علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

مطالعه امکان‌سنجی – Feasibility Study

98-Feasibility-Study

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مطالعه امکان‌سنجی – Feasibility Study”

مطالعه امکان‌سنجی – Feasibility Study

اسلاید 1: مطالعه امکان‌سنجیFeasibility StudyMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانمطالعه امکان‌سنجینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: مطالعه امکان‌سنجی که روشی جهت ارزشیابی و تحلیل پتانسیل پروژه است، بر اساس بررسی گسترده و تحقیق برای ایجاد شرایط راحت‌تر برای تصمیم‌سازان انجام می‌شود. در واقع، ارزیابی می‌نماییم که یک پروژه در چه مدت زمان و با چه هزینه‌ای امکان‌پذیر می‌باشد. هدف از امکان سنجی، ارزیابی اولیه جهت قبول یا رد پیشنهاد انجام پروژه یا ایده و همچنین کشف هدفمند و منطقی نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدهای یک کسب‌وکار موجود یا پیشنهادی، ضمن در نظر گرفتن محیط پیرامونی، منابع مورد نیاز و در نهایت چشم‌انداز موفقیت است. دو معیار برای قضاوت شامل هزینهcost) ) مورد نیاز و ارزشvalue) ) به دست آمده است. به این ترتیب، یک مطالعه امکان‌سنجی مناسب شامل یک پیش‌زمینه تاریخی از کسب‌وکار یا پروژه، توضیح محصول یا سرویس، بخش‌های مالی، جزئیات عملیات و مدیریت، تحقیق بازار Marketing research) ) و مقررات، داده‌های مالی، الزامات قانونی و مالیات‌های اجباری می‌شود. مطالعات امکان‌سنجی شامل مباحث زیر است: امکان‌سنجی سیستمی امکان‌سنجی حقوقی: بررسی اینکه انجام پروژه مورد نظر با الزامات قانونی مغایرتی نداشته باشد. به عنوان مثال، یک سیستم پردازش داده لازم است با سیاستهای حفاظت اطلاعات منطقه همخوانی داشته باشد. امکان‌سنجی عملیاتی امکان‌سنجی اقتصادی: بررسی اینکه آیا پروژه مذکور، سودآور است یا خیر. در این مرحله هزینه‌ها، سود و منافع حاصل از اجرای پروژه بررسی می‌شوند. امکان سنجی فنی: در این مرحله منابع فنی مورد نیاز برای انجام پروژه برآورد و بررسی می‌شوند. امکان‌سنجی زمانی: در این مرحله زمان انجام پروژه تخمین زده می‌شود و برای آن برنامه‌ریزی منایع می‌شود. اگر مدت زمان اجرای پروژه بسیار طولانی باشد و نتواند اهداف مورد نظر را تأمین کند، انجام پروژه توجیه پذیر نیست با شکست مواجه می‌شود. اگر مدت زمان اجرای پروژه بسیار طولانی باشد و نتواند اهداف مورد نظر را تأمین کند، انجام پروژه توجیه پذیر نیست با شکست مواجه می‌شود. امکان‌سنجی درباره امکان‌پذیر بودن موضوع‌ها بحث می‌کند. مطالعات امکان‌سنجی، پس از مرحله پیدایش طرح و تعریف چارچوب کلی آن از لحاظ مشخصات کلیات اولیه محصول، ظرفیت تولید و میزان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمدل چارچوب عمومی ارزیابی (CAF) Common Assessment Framework(CAF) مزایاتمرکز بر پروژه و شکل‌دهی اجمالی به گزینه­‌ها. محدودکردن گزینه‌­های کسب‌وکار. شناسایی فرصت­های جدید سرمایه‌گذاری در طول فرایند بررسی. شناسایی دلایلی برای اجرا ننمودن طرح. جمع‌آوری اطلاعات کافی و موثق برای اتخاذ تصمیم. ارائه مدارکی که مطالعات فعالیت تجاری در آن مسیر انجام گردیده است. کمک می‌­نماید تا امنیت کمک­های مالی که از موسسات وام­‌دهنده و سایر منابع مالی تهیه می­‌نماییم را تامین نماید. کمک به جذب سرمایه­‌گذاری در سهام.معایبگاهی اوقات صاحبان پروژه­‌ها به دلایلی می‌­کوشند تا از مرحله بررسی امکان­‌سنجی صرف‌نظر نمایند و مستقیما به مرحله اجرا و ایجاد کسب‌وکار مورد نظر خود می‌­روند. دلایل و بهانه‌هایی که مطرح می‌­شود تا بررسی امکان­‌سنجی را انجام ندهند عبارت است از: امکان­‌پذیری برای ما روشن است و نیاز به بررسی ندارد. این کسب‌وکار در حال حاضر در خیلی از جاهای دیگر در حال اجراست. نمونه عملی این کسب‌وکار موجود و موفق است. وقتی چند سال پیش امکان­‌پذیری­ این طرح ثابت شده و این مطالعات برایش انجام شده است، دیگر چرا باید یکبار دیگر این مطالعات را انجام بدهیم؟ مطالعات امکان­‌سنجی تنها یک راه برای کسب درآمد مشاوران امکان‌­سنجی است و مزیتی برای ما ندارد. مطالعات بازار توسط شرکت­هایی که تجهیزات ما را تامین می‌­نمایند، انجام شده است. بهتر است یک مدیر عمومی استخدام نماییم که یکی از وظایفش انجام اینگونه مطالعات باشد. مطالعات امکا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن‌­سنجی ثمر‌ه‌­ای جز اتلاف زمان ندارد. کار درست این است که ما ساختمان­ها و تجهیزات را تامین و محیط را آماده فعالیت کسب‌وکارمان نماییم. هزینه کلان، سود کلان نیز می‌آورد.انجام مطالعات بر روی امکان اجرای طرح‌ها، ایده‌ها و پروژه‌هاکاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان