پزشکی و سلامت طب سنتی

مراقبت های پس از زایمان (۱)

moraghebate_pas_az_ayaman_1_abaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراقبت های پس از زایمان (۱)”

مراقبت های پس از زایمان (۱)

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: مراقبت های پس از زایمان (1)پیشگیری و درمان مشکلات پس از زایمان( استراحت، تغذیه، کم خونی، خستگی )

اسلاید 3: مشکلات پس از زایمان، در بین زنان امروزی بسیار رایج است.ریزش مو، افسردگی، بی نظمی های قاعدگی، کمر درد، کاهش میل جنسی، کمبود شیر و ... بعضی از این مشکلات هستند.این مشکلات به ظاهر جدّی، با رعایت نکات ساده در مراقبتهای پس از زایمان، قابل پیشگیری هستند؛ نکاتی که زنان قدیمی خود را ملزم به اجرای آنها می دیدند؛ اما پزشکان و بانوان امروزی، بیشتر به دید امور خرافی به آنها می نگرند.

اسلاید 4: مراقبت های پس از زایمان:استراحت:۱۰ روز، استراحت نسبی(و نه مطلق) تا پایان دوره نفاس، رفتار زن تازه زا مانند زمان پریود خود باشد:در مورد خوردن غذاهای سردی بخش احتیاط کند؛ از کار و فعّالیت خسته کننده پرهیز کند؛تا حدّ امکان از تماس با آب و رطوبت خودداری کند.

اسلاید 5: تغذیه:استفاده از غذاهای مقوّی و پر انرژی:روغن زرد:(روغن حیوانی یا روغن پاک) از پایه های اساسی غذاهای وی باشد.حدّاقل ۱۰ روز، در وعده صبحانه،استفاده از نیمرو. (تخم مرغ خانگی و روغن زرد)

اسلاید 6: آب عسل:اثرات:بازیابی قوای جسمی، جلوگیری از کم خونی و تامین شیر کافی در مادران تازه زامیزان مصرف:روزی ۴-۳ لیوان آب عسل در هفته های اول پس از زایمان و پس از آن تا پایان دوران شیردهی روزی ۲-۱ لیوان در روزطرز تهیه:یک تا یک و نیم قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب حل کنید و کمی آب لیموترش تازه به آن اضافه کرده و جرعه جرعه میل کنید.

اسلاید 7: جوانه گندم:اثرات:تنظیم کارکرد تخمدان ها و ایجاد تعادل هورمونی، افزایش شیر و جلوگیری از افسردگی پس از زایمانمیزان مصرف:روزی ۵-۴ قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه و یا روزی یک قاشق مربّاخوری پودر جوانه گندم.مصرف جوانه گندم تا پایان دوران شیردهی ( به هر نحو که می پسندید) توصیه میشود.

اسلاید 8: کاچی: کاچی یک غذا- داروی فوق العاده است که در فرهنگ سنّتی ایران، برای بازتوانی زنان تازه زا طرّاحی شده است. طبیعتا در مناطق مختلف ایران، ممکن است دستورات متنوّعی برای تهیه کاچی وجود داشته باشد که می توانید آنها را از بانوان قدیمی تر فامیل بیاموزید.

اسلاید 9: طرز تهیه کاچی: ابتدا آرد برنج را در یک ظرف ریخته و آن را با شعله ملایم تفت می دهیم تا از حالت سفیدی در آمده، به صورت طلایی مایل به قهوه ای در بیآید.بعد از طلایی شدن آرد، روغن حیوانی را به آن اضافه می کنیم و آرد را در روغن سرخ می کنیم(با شعله کم). بعد از سرخ شدن آرد، ادویه کاچی را به مقدار لازم به آرد سرخ شده اضافه می کنیم و خوب به هم می زنیم. بعد از ریختن ادویه و هم زدن آن، بلافاصله شربت قوام آمده کاچی( که شامل نبات و آب می باشد) را به مواد اضافه می کنیم و هم زدن مواد را ادامه می دهیم تا زمانی که این کاچی قوامی پیدا کند که نه شل باشد و نه سفت؛ درواقع، کاچی باید مثل سوپ حالتی روان داشته باشد.

اسلاید 10: اگر شربت را با شکر سرخ یا عسل قوام بیاورید خیلی بهتر است.ادویه کاچی: زیره سیاه، زیره سبز، زنیان و بادیان(رازیانه)، هر کدام یک سیر(۷۵ گرم)؛ مغز قرص کمر، ۲ عدد؛ ناخنک، ۴۰ گرم؛ زردچوبه، یک قاشق غذاخوری؛ دارچین، زنجبیل و زعفران، به مقدار دلخواه.

اسلاید 11: پیشگیری از کم خونی: کم خونی به تمام معنا یک «امّ الامراض» است.کم خونی در دوران پس از زایمان، میتواند تمامی عوارض و مشکلات رایج این دوران را به وجود بیاورد یا تشدید کند.درمان:رعایت توصیه های فوق الذّکر (به ویژه مصرف آب عسل)

اسلاید 12: خستگی:خستگی دایم، تمایل زیاد به خواب، احساس کوفتگی پس از یکی دو هفته اوّل زایمان، علائم کم خونی، مشکل هورمونی، غلبه سردی بر بدن یا وجود افسردگی پس از زایمان است.درمان:رعایت دستورات فوق (به ویژه مصرف آب عسل و جوانه گندم و نیز مصرف بیشتر غذاهای گرمی بخش)،

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید