علوم مهندسی معماری و عمران

مصالح نوین ساختمان

masaaleh-novin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مصالح نوین ساختمان”

مصالح نوین ساختمان

اسلاید 1: مصالح نوین در ساخت و ساز

اسلاید 2: الوار توده‌ایچوب‌ها همیشه در سرتاسر کره زمین یکی از پرکاربردترین مصالح ساخت بوده و هستند. با فراگیر شدن استفاده از بتن و آهن و به دلیل مزایای بالقوه‌ای از جمله استحکام و ماندگاری این مصالح به تدریج جای چوب و الوار را در صنعت ساخت‌وساز گرفتند.الوار‌های چوبی توده‌‌‌ای (Mass Timber) از مصالح نوین در صنعت ساخت‌وساز ه شمار می‌رود که با تمامی انواع الوار به کار گرفته شده در صنعت ساخت‌و‌ساز متفاوت هستند. این الوار‌های توده‌‌‌ای در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار مطرح شدند در واقع از چوب ساخته شده‌اند اما تحت فرآیندهای مهندسی خاص به صورت لایه لایه تولید می‌شوند. این ساختار لایه لایه استحکام و ماندگاری آن‌ها را به طرز قابل توجهی افزایش‌ می‌دهد و آن‌ها را برای کاربرد در پروژه‌های ساختمانی بزرگ‌تر بسیار مناسب‌ می‌سازد. استفاده از این مصالح مزایای ویژه را در پی خواهد داشت که از مهم‌ترین آن‌ها‌ می‌توان به حس زیباشناختی خاص آن و همچنین کاهش قابل توجهی اثر کربنی یا همان میزان انتشار کربن اشاره کرد. شایان ذکر است در پروژه‌های بزرگ از این الوار در ترکیب با سایر مصالح آهنی و بتنی استفاده شده است.

اسلاید 3: آجرهای ساخته شده از ته سیگاردر حالی که قدم زنان در کوچه و خیابان راه‌ می‌روید حتماً ته سیگارهایی را مشاهده خواهید کرد. این مواد با توجه به ساختاری که دارند مدت زمان بسیار زیادی برای تجزیه آن‌ها لازم است. دانشمندان برای استفاده از این مواد بالقوه چاره‌‌‌ای اندیشیده‌‌اند. امروزه در تعدادی از کشور‌های جهان ته سیگارها دیگر موادی زائد نیستند و به عنوان مصالحی نوآورانه مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند.ته سیگارها را‌ می‌توان با آجر‌ها ترکیب کرد و از آنجایی که فرمی رشته‌ای دارند می‌توانند ماندگاری و کارایی این مصالح ساختمانی را افزایش دهند. از طرفی نیز استفاده از این مواد‌ می‌تواند به پاکیزگی محیط‌ زیست و همچنین پایین آوردن هزینه تولید مصالح کمک زیادی کند. آجر‌ها و بلوک‌های ساخته شده با آجر به مراتب سبک‌تر هستند و از نقطه نظر انرژی نیز بازدهی به مراتب بهتری دارند.

اسلاید 4: آجر تصفیه کننده هوااز جمله جالب‌ترین و کاربردی‌ترین مصالحی که اخیراً نام آن در صنعت ساخت‌وساز مطرح شده است نوعی از آجر‌های مهندسی شده است که از قابلیت تصفیه کردن هوای محیط داخلی برخوردار هستند. از آنجایی که آلودگی‌ها همیشه یکی از موضوعات داغ در جامعه جهانی بوده است استفاده از سیستم‌های فیلترسازی هوای منفعل‌ می‌توانند که صنعت ساختمان سازی را بسیار منتفع سازند.آجرهای تصفیه کننده (Air-cleaning Bricks) به عنوان یکی از مصالح نوین در صنعت ساخت‌و ساز به نحوی مهندسی و فرآوری شده‌‌اند که هوای آلوده ورودی را فیلتر و مواد آلوده کننده را حذف‌ می‌کنند. این آجر‌ها به طور معمول در فضای بیرونی ساختمان کار گذاشته‌ می‌شوند و جریان هوا با ورود به درون این آجرها کاملاً تصفیه‌ می‌شود و یک هوای سالم به فضای بیرونی سازه‌ می‌رسد. این آجرهای دو لایه و عایق، قادر به فیلترسازی ۳۰ درصد از ذرات ریز و ۱۰۰ درصد از ذرات درشت هستند.

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید