NAZARIE

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مشاوره و روان درمانی”

مشاوره و روان درمانی

اسلاید 1: فصل ششم درس بیوشیمی کروماتین استاد: آقای دکتر رجبیانتهیه و تنظیم:سحرنیکخواه نوری

اسلاید 2: موضوع: فصل 4 درس نظریه های مشاوره و روان درمانیتهیه کننده : عماد جلالی طلباستاد: جناب آقای محمد رضا ناظمیدرس:نظریه ها مشاوره و روان دمانی

اسلاید 3: سه راه اصلی یافتن معنی وقتی در مدت نه چندان طولانی قادر به تغییر شرایط و موقعیت نیستیم با تغییر نگرشهایمان میتوانیم با ان کنار بیایم و معنی را در آن شرایط دریابیم. نگرش ها تاب آوری و تحمل انسان را در مقابل مصیبت های غیرقابل تغییر بالا می برد.نکته: ارزش های نگرشی تا آنجا که ممکن است هشیارانه عمل میکنند.فرد از طریق وارد کردن نگرش درونی خود در موقعیت و دریافت موقعیت آنچنان که هست سازگاری انعطاف پذیری را به دست می آورد و جهتی را برای زندگی انتخاب میکند.

اسلاید 4: اگر برای شرایط زیست معنایی از بودن پیدا نشود فرد از این بی هدفی و نداشتن جهت گیری معنی دار رنج خواهد برد. وظیفه معنادرمانی در اینجا کمک به فرد برای جستجو، جهت و هدف یافتن معناست احساس بی معنی بودن در ناکامی وجودی می تواند به یک پوچی درونی تبدیل شود. در این حالت جنب وجوشهای زندگی به سستی می گراید و فلج می شود در این حالت فرد به گذشته خود تمرکز می کند به احساس عمیقی از معانی بودن می رسد و این به نوبه خود به زوال عمومی هیجانات منجر شده و عملکرد در سیستم عصبی او را به حالت افسردگی می کشاند اینحالت روان رنجوری و همزیادی است.نکته: برطرف کردن ناکامی وجودی یکی از هدفهای مهم معنادرمانی است.

اسلاید 5: روان رنجوری و همزاد، پیامدی از ناکامی وجود:ریشه های روان رنجوری هم میتواند در روان انسان باشد و هم در بعد معنوی و روحانی آنریشه های روان رنجوی هم میتواند در روان انسان باشد و هم در بعد معنوی و روحانی آننکته: تعریف روان رنجوری عقلی به گفته فرانکل مشکل بدکاری هوشی، تعارض اخلاقی، با یک بحران وجودی هستند. روان رنجور و همزاد به حساب می آیند.

اسلاید 6: اگر ناکامی وجودی با یک ناتوانی یا بیماری جسمی همراه و مرتبط شود میتواند به روان رنجوری و همزاد منجر شود در چنین حالتی مشکل باید در سطح معنوی حل شود نه فقط در بعد جسمی و روانی. ناکامی وجودی بخشی از بدرضامندی است.نکته: جستجوی ناموفق برای معتا، نامشخص بودن تکلیف، ناکامی یا روابط بی کفایت در زندگی، تعارض در ارزشها، جهت گیری نامطلوب و پیچیده و مبهم درک کردن موقعیت های زندگی پایه و اساس روان رنجوری و همزاد هستند.

اسلاید 7: معنی درمانی رنج: به نظر فرانکل، آدمی با چیزهای اطراف خود درارتباط است. که مستوجب پاسخ است. ادمی مرکز همه چیز نیست انسان در مقابل با رنج هایی که با آن مواجه است آزاد است تا به طریقی مقابله کند. برای رنج در زندگی گریزی نیست آدمی در رنج بردن تنهاست یعنی هیچ کس نمیتواند او را از رنج هایش برهاند و یا به جای او رنج بکشد زیرا رنج کشیدن شخصی است تنها فرصت موجود در نحوه مواجهه با رنج است.نکته: معنی درمانی عبارت است از کمک و یاری به فرد رنج دیده به طوری که معنی رنج را بفهمد و برای آن پاسخی واقعی و متناسب با شرایط بدهد به او کمک می کند تا این نگرش را کسب کند که او در مقابله با رنج آزاد لست به طریقی عمل کند عملی مسئولانه و واقعی و متناسب با شرایط

اسلاید 8: فرانگل می گوید: جایی که برای تغییر سرنوشت کار زیادی نمیتوان انجام داد. آن جا روبرو شدن با سرنوشت با نگرش درست ضرورت پیدا میکند روش های معنی درمانی:در رویکرد معنی درمانی انسان شناسی اهمیت اولیه را دارد بدین جهت معنی درمانی یک پایه فلسفی قوی دارد معنی درمانی در رابطه با سایر روشها و فنون خیلی باز است. اگر آنها فقط با اصول معنی درمانی جور باشند تضادی با آنها ندارد به همین جهت فرانکل روش خود را به عنوان مکمل سایر روشهای درمانی موثر تلقی کرد.نکته: انواع روش و راهبرد معنادرمانی از نظر لوکاس: قصد متناقض، بازتاب زدایی، تعدیل نگرشی، تعلیم حساسیت به معنا

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید