dars-10-dini0

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مسئولیت همگانی”

مسئولیت همگانی

اسلاید 1: درس دهممسئولیتهمگانی

اسلاید 2: امر به معروف و نهی از منکردستور به: انجام دادن کار نیک وانجام ندادن کار بد

اسلاید 3: کسی اجناس بی کیفیت را بعنوان کالای مناسب و با کیفیت به مشتریان می فروشد.خانواده ای در جنگل آتش روشن می کند یا زباله های خود را همانجا رها می کند.یک از دوستانمان نسبت به خواندن نماز بی توجهی می کند.دانش آموزی به اموال مدرسه و کلاس آسیب می زند.خودرو یی بعلت نقص فنی ،بیش از اندازه دود تولید می کند و هوا را آلوده می کند.تصور کنید :ممکن است کسی با دیدن این کارها بگوید :به من چه ارتباطی دارد ؟ مگر من مسئول کارهای مردم هستم ؟گفتن من چه فایده ای دارد ؟ او که به این کار عادت کرده است.بالاخره یک نفر پیدا می شود و به او تذکر می دهد.من خجالت می کشم چیزی بگویم . اگر من را جلوی دیگران ضایع کند چه؟من می ترسم . شاید با من با تندی برخورد کند.

اسلاید 4: امر به معروف و نهی از منکربه طور کلی می توان گفت که ریشه وکلیات احکام شرعی را باید در قران و شرح و تفصیل و شاخه های ان را در سنت جست . قران کریم در آیه های فراوانی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده است مانند: 1:بخدا و روز واپسین ایمان می اورند امر به معروف و نهی از منکر می کنند و در انجام کارهای نیک پیشی می گیرند و آنها از صالحانند.2:باید از میان شما جمعی دعوت به نیکی و امر به معروف کنند و آنها همان رستگارانند.3-خداوند به عدل و احسان و بخشش به نزدیکان فرمان می دهد و از فحشا و منکر و ستم نهی می کنند.از مجموع آیات فوق چنین نتایجی می توان گرفت:1-وجوب امر به معروف و نهی از منکر از بدیهیات است و کسی از مسلمانان در ان شک نکرده است . 2-وجوب این دو فریضه در همه ادیان الهی بوده و امتهای گذشته نیز بدان مکلف بوده اند.3-امر به معروف و نهی از منکر از شئون پیامبریست.4ترک امر به معروف و نهی از منکر علت نابودی جوامع گذشته بوده است.5-ا امر به معروف و نهی از منکر از حقوق متقابل مسلمانان است و افراد جامعه اسلامی در برابر آن مسئولند.6-زنان نیز مکلف به امر به معروف و نهی از منکر 7- امر به معروف و نهی از منکر نیازمند کسب قدرت است.

اسلاید 5: چه کسانی باید امر به معروف کنند؟1-ذات خداوند2-خاتم پیامبران حضرت محمد ص3-کسانی که قدرت ومکنت در روی زمین به آنان داده شده است موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستند4-گروه هایی از مردم که این شایستگی را پیدا می کنند که دیگران را دعوت به خیر و صلاح و امر به معروف و نهی از منکر می کنند 5-تمام آحاد افراد مومن و متدین مامور به انجام این دو فریضه الهی هستند .

2,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید