علوم مهندسی معماری و عمران

مراحل ساخت برج خلیفه

borj-khlifh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراحل ساخت برج خلیفه”

مراحل ساخت برج خلیفه

اسلاید 1: به نام خدا موضوع:برج خلیفه

اسلاید 2: معرفینوع: آسمان خراشتعداد طبقات: 206طبقات مسکونی: 106آسانسورها: 57 آسانسور با سرعت 10 متر بر ثانیهارتفاع: 828 مترمساحت کل: 4 میلیون متر مربعتجهیزات ساخت: جرثقیل (تاور کرین)‌ بالابر پمپ بتننام رسمی: برج خلیفه بن زایدنام سابق: برج دبیسال ساخت: 2004-2010 میلادیهزینه ساخت: 1,500,000,00 دلار امریکاطراحی شده توسط: شرکت اسکیدمور، اوینگز و مریلمهندسی سازه: ویلیان بیکرپیمانکار اصلی: سامسونگ سی اند تیتوسعه دهنده: گروه عمارمعمار:ادرین اسمیت

اسلاید 3: بال چپ:طبقات 139 تا 154: سوئیت‌های شرکتطبقه 124: عرشه مشاهدهطبقه 123: اسکای لابیطبقه 122: رستوران اتمسفرطبقات 44 تا 72: مسکونیطبقه 43: اسکای لابیبخش A: پایه کرسی جداکننده ورودی‌های سوئیت‌های شرکت، بخش مسکونی و هتل آرمانیبخش B: فونداسیونبال راست:مناره: با ارتفاعی معادل 200 متر که تجهیزات ارتباطی را در خود جای داده است.طبقات 156 تا 159: کمپانی‌های تلویزیونی و رسانه‌ایطبقات 125 تا 135: سوئیت‌های شرکتطبقات 112 تا 121: سوئیت‌های شرکتطبقات 77 تا 108: واحدهای مسکونی شخصی طبقه 76: اسکای لابی طبقات 38 تا 39: هتل آرمانی دبیطبقات 19 تا 37: مسکونیطبقات 9 تا 16: بخش مسکونی آرمانیطبقات همکف تا 8: هتل آرمانی

اسلاید 4: برج خلیفه دبی به عنوان بلندترین سازه ساخت بشر در طول تاریخ، با ارتفاعی معادل 828 متر از سطح زمین، ترکیبی از علم مهندسی و ریاضیات است که همانند شاهکاری در دل دبی می‌درخشد. ساخت برج خلیفه در سال ۲۰۰۴ شروع شد و در ۴ ژانویه ۲۰۱۰ بهره‌برداری شد. نام خلیفه در روز بهره‌برداری توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، امیر دبی و به افتخار وی به این برج داده‌شد. این برج دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، 49 طبقه اداری ، 4استخرو بلندترین کتابخانه دنیا واقع در طبقه 123 برج و همچنین مرتفع‌ترين مسجد جهان درطبقه 158 اين برج است. علاوه بر این یک هتل با ۱۶۰ اتاق در طبقات پایینی برج با نام طراح مد ایتالیایی جورجیو آرمانی واقع شده‌است.

اسلاید 5: در ابتدای ساخت برج، بنا بر طرح اولیه قرار بود برج خلیفه با ۷۳ طبقه و به صورت یک مجموعه کاملاً مسکونی احداث شود که بعدها با تغییرات زیادی مواجه شدساخت برج دبی تصمیمی حکومتی به منظور تغییر اقتصاد تجارت محور و نفت محور دبی به یک اقتصاد گردشگر محور بود. حدود 90 درصد از مساحت شیخ نشین دبی را بیابان و زمین های بایر تشکیل می دهد و حکومت دبی قصد دارد با اجرای پروژه های بلند پروازانه ای همچون برج دبی،جزایر نخل و... جهانیان را با دبی آشنا وسالانه ده ها میلیون نفررا به آنجا بکشاند.

اسلاید 6:

اسلاید 7: برج خلیفه به واسطه نمای خاص خود و نیز بخش مارپیچی در راس خود که 26 طبقه را در برمی‌گیرد، از سایر برج‌ها جدا می‌شود.معماری خاص برج خلیفه، ظاهری سه لبه را برای آن به ارمغان آورده است که از نوعی گل کویری به نام هیمنوکالیزالهام گرفته است در واقع برج از معماری اسلامی و مسجد جامع سامرا نیز الهام گرفته است. این طراحی نه تنها از نظر شکل فیزیکی نیروی وارده توسط باد در طبقات آخر را مهار می‌کند، بلکه به ساکنان هر کدام از طبقات نمایی منحصر به فرد و بدون اشراف به سوی سایر واحد‌ها می‌دهد.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید