علوم انسانی و علوم اجتماعی

مطالعات اجتماعی پایه هفتم (درس من کجا زندگی می کنم)

man_koja_zendegi_mikonam

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوينت: 7 اسلاید اینم واسه هفتمی های گل و معلماشون . نکات جامع و زیبا . پیشنهاد ویژه با قیمت استثنایی !!!!!
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
4511 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مطالعات اجتماعی پایه هفتم (درس من کجا زندگی می کنم)”

مطالعات اجتماعی پایه هفتم (درس من کجا زندگی می کنم)

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیممن کجا زندگی می کنم ؟

اسلاید 2: سمنانمهدیه در شهر سمنان زندگی می کند . او می گوید : شهر سمنان مرکز استان سمنان است . رشته کوه های البرز در شمال استان سمنان قرار دارد . استان سمنان از جنوب به دشت کویر منتهی می شود . کمبود بارندگی و نبودن رود های دائمی از یک طرف و زمین های نمکی از سوی دیگر موجب شده است که فعالیت کشاورزی در این منطقه محدود باشد .شهر سمنان 126000 نفر جمعیت دارد و یکی از شهر های معروف ایران است . سمنان یک شهر دانشگاهی است و مراکز آموزشی زیادی در آن وجود دارد . حدود % 95 مردم سمنان با سواد هستند . وجود معادن فراوان موجب شده است که کارخانه های سیمان و گچ در این منطقه زیاد باشد . استان سمنان یک استان صنعتی است و صنایعی نظیر ماشین آلات و صنایع غذایی در آن وجود دارد . شهر سمنان بر سر راه تهران – مشهد واقع است و راه آهن از کنار شهر ما عبور می کند . مسجد جامع و دروازه ی ارک و بازار سمنان از دیدنی های این شهر است .

اسلاید 3: وِنّاییخداد در ونایی زندگی می کند . او می گوید : روستای ونایی یکی از بزرگترین روستا های استان لرستان است . ونایی بیش از 4000 نفر جمعیت دارد و روستای پر جمعیتی است . روستای ونایی بین دو کوه بلند در رشته کوه های زاگرس قرار دارد . به همین علت رود های پر آبی از کوه های این منطقه سرچشمه می گیرند و چشمه های فراوانی در اطراف این روستا وجود دارد . دشت حاصلخیز پایین روستا و آب فراوان کشاورزی را در این روستا رونق زیادی بخشیده است . مهمترین خیار و لوبیا سبز است . این روستا علاوه بر درس خواندن ، در کار های کشاورزی به خانواده شان کمک می کنند . دامداری یکی دیگر از فعالیت های مهم دیگر در این روستا است و لبنیات خوبی در اینجا تولید می شود . دوغ ونایی معروف ترین دوغ منطقه ی بروجرد است . هرچند آب و هوای این روستا در زمستان بسیار سرد است اما تابستان های معتدلی دارد و گردشگران زیادی برای دیدن مناظر سرسبز و استراحت به روستای ما سفر می کنند . % 70 درصد مردم این روستا با سواد هستند .

اسلاید 4: پرسش های جغرافیایی :جغرافی دان ها معمولا کار خودشان را با پرسش هایی در بتره ی یک مکان آغاز می کنند و سپس درباره ی این پرسش ها تحقیق می کنند تا پاسخ آنها را پیدا کنند . پرسش های جغرافیایی با کلماتی مانند کجا ؟ چرا ؟ چگونه ؟ چه موقع ؟ و چه کسانی آغاز می شود .چه وسایلی به شناخت محیط زندگی کمک می کند ؟جغرافی دانان از ابزار و وسایل مختلفی برای شناخت محیط استفاده می کنند .نقشه : نقشه ، وسیله ی مهمی در جغرافیاست زیرا از طریق آن اطلاعت زیادی به دست می آوریم . نقشه ها محل دقیق پدیده های طبیعی مانند کوه ، رود ، جنگل و پدیده های انسانی مثل راه ها ، پل ها ، سد ها و ..... را نشان می دهد .نقشه ها انواع گوناکون دارند و هر کدام از آنها اطلاعات خاصی را به ما می دهند . برای مثال : نقشه ی نا همواری ها ، نقشه ی تقسیمات کشوری (استان ها ) ، نقشه ی راه ها ، نقشه های گردشگری و اطلس ها .دانش جغرافیا به ما کمک می کند که ویژگی های طبیعی و انسانی مکان های مختلف را بشناسیم و رابطه ی بین این ویژگی ها را بفهمیم.

اسلاید 5: در زیرهر نقشه ، شما خطی مشاهده می کنید که به آن مقیاس خطی می گویند و با استفاده از آن می توانید فاصله ی واقعی مکان ها را روی زمین محاسبه کنید . عکس : عکس ها نیز وسیله ی مهمی برای مطالعه و شناخت محیط هستند . عکس های معمولی با دوربین از مناظر طبیعی ، شهر ها ، خانه ها و فعالیت های انسانی گرفنه می شود .ا ز عکس های هوایی برای تهیه ی نقشه های جغرافیایی استفاده می شود . این عکس ها با دوربین هایی که در هواپیما نصب شده گرفته می شود . تصاویر ماهواره ای توسط ماهواره ها تهیه و به زمین فرستاده می شود . از این تصاویر نیز اطلاعات زیادی درباره ی درباره ی مکان ها بدست می آوریم .

1,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید