مدیریت و رهبری

مربیگری Coaching

Coaching

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مربیگری Coaching”

مربیگری Coaching

اسلاید 1: مربیگریCoaching

اسلاید 2: عنوانمربیگرینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / برنامه ریزی / اجرا / بازنگریموضوعمنابع انسانیسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: مربیگری نوعی رابطه تعاملی است که به افراد در زمینه شناسایی، هدایت و تحقق اهداف شخصی و شغلی – سریعتر از آنچه که خود قادر به انجام آن هستند- کمک می‌کند و علاوه بر افزایش مهارتهای ارتباطی، حل مسأله، کار گروهی و ارتقای توانمندی های فردی به توسعه شایستگیهای اصلی شغل نیز می انجامد.مربیگری فرایند همراهی مداوم و حمایت از فردی برای ثابت قدم ماندن در اهداف و تعهدات خود است و به معنای پیمودن راهی میانبر، فائق آمدن بر ترس و تقویت و نیرومند ساختن نقاط و ویژگیهای مهم و اساسی است. به بیان دیگر مربیگری هنر تسهیل کردن اجرای فعالیتها، فرایند یادگیری و پیشرفت فرد است و به طور مداوم بر فرایندهای پیشرفت و رشد افراد تمرکز میکند● پیشینه مربیگریمربیگری رشته جدید علمی نیست که به یکباره و ناگهانی به وجود آمده باشد. مربیگری احتمالاً باید به اندازه برگزاری اولین مسابقه تیراندازی در عصر حجر قدمت داشته باشد. با این حال در دهه اخیر بوده است که واقعاً میتوان مفهوم مربیگری را در زمینه تجارت و کسب و کار و خارج از محیط ورزشی یا گود مسابقات دید.مربیگری همیشه بخشی طبیعی از زندگی هر فردی و در هر جایی بوده است. زمانی که میلیونها پدر و مادر در هر جایی از دنیا بچه های خود را بی قید و شرط دوست دارند و نیازهای آنها را به طور کامل برآورده میکنند و حمایت همه جانبه ای از آنها دارند تا رشد کنند، از مربیگری استفاده میکنند و یا وقتی صدها هزار نفر از رهبران بزرگ و موفق میدانند که چگونه کارمندان خود را رشد دهند، آن هم نه با اعمال زور و قدرت بلکه با باور کردن آنها، به چالش کشاندنشان، حمایت از آنها و دادن بازخوردهای مثبت و منفی به آنها، در واقع از مربیگری استفاده میکنند. افراد زیادی در گذشته برخی اشکال مربیگری را در زندگی خود تجربه کرده بودند که در آن شکل، مربیگری، اصل مهم رابطه استاد–شاگردی و به عبارتی رابطه مرید-مرادی بود. اما حوزه مربیگری به مفهوم امروزی آن در اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز شد. پیش از ابداع واژه مربیگری، افراد فعال در این عرصه برای اشاره به خودشان از عناوینی نظیر مربی، مشاور، راهنما و گاهی از واژه دستیار استفاده میکردند. اکنون حرفه مربیگری به خوبی شناخته شده و شغل معتبری تلقی میشود و گفته می‌شود که پس از مشاغل حوزه IT، این حرفه طی سالهای آتی به صنعت شماره دو در حال رشد تبدیل خواهد شد.

اسلاید 4: ● اهمیت مربیگریمربیگری نوعی رابطه حمایتی و تشویقی است که مربی متعهد به موفقیت طرف مقابل است و زمینهای را فراهم میکند تا وی بتواند مشکلات خود را حل کند و به پیش رود تا به نتایج چشمگیری نایل شود. مربیگری رهیافتی عملگرا است که بر مشتری و اهداف او تمرکز میکند. مربی به طرف مقابل کمک میکند تا ضمن تعریف و مشخص ساختن اهداف خود، برای دستیابی به آنها تشویق شود و تاثیر بلافاصله آن را در زندگی خود احساس کند.مربی راهنماییها و فعالیت های موردنیاز برای توسعه مهارتها و قابلیتهای فردی اشخاص را به بهترین شیوه در اختیار آنها قرار میدهد. این شیوه به مشتری امکان میدهد تا چشم اندازهای پیچیده را درک کرده و با مشکلات، باورها و نگرشهای منفی پیشرو کنار بیاید.مربی، مشتریان خود را یاری می کند تا برای رویارویی با چالشهای پیش آمده راه حل هایی بیابند. او ضمن راهنمایی و انگیزه دادن به مشتری برای رسیدن به اهدافش، به او برنامه و دستورالعمل می دهد. بنابراین مربیگری حرفه ای موثر است که تمام ابعاد زندگی مدیر، کارمند، کارگر و یا مشتری و هر کسی که به نحوی از انحاء در فرایند مربیگری دخیل است، از قبیل کار و حرفه، روابط اجتماعی، پیشرفت فردی و... را دربرمی گیرد و به او امکان می دهد تا با توسعه مهارت¬ها و افزایش کیفیت ارتباطات خود در نهایت به خودشکوفایی برسدوالس طی مطالعاتی که در مورد مربیگری داشته به بررسی ۲ مسئله پرداخته است: اولاً اینکه چرا مدیران ارشد موسسات برای توسعه مدیریت کسب و کار از مربیگری استفاده میکنند؟ و دوماً مربی گری چه نتایجی را برای آنها به بار می آورد؟ او مطالعات وسیعی را در ۵ نوع کسب و کار مختلف شروع کرد و نتایج آن را در طی مقاله ای با عنوان «چرا مربیگری» مطرح کرد.او که از طرف موسسه ای دعوت شده بود تا مربیگری مدیر فروش و مدیران بازاریابی و ۱۵نفر از مدیران سایر شعبه-های شرکت را بر عهده بگیرد، بعد از یک دوره مربیگری برای ارزیابی نتایج، پرسشنامه ای را که براساس ۶ سطح اساسی مدیریتی و عوامل تاثیرگذار بر افراد در سیستم تهیه شده بود در اختیار آنان گذاشت. این ۶ سطح عبارت بودند از:

اسلاید 5: ـ محیط کاری ـ فرصتها و اجبارهاـ رفتارهای فردیـ ارزشها و باورهای فردـ قابلیتهای فردیـ نقش افراد و دیدگاه و اهداف آنهانتیجه تجزیه و تحلیل آن بود که مربیگری میتواند هم باعث رشد درونی (افزایش خودآگاهی و اطمینان) و هم رشد بیرونی (رشد توان رهبری و مدیریت، ابراز وجود، درک تفاوتها، مدیریت استرس و در نهایت تعادل بین کار و زندگی) شود. رشد و توسعه خصوصیات درونی یک فرد برای بروز و حمایت از صلاحیتهای بیرونی ضروری است. ارتباط مهارتی همچون پل یا واسطه ای بین رشد درونی و عملکرد بیرونی فرد عمل میکند. استفاده مناسب از مهارتهای ارتباطی و قبول عقاید و مفاهیم، صلاحیتهای رهبری و مدیریت را تسهیل میکند.● اهداف مربیگریمربیگری، دوره ای برای توانمندکردن افراد است، تا آنها حس آرامش و مفیدبودن داشته و با رسیدن به موقعیتهای موردنظر خود احساس رضایت کنند. مربیگری ضمن توجه به مشکلات و چالشهای پیش روی مدیر و کارمند بر اهداف او تمرکز می کند و سعی دارد تا با فراهم کردن حمایتهای لازم، او را در دستیابی به نتایج بهتر و سریعتر یاری کند.

اسلاید 6: به طور کلی مهمترین اهداف یک برنامه مربیگری عبارتند از :ـ تبدیل کسب و کار کوچک به شرکت متوسط ـ تبدیل شرکت متوسط به شرکتی بزرگـ تسریع فرایند دستیابی به اهداف و حفاظت از آنـ راهنمایی و برنامه ریزی کارراهه شغلیـ داشتن دانش درست و مطمئنی پیرامون بهترین مشاغل متناسب با قابلیت¬های افرادـ تهیه رزومه موثر الگوی شغلیـ دستیابی به مهارت های مذاکره و مصاحبه کردنـ مشاوره شغلی در زمینه تعریف توانمندی ها، منابع و انتخاب های شغلیـحمایت از فرد در موضوعاتی مانند استرس شغلی، از دست دادن و یا انتخاب شغلـ دستیابی به مهارت های مدیریت زمان و مدیریت بحرانـ افزایش مهارت هایی در زمینه برقراری ارتباطات موثر و مدیریت کسب و کارـ تشکیل گروه های کاری و تعیین اهداف مشارکتیـ دستیابی به درک بهتری از توانایی ها، مهارت ها و قابلیت های خودـ تدوین و طراحی اهداف خاص کوتاه مدت و بلندمدتـ تدوین طرح و برنامه عمل برای دستیابی به اهدافـ شناسایی مهارت ها و هنرهایی که کارفرمایان به دنبال آنها هستندـ افزایش توانایی خود در زمینه اتخاذ تصمیمات شغلی و چگونگی معرفی خود به بازار کار● فرایند مربیگریگر چه در منابع این حوزه فرایندهای مختلفی برای مربی‌گری پیشنهاد شده است، اما شاید در یک جمع بندی بتوان این فرایند را شامل مراحل زیر دانست: ۱. هدف گذاری: دو طرف درباره اینکه هدف از مربی‌گری چیست دیدگاه‌های مشخصی پیدا می‌کنند. خود آگاهی فرد در نیاز داشتن به یک مربی قسمت مهمی از این موضوع است. البته مربی می تواند در ایجاد این خودآگاهی هم کمک کند.۲. اعتماد سازی: اقداماتی انجام می‌شود که طرفین به قابلیت‌ها، خیرخواهی و سازگاری ارزشهای یکدیگر با هم دیدگاه‌های مثبتی پیدا کرده و این تعامل و وابستگی را نتیجه بخش ارزیابی می‌کنند.

اسلاید 7: ۳. جمع آوری داده و تشخیص: با استفاده از داده‌های قابل دسترس (مثلاً نتایج ارزیابی عملکرد) نقاط قوت و قابل بهبود را شناسایی می‌کنند. ۴. برنامه ریزی و اجرا: درباره اینکه چه گزینه‌هایی و اقداماتی می‌تواند موجب بهبود عملکرد شود بررسی، برنامه ریزی و نسبت به اجرای آن‌ها اقدام می‌کنند. همچنین معیارهای تشخیص پیشرفت و موفقیت کار مشخص می‌شود. ۵. ارزشیابی: به طور مستمر مراحل اجرا و کل فرایند را ارزشیابی و برای اصلاح و بهبود اقدام می‌شود.● اصول مربیگریبرای هدایت افراد از طریق مربیگری لازم نیست که همه چیز را در مورد کار مشتری دانست. در واقع مربیگری خوب اکثراً زمانی اتفاق می افتد که مربی یک دیدگاه عینی نسبت به اهداف مشتری داشته باشد و در عین حال اجازه ندهد جزئیات امر، وی را از موضوع اصلی منحرف کند.مربی های خوب به مشتریان خود کمک میکنند که از اشتباهاتشان درس بگیرند، اهداف عملکردی خود را مشخص کنند و مسئولیت برداشتن اولین گام را عهده دار شوند.در مقام یک مربی هرگز سعی نکنید به افراد بگویید که چه کاری انجام دهند. در عوض، آنها را در انتخاب بهترین مسیر تحقق اهداف یاری کنید. از طریق مربیگری به افراد میتوان یاد داد که با بیان افکار خود، نسبت به مسئله یادگیری رویکردی مثبت داشته باشند.

اسلاید 8: ● انتظارات مشتری از مربیـ حمایت از وی در تمام مراحل ـ آمادگی ارائه کمک و راهنمایی در هر لحظهـ ارائه راه ها و شیوه های جدید به مشتریـ یادآوری نکات قوت و ضعف مشتریـ داشتن درک و اطلاعات درستی از اهداف و برنامه هاـ برخورداری از شرافت و شایستگی های اخلاقی و بیان حقیقت● تعهدات مشتری به مربیـ داشتن توان و استقلال فکری و برخورداری از بینش وسیع ـ تمایل به تغییر وضعیت خود و رسیدن به اهداف موردنظرـ تمایل به صرف انرژی و سرمایه گذاریـداشتن استقامت و پایداری در اهدافـ یادگیری مهارت های ارائه شده و داشتن تفکر خلاقـ ریسک پذیری و نترسیدن از نتیجهمربیگری فرایندی برای افراد ضعیف، درمانده و شکست خورده نیست بلکه افرادی که خواهان موفقیت هستند در چتر حمایت مربی و نقش تسهیلگری وی به اهداف ترسیم شده برای خود دست مییابند. مربیگری حرکتی رو به جلو در راستای تحقق چشم انداز آتی افراد است که به واسطه این فرایند دستیابی افراد به چشم انداز آتی آنان تسهیل می شود.

اسلاید 9: ابزارهای مرتبطمربی‌گری هدایتگر Mentoringراهنمایی و هدایت Facilitationمزایامعمولاً افراد به این دلیل از مربیگری استفاده میکنند تا به دانستنیهای بیشتری دست پیدا کنند، میخواهند رشد و پیشرفت داشته باشند و مهمتر اینکه میخواهند آسانتر و سریعتر به این رشد و پیشرفت نائل شوند. مربی به افراد کمک می کند تا به چنین هدفی دست یابند. بنابراین در مربیگری رابطه ای بین مربی و مراجعه کننده ایجاد میشوند که موجب حرکت می شود، اهداف بهتری تدوین و تعریف می شود، فرد مهارت های جدیدی به دست می آورد و در نتیجه به موفقیت بیشتری می رسد.موفقیت بیشتر وی احتمالاً پول و یا درآمد بیشتر و یا یک زندگی رضایت بخش و بهتر خواهد بود. افراد با استفاده از مربیگری جدی تر می شوند، اقدامات و کوشش های آنها موثرتر و متمرکزتر میشود، روحیه آنها تقویت میشود و با آرامش و تعادل بیشتری اهداف خود را پیگیری میکنندسایر مزایای مربیگری هم برای خود مربی و هم برای مشتری وی عبارتند از:ـ نداشتن قوانین دست و پاگیر ـ آزادی عمل در تعلیم و تدریسـ عدم نیاز به مسافرت و رفت و آمد زیادـ امکان آموزش از طریق تلفن، اینترنت و پست الکترونیکیـ هماهنگی محل و زمان مربیگری بین مربی و مشتریـ آزادی انتخاب مشتری از لحاظ سنی، جغرافیایی و فرهنگیـ عدم نیاز به حضور و نشستن در دفتر و محل کار

اسلاید 10: کاربردهاحوزه عمل مربیگری بسیار گسترده است و از رشته های مختلف ورزشی گرفته تا طیف وسیعی از صنایع و حرفه های بخش خصوصی و عمومی را دربر می گیرد. عوامل اجرایی شرکتها و سازمانها، مدیران، کارشناسان، کارآفرینان گروه های مختلف شغلی و دانشجویان و فارغ التحصیلان می توانند از طریق گذراندن دوره های مربیگری و دریافت آموزشهای لازم به راه حل های مداومی در زمینه های فردی، شغلی، رهبری، مدیریتی و یا چالشهای سازمانی دست پیدا کنند. به طور کلی افراد برای موفقیت در عرصه های زیر از خدمات و راهنمایی های مربی بهره می گیرند:ـ حوزه های عمل اجرایی، رهبری و مدیریت کارآمد ـ تصمیم گیری درست و موثرـ مدیریت تغییر و تحول شرکتـ رشد حرفه ای و توسعه مهارتـ افزایش درآمد از طریق فروش و بازاریابی کارآمدـ حفظ کارمندانـ ارتباطات موثر و کارآمدی شغلیـ مربی گری در تمام حوزه هایی که به نحوی افراد می خواهند به نتایجی دست پیدا کنند قابل اجراست.این حرفه به شغل و رشته ای خاص محدود نمی شود و انواع فعالیت های تجاری، آموزشی، مشاوره ای، حقوقی، بهداشتی، ورزشی، ارتباطات و غیره را پوشش می دهد. از این رو هر فرد ماهر و با تجربه ای می تواند با بهره گیری از تجربه و تخصص خود و همچنین با گذراندن دوره ها و آموزش های لازم به یک مربی تبدیل شود و از شغل، اعتبار و درآمد قابل ملاحظه ای برخوردار شود.معایبمربیگری درمان نهایی نیست لذا نباید بطور کامل به آن وابسته شد

اسلاید 11: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 12: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان