علوم مهندسی معماری و عمران

مصالح ساختمانی(سنگ ها)

sang-haa

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مصالح ساختمانی(سنگ ها)”

مصالح ساختمانی(سنگ ها)

اسلاید 1: سنگ ها منبع:کتاب مصالح ساختمانی سام فروتنی

اسلاید 2: منشا شکل‌گیری سنگ ها و خرده سنگها: دو فرایند کوه زایی کوه سایی در زمین موجب پدید آمدن محصولات سنگی می‌شود . شناخت این ن دو پدیده ما را در شناسایی بهتر انواع سنگ ها کمک می کند. عوامل هوازدگی یا کوه سایی: هرچند روندی که باعث خرد شدن و تغییر شکل مواد سخت سطح زمین می‌شود هوازدگی می گویند. هوازدگی به دو صورت است: هوازدگی شیمیایی : بر اثر هیدراتاسیون ،انحلال، هیدرولیز، اکسیداسیون ویا عکس العمل آب های اسیدی با املاح تشکیل دهنده ی سنگ پدید می آید. هوازدگی فیزیکی : بدون تغییر شیمیایی باعث خرد شدن سنگ و تغییر شکل به دانه های ریز تر میشود این کار توسط یخبندان تغییر حرارت انقباض و انبساط و ....شکل می گیرد. نتایج مهم ناشی از هوازدگی تشکیل خاک، رسوباتی همچون بوکسیت( منبع اصلی تهیه آلومینیوم) خاک حاصلخیز و تغییر ماهیت دی اکسید کربن موجود در جو می شود.

اسلاید 3: عوامل کوه زایی: 1.چین ها 2. شکستگی ها 3. گسل ها 4. آتش نشان 5 زلزله. منشا ساختمانی سنگ ها: سنگ ها از تجمع کانی ها حاصل میشوند. بعضی سنگها از یک نوع و بعضی از چند نوع کانی تشکیل شده‌اند.

اسلاید 4: سنگ های آذرین: از انجماد مواد مذاب درون زمین به وجود می‌آیند. مواد مذاب از ذوب سنگهای پوسته یا گوشته ی زمین به وجود می آیند که ترکیب سیلیکاتی دارند کما کما نامیده می شود. ترکیب با سیلیس زیاد ماگمای اسیدی و ترکیب باسیلیسک ممالک بازی است. سنگ های آذرین درونی: ماگما ممکن است در اعماق زمین یا در شکستگی ها آشیانه های ماگمایی تدریجا منجمد شود در عین حال به سطح زمین نمی رسد و سنگ آذرین درونی به وجود می آید. سنگ آذرین بیرونی: اگر سرعت سرد شدن مواد مذاب سریع باشد مراکز تبلور بیشتری به وجود می آید که سبب تشکسل بلور های کوچکتر می‌شود می شود در تین حال سنگهای آذرین بیرونی پدید می آیند.

اسلاید 5: سنگ های رسوبی:فرآیند هوازدگی ،سنگ های قدینی را به تدریج متلاشی و تبدیل به قطعات کوچکترمی کند. عوامل فرسایش مثل آب ها، باد، امواج و یخ هستند. نیروی جاذبه مواد حاصل از هوازدگی سنگ های سبتر را حمل و آنها را خردتر می کند، این مواد را رسوبات می گویند.سنگ های رسوبی از نظر ذخیره و انتقال آب های زیر زمینی و وجود ذخایر زغال سنگ، نفت خام، گاز، نمک، آهن و .... اهمیت زیادی دارند. کاربرد سنگ های رسوبی: ساختمان سازی، جاده سازی،تولید سیمان،گچ و آهک. سنگ شدگی: فرایند تبدیل رسوبات ناپیوسته به سنگهای رسوبی که از راه های زیر صورت می گیرد:۱. تراکم۲. چسبیدن سنگ های دگرگون: اصولاً در درون زمین دور از چشم ما و در مدت زیادی به وجود می آیند. در عمق ۲۵ کیلومتری زمین دما برای ذوب سنگ کافی و در سطح زمین عمل هوازدگی صورت می گیرد به این دو حد تغییرات شیمیایی، فشار و دما، زیاد است در نتیجه سنگ ها دچار تغییراتی می شوند و حالتی تازه پیدا می کنند به چنین سنگهایی دگرگون شده و به این عمل دگرگونی(متامورفیسم) می گویند. در طی دگرگونی بافت سنگ هاتغییر می کند.

اسلاید 6: ساختمان شیمیایی سنگ ها: سنگ ها از قسمت‌های ساده‌تری به نام کانی تشکیل شده‌اند. هر کانی دارای نام خاص و فرمول شیمیایی ویژه است. تاکنون بیش از ۳۰۰۰ کانی در طبیعت شناخته شده که حدود ۲۴کانی در سنگهای پوسته زمین فراوان است. 1. کربنات ها: املاح اسید کربنیک هستند که معمولاً از گروه ته نشستی ها به وجود می آیند. کربنات ها در تشکیل سنگ ها نقش بسزایی دارند . کلسیتcaco3 . دولومیت (mg(co3)2.ca) 2.سولفات ها: یکی از عناصر تشکیل دهنده سنگ, نمک های اسید سولفوریک هستند . سنگ گچCaSO4.2H2O . انیدریتCaSO4 3.اکسید ها: از عناصر مهم مواد معدنی تشکیل دهنده سنگ ها. .سبلیس هاSio2 . اکسید های آهن Fe3O4,Fe2O3,FeO 4.سیلیکات ها: . سیلیکات های هیدراته مانند پاد زهر .سیلیکات های غیر هیدراته مانند میکا

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید