sabt-shrkt

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
شرکت یا کُمْپانْی به معنای یک انجمن یا بنگاه تجارت است. بنابر تعریف قانون مدنی ایران، کمپانی عبارت است از اجتماع حقوق مالکان متعدد در شیء واحد به نحو اشاعه، ولی این تعریف در برگیرنده مشاعات نیز است. بنابر مفهومی که از قانون تجارت استنباط می‌شود، شرکت قراردادی است که بر اساس آن اعضا یا شرکا سود حاصل از سرمایه را تقسیم می‌کنند. شرکت‌ها در قوانین ایران شخصیت حقوقی دارند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
280 بازدید, 0 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراحل ثبت شرکت”

مراحل ثبت شرکت

اسلاید 1: مراحل ثبت شرکتاستاد : جناب آقای دکتر خانعلی ارائه دهنده :رضا قاسمی ده‌چشمهپاییز 1399

اسلاید 2: تعریف شرکت شرکت یا کُمْپانْی به معنای یک انجمن یا بنگاه تجارت است. بنابر تعریف قانون مدنی ایران، کمپانی عبارت است از اجتماع حقوق مالکان متعدد در شیء واحد به نحو اشاعه، ولی این تعریف در برگیرنده مشاعات نیز است. بنابر مفهومی که از قانون تجارت استنباط می‌شود، شرکت قراردادی است که بر اساس آن اعضا یا شرکا سود حاصل از سرمایه را تقسیم می‌کنند. شرکت‌ها در قوانین ایران شخصیت حقوقی دارند.

اسلاید 3: سهامسهم (مفرد سهام) اجزایی است که سرمایه هر شرکت را تشکیل می‌دهد. داشتنِ سهم مالکیت مشاعی بر سرمایه ایجاد نمی‌کند، مگر در هنگام انحلال شرکت.هیئت مدیرههیئتی حداقل ۳ نفره که کار اداره شرکت را بر عهده دارند، هیئت مدیره نامیده می‌شود. اعضایِ هیئت مدیره الزاماً نباید سهام‌دار شرکت باشند. مدیر عامل توسط هیئت مدیره عزل و نصب می‌شودسهام‌داربه اعضایِ شرکت در شرکت‌هایِ سهامی و تعاونی سهامدار گفته می‌شود. اعضایِ شرکت مالکان دارایی آن شناخته نمی‌شوند، بلکه صرفاً به نسبت سهام خود، دارای حقوقی نسبت به شرکت خواهند بود. سهام‌دار نسبتِ به شرکت حقوق و تعهداتی دارد. میزان این مسئولیت بسته به نوعِ شرکت متفاوت است.

اسلاید 4: تعریف اساسنامهاساسنامه عبارتست از مقررات یا قراردادی که برای طرز کار یک جمعیت مقرر و تعیین میشود. (ترمینولوژی لنگرودی) اما در تعریف اساسنامه قالباً واژه اساسنامه مرتبط با شرکتها و موسسات شنیده میشود. در هر صورت همانطور که از تعریف بر می آید اساسنامه شرکت مجموعه قوانینی (قوانین مرتبط با شرکتهای تجاری) که موسسین این جمعیت (مانند شرکتها) در بدو تاسیس شرکت مورد توافق خود قرار داده و پایه های شخصیت حقوقی جدید را شکل میدهند اساسنامه گویند.حیطه قدرت اساسنامه در شرکتاساسنامه مختص تمام شرکتها و موسسات بوده و هیچ شرکتی بی نیاز به اساسنامه نخواهد بود. البته ممکن است اساسنامه شرکت ها بسته به نوع شرکت و قواعد و قوانین آمره خاص خود متفاوت باشند. یا با توجه به آزادی عمل موسسین اساسنامه خاصی برای شرکت تنظیم گردد. در هر صورت مواد اساسنامه تنها زمانی مناط اعتبار خواهند بود که مخالف قواعد و قوانین آمره نباشد.ماده 10 قانون مدنی در این باره میگوید “قراردادهای خصوصی‌ نسبت‌ به ‌کسانی ‌که ‌آن ‌را منعقد نموده‌اند، در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد، نافذ است‌.”البته ناگفته پیداست عبارت مخالف صریح قانون نباشد اشاره ای است به قوانین آمره. (مانند ماده 3 لایحه اصلاحی قانون تجارت که مقرر میدارد “در شرکت سهامی تعداد شرکاء نباید از سه نفر کمتر باشد.” با توجه به این ماده هیچ اساسنامه ی شرکت سهامی خاصی نمیتواند خلاف این ماده تعداد سهام داران را به 2 نفر کاهش دهد.!) بنابراین مشخص میشود حوزه قدرت اساسنامه تا آنجایی است که با قوانین آمره تداخل نداشته باشد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید