مدیریت و رهبری

مربی‌گری هدایتگر Mentoring

Mentoring

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مربی‌گری هدایتگر Mentoring”

مربی‌گری هدایتگر Mentoring

اسلاید 1: مربی‌گری هدایتگرMentoring

اسلاید 2: عنوانمربی‌گری هدایتگرنوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعسطحسازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: منتورینگ معمولا به دو صورت رسمی و غیررسمی شناخته می‌شود. منتورینگ رسمی یک برنامه از پیش طراحی‌شده سازمانی است که برای افزایش ارتقاء کیفیت کارکرد پرسنل یک شرکت با استفاده از به‌اشتراک‌گذاری و هدایت کارکنان باتجربه تعریف می‌شود و مشخصا از سمت سازمان حمایت و هدایت می‌شود. منتورینگ غیررسمی شاید همواره برای هرکدام از ما اتفاق افتاده و تکرار شود. به این صورت که معمولا هر شخصی افراد با تجربه‌ای را می‌شناسد که پرسش‌هایش را پیش او می‌برد و این شکلی از منتورینگ غیررسمی است که هم در سازمان‌ها اتفاق می‌افتد و هم خارج از سازمان‌ها در انجمن‌ها و گروه‌های تخصصی در جریان است.در حوزه کسب‌وکارهای نوپا معمولا منتورها با چند انگیزه فعالیت می‌کنند. اولا اگر افراد با تجربه‌ای باشند که خودشان مسیری را طی کرده باشند، براساس مسئولیت‌های اجتماعی و باورهای خودشان تصمیم می‌گیرند که با حمایت از نیروهای جوان به فضای کسب و کار کشورشان کمک کنند. عده‌ی دیگری از طرف یک سازمان یا مثلا سرمایه‌گذار استخدام می‌شوند تا گروه‌ها را هدایت کنند و عده‌ای دیگر هم منتورینگ را به‌عنوان سرمایه‌گذاری بر روی یک کسب و کار نوپا می‌بینند و سهمی از آن کسب و کار را در ازای زمانی که صرف می‌کنند، دریافت می‌کنند.بوسیله ارتباط و مربیگری برای یک فرد یادگیرنده، خود مربی نیز با به عهده گرفتن نقش مربیگری، دانش و بینش عمیق‌تری نسبت به مسئله پیدا می‌کند.ویژگی‌هایی که باعث برجستگی یک مربی می‌شود، عبارت اند از:•ایجاد فضای امنمانند هر همکاری دیگری، مربیگری هم تنها در حالتی موفقیت‌آمیز خواهد بود که هر دو طرف نقش خود را به خوبی اجرا نمایند. در عین حال، مربیگری وقتی اثربخش و کمک کننده خواهد بود که مربی تلاش کند که حرکت کردن، انجام دادن و دستیابی به نتایج را برای یادگیرنده آسان و راحت کند. بهترین مربیان یاد گرفته اند که خوب گوش کنند و به یادگیرنده خود کمک کنند که خودش فکر کند و برایش فضایی ایجاد کنند که خودش اقدام کرده و نتایج را لمس کند.•شناخت خوب از یادگیرندهیک مربی فوق‌العاده برای شناخت علایق، مهارت‌ها و کمبودهای مشاوره‌گیرنده‌اش وقت می‌گذارد تا بهترین کمک را به او در تعیین مسیر موفقیت انجام دهد.•اشتراک‌گذاری تجارباشتراک‌گذاری تجارب کلید رفتن به مرحله بالاتر از خودآگاهی فرد یادگیرنده است.

اسلاید 4: •پرسیدن سوالات درستپرسیدن سوالات درست کمک می‌کند تمرکز شما، بر مسئله اصلی باشد. یک مربی خوب باید تلاش کند مسئله اصلی را بشناسد و آن را از مسائل فرعی و حاشیه‌ای جدا کند.•پیگیر بودنیک مربی خوب باید بعد از آنکه تجربه و دانش خود را به فرد یادگیرنده انتقال داد، پیگیری لازم را انجام دهد تا این دانش در عملکرد فرد ظاهر شود.•تفکر راهبردی داشتنهنگام مربیگری افراد در حرفه‌هایشان، بر روی شش مولفه باید تمرکز کرد: شور و علاقه، سبک زندگی، ارزش‌ها، اقتصاد، مهارت‌ها و خواسته‌های فرد. تفکر استراتژیک نسبت به این شش مولفه به شما اجازه می دهد استراتژی کلانی را برای زندگی فرد بسازید.•قصه‌گو بودنمربیان تاثیرگذار معمولاً توصیه‌های خاص و مشخص ارائه نمی‌کنند مگر آنکه مستقیم از آنها خواسته شود. در عوض آنها تجربیات مرتبط خود را بیان می‌کنند تا کمک کنند کارآموز خودش با استفاده از آن، ارزیابی بهتری از مسئله‌اش داشته باشد.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطمربیگری Coachingمزایاافزایش ارتقاء کیفیت کارکرد پرسنل یک شرکت با استفاده از به‌اشتراک‌گذاری و هدایت کارکنان باتجربهکاربردهادر سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف جهت استفاده بیشتراز کارکنان با تجربه به منظور افزایش بازدهی کارکنان فعلی شرکت استفاده می‌شود.معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان