علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

شبکه ها، همسایگی ها و اجتماعات، رویکردهایی به مطالعه مسائل اجتماع

motalehye_masalehye_ejtema

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شبکه ها، همسایگی ها و اجتماعات، رویکردهایی به مطالعه مسائل اجتماع”

شبکه ها، همسایگی ها و اجتماعات، رویکردهایی به مطالعه مسائل اجتماع

اسلاید 1: بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیم

اسلاید 2: هوشبکه ها، همسایگی ها و اجتماعاترویکردهایی به مطالعۀ مسئله اجتماعNETWORKS, NEIGHBORHOODS, AND COMMUNITIES Approaches to the Study of the Community Question استاد راهنما: سرکار خانم دکتر باستانیتهیه و تدوین: مژگان بهشتیآذرماه 1387

اسلاید 3: تمایل و گرایشات جامعه شناسی شهری به همسایگیNEIGHBORHOOD OR COMMUNTIY? Urban sociology has tended to be neighborhood sociology.

اسلاید 4: دلایل استفاده از مفهوم همسایگی به جای اجتماعThere are a number of reasons why the concept of neighbor hood has come to be substituted for that of community

اسلاید 5: دلایلکناره های خیابان مکان های قابل رویت برای تعاملبسیاری از محققان شهر را به عنوان سرجمعی از همسایگی ها تقسیم کرده اند.تعاریف رسمی از محدوده های همسایگی بر طبق نقشه شهرمهمترین عامل سازماندهی ارتباطات اجتماعی شهریاختصاص یافتن بسیاری از تحلیل های شبکه به موقعیت هایی که تحت عقاید و احساسات و افکار منسجم شده اند.

اسلاید 6: First, urban researchers have to start somewhere. The neigh­borhood is an easily identifiable research site, while the street corner is an obvious and visible place for mapping small-scale interaction.Second, many scholars have interpreted the neighborhood as the microcosm of the city and the city as an aggregate of neigh­borhoods. They have emphasized the local rather than the cosmopolitan in a building block approach to analysis which has given scant attention to large-scale urban structure. Third, administrative officials have imposed their own defi­nitions of neighborhood boundaries upon urban map in at­tempts to create bureaucratic units. Spatial areas, labeled and treated as coherent neighborhoods, have come to be regarded as natural phenomena. Fourth, urban sociologys particular concern with spatial distributions has tended to be translated into local area concerns. Territory has come to be seen as the inherently most important organizing factor in urban social relations rather than just one potentially important factor. Fifth, and most importantly, many analysts have been preoccupied with the conditions under which soldiery sentiments can be maintained. Their preoccupation reflects a persistent overarching sociological concern with normative integration and consensus. The neighborhood has been studied as an apparently obvious container of normative solidarity.

اسلاید 7: آیا مفاهیم همسایگی با اجتماع یکی هستند؟Does the con­cept of neighborhood equal the concept of community? Are the two really one and the same?

اسلاید 8: مسئلۀ اجتماع THE COMM NITY QUESTION

اسلاید 9: علاقه مندان مطالعۀ همسایگی به مثابۀ اجتماع، بخش اعظمی از موضوع جامعه شناسی بنیادی را تشکیل می دهند و این موضوع بنیادی پرسش اجتماع است.مطالعۀ این که تقسیمات کار در مقیاس بزرگ در سیستم های اجتماعی چطور بر سازمان و محتوای ارتباطات و رشته های ما بین انسانها تأثیر می گذارد.پرسش اجتماعی بسیار مهم بین تحلیل ماکروسکوپی و میکروسکوپی شکل می دهد.

اسلاید 10: اجتماع ≠ همسایگیEIGHBORHOOD# COMM NITV

اسلاید 11: سؤالات تحلیل مسئلۀ اجتماعتعریف همسایگی به عنوان ظرفی (محملی) برای رشته های محلی قدرت سازماندهی پیشین مکان (فیزیکی) را تعبیر می دهد.حتی حضور ارتباطات محلی زیادی لزوماً همسایگی منفصل به وجود نمی آورد.یکی گرفتن مطالعات همسایگی با مطالعات اجتماع می تواند حوزۀ وسیعی از تعاملات را از قلم بیاندازد (حذف کند).تمرکز بر همسایگی ممکن است بیش از اندازه به ویژگی های مکانی به عنوان متغیر علّی اهمیت بدهد.بسیاری از تحلیل های همسایگی به شرایطی که تحت آن انسجام عقاید و احساسات و افکار می توانند حفظ شوند اختصاص داده شده اند.

اسلاید 12: دیدگاه شبکه: THE NETWORK PERSPECTIVE بررسی و تحلیل 5 نقطه نظر:توسعه صور خیالی شبکه های شهرینتایج سیاسیجایگاه اخیر

اسلاید 13: اجتماع گم کردهCOMMUNITY LOST

اسلاید 14: توسعهبرهان اجتماع گم کرده ادعا می کند، شبکه روابط اولیه (نخستین) به طور بدی توسط تمرکز گرایی و ساختار بروکراتیک صنعتی ضعیف شده است. (ساختن فردی وابسته تر به منابع سازمانی رسمی برای تأمین معاش) The community lost argument contends that the transforma­tion of Western societies to centralized, industrial bureaucratic structures has gravely weakened primary ties and communities, making the individual more dependent on formal organizational resources for sustenance

اسلاید 15: علل توسعۀ اجتماع گم کردهافزایش اندازۀ ملت - دولت، همزمان با کاهش استقلال و انسجام اجتماع محلیتوسعۀ نهادهای اداری و بروکراتیکشهرهای بزرگ و جمعیت و پتانسیل بیشتر برای تعدد گروه های ذی نفعتراکم اجتماعی بالا میان قسمتهای مختلف جمعیتیکسان نبودن مردم ساکن شهر در ارتباطات که تحت شرایط جا به جایی فیزیک استتولید انبوه و ارزان، حمل و نقل گسترده، ارتباطات آسان، افزایش وسایل راحتی و آسایش در زمینه برقراری ارتباط با کمترین رشته های همسایگی.

اسلاید 16: شبکه های گم کرده(مقایسه با حفظ کرده و رها کرده)LOST NETWORKS

اسلاید 17: صور خیالی0000IMAGERY

اسلاید 18: نتایج راهبردی (خط مشی)0000POLICY IMPLICATIONS

اسلاید 19: جایگاه کنونی0000 CURRENT STATUS

اسلاید 20: بررسی و تحلیل اجتماع حفظ کرده COMMUNITY SAVED 0000توسعه صور خیالی شبکه های شهرینتایج سیاسیجایگاه اخیر

اسلاید 21: بررسی و تحلیل اجتماع رها کردهLIBERATED NETWORKS 0000توسعه صور خیالی شبکه های شهرینتایج سیاسیجایگاه اخیر

اسلاید 22: اجتماع رها کرده، حفظ کرده یا گم کرده؟0000COMMUNITIES: LOST, SAVED, OR LIBERATED?

اسلاید 23: ....اجتماع حفظ کرده / شبکه های متراکماجتماع رها کرده / شبکه های منشعباجتماع گم کرده / شبکه های پراکنده

اسلاید 24: اجتماعات فردیPersonal Community

اسلاید 25: ....همسایگی و اجتماع

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید