صفحه 1:
الرحمن الرحیم 7 ل داوم 4 ‏رص‎ bw (Shei ft ‏نات ترح حسرى اه (لااب رح خترى داه‎ ۱۳۸۷ ‏عرشت‎ 37 i El we AN £-SUb Ul yb ‏اداذ وحن‎ ‏اس روط :اب اقای مرس طا طلوع ول‎

صفحه 2:
مور میم در این فصل در مرحله اول از طریق بررسی عوامل عمده از جمله تقویت راه و براورد میزان کیفیت ترافیک؛وضع زمین و سرانجام اعتبار پیش بینی شده و سرعت و حداکثر شیب مشخص می گردد و براساس سرعت وشیب تعیین شده حداقل مشخصات هندسی در سطح و ارتفاع برای محور راه تعیین می شود و با توجه به عکس های هوایی و نقشه ها سعی به عمل می اید تا سطح مشخصات هندسی بالا برده شود و تقشه مسطحه و پروفیل طولی راه تعیین گردد. و به منظور تامین جریان مناسب ترافیک و بی خطر از هرگونه تغییر ناگهانی در مشخصات اجتناب گردد یعنی رانتده نباید با وضعیتی رو به رو شود که مجبور به تصمیم های ناگهانی گردد.

صفحه 3:

صفحه 4:
راو ای ‎ONS‏ ‏2 حل قسمتی از مشکلات ترافیک و صرفه جویی در زمان سفر پر سرعت و درجه امنیتی زیاد احداث می گردد.

صفحه 5:
alle ‏دارای چهارخط يا بیشتر می باشد.‎ * ‏جهت حرکت مستقیم وسایط نقلیه در تمام مسیر بدون مانع می باشد.‎ * * گردش ها در شاهراه به وسیله تقاطع های غیر هم سطح انجام می پذیرد. * حریم شاهراه ها در ایران ۷۶ متر می باشد اما استثنائاتی مانند شاهراه کمربندی تهران دارای حریم ۱۲۰ متر می باشد.

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:
۴ دارای چهار خط یا بیشتر می باشد. * در مناطق شهری و حومه ‎YT‏ احداث می گردد. در بعضى از قسمت های راه با مائع و كيدش ها به وسیله تقاطع های هم سمح انجام می پذیرد ودر بعضی قسمت ها بدون مانع وبا تقاطع غیر هم سطح انجام می پذیرد. حریم بزرگراه در ایران ۷۶ متر می باشد.

صفحه 9:
حجم وسايط ذقليه در ۰ شا ۱۵۰۰ ۰ تا ۱۱۵۰ ساعت در هرخط گنچایش ایده‌آل در le ‏هر حص‎ Salt ‏رحسب‎ ws 9 la yd

صفحه 10:
‎cb‏ رص راه ای ای در خطوط و محور های اصلی ارتباطات کشور با دو خط احداث می گردد. حداکثر گنجایش یک راه دو خطه بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ وسیله ‎ ‏در ساعت می باشد. ‏عدد انتخابی بسته به شرایط محیطی است یعنی اگر وسایط نقلیه عبوری شامل وسایط نقلیه سبک و سنگین باشند رقم کوچک را انتخاب می کنیم و اگر فقط یک نوع بود عدد بزرگ را. ‏در مواردی که حجم ترافیک از حداکثر مقدار فوق(۷۰۰) بيشتر شود یک راه چهار خطه که بر راه سه خطه ارجعیت دارد انتخاب می شود. ‏حریم راه اصلی در ایران ۴۵ متر می باشد. ‎

صفحه 11:
ع رل داه ای اسل ae ۰ (۲۷۳/۶۵) متر ۰ (۲*۳/۶۵) متر ۷ تا ۶ متر ۷ تا ۴ متر ۳ تا ۱۳/۲۰ متر ۱ ۱۱/۳۰ متر

صفحه 12:
راو ای رق ۱ * راه فرعی به منظور تقلیل قسمت حمل و نقل محصولات کشاورزی-معدنی و ساير مواد مصرفی از مراکز تولید به مراکز تجاری افزايش سطح توليد درامد بيشتر تكميل شبكه راه هاى موجود در كشور احداث مى شود. با توجه به وسعته كشور و كافى نبودن شبكه راه هاى موجود؛اغلب راه هاى فرعى در اينده براى تكميل شبكه راه هاى اصلى كشور مورد استفاده قرار خواهند كرفت. حريم راه های فرعی درجه ۱ در ایران ۴۵ و بقیه ۳۵ متر می باشد. راه فرعی درجه یک عریض برای مناطقی هست که به علت وضع طبیعی دشوار ساختن راه با مشخصات راه اصلی بسیار پر خرج بوده و در عین حال ميزان عبور و مرور در حد نیازمندی به راه اصلی می باشد.

صفحه 13:
‎WS‏ ای رق ‎a ‏5 متر 5 متر 2 5 متر 5 متر ‏9 متر 8 متر 7 متر

صفحه 14:

صفحه 15:
راه ای رسال * راه روستایی درجه اراهی است که مراکز تولید روستایی را به یکدیگر و به شبکه راه های فرعی پا اصلی مرتبط می سازد. * تعداد وسایل سنگین عبوری از این مسیر[(راه روستایی درجه ۱) طی ۵ سال به طور متوسط کمتر از ۸۰ دستگاه در روز و بیشتر از ۳۰ دستگاه در روز می باشد. * راه روستایی درجه ۲ راهی است که مراکز تولید روستایی را به دهات اقمار مرتبط می سازد. ۴ تعداد وسایل سنگین عبوری از این مسیر[(راه روستایی درجه ۲) طی ۵ سال به طور متوسط کمتر از ۵۰ دستگاه در روز و بیشتر از ه ۲ دستگاه در روز می باشد. ۴ راه روستایی درجه ۳ راهی است که روستاهای کم جمعیت را به روستاهای پر * تعداد وسایل سنگین عبوری از این مسیر[(راه روستایی درجه ۳) طی ۵ سال به و طور متوسط کمتر از ۰ ۲ دستگاه در روز می باشد.

صفحه 16:
1 5 hy tol > در راه های رُوْستایی درجه ۱ و ۲ و ۳ تا جای ممکن از احداث پل خودداری و از آب نما و لوله های بتنی استفاده می شود و یا از پل های تیپ وزارت راه و ترابری استفاده می شود. برای تامین عبور متقابل وسایط نقلیه در راه های روستایی درجه ۲ و ۳ باید پارکینگ هایی در دو طرف مسیر و حداکثر به فاصله یک کیلومتر از یکدیگر به طور متناوب ( قاصله در دو طرف محور از هم پانصد متر) و به ابعاد طولی ۲۵ و عرضی ۳ متر می باشد. حریم راه های روستایی درجه ۱ و ۲ برابر با ۲۵ متر شده است.

صفحه 17:
برد نظر | راه روستایی درچه( | . راه روستایی درچه۳( 5 متر 5 متر 3 درصد 3 درصد ‎wir 31‏ يك به یک يك به يك بين يك به يك تا يك به بين يك به يك نا يك بهم ده(ده قائم و یک افقى) ده(ده قائم ويك افقى) برحسب جنس خاى برحسب جنس خاى ‎Se‏ 0 متر ‎ ‎al peal:

صفحه 18:
لاه اكه الك 1 5 درصد طبق روش 85 درصد طبق روش 85 درصد طبق روش آشو اصلاح شده1180 آشواصلاح شده1180 آشواصلاح شده7180 0 درصد طبق روش 90 درصد طبق روش 90 درصد طبق روش اشو اصلاح شده1180 اشواصلاح شده1180 اشواصلاح شده7180 5 درصد طبق روش - = اشو اصلاح شده1180 0 سانتی متر 5 سانتی متر 5 سانتی متر 95درصد طبق روش 95درصد طبق روش 5 درصد اشو اصلاح شده 7180‏ اشو اصلاح شده7180 5 درصد 35 درصد 5 درصد بين 5 تا 9 درصد بین ۴ تا ‎٩‏ درصد بين ۴ تا ‎٩‏ درصد طبق يكى از جداول اين طبق يكى از جداول اين طبق يكى از جداول اين دستور | دستور دستور العمل

صفحه 19:
درصد وزنی رد شده از ‎ES‏ 9 جدول + ودس دانه يندى مصالح قشر رويه شتی

صفحه 20:
سرعت مبنای طراحی عبارت است از سرعت بی خطری که می توان در یک قسمت مشخص از طول راه آن را اختیار و با سرعت یکنواخت عبور نمود. ‎٩‏ بر اساس مشخصات سرعت مناسب می توان مشخصات قوس ها؛مسافت دید و سایر مشخصات هندسی راه را تعیین کرد. ‏ات ناگهانی سرعت مبنا خصوصا در راه های با سرعت زیاد باید | ‎ ‏از اب نمود. ‎ ‏۶ موسسه اشومیزان افزایش سرعت را در قسمت های متوالی برابر ۰ ۱ کیلومتر بر ساعت توصیه نموده اما بعضی طراحان ۵ کیلومتر بر ساعت را ترجیح می دهند. ۱ ‎١‏ سرعت مینا برای طبقات مختلفه راه با توجه به عوارض سطح زمین بر حسب کیلومتر بر راه در اسلاید بعدی ۱ ‎ ‏نمایش داده شده است. ‎

صفحه 21:

صفحه 22:
ریت و اصلاعات ره ‎BCE.OM) St fi‏ >» > 22 زمین لازم : اولین مرحله ساخت راه جدید شامل تعیین مساحت لازم برای اجرای طرح و ضمائم آن از قبیل تقاطع های هم سطح و غير هم سطح؛ سطوح خدمات( ایستگاه ها - پمپ بنزین - سرویس - استراحتگاه ها) و غیره می باشد. زمین های رزرو شده : سطوحی از زمین که هرگونه عملیات ساختمانی در آن ممنوع بوده و عرض آن بر حسب قوانین موجود متغیر است. حریم راه : مساحت زمین هایی که برای احداث راه و ضمائم آن اختصاص یافته و متعلق به دولت است. بستر راه : مساحتی که راه عملاً اشغال کرده و به فصل مشترک زمین طبیعی با شیروانی های خاکریز و خاکبرداری محدود است. کف راه : شامل سطح سواره رو راه و متعلقات مستقیم آن می باشد.

صفحه 23:
سطح سواره رو راه : سطحی که برای عبور و مرور وسایل نقلیه مورد استفاده قرار مى كيرد. شانه هاى راه : نوارهاى مجاور قسمت ماشين رو مى باش!1 نوار توقف اضطراری : نوار بین نوار ماشین رو و شانه راست راه را گویند. سکوی وسط : (رفوژ) جدا کننده ی دو جهت حرکت وسایط نقلیه می باشد. جدا کننده : نوار بین دو جهت حرکت که داخل جانپناه قرار گرفته است. خط راه : نواری است که یک وسیله بتواند به راحتی در آن حرکت کند. عرض هر خط راه ۳/۶۵ متر می

صفحه 24:

صفحه 25:
ال بدته داه باسوارء دوهای مجزا شاهر اء ۴خطه عانه سراق اده سکوی فنط. ‎sole‏ عد سم اول ات ‎be.‏ اول ‎Te‏ دوم سس ۲۳ ۱۳ 8 1 0008 کف راد | کف‌راه مجزا شاحراء ۲ خطه

صفحه 26:
لا اداه باقسمت سواده رو داحد ۲ خله

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
18,000 تومان