moshavere_ghabl_az_ezdevaj

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مشاوه پیش از ازدواج”

مشاوه پیش از ازدواج

اسلاید 1: مــشـاوره قـبـل از ازدواجمــنابــع مشاوره قبل از ازدواج مؤلف: دکتر اشرف سادات موسویمشاوره قبل از ازدواج مؤلف: دکتر سید مهدی حسینی

اسلاید 2: تعریف ازدواج:خداوند در سوره روم، (آیه 21) می فرماید: «از خود شما برایتان همسرانی آفریدیم تا با آنها انس بگیرید و آرامش خاطر پیدا کنید و در میان شما دوستی و مهربانی افکند و در این موضوع برای اندیشمندان آیات و نشانه هایی است».ازدواج یکی از مهمترین رویداد های زندگی انسان محسوب می شود. ازدواج نه تنها در سلامت جسمی و روانی فرد مؤثر است بلکه نقش مهمی را در ورود انسان به دوره بزرگسالی بر عهده دارد. ازدواج عامل پیدایش خانواده است و بر اساس آن پیوند دو جنس بر پایه روابط پایای جنسی به وجود می آید. ازدواج یک قرارداد اجتماعی است که مشروعیت روابط جسمانی را تحمیل می کند به این معنا ازدواج یک واقعه اجتماعی بسیار مهم است که در حفظ گروه و نسلها از نظر کمی و کیفی کمک می کند.

اسلاید 3: زناشویی رویدادی است پایدار که در طول سالها پا بر جا مانده است. ازدواج دارای ابعاد زیستی، اقتصادی، عاطفی- روانی و نیز اجتماعی است. بر این مبنا، همزیستی زن و شوهر در درون خانواده آنان را در چنان گردونه ای از تعاملهای مختلف قرار می دهد که بی هیچ شبهه ای قابل مقایسه با هیچ یک از الگو های روابط انسانی دیگر نیست.

اسلاید 4: مشاوره قبل از ازدواج Counseling Before of Marriageدر رویکرد سیستمی، مشاوره قبل از ازدواج مهمترین مشاوره در فرآیند ازدواج و تشکیل خانواده محسوب می شود. مهم ترین زیرسیستم خانواده، زیرمجموعه والدین است. این زیرمجموعه اقتدار خانواده را رقم می زند. زن و شوهر نه تنها در بالا بردن توان جسمی، روانی و اجتماعی یکدیگر اهمیت دارند بلکه در هماهنگی با یکدیگر می توانند فرزندانی سالم و شاداب را به اجتماع عرضه کنند. زن و شوهر دو ستون اصلی خانواده هستند. مشاوره قبل از ازدواج با مشاور یا درمانگر باتجربه می تواند به انتخاب صحیح تر دختر و پسر کمک کند و آنان با تناسب بیشتری زوج مناسب خود را انتخاب کنند

اسلاید 5: از سوی دیگر درمانگر به زوج جوان کمک می کند تا به تأثیر سیستم های دیگر بر زندگی خود واقف شوند و از مداخله عوامل منفی پیشگیری کنند. مشاوره قبل از ازدواج را می توان در چهار مرحله طرح کرد:مرحله اول شامل شناخت خود و آماده شدن برای شناخت دیگری است.مرحله دوم وقتی رخ می دهد که فرد به تنهایی به مشاور یا درمانگر مراجعه و تلاش می کند تفاوت های خود و دیگری را شناسایی کند.مرحله سوم وقتی مطرح است که دو نفر با هم مراجعه می کنند.مرحله چهارم، ازدواج صورت گرفته است ولی زندگی مشترک هنوز آغاز نشده است.

اسلاید 6: هدف از ازدواجازدواج، در زندگی جوان، سرآغاز استقلال زندگی و هدف بزرگ آن است. ازدواج فواید و منافع متعددی دارد که هر یک از آنها می تواند محرک و انگیزه باشد. مانند: لذت جویی و ارضای غریزۀ شهوت جنسی، سر و سامان دادن به زندگی و کسب استقلال، تولید فرزند و ابقای نسل، تهیه مونس و یار و مددکار و محرم راز و دلسوز، مهربان و شریک در زندگی. هر یک از این امور می تواند انگیزۀ ازدواج باشد. از آثار و نتایج دیگر نیز نباید غفلت کرد، اما عامل غریزۀ شهوت بزرگ ترین نقش را ایفا می کند و منافع را تحت الشعاع قرار می دهد.

اسلاید 7: ویژگیهای روانی و رفتاری فردآگاهی از ویژگیهای روانی و رفتاری خود می تواند به مراجع برای یافتن زوج مناسب کمک کند. در برخی از موارد این ویژگیها (مانند خشم شدید) می تواند اثرات منفی بر رابطه زناشویی داشته باشد. در این گونه موارد لازم است به فرد این آگاهی داده شود تا قبل از ازدواج برای اصلاح و کنترل این ویژگی از روان درمانی های مناسب استفاده کند. استفاده از آزمونهای شخصیت در این مرحله می تواند به شناخت بهتر فرد از خود کمک کند.

اسلاید 8: انتظارات از نقش خود و نقش همسرانتظارات از نقش خود و نقش همسر تأثیر بسیار عمیقی بر رابطه آینده زن و شوهر دارد. هماهنگی در انتظارات زن و شوهر باعث هماهنگی در تعامل و رفتار می شود و از درگیری ها پیشگیری می کند. برعکس تفاوت در انتظارات، گفتگو نکردن درباره آن قبل از ازدواج و عدم سازش در این زمینه می تواند اثرات مخربی بر صمیمیت زن و شوهر داشته باشد. نقش ها تعیین کنندۀ وظایف زن و شوهر در رابطه زناشویی آینده آنان است.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید