صفحه 1:
بارهای جدید در
بخش ریلی
a ارائه در کارگروه يارادايم اتاق 0 وج
صفحه 2:
مشکلات پیش رو در جذب بارهای جدید
عدم وجود زمانبندی قابل اعتماد قطارهای باری
عدم وجود سیستم حمل و نقل ترکیبی و درب به درب
عدم وجود تعرفه شناور و مشوق های لازم برای بارهای جدید و بویژه تجاری
ضعف ساختار سازمانی بخش بازرگانی و بازاریابی راه آهن و بخش خصوص
سنتی به موضوع بازاریابی
عدم حضور بخش خصوصی در فرایند برنامه ریزی و مدیریت ترافیک
عدم وجود فرایند مدون ارتباط با مشتریان جهت شناسائی نیازها و انتظارات در بدنه
بالا بودن ميزان انفصال واگن های باردار در بین مسیر به دلایل مختلف
صفحه 3:
مشکلات پیش رو در جذب بارهای جدید(ادامه)
عدم تنوع واگن های مخزن دار برای حمل انواع فراورده های نفتی و مایع
تکیه شدید حمل و نقل ریلی به حمل بارهای معدنی و ایجاد یک حاشیه نسبتا امن
عدم استفاده از مشاورین زبده بازاریابی دربدنه ذینفعان ریلی
نبود سیستم یکپارچه اطلاعاتی ارتباط با مشتریان و صاحبان کالا
محدودیت لکوموتیو و پائین بودن قابلیت اطمینان (86۱۱۵۵[۱[6۷) و در سرویس بودن
رقابتی نبودن تعرفه ریلی در مقایسه با جاده به دلیل حق دسترسی بالای ریلی
مشکلات جدی در امر تخلیه و بارگیری بدلیل فرسودگی تجهیزات و ضعف مدیریتی در اين حوه
عدم وجود تقسیم وظائثف مشخص بین مدیریت شبکه ریلی و بخش خصوصی در امر بازاریاب
نبود سیستم تشویقی و تنبیهی کارآمد برای پرسنل درگیر در حوزه سیر و حرکت و ترافیک
صفحه 4:
حرکت در جهت برنامه ای شدن قطارها و تاکید بر تداوم آن
ارتقاء ضریب اطمینان ناوگان ریلی (بهبود عملکرد فنی ناوگان موجود - تامین ناوگان نو جدید)
ایجاد مکانیزمی برای تحرک و انگیزه بیشتر کارکنان موثر در حوزه عملیات حمل و نقل
واگذاری بخشی از مسولیت مدیریت ترافیک و بهره برداری به بخش خصوصی (برای شم
ی سس با زان انداری قطار کامل)
[ ایجاد مکانیرمی برای بوسعه حمل و نقل ترکیبی بار
تهیه طرحی مشخص برای ارتقاء کمی و کیفی فرایند تخلیه و بارگیری (حضور پررنگ بخش
استفاده از سرمایه مالی و مدیریتی آنها در اين حوزه)
اتخاذ تدابیری برای افزایش سرعت قطارهای باری
صفحه 5:
مهمترین راهکارها (بخش بازاریابی)
agi برنامه بازاریابی استراتژیک (منطبق با استراتژی رشد بخش ریلی - تهیه نقشه راه و برنامه عملیاتی در/
|
کال اقدایا a0 Glee mols و بلندمدت). ضمنا در اين برنامه وظائف بخش دولتی و شرکت های |
ریلی به خوبی ترسیم گردد.
بارتکری ور سا شار «دیریت باراریایی با مشارکت بخش خضوصی
, بازار نا تعیین نقش هر یک از ذینفعان (680, پورتال مرکزی Sey etree eal
تدوین نظام جدید قیمت گذاری تعرفه ( با تاکید براولویت بارهای جدید , مشوق های مناسب برای ب
خصوصی و صاحبان کالا...)
حرکت در راستای کاهش حق دسترسی و همخوانی نسبی با جاده
بکارگیری مشاورین زبده در بخش بازاریابی
ارائه مشوق های جذاب برای شرکت های فورواردر برای جذب بارهای جدید
صفحه 6: