پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

مراقبت های بعد از عمل

moraaghebathaye-pas-az-amal

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراقبت های بعد از عمل”

مراقبت های بعد از عمل

اسلاید 1: بسمه تعالیمراقبت های بعد از عمل

اسلاید 2: دوران بعد از عمل از زمان ترک اتاق عمل توسط بیمار تا آخرین ملاقات پیگیر جراح است.مراقبتهای پرستاری در این مرحله متمرکز بر برقراری مجدد تعادل فیزیولوزیک بیمار کاهش درد جلوگیری از عوارض و آموزش مراقبت از خود به بیمار میباشد.

اسلاید 3: بخش مراقبت ویژه بعد از هوشبریبخش مراقبت های ویژه بعد از بیهوشی واقع در کنار اتاق عمل را به عنوان اتاق بهبودی بعد از هوشبری نیز می نامندتخت اتاق بهبودی باید از نوعی با قابلیت دسترسی راحت،بی خطر و به سادگی قابل حرکت باشد و در وضعیت شوک قرار گیرد وامکانات برای مراقبت بهتر از بیمار وجود داشته باشد.بیماران بیهوش یا درحال خروج ازبیهوشی را بلافاصله بعد از عمل جراحی برای سهولت دسترسی به پرستار و وسایل و تجهیزات در این بخش بستری میکنند.

اسلاید 4: مراحل مراقبت بعد از هوشبریمرحله(1)بهبودی بلافاصله بعد از عمل جراحی است و نیاز به مراقبت های ویژه پرستاری دارد.مرحله(2)برای بیمارانی اتخاذ می شود که نیاز به مراقبت کمتری دارند و برای مراقبت از خود آماده می شود یا در بیمارستان یا در مرکزی از وی مراقبت به عمل می آید.مرحله(3)شامل بیمارانی می شود که جهت ترخیص آماده می شوند.

اسلاید 5: پذیرش بیمار در بخش مراقبت های ویژه بعد از هوشبریمسئولیت انتقال بیمار از اتاق عمل به اتاق ریکاوری به عهده متخصص هوشبری است که بایستی جهت حفظ باز بودن راه هوایی بر بالین بیمار حاضرباشد.در انتقال بیمار بایستی محل جراحی ،تغییرات احتمالی عروقی و در معرض دید قرار گرفتن بدن بیمار مد نظر باشد.در هر بار تغییر وضعیت دادن به بیمار بایستی محل جراحی را کنترل کرد.بسیاری از زخم ها در هنگام وارد آمدن فشار زیاد بسته می شوند،هر تلاشی را باید در جهت جلوگیری از کشیده شدن محل برش جراحی بکار بست.بیمار باید در وضعیتی قرار گیرد که فشاری بر درن ها و لوله های تخلیه وارد نیاید.

اسلاید 6: در تغییر وضعیت هایی همانند تغییر از لیتاتومی به خوابیده به پشت یا از لترال به خوابیده به پشت امکان افت شدید فشار خون وجود دارد ،بنابر این بیمار بایستی به آرامی و به دقت تغییر وضعیت داده شود.به مجرد اینکه بیمار روی تخت یا برانکارد قرار گرفت ،گان و پوشش های خیس را بایستی دور کرد و از پوشش خشک استفاده نمود و بیمار را با پتوی سبک و گرمی پوشاند .برای محافظت نرده های کنار تخت را بالا قرار دهید.

اسلاید 7: مراقبت های پرستاری در بخش مراقبت ویژه بعد از هوشبریهدف از مراقبتهای پرستاری در بخش مراقبت های ویژه بعد از هوشبری،فراهم کردن مراقبت کافی تا خروج کامل بیمار از بیهوشی،هوشیار شدن،داشتن علایم حیاتی ثابت و پایدار و نداشتن علایم خونریزی است.

اسلاید 8: بررسی و شناخت بیماربررسی و شناخت دقیق در مورد اشباع اکسیژن ،حجم و نظم نبض،عمق و نوع تنفس،رنگ پوست،سطح هوشیاری، توانایی در انجام دستورات کلامی از وظایف پرستار این بخش است.پرستار بایستی یک برسی و شناخت اولیه را با کنترل محل عمل به منظور تخلیه ترشحات و خونریزی و درن ها و لوله های وصل شده را انجام دهد و همچنین مایعات داخل وریدی وصل شده را از نظر مقدار و دوز کنترل نماید.پس از ان علایم حیاتی بیمار هر 15دقیقه کنترل شود.

اسلاید 9: باز بودن راه هواییهدف اصلی در مراقبت بعد از عمل،حفظ تهویه ریوی و بنابراین جلوگیری از هیپوکسمی و هایپر کاپنی است.این حالات بدنبال انسداد راه هوایی و کاهش تهویه ایجاد می شوند.پرستار بایستی دستور تجویز اکسیژن را بلافاصله کنترل و اجرا کند.بیماران بعد از بیهوشی طولانی مدت معمولا بیهوش و دارای شلی کلیه عضلات بدن هستند.علائم انسداد راه هوایی شامل تنفس صدادار و نامنظم و حالت خفگی،کاهش میزان اشباع اکسیژن و سیانوز پوست میباشد.بروز مشکلات تنفسی ممکن است به علت ترشحات زیاد مخاطی یا آسپیراسیون مواد استفراغی باشد.با چرخاندن بیمار به یک پهلو،ترشحات از یک سمت دهان خارج می شود.به دلیل حرکت های ناکافی قفسه ی سینه و دیافراگم برای برسی تنفس بیمار باید کف دست خود را بر روی بینی و دهان وی قرار داد

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید