صفحه 1:
به نام خداوند = و مهربان
Ve pee lik 5 شد رايا آن مواجهه است
خدا و خداشناسی است. اينكه انسان از کجا آمده است
9 کجا می رود.
صفحه 2:
Ge vo olay
Seer eyy ا Pe Peyote y
خداوند است. جنا
ل 0 ec و می فرماید؛
«به زودى نشاته هاى خود را در اطراف جهان و در درون جانشان به آنها نشان مى دهيم تا براى آنان آشكار كردد
کهاو tree رت ب 000000
ا از لوز
صفحه 3:
9 روایت
بسيارى در باب خداشناسى مطرح شده كه در اينجا به برخى از آنها
) می فرماید: هر که خدا را 0
اللا ۱۳۱۳۱۲۱۳
و
101
. موجب دل بركندن از دنيا مى شود. []
BOE eye (bos coc
*. موجب ترس از خدا مى شود. [17]
صفحه 4:
0 ay
[0
اى وجودء بروردكار خويش را به صورت عيان مشاهده كرده و به ربوبيث او اعتراف كرده انذ و يه
tripe) Reere ا 0
promo] Were ل ا
صفحه 5:
> خداشناسی فطری (حضوری)
1 ا careo¥rr) av NC SY =e ar nC Se oc err Fer] Pea PN on
PPS ee Oe cL) So ie ey cme ee ea en me كه
و ere ree ا ا ا
Peeper pupa ree rent relic Sela eee
۱۳ ا ii ee
1 Creer] itl eae
منظور از خداشناسی فطری و حصولی این ۱ ا Ermey] i Pe ante Smt vee
Beryl 7
4
صفحه 6:
Apes) هاى خدا شناسى
براى شناختن خداوند, راه هاى متعددى وجود دارد, كه در اينجا
به برخی از آنها اشاره می کنیم.
— تفکر و استدلال
خداوند در قرآن کریم می فرماید:
«و خداوند شما را از شکم مادرانتان خارج نمود در حا
١ , کم هیچ چیز نمی دانستید و بزای
ا ل
00 ا ا ا 0 0 الو ا ep vera OepC ev Mae IE)
خداوند به انسان حواس را عنايت فرموده تا جهان را به اين وسيله مطالعه و بررسى كند و
pros gl a ا no Cad a Qulg> oly jl Ly azul aS orld ل 00
بعد تعمق كند و از ظواهر كذشته به درون اشياء و قوانين حاكم بر آنها راه يابد. [1]
صفحه 7:
ae نفس
۱۳ ار دسا با را PCT er
Tay order gre eres
PROPS ery قرآن 9
1
POPP ۱ ی لا ار اب ار ار EAey Mien yer eter ey
IAL) petra ا ا Pe anny pve
Ree ae
تعلم و یاد گرفتن و خواندن کتاب. یکی دیگر از اسباب و
۹ ۱ الك الست که اي شناخت 00 نت أن 7 5
صفحه 8:
ie
شيطان >
"۱.۱ «<< ل اس
را(
بدانيد جرب رن زیانکارانند 92
خمام تلاش شیطان این اس را عي راز انسان بگیرد وااگزکسن
اين Ly alow باخت, خودش را yw wo db Jl اين آيه به اين نكته اشاره دارذ كه
شیطان در برایر انسان ی الط بای و سرمایه او را از او
017 اف
صفحه 9:
- تعلّق به دنیا
PE Che 6 | le امام على (عليد السلام) من
ا ا ا ا ل oe Ew Cis Cease ae eres OCI ed
]۳۸[
0 prac aryl pe e-oPw Pyro eec IP ove S 1H Foye Breer ocho ice rene
و
00
الت lei yo w sylisl elic yl ال ا ا ا JLo qul aS iS
fev Pera Diere ae ptneCns rer Upy lc arp os] ter kor. a bere ar Cmercdy ue pel
hay فروشد و آنكه خود را نشناخت, كرفتار طبيعت شده و به آن مشغول مى كردد.
صفحه 10:
گناه
0 eget mK Serr Meee is Roel are sew y pC Rot arr CgN Fea NCn Ie)
1 ire ris pare rece earve YP) a Pe ero) Te] grees ee
ا ا ل ver) EWl>)e- Sy I6) it reer rege
ا الم تمى بينيد در اثر كثرت كناهان ae محجوب است؟ فرمودند: او
0 1۳۳ را می = Ne IS PVIR Ne EN Se CrOr] |
فطرت خداوند را مشاهده کند. [۳۱[]۳۰]
بایان