فعالیت های کلیدی یک بنگاه باید منطبق بر موضوع فعالیت اصلی که بر اساس آن کسب و کار دایر شده است اجرایی گردد 7- فعالیت های کلیدی

اسلاید 49: www.nazembokaei.com49مشارکت بـا سایر بنگاه ها یـا افراد برای کاهش ریسک ، استفاده از امکانات اقتصادی سایر افراد برای تولید یا عرضه بیشتر و گسترش بازار و نهایتاً ایجاد کسب وکارهای جدید صورت می گیرد .8- مشارکتهای کلیدی :

اسلاید 50: www.nazembokaei.com50هزینه ها در یک سازمان ثابت و متغیر هستند یک بنگاه بـاید بنحوی بـرنامه ریزی نماید تا بتواند حداکثر بهره مندی از صرف هزینه انجام شده را کسب نماید تا بتواند با موفقیت راه خود را ادامه دهد .9- ساختار هزینه :

اسلاید 51: www.nazembokaei.com51با بررسی مقدماتی که در بنگاه های اقتصادی صورت گرفته است .اکثر آنها بدلیل بالابودن سطح هزینه نسبت به درآمد زیان ده هستند .بخشی از علت زیان ده بودن آنان مربوط به عدم حضور مدیر کارآمد و عدم دقت در برنامه ریزی بنگاه می باشد .نتیجه یک بررسی :

اسلاید 52: www.nazembokaei.com52برنامه ریـزی یعنی بررسی وضعیت موجود ، ترسیم وضعیت مطلوب و نحوه تلاش در جهت رسید از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب .برنامه ریزی مدل کسب وکار:

اسلاید 53: www.nazembokaei.com53پرسش های مهم برنامه ریزی :1- این مدل کسب وکار در کجا قرار دارد ؟2- به کجا باید برود ؟3- چگونه باید رفت ؟پاسخ دقیق و بررسی شده پرسشها باعث حرکت صحیح در بنگاه خواهد شد .

اسلاید 54: www.nazembokaei.com54همانطور که می دانیم مدل کسب و کـار درواقع یک نظریه و راهکار کسب و کار محسوب می شود که باید چهاربخش اصلی داشته باشد .استراتژی تدوین مدل کسب و کار :

اسلاید 55: www.nazembokaei.com55عناصر استـراتژی اصلی شـامل چشم انـداز ، ماموریت کسب و کار ، محدوده بازار و محصول است . 1- استراتژی اصلی : بخش های اصلی تدوین استراتژی

اسلاید 56: www.nazembokaei.com56شامل ویژگی های اصلی ، دارایی های اصلی و فرایندهای اصلی است .2- منابع استراتژیک :

اسلاید 57: www.nazembokaei.com57شـامل پیـاده سـازی و پشتیبـانی ، اطـلاع رسانی ، ارتباطات و ساختار قیمت گذاری و نحوه عرضه است .3- ارتباط مشتریان :

اسلاید 58: www.nazembokaei.com58شامل تأمین کنندگان – شرکاء و همکاران تجاری در کسب و کار است .4- شبکه ارزش :

اسلاید 59: www.nazembokaei.com59یک طرح تجاری شامـل تمام جـزئیات یک حرفه یا شغل است . که تمام جزئیات مربوط به شغل یا حرفه در آن شرح داده شده است .طرح کسب و کار :

اسلاید 60: www.nazembokaei.com60موارد مهم که در طرح کسب وکار مورد توجه قرار میگیرد:الف : تحلیهای مالی و اقتصادیب : تحلیهای رقابتیج : نحوه سنجش اهدافد : راهکارهای عملکردی و نتایج قابل انتظار از طرحه : سایر مواردی که باعث شفافیت در اجرای طرح میشود

اسلاید 61: تعریف طرح و مدل در کسب وکارمدل : نشان دهنده این است که چه فعالیتی . در چه زمینه ایی به چه صورتی در چه زمانی انجام میشود تا با استفاده از منابع بتوان خلق ارزش کردطرح: نقشه راه است و نشان میدهد یک کسب و کار چگونه بر اساس مدل پیاده و اجرا میشود . طرح و مدل همواره مکمل یکدیگر هستند.www.nazembokaei.com61

اسلاید 62: بطور کلی دو نوع کسب و کار وجود داردالف : کسب و کار تجاریدر این نوع کسب و کار معمولا با تعیین شخصیت حقوقی انتفاعی بر اساس نظریه سرمایه گذار اقدام میشودب : کسب و کار غیر تجاریدر این نوع فعالیت معمولا جنبه تجاری فعالیت مورد توجه نمی باشد و فعالیت غیر انتفاعی است مانند فعالیت های علمی / ادبی / امور خیریه و ......www.nazembokaei.com62

اسلاید 63: www.nazembokaei.com63یکی از مهمترین سرمایه های هر کسب و کار نیروی انسانی شاغل در آن فعالیت می باشد .جـذب و نگهداری و رشـد نیروهـای انسانی برای حضور مؤثر در بازار دارای اهمیت ویژه ای است .منابع انسانی در کسب و کار:

اسلاید 64: www.nazembokaei.com641- جذب و حفظ نیروی انسانی 2- ایجاد انگیزش در شاغلین 3- انجام آموزش های ضمن خدمت 4- ارزیابی عملکرد شاغلین ارکان اصلی منابع انسانی :

اسلاید 65: www.nazembokaei.com65مـدیریت بازاریـابی یعنی تجـزیه و تحلیل ، برنامه ریزی ، اجراء و کنترل برنامه ها جهت ایجاد ، ارائه و حفظ فـرایند دادوستـد سـودآور بـا خـریداران به منظوردست یابی به اهداف سازمان .مدیریت بازاریابی در کسب و کار :

اسلاید 66: www.nazembokaei.com66مـدیریت بـازاریابی در کسب و کار را می توان بطـورکلی بـدین صورت تعـریف کرد که شامل اداره کـردن تقاضائیست کـه آن هـم به نـوبه خود در برگیرنده مدیریت حفظ رابطه با مشتری می باشد .نکته :

اسلاید 67: www.nazembokaei.com67بازاریابی عبارت است از تأمین رضایت مشتـری به شیـوه ای سـودآور ، تأمین و ایجاد ارزش بـرای مشتری به نحوی که اهداف دوگانه (جلب مشتری – حفظ مشتری ) را دربر بگیرد .تعریف کلان بازاریابی :

اسلاید 68: www.nazembokaei.com681- محصول 2- قیمت 3- توزیع 4- توسعهچهار متغیر بازاریابی :

اسلاید 69: www.nazembokaei.com69الف : تنوع محصول ب : کیفیت ج : طرح کالاد : مشخصات (ترکیبات)ه : نام تجاری و : بسته بندی – اندازه ز: تضمین و خدمات 1- محصول :

اسلاید 70: www.nazembokaei.com70الف : لیست انواع قیمت یک محصولب : تحقیقات ج : جوائزد : اقساطی ه : اعتباری2- قیمت :

اسلاید 71: www.nazembokaei.com71الف : کانالهای عرضه ب : سبد کالا ج : میزان موجودی ه : میزان توزیع و : حمل و نقل 3- توزیع :

اسلاید 72: www.nazembokaei.com72الف : تبلیغات ب : تنوع در شرایط فروش ج : توسعه مراکز عرضه د : افزایش فروش ه : روابط عمومی ( ارتباط با مشتری )4- توسعه :

اسلاید 73: www.nazembokaei.com73این تحقیقات معمولاً از طرق ذیل صورت میگیرد : 1- مشاهده مستقیم 2- آزمایش از نحوه عرضه (انواع بسته بندی)3- تجزیه و تحلیل اطلاعات خرید مشتریان (نظرسنجی)4- تحقیقات میدانی 5- مصاحبه با مشتریتحقیقات در بازاریابی :

اسلاید 74: www.nazembokaei.com74برای رشد و توسعه کسب و کار سه استراتژی تعریف شده است :1- استراتژی افقی ( نوع یک )2- استراتژی عمودی ( نوع دو )3- استراتژی محصول و مشتری جدید ( نوع سه )استراتژی های رشد :

اسلاید 75: www.nazembokaei.com75یعنی ارائـه کالا یـا خدمات موجـود بـه مشتـریان جـدیـد .در ایـن موقعیت باید بفکر جذب مشتری جدید بود که با انجـام تبلیـغ – تـوسعه نماینـدگی – کـاهش قیمت و امثالهم می توان موفق شد .1- استراتژی رشد افقی :

اسلاید 76: www.nazembokaei.com76ارائه کالا یا خدمات جدید به مشتریان قبلی .در ایـن موقعیت می بایست به فکر ایجاد محصولات یا خدمات جدید بود . هر نوع آوری در هر سطحی می تواند در حفظ مشتریان مؤثر واقع شود .2- استراتژی رشد عمودی :

اسلاید 77: www.nazembokaei.com77ارائه محصـولات یا خدمات جدید ، به مشتریان جدید.دراین موقعیت هم نـوآوری و هم یـافتن محصول جدید مورد توجه قرار می گیرد . ایـن استراتژی قدری دشوار است و باید بنحوی انجام شود که مشتریان قـدیم از بین نروند .3- استراتژی محصول و مشتری جدید :

اسلاید 78: www.nazembokaei.com781- فروش مستقیم 2- خدمات پس از فروش3- فروش غیرمستقیم محتوی4- تأمین مالی برای خرید محصول5- دریافت سریع – پرداخت تأخیری6- حقوق مالکیت معنویمدل های درآمدی کسب و کار :

اسلاید 79: www.nazembokaei.com791- فروش مستقیم :عرضه مستقیم محصول بدون وابسته به مشتریان بازار هدف که باعث ایجاد نقدینگی کم هزینه برای بنگاه یا سازمان خواهد شد .ادامه :2- ارائه خدمات پس از فروش :ارائه خدمات پس از فروش بعداز دوره گارانتی به مشتریان که باعث افزایش درآمد خواهد شد .

اسلاید 80: www.nazembokaei.com803- فروش غیر مستقیم محتوی :مجله تبلیغات کـه معمولاً در درب منـازل توزیـع می گـردد هیچگـونه هزینـه ای از دریافت کننده دریافت نمی کنند ، بلکه تبلیغ کننـده داخـل مجله هزینه آنرا پرداخت نموده است .ادامه :

اسلاید 81: www.nazembokaei.com81اینگونه منابع درآمدی که در آنها مشتری بـه صـورت مستقیـم مبلغی را پرداخت نمی کند به عنـوان فـروش غیر مستقیم محتوی اطلاق خواهد شد .ادامه :

اسلاید 82: www.nazembokaei.com824- تأمین مالی برای خرید محصول :به مشتریان وفادار بنگاه که علاقمند خرید محصول می باشند ، درصـورت تمایل انها پیش ثبت نام انجام و وجه دریافت میشود، پس ازمراجعه مشتـری در زمان تعیین شده محصول تحویل می شود .ادامه :

اسلاید 83: www.nazembokaei.com835- دریافت سریع – پرداخت تاخیری :بنحوی برنامه ریزی شود که در تحویل محصول به مشتریان تسریع گردد و وجه آن اخذ می گردد .ازطرف دیگر برای تأمین مواد اولیه با تأخیر وجه مواد را پرداخت می نمایند .ادامه :

اسلاید 84: www.nazembokaei.com846- حقوق مالکیت معنوی :وقتـی یک بنگـاه مجموعـۀ فعالیتهای تحقیقـاتی و تـوسعه را هـدایت می کند و منجـر به اختـراع یا اکتشاف می شـود ، پس از ثبت آن در مـراجع ذی صلاح می تواند برای واگـذاری آن به شخص دیگر مبلغ امتیاز واگذاری اخذ نماید .ادامه :

اسلاید 85: www.nazembokaei.com85بهـره وری یعنی رابطه قـابل سنجش بین تولید و عوامل آن که بر این اساس راندمان و بازدهی میزان فعالیت قابل سنجش خواهد بود .بهره وری در کسب وکار :

اسلاید 86: www.nazembokaei.com86عبـارت است از استفاده مِؤثر از منابع ، سرمایه ، زمیـن ، مواد اولیه ، انـرژی ، اطلاعات ، زمان و نیروی کار در تولید کالاها و خدمات مختلف .تعریف عمومی بهره وری :

اسلاید 87: www.nazembokaei.com87بهره وری نشان دهنده نتایج حاصل از کار یک سیستم در قبـال استفاده از منـابع و امکانات است .تعریف بهره وری به زبان ساده :

اسلاید 88: www.nazembokaei.com881- بهره وری در سطح کارکنان2- بهره وری در َسطح سازمان3- بهره وری در سطح بخش اقتصادی4- بهره وری در سطح ملیسطوح بهره وری :

اسلاید 89: www.nazembokaei.com89بـا تعاریف گوناگـونی که از بهره وری در جـوامع مختلف شده است ، هـریک از گـروههای اجتماعی دیدگاه و نگرش متفاوتی نسبت به بهره وری داشته و بـرای هریک از طبقـات دارای مفهوم و کاربرد خاصی است .آشنائی با تعاریف مختلف از بهره وری :

اسلاید 90: www.nazembokaei.com901- کار در محیط مرتب و پاکیزه 2- کار در محیطی که تعادل و تناسب بین کار و حقوق و دستمزد را رعایت کند 3- کار در محیطی بدور از تبعیضبهره وری از دیدگاه کارکنان و کارگزاران:

اسلاید 91: www.nazembokaei.com914- کار در محیطی که به مهارت و استعـداد اهمیت داده می شود .5- کار در فضایی که دارای آرامش و امنیت شغلی باشد .6- کار در محیطـی که ارتقـاء مستقل درآن منطبق بـر ضوابط صورت پذیرد .ادامه :

اسلاید 92: www.nazembokaei.com921- تهیه محصول یا خدمات با حداقل قیمت 2- تهیه محصول یا خدمات با حداکثر کیفیت 3- تهیه محصول یا خدمات دارای پشتیبانی خدماتیبهره وری از دیدگاه مصرف کننده :

اسلاید 93: www.nazembokaei.com931- بهره وری در سرمایه گذاری مناسب و تولید بیشتر و سودآوری معقول 2- توسعه سهم بازار 3- رقابت در بازار اقتصادی سالم 4- کیفیت محصول مرغوبتر5- کسب رضایت مصرف کننده بهره وری از دیدگاه تولید کنندگان :

اسلاید 94: www.nazembokaei.com941- رفاه و آسایش و زندگی بهتر مردم 2- ایجاد فرصت های شغلی مناسب3- ایجاد شرایط مناسب برای دسترسی به کالا و خدمات فراوان بهره وری از دیدگاه دولتها :

اسلاید 95: www.nazembokaei.com951- عمران و آبادانی بیشتر 2- افزایش سطح اشتغال 3- کاهش تورم4- تثبیت قیمتها5- ارائه خدمات آموزشی و درمانی رایگان 6- توزیع عادلانه ثروت 7- ایجاد شرایط مناسب امنیت و آسایشبهره وری از دیدگاه ملتها :

اسلاید 96: www.nazembokaei.com961- انجام کار با سرعت حداکثری2- انجام کار با کیفیت و با هزینه کمتربهره وری از دیدگاه مهندسین:

اسلاید 97: www.nazembokaei.com97الف – دانشمندان : انجام کار هوشمندانه و آگاهانه ب – اقتصاددانان : افزایش تولید ناخالص ملی ج – مدیران : دستیابی به همه چیز با هم بهره وری از دیدگاه :

اسلاید 98: www.nazembokaei.com98مفهومی جامع از بهره وری :چه هست ؟چه نیست ؟یک نگرش برای عقلانی کردن فعالیتهاستصرفاً یک معیار اقتصادی و مالی نیستجلوگیری و کاهش کارهای بیهوده استالزاماً کار بیشتر نیست به معنای هوشمندانه کار کردن استلزوماً سخت تر کار کردن نیست

اسلاید 99: www.nazembokaei.com99چه هست ؟چه نیست ؟درست و بجا مصرف کردن هستکم مصرف کردن نیست استفاده صحیح از عمر برای زندگی بهتر و متعالی تر هستزندگی فقط برای کار نیستبهره وری مناسب از مواهب طبیعی هستجلوگیری از کارهای مورد علاقه نیستایجاد محیطی مناسب و شاداب با استفاده از امکانات موجود هست تجمل گرایی نیست ادامه :

اسلاید 100: www.nazembokaei.com100چه هست ؟چه نیست ؟هماهنگ کردن کیفیت و کمیت و هزینه تولید در رقابت هستصرفا تولید بیشتر نیست قرارگرفتن در جایگاه خود در جامعه هست نفع طلبی فردی نیست همکاری و مشارکت برای منافع مشترک هستاستثمار و بهره کشی از زیردستان نیست ادامه :*******

اسلاید 101: www.nazembokaei.com1011- کتاب مدیریت کسب و کار و بهره وری آقای مهدی سعیدی کیا – خانم فیروزه طیب زاده 2- کتاب اصول و مبانی کسب و کار آقای سید مهدی سعیدی کیا 3- کتاب مدل های کسب و کار موسسه خدمات رسا 4- کتاب خلق مدل کسب و کار آقای غلامرضا توکلی – آقای بابک وطن 5- کتاب چارچوبی برای موفقیت در کسب و کار آقای محمد اعرابی – آقای رضا آرمانپور6- کتاب بازاریابی و مدیریت بازار آقای محمد بلوریان 7- کتاب ایجاد و توسعه کسب و کار آقای سید محمد سلجوقی 8- کتاب بهره وری و تحلیل آن در سازمان خانم شهنام طاهری موفق باشید منابع مورد استفاده :

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید