علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

مروری کوتاه بر برخی جملات خطبه غدیر

eide_ghadeer

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مروری کوتاه بر برخی جملات خطبه غدیر”

مروری کوتاه بر برخی جملات خطبه غدیر

اسلاید 1: مؤسسه فرهنگی پیشگامان تقدیم می کند.

اسلاید 2: قطره ای از دریامروری کوتاه بر برخی جملات خطبه غدیر

اسلاید 3: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان! بدانيد كه خداوند او را برايتان صاحب اختيار و امام قرار داده، پيروي او را بر مهاجران و انصار و آنان كه به نيكي از ايشان پيروي مي كنند و بر صحرانشينان و شهروندان و بر عجم و عرب و آزاد و برده و بر كوچك و بزرگ و سفيد و سياه و بر هر يكتاپرست لازم شمرده است.

اسلاید 4: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک باداجراي فرمان و گفتار او لازم و امرش نافذ است. ناسازگارش رانده، پيرو و تأیید كننده اش در مهر و شفقت است. هر آينه خداوند، او و شنوندگان سخنان او و پيروان راهش را آمرزيده است.

اسلاید 5: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادخداوند عزّوجلّ صاحب اختيار و ولي و معبود شماست؛ و پس از خداوند ولي شما، فرستاده و پيامبر اوست كه اكنون در برابر شماست و با شما سخن مي گويد. و پس از من به فرمان پروردگار، علي ولي و صاحب اختيار و امام شماست. آن گاه امامت در فرزندان من از نسل علي خواهد بود.

اسلاید 6: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان! او را برتر بدانيد. چرا كه هيچ دانشی نيست مگر اينكه خداوند آن را در جان من نوشته و من نيز آن را در جان پيشواي پرهيزكاران، علي، ضبط كرده ام. او (علي) پيشوای روشنگر است كه خداوند او را در سورۀ ياسين ياد كرده كه: «و دانش هر چيز را در امام روشنگر برشمرده ايم...»

اسلاید 7: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان! از علی رو برنتابيد. و از امامتش نگريزيد. و از سرپرستی اش رو برنگردانيد. او [شما را] به درستي و راستی خوانده و [خود نيز] بدان عمل نمايد. او نادرستی را نابود كند و از آن بازدارد. در راه خدا نكوهش نكوهش گران او را از كار باز ندارد.

اسلاید 8: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک باد او نخستين مؤمن به خدا و رسول اوست و كسي در ايمان، از او سبقت نگرفته است. او جان خود را فداي رسول الله نموده و با او همراه بوده است تنها اوست كه همراه رسول خدا عبادت خداوند مي كرد و جز او كسي چنين نبود.

اسلاید 9: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان! او را برتر بدانيد، كه خداوند او را برگزيده؛ و پيشوايي او را بپذيريد، كه خداوند او را برپا كرده است.

اسلاید 10: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان! او از سوی خدا امام است و هرگز خداوند توبه منكر او را نپذيرد و او را نيامرزد. ... از مخالفت او بهراسيد و گرنه در آتشی درخواهيد شد كه هیزم آن مردمانند؛ و سنگ، كه برای حق ستيزان آماده شده است.

اسلاید 11: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان! علی را برتر بدانيد؛ كه او برترين مردمان از مرد و زن پس از من است؛ تا آن هنگام كه آفريدگان پايدارند و روزي شان فرود آيد.

اسلاید 12: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان! بدانيد جبرئيل از سوی خداوند خبرم داد: «هر آن كه با علي بستيزد و بر ولايت او گردن نگذارد، نفرين و خشم من بر او باد!»

اسلاید 13: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهر كس باید بنگرد كه برای فردای رستاخيز خود چه پيش فرستاده. [هان!] تقوا پيشه كنيد و از ناسازگاری با علی بپرهيزيد.

اسلاید 14: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادپس به خدا سوگند كه باطن ها و تفسير قرآن را فقط کسی که دست و بازوی او را گرفته و بالا آورده ام آشكار مي كند و اعلام مي دارم كه: «هر آن كه من سرپرست اويم، اين علی سرپرست اوست. و او علي بن ابی طالب است.»

اسلاید 15: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک باد برادر و وصی من كه سرپرستی و ولايت او حكمی است از سوی خدا كه بر من فرستاده شده است.

اسلاید 16: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهشدار كه من وظيفه ی خود را ادا كردم. هشدار كه من آن چه بر عهده ام بود ابلاغ كردم و به گوشتان رساندم و روشن نمودم. بدانيد كه اين سخن خدا بود و من از سوي او سخن گفتم.

اسلاید 17: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان! اين علی است برادر، وصی و نگاهبان دانش من. اوست جانشين من در ميان امّت و بر پیروان به من.

اسلاید 18: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادپروردگارا! اكنون به فرمان تو چنين مي گويم: «خداوندا ! دوستداران او را دوست دار. و دشمنان او را دشمن دار. پشتيبانان او را پشتيبانی كن. يارانش را ياری نما. خودداری كنندگان از ياری اش را به حال خود رها كن. ناباورانش را از مهرت دور کن و بر آنان خشم خود را فرود آور.

اسلاید 19: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان! خداوند عزّوجلّ دين را با امامت علي تكميل فرمود. اينك آنان كه از او و جانشينانش از فرزندان من و از نسل او پيروي نكنند، در دو جهان كارهایشان بيهوده بوده در آتش دوزخ ابدي خواهند بود، به گونه اي كه نه از عذابشان كاسته و نه برايشان فرصتي خواهد بود.

اسلاید 20: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان! اين علي ياورترين، سزاوارترين و نزديك ترين و عزيزترين شما نسبت به من است. خداوند عزّوجلّ و من از او خشنوديم. تمام آيات رضايت قرآن درباره ي اوست.

اسلاید 21: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک باد و خدا هرگاه ايمان آوردگان را خطاب فرموده او اولين شخص مورد نظر خداي متعال بوده است. و آيات ستايش [در قرآن ] فقط درباره ي اوست.

اسلاید 22: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک باد و خداوند در سوره ي «هل أتي علي الإنسان» فقط گواهي ورود بهشت او را داده، و آن را در حق غير او نازل نكرده و به آن جز او را نستوده است.

اسلاید 23: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادو سوگند به خدا كه سوره ي والعصر درباره ي اوست: «به نام خداوند بخشنده مهربان. قسم به زمان كه انسان در زيان است.» مگر علي كه ايمان آورده و به درستي و شكيبايي آراسته است.

اسلاید 24: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان! صراط مستقيم خداوند منم كه شما را به پيروي آن امر فرموده. و پس از من علي است و آن گاه فرزندانم از نسل او پيشوايان راه راستند كه به درستي و راستي راهنمايند و به آن حكم و دعوت می كنند.

اسلاید 25: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادآگاه باشيد! همانا آخرين امام، قائم مهدي از ماست. هان! او بر تمامي اديان چيره خواهد بود.هشدار! كه اوست انتقام گيرنده از ستمكاران.هشدار! كه اوست فاتح دژها و منهدم كننده ي آنها.

اسلاید 26: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادآگاه باشيد! كه تمامي گذشتگان ظهور او (حضرت مهدی) را پيشگويي كرده اند. آگاه باشيد! كه اوست حجّت پايدار و پس از او حجّتي نخواهد بود. درستي و راستي و نور و روشنايي تنها نزد اوست.

اسلاید 27: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان! من پيام خدا را برايتان آشكار كرده تفهيم نمودم. و اين علي است كه پس از من شما را آگاه مي كند. اينك شما را مي خوانم كه پس از پايان خطبه با من و سپس با علي دست دهيد تا با او بيعت كرده به امامت او اقرار نماييد.

اسلاید 28: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادمن با خداوند و علي با من پيمان بسته و من اكنون از سوي خداي عزّوجل براي امامت او پيمان مي گيرم. «[اي پيامبر! ]آنان كه با تو بيعت كنند هر آينه با خدا بيعت كرده اند. دست خدا بالاي دستان آنان است. و هر كس بيعت شكند، بر زيان خود شكسته، و آن كس كه بر پيمان خداوند استوار و باوفا باشد، خداوند به او پاداش بزرگي خواهد داد.

اسلاید 29: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان ! نماز را به پا داريد و زكات بپردازيد همان سان كه خداوند عزّوجل امر فرموده. پس اگر زمان بر شما طولانی شد و كوتاهي كرديد يا از ياد برديد، علي صاحب اختيار و تبيين كننده بر شماست.

اسلاید 30: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادخداوند عزّوجل او (علی) را پس از من امانتدار خويش در ميان آفريدگانش نهاده. همانا او از من و من از اويم. و او و فرزندان من از جانشينان او، پرسش هاي شما راپاسخ دهند و آن چه را نمي دانيد به شما مي آموزند.

اسلاید 31: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادمأمورم از شما بيعت بگيرم كه دست در دست من نهيد در مورد پذيرش آن چه از سوي خداوند آورده ام درباره علي اميرالمؤمنين و اوصياي پس از او كه آنان از من و اويند. و اين امامت به وراثت پايدار است و فرجام امامان، مهدي است.

اسلاید 32: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادو بدانيد كه ريشه ي امر به معروف اين است كه به گفته ي من [درباره امامت] برسيد و سخن مرا به ديگران برسانيد و غايبان را به پذيرش فرمان من توصيه كنيد و آنان را از ناسازگاري سخنان من بازداريد؛ ... هيچ امر به معروف و نهي از منكري جز با امام معصوم تحقق و كمال نمي يابد.

اسلاید 33: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان! قرآن بر شما روشن مي كند كه امامان پس از علي فرزندان اويند و من به شما شناساندم كه آنان از او و از من اند. چرا كه خداوند در كتاب خود مي گويد: «امامت را فرماني پايدار در نسل او قرار داد...» و من نيز گفته ام كه: «مادام كه به قرآن و امامان تمسك كنيد، گمراه نخواهيد شد.»

اسلاید 34: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان! شما بيش از آنيد كه در يك زمان با يك دست من بيعت نماييد. از اين روي خداوند عزّوجل به من دستور داده كه از زبان شما اقرار بگيرم و پيمان ولايت علي اميرالمؤمنين را محكم كنم و نيز بر امامان پس از او كه از نسل من و اويند؛ همان گونه كه اعلام كردم كه ذرّيّه من از نسل اوست.

اسلاید 35: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادپس همگان بگوييد:«البتّه كه سخنان تو را شنيده پيروي مي كنيم و از آن ها خشنوديم و بر آن چه از سوي پروردگارمان در امامت اماممان علي اميرالمؤمنين و امامان ديگر - از صلب او - به ما ابلاغ كردي، با تو پيمان مي بنديم با دل و جان و زبان و دست هايمان. با اين پيمان زنده ايم و با آن خواهيم مرد و با آن اعتقاد برانگيخته مي شويم. و هرگز آن را دگرگون نكرده شكّ و انكار نخواهيم داشت و از عهد و پيمان خود برنمي گرديم.

اسلاید 36: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک باد...[اي رسول خدا] ما را به فرمان خدا پند دادي درباره ي علي اميرالمؤمنين و امامان از نسل خود و او، كه حسن و حسين و آنان كه خداوند پس از آنان برپا كرده است. پس عهد و پيمان از ما گرفته شد از دل و جان و زبان و روح و دستانمان. هر كس توانست با دست وگرنه با زبان پيمان بست. و هرگز پيمانمان را دگرگون نخواهيم كرد و خداوند از ما شكست عهد نبيند. و نيز فرمان تو را به نزديك و دور از فرزندان و خويشان خود خواهيم رسانيد و خداوند را بر آن گواه خواهيم گرفت. »

اسلاید 37: عید سعید غدیر خم بر شما مبارک بادهان مردمان! اینك با خداوند بيعت كنيد و با من پيمان بنديد و با علي اميرالمؤمنين و حسن و حسين و امامان پس از آنان از نسل آنان كه نشانه ي پايدارند در دنيا و آخرت.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید