علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

مرگ برنامه ریزی شده سلول

marge_selool

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 16 اسلايد مرگ سلولی مرحله نهایی آسیب سلول است. درصورت تداوم آسیب به سلول، آسیب غیرقابل برگشت می شود. در این حالت امکان بهبودی سلول وجود نداشته و سلول می میرد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2524 بازدید, 13 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مرگ برنامه ریزی شده سلول”

مرگ برنامه ریزی شده سلول

اسلاید 1: مرگ سلولی چیست؟ مرگ سلولی مرحله نهایی آسیب سلول است. درصورت تداوم آسیب به سلول، آسیب غیرقابل برگشت می شود. در این حالت امکان بهبودی سلول وجود نداشته و سلول می میرد.

اسلاید 2: مرگ سلولی عوامل مختلفی دارد. شایع ترین دلیل آن ایسکمی (کمبود خونرسانی) است. اما عوامل دیگری نیز در آن دخالت دارند. این عوامل عبارتند از: ⇐ عوامل عفونی مثل ویروس ها، باکتری ها و ... . ⇐ مواد شیمیایی مثل آلاینده های هوا، مصرف نامناسب داروها و ... . ⇐ واکنش های ایمنی مثل حساسیت (آلرژی) در افرادی که از نظر ژنتیکی مستعدند. ⇐ نقایص ژنتیکی ⇐ عوامل جسمانی مثل ضربه ⇐ عدم تعادل تغذیه ای ⇐ پیری

اسلاید 3: مرگ سلولی در دوران جنینی مرگ سلولی می تواند یک فرایند طبیعی در بدن باشد. به عنوان مثال در دوران جنینی هنگام ایجاد حفره های بدن، بعضی از سلول ها می میرند تا حفره ایجاد شود و یا مرگ برخی از سلول ها عامل حفظ شکل طبیعی بافت ها است. همچنین در درمان سرطان، هدف درمان می تواند مرگ سلول هایی باشد که بیش از حد تولید شده اند. دو نوع مرگ سلولی وجود دارد: نکروز و آپوپتوز.

اسلاید 4: نکروز چیست؟ نکروز نوعی مرگ سلولی است که همیشه پاتولوژیک است (یعنی همیشه به دلیل آسیب رسیدن به سلول ایجاد می شود و به دلیل فرایندهای طبیعی بدن مثل حفظ شکل بافت و ... نیست). از جمله این آسیب ها کمبود خونرسانی، تماس با سموم، عفونت های مختلف و ضربه است. نکروز پاسخ طبیعی سلول های بدن به صدمه های فیزولوژیکی است. هرگاه سلول ها و بافت های بدن در اثر عوامل محیطی مثل بریدگی یا سوختگی آسیب ببینند، توانایی هموئوستازی خود را از دست می دهند. در این شرایط آب و یون ها به درون سلول نفوذ کرده و منجر به تورم اجزای سلولی به ویژه میتوکندری می شوند. به دنبال آن از هم پاشیدگی غشای سلول رخ داده و اصطلاحا سلول لیز شده و از بین می رود. به این حالت از مرگ سلول ها ، نکروز یا مرگ تصادفی می گوییم.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید