مهندسی صنایع و مواد

مصالح ساختمانی (چوب)

masaleh_sakhtemani_choob

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۳۱ اسلاید تاریخچه چوب انواع چوب ها(به همراه توضیحات) خواص چوب کاربرد چوب رطوبت در چوب اشکال گوناگون از نظر مصرف چوب مصنوعی معایب حفاظت از چوب موارد استفاده در ساختمان اتصالات حمل و نقل
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2922 بازدید, 15 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مصالح ساختمانی (چوب)”

مصالح ساختمانی (چوب)

اسلاید 1: wood چوبمصالح ساختمانی

اسلاید 2: تاریخچه : پیش ازبه کارگیری مواد معدنی یا مصالح صنعتی چون اهن.اجر و سرامیک در سازه های معماری یا عمرانی.چوب یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین مصالح در دسترس بوده است. انسان اولیه طرز شکل دادن به چوب را برای تهیه ابزار گوناگون فراگرفت.ابزارووسایل چوبی اولایه و حتی ساختمان ها و تزئینات چوبی ادوار ماقبل تاریخ و اعصار مختلف.نمایانگراهمیت چنان ماده ای است که قبل از فلزو همزمان با مصرف سنگ در اختیارشهردرامده و از ان در تهیه ابزار وسایل زندگی سلاح وساختمان استفاده کرده است. از ساختمانهای روستایی گرفته تاساختمانهای چندطبقه شهری پل ها کوشک ها از چوب ساخته می شدند که بسیاری از انها در ایران یا کشورهای دیگر به عنوان میراث فرهنگی شناخته شده اند.قدمت ساختمانهای چوبی بدون شک باید به عصر نوسنگی برسد که نزدیک به 6000 سال پیش معماران ایرانی برای گرمی بخشیدن به خانه های مسکونی کاخ ها و ابنیه به طور گسترده از چوب استفاده می کردند.

اسلاید 3: تاریخچهدر دوران قاجاریه ساختمان در شکلهای فرنگی و طره های پیش اماده زیبا مانند عمارت باغ ارم در شیراز شمس العماره و کاخ گلستان و سلطنت اباد در تهران و بسیاری از بناهای دیگر چوب به شکل خاصی درانها به کار رفته است.به طور کلی از چوب و فراورده های ان در بناهای صد سال اخیر به عنوان مصالحی موثر در ستون های چوبی پوشش های سقف 2 جداره خارجی و توفال سازی وهمچنین در ساختن درهای ارسی و پنجره های ظریف با کارهای هنری مختلف استفاده گوناگون شده است. در تخت جمشید از چوب های بلوط گردو و سرو استفاده شده است.به طور کلی تیرو ستون های چوبی از ویژگی های معماری باستانی ایران است و در مراحل مختلف و سبک های گوناگون ایرانی چوب از ارکان اصلی بوده است.از نشانه های زنده ساختمان های چوبی می توان از چهل ستون عالی قاپو مسجد بناب در حومه مراغه که مربوط به دوره اسلامی معماری کشورمان است نام برد.

اسلاید 4: تاریخچه:چوب یکی از مهم ترین عناصر کارا و نقش افرین در مسائل معماری وهنری است.چوب بر خلاف سایر مصالح ساختمانی پس از گل به خاطر خاصیتشکا پذیری فراوان و طبیعی بودنش با روحیه انسان سازگار و از مطلوبیت ویژه ای برخوردار است.چوب به عنوان یکی از مصالح ساختمانی دارای چند خاصیت با ارزش است:مقاومت نسبی بالا و مقدار چگالی کم ورسانایی کم و مناسب برای کارهای ماشینی.در عین حال چوب چندین نقطه ضعف نیز دارد:در مقطع عرضی دارای خواص متفاوت از جهات مختلف است.رطوبت موجود در چوب قابلیت ها و خواص متغیری در چوب ایجاد میکند. هم چنین چوب دارای قابلیت پوسیدن و اشتعال است البته تکنولوژی پیشرفته روند تهیه چوب مقدار زیادی از این نقایص را بر طرف کرده است. چوب جزو مصالح پایدار می باشد.چوب دارای عملکرد بهتری نیز هست وبه طور مثال 5 برابر بتن و 350 برابر فولاد عایق تر است و این به معنای انرژی کمتر برای گرم کردن و خنک کردن یک ساختمان چوبی است.نکته: در ایران فقط 7% منابع چوب موجود است.

اسلاید 5: تاریخچه

اسلاید 6: چوبچوب یک لایه ضخیم است که در کنار سلول های زاینده که از تعدادی حلقه های باریک هم مرکز تشکیل شده اند قرار دارد.در درخت در حال رشد چوب عموما از سلول های زنده تشکیل شده است. چوب محکم ترین و مقاوم ترین قسمت تنه درخت کارهای ساختمانی است.در جهت برشهای افقی شیره درخت از پوست درخت از میان نسوج شعاعی عبور می کند و به چوب می رسد. نقش نسوج شعاعی در مقاومت چوب بسیار مهم است. در واقع این نسوج مانند بست هایی هستند که الیاف چوب را به یکدیگر محکم کرده و از خم شدن و از هم گسیختگی می کاهند.

اسلاید 7: چوببه مرور زمان در اطراف مغز چوب بافت های از سلول های مرده تشکیل می گردد که چوب پیر خوانده می شد. این قسمت معمولا از چوب جوانی که ان را احاطه کرده محکم تر است و حاوی مقادیری رنگ و مواد قلیایی است. چوب یکی از مفیدترین موادی است که در اختیار دارد.چوب محکم است اما می توان به سادگی ان را بریدوبه شکلهای مختلف دراورد.چوب تنها مصالح ساختمانی است که از منبع قابل تجدید بدست می اید واز مصالح خوبی برای مناطق زلزله خیز می باشد.چوب ها از نقطه نظر بافت به 2 دسته تقسیم می شوند:1.سخت چوب ها2.نرم چوب ها

اسلاید 8: سخت چوب ها:این دسته شامل چوب درختان پهن برگ است.بافت چوب درختان پهن برگ تنها در زمانی که درخت برگ دارد رشد می کند.رشد و نمودر بهارشروع می شودو به مرور زمان هرچه به پاییز نزدیک میشویم رو به افول می گذارد. این رشد تا بهار سال اینده متوقف می گردد.بنابراین حلقه سالیانه این دسته از درختان به صورت یک نواخت.از چوب بهاره دارای رنگ روشن به طرف چوب پاییزه تیره تغییر رنگ می کند.در ضمن حجم نسوج شعاعی درسخت چوبها حدود 18 درصد حجم چوب است که همین مساله تاب چوب را افزایش می دهد.نام سخت چوبها به دلیل نوع بافت انهاست و دلیل بر سخت تر بودن همه چوبهای این دسته نیست.برخی درختان پهن برگ عبارتنداز:گردو.انجیر.بلوط.چنار.راش.تبریزی.سپیداروافرا. این نوع چوبها در ساخت مبلمان درو پنجره و نازک کاری ساختمان ها مصرف می شوند.

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید