پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

مروری بر‍ پوست، اشعه خورشید

moroori_bar_posst_va_ashashe

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مروری بر‍ پوست، اشعه خورشید”

مروری بر‍ پوست، اشعه خورشید

اسلاید 1: مروری بر‍پوست، اشعه خورشیددکتر فرشاد اکبرنژادمدیریت واحد توسعه علمیُ آموزش و منابع انسانی

اسلاید 2: انواع اشعه های UVUVA 90-95%UVB 5-10%UVC اشعه UVC به وسیله لایه ازون جذب می شود.

اسلاید 3: UVB و UV AUVA 90-95%پیری، چین و چروک، سرطان پوستUVB 5-10%آفتاب سوختگی، سرطان پوست،آسیب به چشمنکته مهم:UVB تنها به سطح پوست یعنی اپیدرم می رسد.UVA به اپیدرم و درم می رسد.

اسلاید 4:

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11:

اسلاید 12:

اسلاید 13:

اسلاید 14:

اسلاید 15: پوست ؛ لایه هاپوست عضو بزرگترین و سنگین ترین عضو بدن است. مهمترین ترین وظیفه این عضو، محافظت از بدن در برابر عوامل خارجی مانند باد و خاک است. پوست علاوه بر نقش حفاظتی که دارد، به ما کمک می کند تا دمای مناسب داخل بدن را حفظ کنیم و به ما اجازه می دهد که جهان را از طریق عصب حسی موجود در خود درک کنیم.پوست یک عضو پیچیده است. هر اینچ ​​مربع از این عضو حاوی 650 غده عرق، 20 عروق خونی و بیش از 1000 عصب پایانی است. با وجود این که این عضو تنها چند میلی متر ضخامت دارد، اما حدود یک هفتم از وزن بدن ما را تشکیل می دهد.

اسلاید 16: نقش پوست نقش های مختلف پوست عبارتند از:حفاظت از بدن در برابر عوامل بیماری زا: سلول های لانگرهانس در پوست بخشی از سیستم ایمنی بدن هستند.کنترل رطوبت:  جلوگیری از تبخیر آب بدنذخیره سازی: ذخیره چربی ها و آب احساس: عصب های موجود در پوست درجه حرارت، فشار، ارتعاش، لمس و آسیب را تشخیص می دهند.مقاومت به آب: این عضو مانع از کم شدن مواد مغذی پوست می شود.تنظیم حرارت: این عضو با تولید عرق و انعطاف پذیری عروق خونی درجه حرارت بدن را تنظیم می کند. انقباض رگ های خونی، به ما کمک می کنند گرما را حفظ کنند.

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20: بیماری های پوستی برخی بیماری های عبارتند از:درماتیت آتوپیک: این بیماری به نام اگزما نیز شناخته می شود. این بیماری یک بیماری التهابی پوست است که با خشکی، قرمزی و خارش پوست خود را نشان می دهد.آکنه: آکنه احتمالا شایع ترین بیماری پوستی است. آکنه زمانی اتفاق می افتد که فولیکول های مو با سلول های مرده و چربی مسدود می شوند.ملانوما: یک نوع سرطان پوست ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.روزاسه: یک نوع بثورات است که معمولا در افراد میانسال ایجاد می شود. در این بیماری گرگرفتگی و قرمزی روی پوست ایجاد می شود.پسوریازیس: از بیماری های التهابی پوست است. این بیماری باعث می شود تکه های قرمز و پوسته پوسته  روی پوست ظاهر شود.زونا: این بیماری هرپس زوستر نیز نامیده می شود و تاول های دردناک ایجاد کرده و ناشی از یک ویروس است.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان