کسب و کار مدیریت و رهبری

مراحل مختلف برنامه ریزی

marahele_mokhtalefe_barname_rizi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراحل مختلف برنامه ریزی”

مراحل مختلف برنامه ریزی

اسلاید 1: مراحل مختلف برنامه ريزي 1- تعيين هدف (اولويت هدفها- زمان- تركيب) 2-پيش بيني :مدت زمان فعاليت(كوتاه مدت ،ميان مدت وبلند مدت) ميزان ذخاير مالي 3-قابل اجرا نمودن از راه بودجه بندي(آموزش- انتخاب اصلح افراد-كنترل) 4-اتخاذ تصميمات كه فعاليت سازمان را در راه نيل به هدف مطلوب رهبري نمايد: انعطاف پذيري- قابليت درك – ايجاد هماهنگي – اخلاقي بودن تصميمات 5-روشهاي اجرا:روش متمركز – روش غير متمركز (محاسن ومعايب) 6-وسايل اجرا 7-عمل برنامه ريزي 8-ارزيابي واصلاح برنامه

اسلاید 2: اهم عوامل موثر بر تحولات سريع در جامعه1- گسترش سريع دانش اطلاع رساني2- رشد تكنولوژي3- افزايش مستمر آگاهي انسانها ومتحول شدن معيارها وانتظارات آنان4-توسعه اقتصادي – اجتماعي 5- رشد فرهنگ سياسي 6- گسترش دامنه آموزشهاي تخصصي وكاربردي وحتي علوم اجتماعي7- انجام پژوهشهاي علمي گسترده ،ارائه وكاربرد نتايج حاصله در جامعه

اسلاید 3: برنامه ريزي استراتژيك ،تاكتيكي وعملياتيعملياتي تاكتيكياستراتژيك

اسلاید 4: ويژگيهاي برنامه ريزي استراتژيك1-انعكاسي ازارز شهاي حاكم بر جامعه است. جهان بيني ها واعتقادات وسنت هاي جامعه در برنامه ريزي منعكس ميشود .2-توجه اين برنامه ريزي معطوف به سوالات اصلي سازمان است3-چهار چوبي براي برنامه ريزي عملياتي وتصميم گيرهاي مديريت فراهم مي آورد . (راهنماي تصميم گيري مديران) 4-داراي ديد در از مدت است وافق هاي دور تري را در سازمان مطرح مي سازد .5-عمليات واقدامات سازمان را در دوره هاي زماني نسبتاطولاني هماهنگ نموده وآنها پيوستگي وانسجام مي بخشد.6-در سطوح عالي سازمان شكل مي گيرد .زيرا در اين سطح است كه تقريبا به طور همه جانبه اي اطلاعات لازم در مورد امكانات دنباله سازمان وانتظارات وتوقعات از آن متمركز است.7-فراگير بوده وبرنامه هاي عملياتي سازمان را در بر مي گيرد وبه آنها جهت مي بخشد . .

اسلاید 5: مزاياي برنامه ريزي استراتژيك تفكر وانديشدن به به شكل استرا تژ يكتشخيص جهت گيري آيندهاتخاذ تصميمات امروز در پرتو نتا يج وبازتاب هاي آينده تصميمات تدوين وتوسعه مباني جامع وقابل دفاع براي تصميم گيري رعايت حداكثر احتياط وبصيرت در نواحي تحت كنترل سازمان بهبود عملكرد بر خورد موثر بامحيطي كه باتغييرات سريع مواجه –ايجاد تيمكار ورعايت اصول كار شناسي

اسلاید 6: برنامه ريزي استراتژيك ميتواند به سازمان كمك كند تا 1- به روش استراتژيك بيند يشدواستراتژيهاي موثري تدوين كند.2-جهت گيري آينده را مشخص مي كند3-اولويتها را مشخص سازد4-تصميم هاي امروز را در پرتو پيامدهاي آينده آنها اتخاذ كند5-پايه اي داراي همسازي منطقي و قابل دفاع براي تصميم گيري برقرار سازد6-درزمينه هاي تحت كنترل سازمان ،حداكثر بصيرت را اعمال كند7-با توجه به تمامي سطوح وكنشها تصميم گيري كند8-مسايل سازماني عمده را حل كند9- عملكرد سازماني را بهبود بخشد10-با اوضاع واحوالي كه به سرعت دستخوش تغيير ميشوند به روش ساده برخورد كند11- كار تيمي ايجاد كنند وتيم كارشناسي تشكيل دهند

اسلاید 7: مراحل برنامه ريزي استراتژيكاقتصادتكنولوژيجامعهسياست وقانونمنابعمشتريان يا ارباب رجوعبماموريتهايسازماناهداف سازماناستراتژي هاي سازمانتنظيم برنامه بلند مدتتنظيم برنامه هاي كوتاه مدتبرنامه استراتژيك سازماناجرااطلاعات

اسلاید 8: 1-آغازفراگرد برنامه ريزي استراتژيك و حصول توافق درباره آن2-تعيين و شناسايي نظامات سازماني3-روشن ساختن رسالت و ارزشهاي سازماني4-ارزيابي محيط خارجي : فرصتها و تهديدها5- ارزيابي محيط داخلي: نقاط ضعف و قوت6- شناسايي مسايل استراتژيكي كه سازمان با آنها مواجهه است7-تنظيم استراتژيهايي براي مديريت مسايل استراتژيك8-برقراري ديدگاه سازماني كارساز براي آيندهفراگرد هشت مرحله ايبرنامه ريزي استر اتژيكجي. ام. برايسون

اسلاید 9: الگوي برنامه ريزي استراتژيك كاربردي (گوداشتاين وهمكاران)برنامه ريزي برنامهمداقه ارزش هاتدوين رسالتالگوسازي كار استراتژيك برنامه هاي كاربرنامه ريزي رويدادهااجرامميزي اجرامميزي اجراملاحظات اجراييپايش محيطي

اسلاید 10: نمودار مدل برنامه ريزي استراتژيك استولروفريمن1- تعيين هدف2- شناسايي استراتژي وهدفهاي كنوني5- شناسايي فرصتهاوتهديدات استراتژيك6- تجزيه تحليل تغييرات:تعيين ميزان تغييراتي كه در استراتژي كنوني بايد صورت گيرد7- تصميم گيري استراتژيكارائه ،ارزيابي وانتخاب راه حلها8- اجراي استراتژيك9- اندازه گيري وكنترل پيشرفت3-تجزيه تحليل محيطي4- تجزيه وتحليل منابع :نقاط قوت وضعف مسئوليتهاي اجتماعيارزشهاي مديريتمسئوليتهاي اجتماعيارزشهاي مديريت

اسلاید 11: Strategic Planning ProcessInternal AuditCurrentPositoinExternal AuditIdentificationOf OptionsImplementationFollow-UpImplementationPlanPLANNING STAGEACTION STAGE

اسلاید 12: DIAGRAM-THE STRATEGIC PLANNING PROCESSEvalualing HumanResourcesEvaluatingFinancialResoucesValuatingInternalFactorsInternal StengthsAnd WeaknessesAnalayzingEnvironmentAnalayzingMarketAnalayzingService AreaExternalOpportunities and threatsDescribe OrganizationDefine MissionDefine IssuesIdentity Evaluate and Select Strategic AternativesSpecily GoalsDevelop ObjiectivesDevelop General StrategyImplementation

اسلاید 13: The Strategic management ModelPre-planningActivitiesPre-planningOrganizationalAssessmentStrategic PlanningResourceAllocationStrategicFoundationMissionVisionObgectivesGapAnalysisStrategicGoalsStrategiesObjectivesDevelopMeasurement planMeasurementAnd EvaluationCommunicateAnalyze and evaluateCollect dataImplementationCommunicateProgressTrack StatusTake ActionDvelop Action PlansDeploment ICommunicateThe Plan IIComplateThe plan

اسلاید 14: راهنماي طراحي واجراي برنامه ريزي استراتژيكبرنامه ريزي براي برنامه ريزي استراتژيك ارزيابي محيط خارجي سازمانارزيابي محيط داخلي سازمانشناسايي مشتريان وگروههاي ذينفعارزيابيواصلاح برنامهتعيين رسالت، دورنما وارزشهاي سازمانيشناسايي مشكلات استراتژيكتعيين اهداف ومقاصد سازمانتدوين استراتژي هاي سازمانيانتخاب شاخص هاي سنجش وپايش عملكرد سازمان

اسلاید 15: نمودار...ارتباط عوامل داخل و خارجي در تحليل محيطيرويدادهاي محيطيتحليل محيطخارجيرسالت، دورنماارزشها، هدفهاتحليل محيط داخلياستراتژيهاي تحكيم موقعيت استراتژي ورود به بازار (جامعه)استراتژي هاي سازشي

اسلاید 16: Problem ObjectivesStrategies

اسلاید 17: (T)حيطه خارجي(W)(S)(O)

اسلاید 18: جدول شماره(5)-ماتريس تهديدها، فرصتها، نقاط ضعف و نقاط قوت

اسلاید 19: جدول (1) مثال فرضي از ماتريس ارزيابي عوامل داخلي

اسلاید 20: جدول (2) مثال فرضي از ماتريس ارزيابي عوامل خارجي

اسلاید 21: رسالت 1)شما كه هستيد ؟ 2- جه مي كنيد ؟1-فلسفه وجودي سازمان 2-هويت سازمان 3- طبعيت كار 4- اصول وارز ش هاي كه در لواي آنها عمل مي شود 5-گيرندگان خدمت Mission

اسلاید 22: ويژگي هايهاي بيانيه رسالت الف)بيانگر مقاصد خاصي مي باشندب) بايد استمرار داشته باشدپ) بنحوي بيان شود كه وحدت و جامعيت سازمان را مورد تاكيد قرار دهد ت) دامنه عمليات را در زمينه توليدات و خدمات در بر داشته باشد

اسلاید 23: چرا به بيانيه رسالت نياز داريد؟ با اين بيانيه مي توانيد :1-به تدوين مقاصد مهم ، روشن و مرتبط بپردازيد 2- چاره جويي براي تمام تصميمات اصلي برنامه ريزي داشته باشيد 3-در اعضاي سازمان نوعي تعهد بوجود آوريد 4- حمايت افراد خارج از سازمان را جلب نماييد

اسلاید 24: -اجراي تشكيل دهنده بيان رسالتبراي تدوين و نگارش بيان رسالت، تنها يك روش وجود ندارد . بعلاوه،براي نشان دادن وحدت در سازمان، رسالت بايد بازتابي باشد از اجزاي كه اين وحدت را بوجود آورده اند.مهمترين اجزاء تشكيل دهنده بيان رسالت يك سازمان، موارد زيرمي باشد:1-هدف ويژه بيان رسالت را مشتريان و بازار يا جامعه تسكيل مي دهد. 2-بيان رسالت سازمان ، گوياي مهمترين خدماتي است كه سازمان انجام ميدهد 3-بيان رسالت سازمان ، منطقه جغرافيايي خاص را كه سازمان بر آن بيشتر تمركز دارد، مشخص مي سازد .4-بيان رسالت سازمان ، گوياي فلسفه سازمان است. 5-بيان رسالت سازمان، دربردارنده اولويت تصوراتي است كه از خود دارد .6-بيان رسالت سازمان، گوياي تصورات كلي مورد سازمان است.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید