پزشکی و سلامت بیماری‌ها

مراقبت های پس از زایمان (۳)

moraghebate_pas_az_ayaman_3_abaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراقبت های پس از زایمان (۳)”

مراقبت های پس از زایمان (۳)

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: مراقبت های پس از زایمان (3)پیشگیری و درمان مشکلات پس از زایمان( کمر درد، ریزش مو، خونریزی شدید نفاس )

اسلاید 3: کمر درد:مهمترین دلیل کمر درد، سست شدن کمر زن طیّ فرآیند زایمان است.کمبود کلسیم، کم خونی و مشکلات هورمونی این مشکل را تشدید می کنند.

اسلاید 4: درمان:گذاشتن قرص کمرماساژ کمر با روغن های گرم مثل روغن زیتون تصفیه نشده، سیاهدانه، بادام تلخ، هسته قیسی، کرچک، کنجد و ....بستن کمر به خصوص با شال پشمی.بادکش گذاشتن محلّ درد.حرارت دادن به کمر با آجرداغ، حوله داغ، کیسه آب گرم و ....نکته: کمردردهایی که به دلیل بیحسّی نخاعی به هنگام زایمان در بانوان ایجاد می شوند هم به روش های فوق درمان می شوند.

اسلاید 5: ریزش مو:علّت اصلی آن، مشکلات هورمونی، کم خونی و کمبود کلسیم است. درمان این مشکل، ساده و به شرح ذیل است:مصرف آب عسل، جوانه گندم، پودر پوست تخم مرغ و رازیانه.

اسلاید 6: می توان از اقدامات تکمیلی ذیل هم بهره گرفت:ماساژ بن موها با روغن بادام تلخ یا سیاهدانه یا روغن مشابه؛ روزی یک بار.استفاده از صابون های محلّی و سنّتی به جای شامپو.استفاده از داروهای تقویت کننده مو:

اسلاید 7: استفاده از داروهای تقویت کننده مو:داروهای خنک: سدر، مورد، حنا، گل سرشور، خطمی، قهوه سر، گل ریواس و ....داروهای گرم: آرد نخودخام، آویشن، بابونه، مغزهای خام(پسته، بادام، فندق و …نحوه استفاده:

اسلاید 8: مخلوطی از چند داروی تقویت مو را انتخاب کنید.مخلوط را کاملاً آسیاب کنید. هفته ای ۲-۱ شب مقداری از آن را با زرده تخم مرغ خانگی خمیر و روی پوست سر خود بمالید و ببندید. صبح، سر خود را بشویید. اگر با استفاده از این داروها احساس حرارت یا خارش در سر داشتید، داروهای خنک را بیشتر کنید و بالعکس.

اسلاید 9: خونریزی شدید یا ادامه خونریزی نفاس:این مشکل عمدتاً ناشی از اختلالات هورمونی است.ابتدا با مراجعه به پزشک یا ماما مطمین شوید که خونریزی، ناشی از مسایل موضعی مثل زخم ها و پارگی های واژن و رحم نیست.

اسلاید 10: با انجام یکی از این دستورات ساده، خونریزی را متوقّف کنید:روزی ۳ بار و هر بار یک استکان عرق خارشتر مصرف کنید.عدس را آسیاب کرده و تفت دهید(منظور، بو دادن آرد عدس است؛ مثل بو دادن آرد برای تهیه حلوا). آرد بو داده عدس را روزی ۳ بار و هر بار یک قاشق چایخوری میل کنید.تره خام را شسته و آب گیری کنید. روزی ۳ بار و هر بار نصف استکان آب تره خام را تا قطع خونریزی مصرف کنید.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید