مدیریت و رهبری

مربیگری Coaching

صفحه 1:
مربيكرى Coaching هه ۱۸۵6۲ .5

صفحه 2:

صفحه 3:
‎ae‏ نوعی رابطه تعاملی است که به افراد در زمینه شناسایی, هدلیت و تحقق اهداف شخصی - سریعتر از آنچه که خود قادر به انجام آن هستند- کمک می‌کند و علاوه بر افزایش مهارنهای ارتباطی, حل مسأله, کار گروهی و ارتقای توانمندی های فردی به توسعه شایستگیهای اصلي شغل نيز مى انجامد. مربيكرى فرايند همراهى مذاوم و حمايت از فردى براى ثايت قدم مائدن در اهداف و تعهدات خود است و به معنای پیمودن راهی میانبر, فاثق آمدن بر ترس و تقویت و نیرومند ساختن نقاط و ویژگیهای مهم و اساسی است. به بیان دیگر مربیگری هنر تسهیل کردن اجرای فعاليتها, فرایند یادگیری و پیشرفت فرد است و به طور مداوم بر فرایندهای پیشرفت و رشد افراد تمرکز میکند ‏۵ پیشینه مربیگری ‏مربیگری رشته جدید علمی نیست که به یکباره و ناگهانی به وجود آمده باشد. مربیگری احتمالاً باید ‏به اندازه برگزاری اولین مسابقه تیراندازی در عصر حجر قدمت داشته باشد. با اين حال در دهه اخیر بوده است که واقعاً میتوان مقهوم مربیگری را در زمینه تجارت و کسب و کار و خارج از محیط ورزشی یا گود مسابقات دید. مربیگری هميشه بخشی طبیعی از زندگی هر فردی و در هر جایی بوده است. زمانی که میلیونها پدر و مادر در هر جایی از دنیا بچه های خود را بی قید و شرط دوست دارند و نیازهای آنها را به طور کامل برآورده میکنند و حمایت همه جانیه ای از آنها دارند تا رشد کنند. از مربیگری استفاده میکنند و یا وقتی صدها هزار نفر از رهبران بزرگ و موفق میدانند که چگوته کارمندان خود را رشد دهند. آن هم نه با اغمال زور و قدرت يلكه با بأور كردن ألهاريه جالش كشاندتشان, حمایت از آنها و دادن بازخوردهای مثبت و منفی ‎Lgl as‏ در واقع از مربیگری استفاده میکنند. افراد زیادی در گذشته برخی اشتکال مرییگری را در زندگی خود تجربه کرده بودتد که در آن شگل. مربیگری, اصل مهم رابطه استاد-شاگردی و به عبارتي رایطه مرید-مرادی ‎Ul‏ را افراد فعال در این عرصه برای اشاره به خودشان از عناوینی نظیر مربی, مشاور, راهنما و گاهی از واه دستيار استفاده ميكردند. اکنون حرفه مربیگری به خوبی شناخته شده و شغل معتبری تلقی میشود و گفته می‌شود که پس از مشاعل حوزه ‎gil IT‏ حرفه طی سالهای آتی به صنعت شماره دو در حال رشد تبدیل خواهد شد.

صفحه 4:
6 اهمیت مربیگری مربیگری نوعی رابطه حمایتی و تشویقی است که مربی متعهد به موفقیت طرف مقابل است و زمینهای را فراهم میکند تا وی بتواند مشکلات خود را حل کند و به پیش رود تا به نتایج چشمگیری نایل شود. مرییگری رهیافتی عملگرا است که بر مشتری و آهداف او تمرکز میکند. مربی به طرف مقابل کمک میکند تا ضمن تعریف و مشخص ساختن اهداف خود, برای دستیابی به آنها تشویق شود و ناثیر بلافاصله آن را در زندگی خود احساس کند. مربی راهنماییها و فعالیت های موردنیاز برای توسعه مهارتها و قابلیتهای فردی اشخاص را به بهترین شیوه در اختیار آنها قرار میدهد. این شیوه یه مشتری امکان میدهد تا چشم اندازهای پیچیده را درک کرده و با مشکلات. باورها و نگرشهای منفی پیشرو کنار بیاید. مربی, مشتریان خود را یاری می کند تا برای روبارویی با چالشهای پیش آمده راه حل هایی بیابند. أو ضمن راهنمایی و انگیژه دادن به مشتری پرای رسیدن به اهدافش, یه او برنامه و دستورالعمل می دهد تابراین مرییگزی حرفه ای ممثر اشت که تمام ایفاد زندکی مدیرن کارمندر کارگر وا مشتری و هر کسی که به نحوی از انجاء در فرایند مربیگری دخیل است. از قبیل کار و حرفه, روابط اجتماعی, پیشرفت فردی و... را دربرمی گیرد و به او امکان می دهد تا با توسعه مهارت-ها و آفزایش کیفیت ارتباطات خود در نهایت به خودشکوفایی برسد 3 والس طی مطالعاتی که در مورد مربیگری داشته به بررسی ۲ مسئله پرداخته است: اولا اينكه ‎bs‏ ‏مدیران ارشد موسسات بزای توسعه مدیریت کسب و کار از مربیگری استفاده میکنند؟ و دو, مربی گری چه نتایچی را برای آنها به بار می آورد؟ او مطالعات وسیعی را در ۵ نوع کسب و کار مختلف شروع کرد و نتایح آن را در طی مقاله ای با عنوان «چرا مربیگری» مطرح کرد. او که از طرف موسسه ای دعوت شده بود تا مربیگری مدیر فروش و مدیران بازاریایی و ۱۵تفر از مدیران سایر شعیه-های شرکت را بر عهده بگیرد, بعد از یک دوره مربیگری برای ارزیابی نتایج. پرسشنامه ای را که براساس ۶ سطح اساسی مدیریتی و عوامل تاثیرگذار بر افراد در سیستم تهیه شده بود در اختیار آنان گذاشت. اين ۶ سطح عبارت بودند از:

صفحه 5:
- محیط کاری 2 فرضتها و اجبارها - رفتارهای فردی - ارزشها و باورهای فرد - قابلیتهای فردی - نقش افراد و دیدگاه و اهداف آنها نتیجه نجزیه و تحلیل آن بود که مربیگری میتواند هم باعث رشد درونی (افزایش خودآگاهی و اطمینان) و هم رشد بیرونی (رشد توان رهبری و مدیربت. ایراز وجود. درک تفاوتها, مديريت استرس و در نهایت تعادل بین کار و زندگی) شود. رشد و توسعه خصوصیات درونی یک فرد برای بروز و حمایت از صلاحیتهای بیرونی ضروری است. ارتباط مهارتی همچون پل یا واسطه ای بین رشد درونی و عملکرد بیرونی قود عمل ميكند. استفاده مناسب از مهارتهای ارتباطی و قیول عقاید و مقاهیم. صلاحیتهای رهیری و مدیریت را تسهیل میکند. ۵ اهداف مربیگری مربیگری. دوره ای برای توانمندکردن افراد است. تا آنها حس آرامش و مفیدبودن داشته و با رشیدن به موقعیتهای موردنظر خود احساس رضایت کنند. مزبیگزی ضمن توجه به مشکلات و چالشهای پیش روی مدیر و کارمند بر اهداف او تمرکژ می کند و سعی دارد تا با فراهم کردن ای ارم اهر در سین قام له ام کتر هر باری له

صفحه 6:
به طور کلب مهمترین اهداف یک برتامه مرییگری عبارتد از : تبدیل کسب و کار کوچک به شرکت متوسط تبدیل شرکت متوسط به شرکتی بزرگ 5 - تسریع فرایند دستیابی به اهداف و حفاظت از آن - راهتمایی و برنامه ریزی کارراهه شغلی - داشتن دانش درست و مطمئنی پیرامون بهترین مشاغل متناسب با قابلیت-های افراد - تهیه رزومه موثر الگوی - دستیابی به مهارت هاى مذاكره و مصاحبه كردن - مشاوره شغلی در زمینه تعریف توانمندی ها, منایع و انتخاب هاى شغلى حمایت از فرد در موضوعاتی مانند استرس شغلی, از دست دادن و یا انتخاب شغل - دستیابی به مهازت های مدیریت زمان و مدیریت بحزان - افزایش مهارت هایی در زمینه بوقراری ارتباطات موثر و مديريت كسب و كار - تشکیل گروه های کاری و تعیین اهداف مشارکتی - دستیابی به درک بهتری از توانايى هاء مهارت ها و قابلیت های خود - تدوین و طراحی اهداف خاص کوتاه مدت و بلندمدت - تدوین طرح و برنامه عمل بییای دستیابی به اهداف ‏ . - شناسایی مهارت ها و هنرهایی که کارفرمایان به دنبال آنها هستند - افزایش توانایی خود در زمینه اتخاة تصمیمات شغلی و چگونگی معرفی خود به بازار کار ۵ فرایند مربیگری گر چه در متابع این حوزه فزایندهای مختلفی برای مربی‌گری پیشنهاد شده است: اما شاید در یک جمع بندی بتوان اين فرایند را شامل مراحل زیر دانست: ۱ هدف گذاری: دو طرف درباره اينکه هدف از مربی‌گری چیست دیدگاه‌های مشخصی پیدا می‌کنند. خود آگاهی فرد در تیاز داشتن به یک مربی قسمت مهمی از این موضوع است. البته مربی می تواند در ایجاد این وراه آهم کمک کند. ۲. اعتماد سازی: اقدامانی انجام می‌شود که طرقین به قابلیت‌ها, خیرخواهی و سازگاری ارزشهای یکدیگر با هم دیدگاه‌های مثبتی پیدا کرده و اين تعامل و وابستگی ‎so)‏ بخش ارزیابی می‌کنند"

صفحه 7:
۳ جمع آوری داده و تشخیص: با استفاده از داده‌های قایل دستیس (مثلً نتایج ارزیابی عملکرد) نقاط قوت و قابل بهبود را شناسایی می‌کنند. ۴. برنامه ریزی و اجرا: درباره اينکه چه گزینه‌هایی و اقداماتی می‌تواند موجب بهبود عملکرد شود بررسی, برنامه ریزی و نسبت یه اجرای آن‌ها اقدام می‌کنند. همچنین معیارهای تشخیص پیشرفت و موفقیت کار مشخص می‌شود. ۵. ارزشیابی: به طور مستمر مراحل اجرا و کل فرایند را ارزشیابی و برای اصلاح و بهبود اقدام می‌شود. 6 اصول مربیگری برای هدایت افراد از طریق مربیگری لام نیست که همه چیز را در مورد کار مشتری دانست. در واقع مربیگری خوب ‎LS]‏ زمانی اتفاق می افتد که مربی یک دیدگاه عینی نسبت به اهداف مشتری داشته باشد و در عين حال اجازه ندهد جزئیات امر, وی را از موضوع اصلی منحرف کند. مربی های خوب به مشتریان خود کمک میکنند که از اشتباهاتشان درس بگیرند. اهداف عملکردی خود را مشخص کنند و مسئولیت برداشتن اولین گام را عهده دار شوند. 3 در مقام یک مربی هرگز سعی نکنید به افراد بگویید که چه کاری اتجام دهند. در عوض, آنها را در انتخاب بهترین مسیر تحقق اهداف یاری کنید. از طریق مربیگری به افراد میتوان یاد داد که با بیان افکار خود. نسبت به مسئله یادگیری رویکردی مثیت داشته باشند.

صفحه 8:
6 انتظارات مشتری از مربی جمایت از وی در تمام مراحل - آمادگی ارائه کمک و راهنمایی در هر لحظه - ارائه راه ها و شیوه های جدید به مشتری - یادآوری نکات قوت و ضعف مشتری - داشتن درک و اطلاعات درستی از اهداف و برنامه ها خورداری از شرافت و شایستگی های اخلاقی و بیان حقیقت أت مشترى به مربي - داشتن توان و استقلال فکری و برخورداری از ببنش وسیع - تمایل به تغییر وضعيت خود و رسیدن به اهداف موردنظر تمایل به صرف انرژی و سرمایه گذاری داشتن استقامت و پایداری در اهداف - یادگیری مهارت های ارائه شده و داشتن تفکر خلاق - ریسک پذیری و نترسیدن از نتیجه مربیگری فرایندی برای افراد ضعیف, درمانده و شکست خورده نيست بلكه افرادی که خواهان موفقیت هستند در چتر حمایت مربی و تقش تسهیلگری وی به اهداف ترسیم شده برای خود دست ‎ile‏ مرسكرى حركتى رويه جلو ير استای تحقق چشم انداز آتی افراد است که به واسطه اين فرايتد دستيابى افراد به جشم انداز آنى آنان تسهيل مى شود.

صفحه 9:
۲ تلظ || < مربی‌گری هداینگر ۱۸۵۴۲۵۲۱۴9 راهنمایی و هدایت م0ناهتنا۲۵ [Ube معمولاً افراد به اين دلیل از مربیگری استفاده میکنند تا به دانستنیهای بیشتری دست پیدا کنند. میخواهند رشد و پیشرفت داشته باشند و مهمتر اینکه میخواهند آسانتر و سریعتر به این رشد و پیشرقت نائل شوند. مربی به اقراد کمک می کند تا به چنین هدفی دست یابند. بنابراین در مربیگری رابطه ای بین مربی و مراجعه کننده ایجاد میشوند که موجب حرکت می شود اهداف بهتری تدوین و تعریف می شودء فرد مهارت های جدیدی به دست می آورد و در نتيجه به موفقیت بیشتری می رسد. موفقیت یشتر وی احتمالاً پول و یا درآمد بیشتر و یا یک زندگی رضایت بخش و ‎sig‏ خواهد بود. افراد با استفاده از مربیگری جدی تر می شوند. اقدامات و کوشش های آنها موترتر و منمرگزتر ميشود. روحیه آنها تقویت میشود و با آرامش و تعادل بیشتری اهداف خود را پیگیری میکنند سایر مزایای مربیگری هم برای خود مربی و هم برای مشتری وی عبارتند از: - نداشتن قوانین دست و پا - آزادی عمل در تعلیم و تدریس ‏ - عدم نیاز به مسافرت و رفت و آمد زیاد - امکان آموزش از طریق تلفن, اینترنت و پست الکترونیکی - هماهنگی محل و زمان مربیگری بین مربی و مشتری - آزادی انتخاب مشتری از لحاظ سني ‎Ase ella‏ - عدم نیاز به حضور و نشستن در دفتر و محل کا

صفحه 10:
0300000 |[ مرییگری درمان نهایی نیست لذا نباید بطور کامل به آن وابسته شد کاربردها . ] حوزه عمل مربیگری بسیار گسترده است و از رشته های مختلف ورزشی گرفته تا طیف وسیعی از صنایع و حرفه های بخش خصوصی و عمومی را در می گبرد. عوامل اجرایی شرکتها و سازمانها,مدیران, کارشناسان, کارآفرینان گروه هاي مختلف شغلی و دانشجویان و فارع التحصیلان می توانند از طریق گذراندن دوره های مربیگری و دریافت آموزشهای لازم به راه حل های مداومی در زمینه های فردی, شغلی, رهبری, مدیریتی و یا چالشهای سازمانی دست پیداکنند. به طور کلی افراد برای موفقیت در عرصه های زیر از خدمات و راهنمایی های مربی بهره می Sie enesyempabelde ok ae - تصمیم گیری درست و موثر - مدیریت تغییر و تحول شرکت رشد حرفه اى و توسعه مهارت 5 - افزايش درآمد از طريق فروش و بازاريابى كارآمد - حفظ کارمندان - ارتباطات مویثر و کارآمدی شغلی - مربی گری در تمام حوزه هایی که به نحوی افراد می خواهند به نتایجی دست پیدا کنند قابل اجراست. این حرفه به شغل و رشته ای خاص محدود نمی شود و انواع فعالیت های تجاری آموزشی, مشاوره ای, حقوقی, بهداشتی, ورزشی, ارتباطات و غیره را پوشش می دهد. از این رو هر فرد ماهر و با تجربه ای می تواند با بهره گیری از تجربه و تخصص خود و همچنین با گذراندن دوره ها و آموزش های لازم به یک مربی تبدیل شود و از شغل, اعتبار و درآمد قابل ملاحظه ای برخوردار شود.

صفحه 11:
4) als 3 ‏دالذ اه‎ 3 2) 4 ile

صفحه 12:
رای كتدت التالاعات موسر امد ‎Bole MGtoolg in aes‏ تقانتی / MGt Is

رایگان