صفحه 1:

صفحه 2:
استادمربوطه : دکترفرخ برزیده ارائه دهنده : خدیجه یاری

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:
ایگربرای پیروی ازدستو ‎fen eae acer res‏ . مورد حمایت او می باشد یابدو در نهایت با حرکت فرد دوم درمسیر مورد ایان می رسد . ]۱

صفحه 7:
کنترل دارای یک معنا با اهمیت روانیبرفراهدرگیر در آن نیز است . ال ست عه ار ارال رتری حفارت ‏ سلط نات ‎Cleat)‏ ‏. کمک انتقاد و توبیخ داشته باشد . همچنین ممکن است دلالت بر چیزی درمورد مردانگی و نیرومندی افراد درگیر درآن داشته باشد . اعمال کنترل دارای بارعاطفی است . مت بتع امام عدا مامم و بمصهه اللاو

صفحه 8:
به طور سنتی کنترل برای مبارزه با آنتروپی يا بی نظمی در سازمان لازم تلقی می شود . مفهوم سنتی کنترل به عنوان یک قدرت ضروری منجربه محدود کردن وجهت دهی فتار +توسعه روابط کاری و اعمال نظم می شود

صفحه 9:

صفحه 10:
درنظر گرفتن فرایند کنترل مدیریت به عنوان موضوعی که با افراد سازمان وعکس العمل های افراد درسازمان درگیر است

صفحه 11:
نقش چند بعدی کنترل ازنظر :_ ولییام تراورز جروم ‎0١‏ کنترل مورد استفاده برای استاندارد سازی عملکرد ها به منظور کاهش هزینه وافزایش کارایی ‏۲ کنترل های مورد استفاده برای حفاظت از دارایی های شرکت ‏۳ کنترل های مورداستفاده برای استاندارسازی کیفیت ‏۴ کنترل های مورد استفاده به منظور اعمال محدودیت هایی در چاچوب آنهاء افراد برای اعمال اختیارت تفویض شده خود.نیازی به اخذ تاییدی مجدد ازمدیریت بالاترندارد . ‏۵ کنترل های مورد استفاده برای اندازه گیری عملکرد شغلی ‏۶ کنترل های مورد استفاده برای فعالیت های برنامه ریزی و برنامه نویسی ‏1 کنترل های ضروری که به مدیریت ارشد اجازه می دهد پرنامه های مختلف سازمان را درحال تعادل نگه دارد . ‎(A‏ کنترل هایی که برای ایجاد انگیزه در افراد یک شرکت در راستای نمایش گذاشتن بهترین تلاش خود طراحی شده اند . ‎

صفحه 12:
مبانى كنترل كنترل برشكل هاى مختلف از قدرت بنا شد ‎ees‏ ل هاى مخ

صفحه 13:

صفحه 14:
* قدرت پاداش : برداشتی است که در فرد با گروهی وجود دارد مبنی بر این که فرد یاگروه دیگر .قادر به اعطای پاداش های گوناگون برای عملکرد های مختلف است . 5 ** قدرت اجبار : برپایه برداشتی است که در فرد یا گروهی وجود دارد مبنی بر اين كه فرد یاگروه دیگر .قادر به وضع واعمال مجازات می باشند * قدرت قانونی : برپایه برداشتی است که در فرد یا گروهی وجود دارد مبنی بر این که فرد ‎lee sey et‏ فا انان ال قدرت مرجعیت : برپایه برداشتی است که در فرد یا گروهی وجود دارد مبنی بر این که فرد یاگروه دیگر ۰ باید ازطریق نسخه برداری ازاقدامات . سبک واعتقاداتشان توسط دیگران شناخته شوند . * قدرت تخصص : مبتنی برادراکی است که درفرد یا گروهی وجود دارد مبنی بر این که فرد باگروه دیگر : باید با استفاده ار دانش وتخصص انیا شداخته شوند . * یکپارچگی قدرت : نتیجه استفاده سازمان ازتمام قدرت .یعنی پاداش قدرت اجباره قدرت تخصص می باشد . قانونی ,قدرت مرجعیت وقدر:

صفحه 15:
مقایسه سیستم ار گانیک وسیستم مکانیکی بر طبق نظرات : تي بورنز و جی استالکر سیستم ار گانیک مدیریت : مناسب شرکتهایی است که درمحیط متغیر بازار فعالیت می کنند » با ویژگی هایی چون تعداد تغییرات زياد در نقش ها وسمت ها » ساختار سلسله مراتب کمتر وفعل وانفعالات پویایی زیاد بین کارکرد های مختلف سازمان برای کنار امدن باشرایط متغیر و بی ثبات . شناخته می شود.. قدرت تخصص وقدرت پاداش بهترین گزینه است 7 سيستم مكانيكى :بيشتر براى شركتهايى مناسب است كه د نسبتا ثابت محيط نسبتا فعالیت می کنند . برای شرکتهای باوظایف روتین .که در محیط های نسبتا ایستا فعالیت . می کنند .احتمالا قدرت اجبار وقدرت قانونی انواع غالب قدرت ها است

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:
4 اطمینان دادن به | 5 7 ‎ais 9 0‏ لق | یک کنترل سطح با © راهتمایی مدیران 6 ‎ey eres‏ مس © راهنمايى مديران سطح بالا ‎ae‏ به مديران سطح يايين تر بستن حلقه ها يك كنترل سطح بايين تر

صفحه 19:

صفحه 20:
رسای ترا ستان ‎ela Leama‏ راد ناف مد ره شا می دهد . اگر عملیات فعلی ادامه یابد چه اتفاقی خواهد یافت .کنترل سکانی مدیران را قادر می سازدکه پاسخ های اصلاحی و یا تطبیقی راقبل از تکمیل عمليات اتخاذ جه . پاسخ اصلاحی : براین دلالت دارد منبع خطا داخل سازمان بوده وقابل اصلاح است با 110020 ا ‎٠‏ نیست . راه حل بازطراحی عملیات برای انطباق با شرایط محیطی جدید می باشد a Bie. << ee = a

صفحه 21:
کنترل های بله - خیریاکنترل های تفکیکی براساس این کنترل. قواعدی در اختیار مدیریت قرار می گیردکه نشان دهنده شرایطی است که قبل از ورود کار به مرحله بعد بایستی تحقق پابند .کنترل های بله / خير نقاط بازرسی درسطوح مختلف عملیات رادر اختیار مدیریت قرار می دهد .این روش.یک استراتژی دفاعی بااهذف کنترل انذازه خطاهانی است که مسلط ‎٠.‏ مدیریت پایین تر و زیردستان انجام می شود

صفحه 22:
کنترلهای بعد عمل که به موجب آن مدیریت با استفاده ازگزارش های عملکرد با کارت ‎cle‏ امتیازی ارائه شده به محض اتمام عملیات .که نشان دهنده تفاوت و میزان انحراف عملکرد واقعی با عملکرد برنامه ریزی شده است ‏ ازوضعیت موجود آگاهی می یابد . کنترل های بعد از عمل و کنترل های سکانی . از مکانیزم با خورد برای اصلاح انحرافات استفاده می کنند با این تفاوت که در کنترل | کی توا تنس فسات او ‎Sasa‏

صفحه 23:
" کنترل های نتیجه ای * کنترل های اقدامات کنترل های کارکنان

صفحه 24:
2 ‏ااا ا فل‎ J HS 55 yd ‏است . اين نوع كنترل شامل توجیه پذیرند که تمام شرایط زیر‎ ae 1 ool Leo | ‏ا‎ ‏که کدام‎ ese as ‏ا انها درقبال رسیدن به‎ ‏سس ننایج مطلوبند وجود داشته باشد‎ = 2 ee eager ah een ) که اقداماتشان تحت ۳)حوزه های نتایج قابل کنترل به طور موثری قابل ستجش باشند

صفحه 25:
‎gla J us‏ اقدامات ‏کنترل اقدامات که تمرکز آن برفعالیت است وهنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که کنترل نتیجه ای توجیه پذیر نباشد . كدف این کتترا ۰ (طمیتان زاین موصوع الست کم آفرا اقدامات ‏تعیین شده سازمانی رابه طور مناسبی انجام:می دهند . ‎

صفحه 26:
کنترل اقدامات به صورت ۴مورد زیرانجام می شود : ۱)محدودیت رفتاری باایجاد محدودیت برعملکرد برخی فعالیت های خاص : تمرکزوتفکیک وظایف خاص دو نمونه از محدودیت های رفتاری هستند برای اطمینان آزاین موضوع که برخی وظایف خاص نباید تماما توسط یک حوزهانجام پذیرد . ۲) کنترل های بازبينى بيش از عمل.بامشاهده مكان ها ويا كار فراد تحت كنترل قبل از فعاليت و انجام تعديلات ضرورى Sead GUST ‏كوس تسببقديه اقداماكهبه وسيله ياس كو كردن‎ geal CF ‏به اقداماتشان‎ ۴) افزونكى : باافزايش تعداد افراد مورد نياز براى انجام يك وظيفه معين نسبت به تعدادی که ازلحاظ تئوریک برای انجام آن وظیفه لازم است .

صفحه 27:
درونى »سي ت واخلاقیات ۳ تماد ومو وى قو ۲)کنترل اجتماعی .فشار تحمل شده توسط گروه به افرادی است که از ارزش ها وهنجارهای گروه منحرف شده اند .

صفحه 28:
: مکانیزم های بنیادین کنترل از نظراوچی ۲ مکانبزم بازار: بازارها می توانند به عنوان یک مکانیزم کارامد برای ا ا ا ا ا لت به مشاركت هاى فردى بامشكل كنترل كنار مى آيند . ۱ ل لت ا لك يذيرفته شده اجتماعى تكيه دارند .

صفحه 29:
| بازارهابرقیمت متکی هستندیورو کراسی هابرقوانین متکی نا حابن موضوع 0 های مهمی ایجاد میکند اوچی این ae é (eee . ‏قسمتی ازبسته اطلاعاتی راشامل می شوند ونه همه ان را‎ ‏قیمت نشان دهنده این است که مقایسه ای صورت گرفته‎ ‏است ,مقایسه ای بین ارزش یک شی از نظر خریداران یا‎ . ‏فروشندگان مختلف‎ امایک قاعده ,اساسا استانداردی قراردادی در برابر مقایسه ای است که هنوز ایجاد نشده است ,به منظور استفاده از یک قاعده مدیر باید برخی عملکردهای واقعی رامشاهده کند ,برخی ارزش ها رابه ان اختصاص دهد وارزش اختصاص داده شده را باقواعد موجود مقایسه کند تارضایت بخش بودن باینبودن کید عاقعی سا تعبین,کند.

صفحه 30:
( ۱ ‏ی‎ ‎Sy reper ee cea rent eae Ree ene ‏دن‎ Sy Ta Ne Se ene ce coe ee SE الزامات اطلاعانی : شامل قیمت برای بازارها » قواعد برای ‎RCs teen a rey I‏ 0ك ‏ممه دعام امعد مادص مومه لا

صفحه 31:
42 a a 42 32 32 كنترل ورودى انسانى ‎wn) ysl.‏ سياست ها وقوانين بودجه ها ‎re pod‏ كت

صفحه 32:
‎lol ahaha‏ که کوک کیک که که سک کی ‏9 کنترل ورودی انسانی متشکل از ابزاری برای کنترل انواع نامطلوب اعمال فردی .به ‏بى ثباتى تغيير يذيرى وخود انكيختكى آنها است ابزارهاى لازم شامل انتخاب. آموزش ۰ وحتی ‎ae‏ سازی ‎ ‏2 سیستم پاداش - تنبیه :متشکل از سه سیستم امکان پذیر پاداش وتنبیه برای هم راستایی افراد با الزامات سازمان است . این سیستم ها عبارتند ازناجباری ۰مطلوبیت گرا «هنجاری ‏هد هه ‏> سیستم مطلوبت گرا پاداش بیرونی ‏+ سیستم هنجاری 89298 باداش درونی ‎

صفحه 33:

صفحه 34:
لس سیاست ها وقواعدمبنایی برای اعمال کنترل هستند . ود جه ها می توانندبه عنوان مبنایی برای کنترل مورداستفاده ‎De‏ گیرد . -كنترل هاى ماشينى ‎٠‏ براى افزايش قابليت هاى كاركنان بدون به کارگیری مستقیم انرژی .مهارتهوش وبا کنترل انسانی مورد استفاد» قرار مى كيرنك .

صفحه 35:
ند ‎a,‏ ‏ی ‏خط ها وانحزافات پیشنهاد از ار

صفحه 36:

صفحه 37:
a شکست دراجرا : خطای اجرا خطای انسانی یا ماشینی به معنای شکست دردستیایی یاحفظ یک اقدام یا استاندارد خاص قابل دستیایی است .مثال: سفارش یامصرف یک مقداراشتباه از یک ورودی خطای پیش بینی : شکست درپیش بینی صحبح مقداریکی ازپارامتر هاى مدل تصمیم گیری می باشد . خطای اندازه گیری : خطای اندازه گیری درتعیین هزینه های واقعی عملیات به دلیل طبقه بندی «ثبت وضبط .یاشمارش نادرست رخ می دهد . خطای مدل : نتیجه نمایش کارکردی نادرست درمدل تصمیم گیری است . انحراف تصادفی : نتیجه تغییرات جزتی درفرایند ورودی یا خروجی است . این تییرات از عماگره تصلاقی برخی بارامترهایی ناشی می شوه که به درستی تعیین. مده اند اتحراف تصادفی اجتتاب ناپذیر بوده ونیاز به هیچ اقیام اصلاحی ندارند .

صفحه 38:

صفحه 39:
شرکتی که ازسیستم سعتی کنترل استفاده می کنه استانداردهایی را برای هرفعالیت عملیاتی درمرحله تنظیم بودجه تدوین می کند .درپایان هردوره این استاندارد ها با نتایج واقعی مقایسه می شوند وبرای مقایسه از تکنیک تحلیل واریانس به کار می رود تا: ماهیت انحراف ایجاد شده اررزیابی شود . امکان هرگونه اقدام اصلاحی وجود داشته باشد .

صفحه 40:

صفحه 41:
: سیستم کنترل بازخوردی درسیستم کنترل بازخوردی یک خطا درسیستم مبنایی برای اصلاح براورد های بودجه ایی درنظر گرفته می شود واين سیستم بعد از تشخیص خطا کاربرد داردوپاسخی ‎cle‏ ان فراهم مى سازد.دراین سیستم ابتدا : )0 بررسی یک نمونه از فعالیت های عملیاتی ۲ بازخورد از خطا های مشاهده شده ويا تاييد ۴ تجدید نظر در بودجه باتوجه به انحراف مشاهده شده ا اال 0

صفحه 42:
نظر آنتونی و ریس درموردسیستم عا اقد كزارش كنترلى اقدام مديريتى

صفحه 43:
تعریف سیستم کنترل بازخوردی باعنوان سیستم بازخورد ‎Fe emer ee eae‏ يك سيستم بازخورداطلاعاتى هنكامى وجود داردكه محيط منجر ا ا ا اكت آن عیل ‎so‏ معط تاثر گداشته وتیرایی تصمیمات آینده راتحت تاثیر قرار می دهد .

صفحه 44:
يك سیستم کنترل بازخوردی ات که مایا درد ک اه عی شد یک متغییر سیستمی با متغییردیگر راباا زمقایسه کارکرد اين متغير ها واستف آنها به عنوان یک ابزار کنترل حفظ نماید.

صفحه 45:
جک دانکن تمایز جالبى بين دونوع سیستم کنترل بازخوردی ایجاد کرده است : ‎Qa‏ خود اصلاحى ان دراين است كه نه فقط به صورث خودکار عمل می کند بلکه به اتضاذ هیچ گونه اقدام اصلاحی نیاز ندارد . ‏مثال : ترموستات. ارگانیسم زنده ‎yy‏ اطلاعات لازم رابرای اقدامات اصلاحی ‎cee‏ کند اما شامل مکانیزم خود اصلاحی نمی شود .مثال : کنترل کیفیت اماری ‎ ‏ممه دعام امعد مادص مومه لا

صفحه 46:
a ———— ۰ — ‏ااا‎ 1 2 بوجه شده مورد ۱ 4 واقعى 3( 2 وقعی (-)+(-) = (-) - معیار هزینه فرصت برای شرکت دررابطه باعدم استفاده ازمنابع خود برای کسب Rpertl ‏ا‎ - معیار تقریبی از توان پیش بینی شرکت هااست ممه دعام امعد مادص مومه لا

صفحه 47:
نورتون بدفوردپنج رهنمودزیررا برای گزارش های کنترل مدیریت بازخوردی پیشنهاد داده است : 0 گزارش های بازخوردبايدهم دستاوردها وهم مسئولیت ها راآشکار کند . گزارش های بازخوردباید به محض اتمام دوره های زمانی معمول وی بروزهرگونه انحراف زمانی مازاد برحد تعیین شده ارائه شوند . گزارش های بازخورد باید روندها وروابط آن با روندهای متغیر های وابسته را آشکار کند . گزارش های بازخورد باید انحراف از استاندارد هاراشکار کند وترجیحابابیان احتمال نرمال بودن یا نبودن انحراف ویا تصادفی بودن نوسانات گزارش مورد پشتیبانی قرار گیرد. گزارش های بازخوره باید درحد امکان از یک قالب استانداردبرخوردرباشند تارتاطات راتسهیل ‎als‏ ۱

صفحه 48:
¥ شاخص هاءهم پیشرو وهم هشدارهای زود نگام ۲ برنامه های احتمالی v تجزیه وتحلیل روند مکانیزم های انطباقی ۷" طراحی سیستم متجانس ۲ رهنمود های سیاستی

صفحه 49:
0 بیستم کنترل بازخوردی به د 0 عع وت جنك وو م عض وي هن ريت خطا وجود داشته باشد . به طورى كه نتايج واقعى مى تواند درحين اين ت وابسته به موفقيت فرايند تشخيص

صفحه 50:
یک سیستم پیش خوردی شامل ) ارزیابی یک فعالیت وابستد برمبنای پیش بینی امکان بروز انحراف بین عملکرد واقعی باعملکرد استاندارد ۲ بیش خورد با تایید امکان ‎et eo‏ ‎clel )*‏ یک اقدام جبرانی به منظور تداوم یا تعدیل فعالیت های عملیاتی ‎

صفحه 51:
۱ Te SCS te ee ‏تشكيل شده است .درحالى كه كنترل هاى بازخوردى متشكل از مواردتحقق يافته‎ یاکنترل پیگیرانه می باشد. کنترل پیش خوردی شامل جریان روبه جلوی اطلاعات است درحالی که کنترل بازخوردی هم شامل جریان روبه جلو وهم روبه عقب اطلاعات است . eC Oe RC ES ee ents ae eed ‏قبل ازان كه بين عملكرد ييش بينى شده وواقعى تفاوتى ايجاد مى شود اما‎ . ‏بازخوردی بعد از ایجادتفاوت تحقق می یابد‎ ۱ ee laces Sai altar Tse aaa ‏م م ا ا ا ال ل‎ eed oe ۱9 ‏ا‎ ‏بازخوردى تابعى ازتغيير درمتغيير هاى كنترل شده است‎

صفحه 52:
: مراحل سیستم پیش خوردی معمولی عبار تند از ۲ در زمان | یک اختلال داخلی یا خارجی توسط کنترلر شناسایی می شود ۰ ۳ باتوجه به روابط قطعی کسب وکارتاثیر گذاری چنین مزاحمی بر رفتار اعضای یک سازمان درزمان ! بدیهی شمرده می شود . ۲ اطلاعات متاسب به عضو موزدانظر پیش خورده نشده ویک اقدام جبرانی اتخاذ می شود که برنتایج واقعی تاثیر گذاشته وآن نتایج راکنترل وراهبری می کند .

صفحه 53:

صفحه 54:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
39,000 تومان