پزشکی و سلامت بیماری‌ها

مراقبت های پس از زایمان (۲)

moraghebathaye_bad_az_zayeman_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراقبت های پس از زایمان (۲)”

مراقبت های پس از زایمان (۲)

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: مراقبت های پس از زایمان (2)پیشگیری و درمان مشکلات پس از زایمان( قرص کمر، تأمین کلسیم، تنظیم سطح هورمون های زنانه )

اسلاید 3: گذاشتن قرص کمر:یک جفت قرص کمر نر و مادّه را روی شعله کم گاز قرار دهید تا بترکند.مغز کرم رنگ آنها را خارج کرده با یک قاشق مربّاخوری آرد نخودخام و نصف قاشق مربّاخوری «مورد» آسیاب کنید. شب، قبل از خواب، این پودر را با زرده تخم مرغ خانگی خمیر کنید.خمیر را روی گودی کمر زن تازه زا بچسبانید، سپس روی آن یک پلاستیک فریزر کشیده کمر را ببندید. این کار را هر شب تا ۱۰ شب تکرار کنید.

اسلاید 4: از پودر قرص کمر نیز میتوان استفاده نمود.پودر قرص کمر یک قسمت، آرد نخودخام یک قسمت و مورد نیم قسمت را با هم مخلوط کنید. گذاشتن ضماد روی پارچه کرباس آب ندیده؛ اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

اسلاید 5: اثرات استفاده از قرص کمر:تسریع بازگشت رحم و تخمدان به حالت عادّی و ایجاد آمادگی برای رابطه زناشویی.تنظیم کارکرد تخمدان و تنظیم سطح هورمون های زنانه.جلوگیری و درمان کمردردهای پس از زایمان.جلوگیری از عفونت های پایدار رحمی.جلوگیری از ایجاد بی میلی جنسی در زن تازه زا.جلوگیری از ریزش موی زن تازه زا.

اسلاید 6: جلوگیری از ایجاد کیست تخمدان.جلوگیری از کم شدن شیر.کمک موثّر در پیشگیری از مشکلات روحی و به ویژه افسردگی پس از زایمان(به دلیل تنظیم عملکرد هورمونی زن).کمک موثّر در پیشگیری از افتادگی رحم یا مثانه، عفونت های ادراری، بی اختیاری ادرار و ...تسریع بازگشت قدرت باروری زن به حالت عادّی.

اسلاید 7: تامین کلسیم:اختلالات هورمونی و کاهش سطح هورمون های زنانه پس از زایمان سبب تسریع روند پوکی استخوان میشود.استفاده از پوست تخم مرغ:

اسلاید 8: پوست تخم مرغ را شسته، خشک و آسیاب نمایید.روزی 2-3 بار، نصف قاشق چایخوری از آن را با کمی عسل مخلوط کرده روی زبان خود ریخته قورت دهید.راه دیگر آن است که روزی نصف قاشق چایخوری از این پودر را در نصف استکان آبلیمو ریخته پس از ۵-۴ ساعت آن را صاف کرده به تدریج میل کنید. بهتر است این کار را تا پایان دوران شیردهی ادامه دهید.اثرات:جلوگیری از پوکی استخوان،جلوگیری از ریزش مو و افزایش شیر

اسلاید 9: این اقدامات نیز در پیشگیری و درمان کمبود کلسیم بسیار مفیدند:بهره مندی از آفتاب، فعّالیت بدنی مناسب، پرهیز از مصرف چای و نوشابه و کشیدن سیگار، استفاده از کشک، کره محلّی، روغن زرد، مغز بادام خام و خرما

اسلاید 10: تنظیم سطح هورمون های زنانه:با توجّه به شیوع بسیار زیاد مشکلات هورمونی در زنان امروزی، توصیه میشود که همه بانوان تازه زا این دستورات را اجرا کنند:۱- رازیانه: از بهترین داروها برای افزایش و تنظیم سطح هورمونهای زنانه.

اسلاید 11: روش های استفاده:عرق رازیانه، شبی نصف استکان.آسیاب کرده مخلوط مساوی تخم رازیانه و نبات؛ روزی یک قاشق چایخوری.دم کرده یا جوشانده تخم رازیانه(یک قاشق مربّاخوری)؛ روزی یک بار.اگر خونریزی نفاس کم است می توان مصرف رازیانه را در همین دوران شروع کرد؛ امّا اگر خونریزی زیاد است یا با مصرف رازیانه زیاد می شود مصرف آن باید تا پایان این دوره به تاخیر بیفتد.مصرف رازیانه را حدّاقل ۴-۳ ماه ادامه دهید.

اسلاید 12: ۲- بدل های رازیانه:بومادران:به دلیل تلخ مزه بودن گیاه بومادران تلخ، بهتر است از عرق آن استفاده شود.تخم شوید:استفاده از آن مشابه تخم رازیانه است.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید