کسب و کار مدیریت و رهبری

مستندسازی در فرایند تسهیلگری اجتماع محور

mostand-sazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 38 اسلاید این اسلایدها ویژه تسهیلگران تولید شده است تا آنان: - با مستندسازی بیشتر آشنا شوند. - متوجه شوند که مستندسازی در فرایند تسهیلگری اجتماع محور چگونه خواهد بود. - متوجه شوند که رویکرد تسهیلگر نسبت به مستندسازی چگونه باید باشد. - برخی از شکل های مستندسازی در این اسلایدها توضیح داده می شود.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1370 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مستندسازی در فرایند تسهیلگری اجتماع محور”

مستندسازی در فرایند تسهیلگری اجتماع محور

اسلاید 1: مستندسازی در تسهیلگری اجتماع محورسعید نوری نشاطInstagram: @nourineshatWeblog: https://ourassets.blogfa.comVideos: http://www.apparat.com/nourineshatAbout Saeid Nouri Neshat: https://www.linkedin.com/in/saeid-nouri-neshat-49730a10/Email: nourineshat@gmail.com

اسلاید 2: مستندنگاری درست مانند نامه عاشقانه ای است که تو برای خودت در آینده می نویسی دامیان کانوویSource: https://www.azquotes.com/quotes/topics/documentation.html

اسلاید 3: در این اسلایدها چه خواهید یافت؟ با مستندسازی بیشتر آشنا خواهیم شد. متوجه می شویم که مستندسازی در فرایند تسهیلگری اجتماع محور چگونه خواهد بود.متوجه می شویم که رویکرد تسهیلگر نسبت به مستندسازی چگونه باید باشد.برخی از شکل های مستندسازی توضیح داده می شود.

اسلاید 4: مستندسازی به چه معنایی است؟مستندسازی بخشی از فرایند مهم مدیریت دانش است. در این صورت، مستندسازی فقط به معنی مستند کردن اتفاق یا جمع آوری داده ها در باره یک اتفاق رخ داده نیست بلکه مستندسازی در خدمت افزایش دانش دست اندرکاران است. به طور معمول، مستندسازی یا مستندنگاری یعنی طراحی و اجرای یک نظام جامع و یکپارچه از کلیه مستندات یک پروژه / اقدام / برنامه که بر یکپارچه سازی داده ها و اطلاعاتی تاکید دارد که در طول چرخه حیات پروژه / اقدام / برنامه تولید، منتقل، بکارگیری، به روز رسانی، آرشیو و نگهداری و در نهایت ممکن است امحا گردند.تعریف فوق می تواند صحیح باشد به شرطی که بتواند در مسیر توان افزایی مؤثر واقع شود.

اسلاید 5: مستندسازی توان افزایی اجتماع محلی / گروه محلی / تیم محلی تسهیلگران محلیمدیریت دانش

اسلاید 6: معیاری برای محک زدن درجه اعتبار و اصالت برنامه یا فعالیت ارائه شدهانباشت دانش فردی در خدمت منفعت جمعانباشت دانش جمعی در خدمت یادگیری فردیمهمترین عامل در یادگیری سازمانیضرورت مستندسازیدیگران همواره می‌بایست از نقطه‌ای شروع نمایند که ما تمام کرده‌ایم نه این که آنان نیز از همان نقطه‌ای شروع نمایند که ما شروع کرده بوده‌ایم. رویکرد فوق اهمیت و جایگاه برجسته مستند سازی در هر زمینه‌ای را به خوبی نشان می‌دهد.

اسلاید 7: چرا مستندسازی در تسهیلگری اجتماع محورمستندسازی از چنان اهمیتی در تسهیلگری اجتماع محور برخوردار است که اگر تسهیلگر یا تیم تسهیلگر مستنداتی نداشته باشد، هر چقدر هم که وقت گذاشته باشد یا کار و تلاش کرده باشد، به منزله این است که هیچ کاری انجام نداده است.تمام ارزش مستندات این است که به واسطه یا به همت یا با مشارکت گروه محلی / کار گروهی محلی یا تیم محلی یا توسط اهالی محله / روستا و ... انجام شده باشد. مستندسازی بخش مهم فرایند مدیریت دانش است. مدیریت دانش یعنی اینکه درس ها و تجربه ها به گونه ای مستند شوند که نه تنها امکان اصلاح اقدام / برنامه های بعدی شود بلکه بتواند به سایر پروژه ها / فعالیت ها / برنامه های اجتماع محور کمک کند.

اسلاید 8: مزایای مستندسازیکاهش احتمال از بین رفتن داده ها: با مستند سازی و مستندنگاری و مدیریت مطلوب آن (چگونگی نگهداری آنان و نیز مدیریت دسترسی به آنها)، احتمال از دست دادن داده های ارزشمند در هر سازمان / گروه / پروژه / اقدام کاهش می یابد.مستندسازی فرایندها و تجربیات آموزشی شکل گرفته، معیاری برای محک زدن درجه اعتبار و اصالت سازمان / پروژه برنامه / فعالیت / اقدام ارائه شده محسوب می‌گردد.تضمین پایداری / ماندگاری: عدم وابستگی سازمان به یک شخص حقوقی و یا حقیقی خاص: با مستندسازی و مستندنگاری، امکان مدیریت تیم کاری/ یا مدیریت پروژه یا برنامه یا اقدام در اختیار سازمان / تیم محلی قرار می گیرد و به فرد و یا افراد خاصی وابسته نخواهد شد (تحقق اصل مهم ‘در خدمت سیستم بودن نه این که سیستم در خدمت ما باشد’).مشارکت در تولید مستندات یعنی یادگیری بیشتر / توان بیشتر ممانعت از هزینه‌های مجدد سخت افزاری و نرم افزاری برای دستیابی به یک تجربه و یا واقعهبخشی از فرایند بهبود مستمر / افزایشی دسترسی / گسترش فرهنگ سازمان یادگیرنده

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید