صفحه 1:
صفحه 2:
*_پیمبهمناسبت او لین سالگرد ارتحال حضرتامام خمینی(ره)
(۱-۱۳ ۰
صفحه 3:
©
©
رجال لا تلمیمم تجاره ولا بیع عن ذکر اللأصو اقامالصلوه و ایتاء الزکوه یخافون یوسا تتقلب
فیهالقلوب والابصار.
٠ مردلنى كه هيج تجارت و معاملهای آنان را از ياد خدا و بيبا داشتن نماز و پرداخت زکات » سرگرم و
مشغول نمىكنده از روزى كه در آن » دلها و جشم ها دكركون مى شود بيمناكند.
٠ ليجزيهمالله احسن ما عملوا و يزيدهم من فضله و الله يرزق منيشاء بغير حساب
سقا خدا بهتر از آنچه کردند پاداششان دهد و از کرم خویش افزونشان کند و خدا هر که را بخولهد بی
حساب روزی می دهد
9 ©
صفحه 4:
©
اميدى تازه بخشيدهودر مدتدمسال واندى رهبرى امام راحل عظيم» بارهاقلدران زمانرا
و بهملتهاى مستضعف مخصوصاً مسلمانان-
» باید هم بیشترین اهتمام امتاسلام و ملت ستم کشیدهی ما را به خود جلب کندز
* همچنان که آنپیشوایصالحان نیز همیشهبیشتر ینهمتخود را
-
-Y ۰
و آنفقیه عظیمالقدر و اسلامشناس بیبدیل»
با اهمیتتر از هر واجبی
e
©
صفحه 5:
©
۱- اراده الهی
۲- اعتقاد به اسلام و ارزشهای آن
۳- اعتقاد به توحید
۰ ۴- اراده و ایمان مردم
6
۵- رهبری امام و فرمانبری مردم
۶- الگو گیری از صدر اسلام
©
صفحه 6:
ارادهی الهی در مقابل امید دشمنان برای زوال نظام
©
e
* بار حلتامام خمینی(ره)» طیف وسیع دشمنان اسلام کهدر صفوف مقدممعار ضهباجمهور ی اسلامی بوهند»
اینامید را پنهان نکردند که جمهوری اسلامیدر غیاب پدید آورنده و پرورانندهی خود؛نیروی دفاع
و رشد را از دست بدهد و چون کودک بیصاحبی» احساس ضعنو درماندگیکندیا بکلی از پای
در آید و یا به ناچار به زیر دامان این و آن پناه گیرد!
* در محاسباتتنگنظرانهیدشمنان کههمه بیاستثنا اسیر محاسبات صددرصد مادی و از فهم رولبط
معنویو ب رکاتایمانو تقوا بی نصیبند» نمی گنجید کهمعجزهیالهیدر طلیعهی قرنپانزدهمهجری
بعنی حکومت صلاح ودین وحیات دوبارهیار زشهای اسلامیسآن قله ی مرتفعیباشد کهدستآلودهی
بندگان هوی و هوسبه آننرسد و دیپلماسی زر و زور از بهدام افکندن آنعاجز بماند!
©
©
صفحه 7:
e
©
اسلام صحنه پرداز حوادث تاريخ معاصر
درهمهیاین حوادث» وبانگاهی و سیعتر در سر گذشت از دهساله ی نظام اسلامی و اساساد رپیدا یش ایننظام
و مقدمات آنومبارزاتیکه به آنمنتهی شد» صحنهپرداز اصلی و عامل حقیقی» هملنا اسلام و عقیده »
ایمان و تربیت اسلامیاست.
۰ هم ملت ایران کهبا قبام شجاعانهاش در برابر نظامسلطهیجهانی و برضد ابر قدرتهای شرق و غرب»
کاریعظیم و بیسابقه انجامداد:
۰ هسم رهسبر و قانسد عظیمالشآناینانقلاب کهمثل کوه در برابر همهی بادهای مخالف ایستاد و هجوم
e
طوفانها را شکست» اما خود کمترینتکانی نخورد:
9
صفحه 8:
4 92
* همنظام نوین اسلامی کهتوانست کشور را بدون اندک تکیهیی به بیگانگان اداره کند و
جنگی را کهمحل تلافقی نیروهای شرق و غرب بر فد او بود و نزدیک به سه چهارم
سالیانچس از پیروزی را فرا گرفت» بدون گرلیش به هیچ طرف و فقطبا تکیه برخود»
شرافتمندانه و با عزتو پیروزیبهبایانبرد»
۰ همه و همه توان خود را از اسلام گرفتهاند و اسلام جوهر اصلی اینحوادث شگفت آور
و مایهی حقیقی قدرت و صلابت و عزتیاست کهایرانو ایرانیو ملت و رهبر و انقلاب و
نظام ماء در تاریخمعاصر از خود بروز دادهاند.
©
صفحه 9:
©
©
©
یعنی شکستن قدرتهای شیطانی و مادی:
یعنیتکیسبر اقتدارات بینهایتی که خداوند در نهاد انسان قرليداده و از او بکاررگیری آنها را همچون فریضهیی
تخلف ناپذیر» طلب کردهاست:
یعنیاعتماد ۱ در پیروز به شوط زهو استقامت:
یعنی دلبستن به رحمت خدا و ز
۳
صفحه 10:
©
6
3 بعنیاستقبال از زحمات و خطراتی که در راه تحقق وعدهی الهی؛ آدمی را تهدید میکندز
۰ یعنی مشکلات راه را به حساب خدا گذاشتن و خود را به پیروزی حتمی و نهایی امیدوار داشتن:
* یعنیدر مبارزه؛ چشمبههدف عالی- کهنجات جامعه از هرگونهستم و تبعیض و جهل و شرک است دوختن
۰ خلاصه یعنی خود را مرتبط و متصلبه اقیانوس لایزال قدرت و حکمت الهی دیدن و بهسمت هدف اعلی»
با اميد و بى تشويش شتافتن.
همهیعزت و اعتلایی کهجه مسلمین وعده داده شده» در سایهی چنین ایمان و درک روشن و عمیقی از
توحید است.
* بدونفهمدر تو بايبندى عقيدتى ,و عملء بهتوحيد» هیچ کداماز وعدههای
الهى در باردى مسلمانان عملى نخواهد شد.
9
e
صفحه 11:
6
e
خسران عظيم غفلت از توحيد 9
در دوران سلطدى استكبار» غفلت از توحيد ناب اسلامى و مفهوم زنددكى شمو ل كن بود كه صحندرا
براى بتهاىاستعمار باز كذارد و بوخداوندان زر و زور» فرصت تاخت وتاز داد.
۰ دشمنانبا نقشههایاز پیش آماده شده» دینرا در کشورهای اسلامی از صحنهی زندگی راندند و شعار
e
جدایی دین از سیاست را در اين کشورها تحقق بخشیدند.
نتیجه این شد که پیشرفت علمی غرب بتواند این کشورها را یکباره به صورت تابعی از کشورهای
صنعتی در آورد و سرنوشت سیاسی و اقتصاد ی آن را برای مدتهای طولانی و جبرانناپذیر بهدست
غارتكرانغربى بدهد.
0
صفحه 12:
6
e
3
2
* تا پیش از پیدليش جمهوریاسلامی» بهتودههای عظیم مسلمان عللم تفهیم شده بود کهاسلام قادر
نیست برا ی آنانعزت و عظمت بیافریند و آناندر جستجوی سعادت بلیدیا به دنبالالگویغربیو
فرهنگاروپا و امریکا بروند و یا به سمت تئوریهای خیالی و پوج ما رکسیسم گرایش بابند:
* اما پیروزی انقلاباسلامی و تشکیل جمهوریاسلامی در ایران و عزت و عظمتی که تحقق اسلام
e
بهملت ایران بخشید» هممی بافتههای دیرینضی استعما رگرانغربی را باطل کرد و در عملنشان داد
کهاسلام میتولند ملتی را از ضعف و بیحالیو انظلام نجات بدهد و بهاوج عزت و شجلعت و اعتماد
به نفس برساند
©
صفحه 13:
©
* وهم میتولند نظامی استوار و قادر بر
و دست قدرتهای ظالمانه و تحقیر کنندهی استعمار و استکبار را از سر آنان کوتاه کند.
و چنینبود
برخوردار گشت و اینبه نوبهی خود» بر توانلیی و آسیبنا پذیری جمهوریاسلامی
- که همهی سلطههای بزرک جهانی» با آنسر ناسا ز گاری دارند س افزوده است.
صفحه 14:
e
©
حركت پایه اصلی انقلاب
۰ امامصا برایحیات دوبارهی اسلام؛ درستهمان راهیرا پیمود که رسول معظم ( صلیاللّه علیه واله
وسلم) پیموده بود:
© يعنى راه انقلاب را.
۰ در انقلاب» اصلبر حرکت است: حرکتی هدفدار» سنجیده؛ پیوسته» خستگیناپذیر و سرشار از ایمان و
اخلاص.
۰ در انقلاب» به گفتنو نوشتنو تبییناکتفا نمیشود:
۰ بلکه پیمودنو سنگربه سنگر پیش رفتن و خود را به هدف رساندن؛ اصلو محور قرار میگیرد.
©
0
صفحه 15:
e
e
۰ گفتنونوشتنهمد رخدمتهمینحرکتدرم ی آیدوتارسیدنبههدف
یعنی تلاشی . ادامه مییابد:
٠ "هوالذى ارسل رسولهبالهدىو دين الحق ليظهره على الدينكلدولو كرهالمشركون".
٠ اوست خدلیی که رسول خود رابه هدلیت و دین حق فرستادتا تن را بر همه ادیان عللم تسلط و
برتری دهد هر چند مشرکان ناراضی و مخالف باشند.(توبه, ۳۴)
©
صفحه 16:
© ©
۰ نخست: (هدفگیریسیاسی): بعنی ارا بر حا کمیتدین خدا
گرفتهشود و حاکمیت و قدرت زشهایاسلامی شکل گیرد.
* دوم:(اتكا بر توده مردم) تحقق لین هدف از ت - ونه از
و سازمانهای سیاسیس نیروی انسانی لازمگرفته شد
5 و در سایهیمجاهدتپانزدهساله» جنود
رحمان را از بندگانخدا به وجود آورد و در راه خدا به حرکت در آورد:
صفحه 17:
4 92
* سوم:(استقرار شریعتاسلامی) خطوط اصلیجامعهی مطلوب يعنى استقرار شريع تاسلامى» متضمن
عدل اجتماعی» استقلال سیاسی» استغنای اقتصادی» رشد علمی و اخلاقی است»
۰ و شعار "نسه شرقیءنهغربی؛جمهوریاسلامی" کهبه معنای تبدیسل واقعی و همه جانبهی بنیانهای
زندگی جاهلی به بنیانهای اسلامی است» مطرح گردید.
* چهارم "(رهبری حکیملفه) آن که رهبر حکیم و فقیه که عبد صالح و الگوی مسلمانی بود» خود پیشاهنگ
لین حرکتدر ایمان و عملشد و اینایمان» جاناو را چنانپلبریز کرده بود که توانست دلهای بیایمان
و ظرفهای تهی را از فیضان ایمان خود در صحنهی عملسلبریز و سیراب کند و فروغ ایمان و امید اوه
دیوارهای قطور بلس و بیایمانی را بشکافد و فضای مبارزه و عمل را پرکند: "امنالرسولبما
انزلا ليهمن ربه ".
e
9
صفحه 18:
0
oe 4
٠ بنجم:( عدم انحراف از هدف) آن کهصدقو صفا و هوشیاریرهبرء هرگونه کجروصو سازش و معاملدبا
دشمن را و خلاصه هر آن چیزی را کهموجب انحراف از هدف شود» ناممکنساختو صراط مستقیم
انقلاب به سمت هدفهاء استوار و بی اعوجاج باقیماند.
* این» آنچیزی بود کهدر ابراناتفاقافتاد و رهبری کهبا تقوا و صدقعمل, توانستهبود تأیید و هدایت
الهی را جلب کنسد» حرکت خود را شروع کرد و در ظرف پانزده سال مجاهدت و تلاش مسستمره
توانست تودههای عظیم مردم را بتدریج در خدمت هدف که همان حکومتاسلامی» تشکیل نظام
اسلامی و اجرای احکاماسلامیبود - به حر کتذر آورد
©
e
صفحه 19:
© ©
۰ ششم:( فاسد) و وابستهیحاکم بر ایران» كداز سوى قدرتهاى
استکباریو غارتگر ثروتهای کشور ما حملیت هم میشد» و در ظرف بازده سال پس- از پیروزی» با
مجموعصی پیچیده و بینظیری از ۱
و غیرهدست و پنجهنرم کرد و از اینمصافتاریخی» مظفر و منصور بیرون آمد
۰ اکنوننظام< A امتاست» در اوجاقتداری کهناشیاز مة
: 1 ت» چشم دوست و دشمنرابه خود جلب و دلمای
مستضعفان و زجردیدگان همهی مناطق عالم را مجذوب کردهاست.
©
6
صفحه 20:
جمهوری اسلامی راز بزرگدر اعتلایامروزیناسلام
* آری» راز بزرگدر اعتلای امروزین اسلام و بیداریعمومیمسلمین؛ اینبود کهدر کانوناینحرکت
یعنی ایران اسلامی» مولود مبارک انقلاب بار دیگراز شجرهی طیبهی اسلامبه وجودآعد و محصول آن
یعنی جمهوریاسلامیسبا بنیهی مستحکمی کهاز ایماناسلامی رهبر و ملت يافته بود» در راه و جهت
درست پایدار ماند
۰ وسوسهی شیطانها و تیغخشم و کین آنانبر او کارگر نشد
۰ با مظلومیتی قدرتمندانهو سرافراز: چهرهی منور خود را در برابر چشمجهانیان قرارداد وبا وجود و
e
بقا و استقامت و صلابتخود مبلغ اسلام شد.
©
صفحه 21:
جلب میکند و این
و جستجوگر عرضه داشتند.
در
بساط اسلامسفیانیو مروانی؛
اسلاممراسمو مناسك ميا نتهى»
اسلامدر خدمتزر و زور و
دجه خود
کردند و بر دلها و چشمهاینیازمند
صفحه 22:
1 2
٠ و اسلام قرآنىو محمدى (صلى اللهعليهوالهوسلم)»
اسلام عقيدهو جهاد»
اسلام خصم ظالمو عون مظلوم»
اسلام ستيزنده با فرعونها و قارونها
خلاصه» اسلام کو بندهی جبار آنو بر با کنندهی حکومت مستضعفان» سرب ر کشیدهاست.
صفحه 23:
5 درا انقلاباسلامی:
اسلام كتاب و سنت» جايكزيناسلام خرافه و بدعت:
اسلام جهاد و شهادت جايكزين اسلام قعود و اسارت و ذلت:
اسلام تعبدو تعقل» جايكزين اسلام التقاط و جهالت:
اسلام دنیا و آخرت؛ جایگزین اسلام دنیاپرستی یا رهبانیت:ز
اسلام علم و معرفت» جایگزین اسلامتحجر و غفلتز
اسلام دیانتو سیاست» جایگزیناسلام بیبند و باری و بیتفاوتی:ز
اسلام قیام و عمل» جایگزین اسلام بیحالیو افسردگی ز
اسلام فرد و جامعهء جایگزین اسلام تشریفاتی و بیخاصیتز
اسلام نجاتبخش محرومین» جایگزین اسلام بازیچهیدست قدرتهاز
خلاصه اسلام ناب محمدى (صلى الله عليه واله وسلم) جايكزي ناسلا م آمريكايى كرديد.
صفحه 24:
مطرح شدن اسلام بدین صورت با لین واقعیت و جدیت است که موجب خشمسراسیمهو دیونهوار کسانیشدهاست که دل بهزوالاسلامدر ایرانو
در همهی کشورهای اسلامیبستهبودند و با از اسلام؛ فقط نامیبی»
ولذا از روز اول پیروزی انقلابستا امروز» هیچ فرصتیرا برایتهاجمو ضربهزدنو توطنمو بدخواهی نسبتبه جمهوری اسلامیو کانونحرکت جهانی
اسلام- یعنیایران- از دستندادهاند.
ملتایرانبخوبی دانستهاست که نقطهیقوت و پایداریاوه در ستهمان است کهدشمنهمهی نیرویخود را در مقابلهبا آن مصروف میکندز
يعنى توكل بدخدا
۰ تمسکبه اصولاساسی انقلاب کههمهاز مبانی اسلامسرچشمه گرفتهو در کلمات رهبر کبیر انقلاب(رضواناللهعلیه) بر آنتأکید شدهاست..
صفحه 25:
© ©
” م cg ۰ 1
علت خشم دشمن از انقلاب
٠ خشم وغيظ عنادآميزى که در به کاربردن واژهی "نید گرایی-دراظهارات خصمانی رسانهای دشمن» از اول
انقلاب تسا امروز محسوساست ناشیاز درماندگی و سراسیمگی آنان در برابر پاییندی رهبرملت و نظام ما
بهاصولاساسیانقلاب است.
چهقدر سادهلوحو سطحیند کسانی که گمانمی کنند دشمنیامریکا و جبههی استکبار و دارودستهی وسیع
صهیونیستی که اکنر خبرگزاریها و رسانههای خبری و تبلیغی جهان را در اختبار دارند» ناشی از آناست که
جمهوری اسلامی» بموقع تلائییل ازم را برای کسبدوستان انجام نداده وبا در مسایل جهانی دچار تندروی شده
است.
ین گمان» حاکیاز عدمتعمقدر حوادثو جریاناتداخلیو جهانیو عدمبصیرت در دشمنشناسی است
صفحه 26:
©
ابر قدرتها کهدشمنانسو گند خوردمی انقلاب اسلامیند؛
۰ اگر امریکا اعتراف کند که انگیزهیدشمنی اوبا ایران» » یکمیلیارد مسلمانجهانرا در
برابر خود قرار خواهد داد
۰ لگر اعترافکند کهانگیزهی او از
از دخالت آمریکا زندگی کند» همه ی آزادکان و آزادیخواهان عالم را در برابر خود قرار خواهد داد
.و آزاد و به دور
۰ اگر اعتراف کند که دا 3 با ایران و مسدود کردن اموال ابران و توطئهی دابمیش
نسبت به جمهوری اسلامی آناست که انقلابایران» دستاو را از منابعغنیاين کشور قطع کرده و جلو ادامهی
غارتاقتصادیملت را گرفته است» همسی ملتهای مظلومجهانسو ستمدید گانغار تهای استعماری» در كنار
ملتایران قرار گرفته و به مبارزهی با آمریکا خواهند پیوست.
9
e
صفحه 27:
e
e
ناكامى در بد نام كردن انقلاب 5
* اكرجهتجر بهىيازدمسالهى جمهورىاسلامى ثاب تكردهاستكه استكبار و ارتجاتو اباد ىآنان» در اينترفند فيز
موفقیتی کسب نکر ده و نتوانستهاند نام نیکسو چهرهی روشنملتبز رگوار سا را بسا این گونهتلاشها در جهانسو
بخصوصدر میانتودههایمستضعفعالم مخدوشسازند و سرمایه گذاری گزاف آناندر استخدام قلمها و
زبانهای مزدور و به کلو افکندن صدها رسانهیصوتی و تصویریو مطبوعاتی برایمنزوییا منفصل یا بد
نام کر دن انقلاب اسلامی» دچار خسرانشدهاست و هماکنون علی ر غمخواست آناندر بسیاری از مناطقعالم»
ملتهلبا الکو ساختنحرکت نجاتبخش ملتایران؛ بهمبارزاتمردمیبا سلطههای شیطانی روی آورده وخواب
از چشم ستمگران ربودهاند و قشرهای بیدار مسلمان در همهجا بخوبیتشخیصدادهاند که:
* علتدشمنىرأس استكبار بعنیامریکا -- و ابادیآنبا ملتابران؛ دشمنی آنانبا اسلاماست: "و ما
نقموا منهمالا آنیومنوا بالّه العزیز الحمید
0
صفحه 28:
e
©
* تنها باطلالسحر توطنههایدشمنان برعلیه انقلاب و جمهوریاسلامی»
gig! * نقطهی روشنیاست که شعار
متزلزل کرده است و همین است که از این پس نیز ملت ایران ی توطئههای
دشمنان فایقخواهد ساخت.
* و لین همان وصیت جاودلنی است که امام راحل عظيمالقدر(اعلى الله كلمته) در بيانيهها و اخیرا در
e
وصیتنامهی خود» همهیما را بدانتوصیه فر مودهاست.
©
صفحه 29:
©
است»
كلمته) /١
ait
غی (اعلی
| مبهم و
فقاط مب
شنگر
الهی و رو
. کنندهی .
جيز ۱
خضر راه لد
a oe
فرجام 3 =
0 و ات
* جد
و
ند.
جيشتر فبرا
يان فب
كزازي
هر
گرا
ae
موی(
اشر
ین
بايد اد
اكشورء ب
لان
مسؤو
ue
از
ao
ملتايرا
©
©
كو
عبار
لین جادهی مب
و او
©
صفحه 30:
e
e
2
۲
للف: این نیضتمردمی و انقلاب بینظیری کمبا شهادت نجدها و مصیبتها از سوی
ملت موّمن و مبارز ما 3 ۰
ب: ملت بزركو امام بزرگوارش» در
بيه را وسيلدى نج : و ستمگراندیدند
ت: را در پیگیری از م جستجو كردند.
ج: حملیت ملتهایسلمانو مخلصاندلسوز در سراسر ج م كه این انقلاب و این
کردند و میکنند.
چ: وظیفها ی آن است که اسلا رادر زند گیمردم تحقق بخشد و جامعه رلبه صورت یک جامعهی
نمونهی اسلامی در آورد.
9
صفحه 31:
e
e
©
۰ الف: هماننگی ة
۰ ب : تلاش حوزههای علمیدو مرلکز فرهنگیو پژوهشی اسلامی عمق بخشی و گسترشمعارف اسلامی و به کار
گیری دستگاههای فکری و عملی نظامجمهوری اسلامی » درراه اسلامی شدنروزافزون و به سمت هدفهای
اسلامی پیشببرند.
۰ , مسئولیت تمامیآحاد ملتمسلمان,
©
» بعنوان یک وظیفه همگانی ۰(
صفحه 32:
e
©
* ث: همت همگلنی برای نیلبه نیکبختیدنیا و آخرتمردم و تقلبلبا تباهیو کجرویو ظلمو انحطاط
كه با همكاذ : میشود.
* ج: رونق بخشيدنبه معنويت و 3 ت» در كوشهو كنار جامعه؛ از
e
جملهدر مراکز دولتیو اداراتو دانشگاههاء
ج:
ع ب خ و آموختنسو تدبر و تعمقدر آن» برایهمه بخصوص
جوانانو نوجوانان» امرىرايج و داير كردد.
در اینمورد» مسوولیت : » بسی مهم و
خطیر است.
©
صفحه 33:
©
©
۳- فوریترینهدف تشکیلنظاماسلامی
الف: فوریترینهدف تشکیلنظاماسلامی» استقرار عدالتاجتماعیو قسط اسلامیاست.
قیام پیامبران خدا و نزول کتابسو میزانالهی» برایهمینبود کهمردماز فشار ظلم و تبعیض و تحمیل نجات یافته»
در سایهی قسط و عدلزند گیکنند و در پرتو آننظامعادلانه؛ به کمالاتانسانینایل آیند.
ب: دعوت به نظام اسلامی» منهای اعتقادی راسخ و عملی پیگیر در راه عدالتاجتماعی» دعوتی ناقصي بلکهغلط
و دروغ است و هر نظامی هرچندبا آرایشاسلامی اگر تأمین قسط و عدل و نجات ضعفاء و محرومین» در
سرلوحهی برنامههای آن نباشد» غیراسلامی و منافقانه است.
پ: داعیهیسلمانی و شعار پیروی از قر آنسبا ایجاد فاصلهی فقیر و غنی و غفلت از درد فقرا و پابرهنگان چهدر
تاریخو چهدر زمانحاضر» همواره از سوی هوشمندان آشنا بهمعارف قر آن و اسلام» مردود دانسته شدهاست.
©
e
صفحه 34:
الف : برابری همه اقشار جامعه در برابر قانون و استفادهاز امکاناتخدادا
بی و هيج كس نتواند برخلاف قا
خود را به ديكران تحميل كند.
امعه» و رفعمحرومیست و دفاع از آنان در برابر قدرتمندان» وظ
محسوب شود.
ت: هیچ کس بهخاطر تمکن مالی» قدرت آنرا نیابد کهدر امور
ث: نبايد هيج تدبير و حركتى در جامعه» به افزايش شكاف ميان فقرا و اغنيا يبانجامد.
ج : بايد بابرهنكان» حكومتاسلامى رايشتيبان وحامى خودحس كنند وبرنامهها ىآنرادر جهترفاه و رفع محروميت خود بيابند.
* امام بز ركوار ماء ابنرا یکیاز اسا:
صفحه 35:
e
تدم
Noo’
اسلا
ی
جمهور
غيرقا بل تفكيى ج
اصيت غي
خصو صب
این»
و اد *
گنای
غافل
اسی
سا
ف |
هد
ابن
| از اد
مختلف آن را
بخشهای
ol
erry
نظامو
لین
مسوو لب
اند
توا
ای
نبا یدب
shih
حا
هيج حايا
خ: هب
اين
دان
ياو
بن
قر
ص
بااخلا
ین و
ادقترا
صا
همواره
4
* خ: باب
e
میت ى
صد امه
نظام بودملند اسلامی بلید نامهها
و
محر ادر
آفان را
از
9
يفع
مي
نظام|
هستند و
و
3
5
سازند Bry mo
ین ۱
1 ۱
انقلاب و ae
so
از خو
©
©
صفحه 36:
e
e
©
ف: (وحدت کلمه) رهز پیروزی ملت ایراندر مراحل مختلف بوده و امروزه نیز مهمترین وسیلهی ملتما برای
مقابله با تحریکها و توطنههاست.
Jali Late در an ده ساله انقلاب کهحاکی از آسیبناپذیری جمهوریاسلامی در برابر ان
جی است» و مسوّولان بیشتر آشکار میشود.
ملتايران و مديران و كردانندكان كشورء بايد بر گرد نظام و همهی
قوان و فيروى خود را براى تحقق و حراست ازآن متمركز كنند و هيج خواسته و شعار و هيج انگیزهی فردی و
کروهی و قیمی و فرقمیی نتولند فرد ییا جمعی را از تلاش برای آناصول و رسیدن به هدفهای نظام جمهوری
اسلامی باز دارد.
©
صفحه 37:
0 پ: همهیملت رشید ایران؛ مخصوصا آنان کهسخن و عملشان در معرض aE و توجه دیکران است» بل"
صفوف خود را متعد و مرصوص ساخته,با 0
» قدرتمندانهحر کت کنند و دشمنان کمین گرفتهرا کهمترصد فرصتند» مأيوس سازند.
we 0 2 یث سردمداران
سیاستهای وی بررویهر کلمه و هر اشارمییکه از آن» :
و بسا بزرگ کردن نکتههای ریسز و مطرح ساختن
Vad دروغین از گفتهها و نوشتهها در ابران» بهطور دایم در تلاشند که شاید بتوانند تصویری
مشوش و آلوده بسه اختلافات و زدوخورد داخلیاز ابراناسسلامی- کهبحمداللّه بر خوردار از وحدت و
يكبارجكى كمنظيرى است به مردم ايران و جهان ارايه دهندو نفاقرا با
این وسونهها به وجود آورند.
9
صفحه 38:
4
e
©
اینما همه نشانمی زه دشمن از ضعیف ج و
بدخواهانه در کمین اختلافات داخلی و شکست وحدتعمومی نشستهاست.
ملترشيد ابرايهو مسؤولانو متصديانامور كشور و نمايند كان محتر م مجلسي گویندگانو نویسندگان»
بليد مانند هميشمبه لين طمع خام دشمن پاسخ مناسب را بدهند و وحدتی را که صنع الهی و رحمت
شاملهی حق بر ملت ایراناست. با همهی و جود پاسداری کنند.
©
صفحه 39:
©
0
» یکیدیگر از نقاط اصلی است. پیروزیانقلاباسلامیدر ایران» ت
فيا را در رابطهشانبا دولتهای ضعیفجهان»
مرور در جنم منهاو دولتها بهدست آوردهبودند» بشدت تضعیف کرد.
نتها و ج
كر جه لين تأثيرات عمیق» بتدریجدر جهانظاهر شد و امروز پسیاز بازدهسال»
همهی چشمهایتیزیین؛ از همان آغاز تشخیصسدادند کهبا
آمدهاست.
اینعصر را باید "
" نامید. که ویژه گیهایی دارد.
©
دو نظر بهوجود آورد:
ی را که به
کرد.
» لعا
۳
صفحه 40:
©
* عبارتاستاز
* الف: ب
٠ ب: بالندكى نهال قدرتواقعى انسانها
mw
* ث: دفنمار کسیسم
۰ ج: فروپاشی حکومتهای استبدادی کمونیست»( ونظام دو قطبی)
* ج: متزلزل شدن پایههای امپراطوری غرب بدلیل فساد و بی بند باری اخلاقی در جهان
صفحه 41:
برایحفظ این روند روبه اشتعال و تقویت روحیهی ملتهای اصیل و مظلوم؛ جمهوری اسلامی موظف است
۱- کوچکترین تغیبریدر چهرهیباصلابت و موضعباعزتخود در مناسبات بینالمللی ایجاد نکندز
1- با قلدران» از موضع قدرتو با دولتهاى ضعيف» از موضع حمایت و با ملتهاى يباخاسته؛ از موضع رعايت و هدايت سخن يكويد و عمل كند[
* 7- افشاى جهردى تزوبرآلود دولتامريكا بمنابهی رأسفتنه و استکبار و رمز غداری و شیطنت در دنیا و
+ الف: به خاطر ستمش بدكشورهاى ضعيف
* ب: حمايتشاز صهيونيسم غاصب
* ب: دشمنيش با بيدارى و آزادىملتها
ت: خصومت عميقو جنايتبارش با ملتايران»
۴- حمایت از مبارزات ملت فلسطین
۵ - رسوا کردن حکومتهای سازش کار اعراب و افشاء اهداف پشت صحنه آنها
۶- بر داشتن پرده از چهره سازشکاران و معرفی آنها به امت اسلامی
۳
صفحه 42:
6
Fe - تکیر مرو حاکمیت ارمه و خواستو تشخيصآنان:رنمهودیگریاستته روز روز wo تقبتشود. مردم آزادمی ماءبا
اسلام » مبارزاترا قا پیروزی لدامه داده و جمهوری اسلامی را بهوجود آورشه وبا
©
فداکاری و ایثاری بینظیر» از eG نمودهلند و از لین چس همدر همه حال؛
خواهد بود.
* مجلس شورایاسلامیکهدر آزادیو استقلال,أیدر جهانبینظیر است؛ مظهر ارادهی مردم
*_رئیسجمهور؛ وکیلو برگزیدهیمردم
* مدیرانکشور آحادیاز مردمند
* مردمدارایحقرأیو بیانو تصمیم در کلیهیامور سیاسی؛ اقتصادی و اجتماعیند.
*_این» یکی از ب کات بز و طرح منحصر یه فردی است که نظامهای شرق و غرب» از اراب
سيستمهاى حكومتى عالم» ذمى توان نظير آنرا يافتد
ودر اختيار مردم
د ودر هيجيك از
| ©
صفحه 43:
e
e
کودتای
ou ناشی ee
a sana
‘
ts = 1 و كر
0 لظالهرسيا ae
: 3 انیها و
ot زنك گیهای =e ۱
: همفی کار
2 ۱ است 5
ز دیکری
oe ات تبلیغات»
و ور
0
©
صفحه 44:
©
©
۱- فتخار نظاماسلامیآن اس کهمامعظیمالشانش تا پیانعمر در زی طلبگیزندگی کرد
1- مسؤولان كشور بدوناستثناء دامانخود را از طرز زندگیهایرلیج مسوّلاندر سایر کشورهاپاکیزنگهداشتند و منند قشرهایمتوسط مردمخود
زند گی کردهاند.
۳- مردممیانخود و مسوولان؛ آنفاصله ی عمیقیرا کهدر همهجایدنیا میانمردمو مسوّولانهست؛ مشاهدهنکردندز
۴- مردم حرفخود را بیمحابا زده و اگراننقادیداشتهاند» براحتیمطرحساختهاند
۵- مطبوعات؛ حتیرادیسو و تلویزیون» همواره نظراتگوناگونر! در سسایل کشور منعکس-کردهو مردمرا در معرض افکار و سلیقههای کوناگونقرار
دادهاند و این موضوعیروشنو مشهود است.
۶- حتیورشکسستگانسیاسیو دسستهجاتی کهدر امتحاناتمتعددی از آغاز انقلاب» مردود و در نزد مردمسسرافکنده شدهانسد» مقالات زهرآکینسو
کینه توزانه برعلیه نظام اسلامیو مسوولان کشور مینویسند.
۷- مردود و منفورشمردن سرمايه دارن غارتكر
| ©
صفحه 45:
©
nal: است
Nj Gows
بهدن
: 0 کشور ب
: ۰
۱ .2 - ختن
خلاقیو
0 اندن
= این دب 0 ۰
nonce را بيرو نپای)
3 0 كه بازشد
, خارج 38
۱ مقابله 3 :
۳1 با ارباب 1
9 است:
۱ خور 0
الفت با
۱ مخالة =
اد»
8
ىو
همه 0
با 1
2 خوا
Nas
اهد a
را
ar
3
ny ایمان|!
at go
ین
0 ب
ae.
es نظام
ملتماء ee
كخو
7 د بزر
ستاورد ب
3
©
©
©
صفحه 46:
©
©
می
۵ عقیستی مردمبا مسوّولان کشور؛ یکی اساسی مت مرد:
ت مو
همکاریدیلت و ملت عاطفیو میا ا مظلهر حكو
است مهمی: eo باقی بماند.
1 استحكام د
1
شور 1
' نكو
a
2 ;
كنون كر هكشاى مسايل بسيا ا بايد
ْ م
5
پبوند
از
اي ابل بسيا
plano cli 7
اری
نون
۱ تا
3
۱
مختلف و نسبت همصی همواره
هساله.
1 جهر ۵
عميى sas ۱ کشور و
a 1 7
1 1 هميشه با
be, 1 ۱
oe نوم
- بزر
1 هاىب سمب
=e : از eae
۱ . ۱ نك
ورههای: ns 3
a 5 امتمد ce
ee جهان روب
a ۳ نش برد 3
گوار 9 ~ =
a Ae Sabet? 1 7
Mi 7 : زارز نيز
1 ی ۳ همین
2 ۲
4 اشد و :
a 1
0
©
صفحه 47:
©
وقتيمدیران اصلي کشور مورد اعتماد مردمند و مردمدر کار آنان, نشانههايلياقت و8
صداقترا ميبینند, همهيکارها آسانتر و روانتر انجامميگیرد و وسوسهها
موجب کارشكني و عدم همكاري نميشود. ممکن است بدخواهاني برايجلوگيري از
پیشرفتکارها, دستبهشایعهپراكنيزدهو دولتیا دستگاهقضاييرا زیر سوالببرند.
ملت عزيز بايد بدانتد اينكونهتلاشها. ناشياز جسن نيك نيست و انتقاد نابجا ار
مسؤولانزحمتكشو مخلصو ناسياسيدر برابر تلاشهايتوانفرسايآنان, هركز
كمكيبهييشرفت|امور كشور نكردهو نخواهد كرد.
دولتو دستكاءقضايونين بايد خود را بهتماءمعنا خدمتگزار ممرددانسته, هدفیجز کسبرضایخدا از راه خدمت به ملته
مخصوصا قشیهایمحروو زحمتکشو احقاقحق آنانو رفعظلم از آنانو بریدن دست متجاوزان به حقوقعمومیو سوء
استفاده کنند گانو زراندوزاناز خدا بیخبر نداشتهباشند. ملتوفادار ما در راه اسللامو انقلاب از
هیچگونهقدا کاریدریخنکردهاستتو جا دارد کهه رکسدر هر سوولیتی؛ همهی همت خود را به گشودنگرهها و
رفعمشکلاتی کهاز سویدشمنان کشور تحمیلشدهاسته بگمارد.
صفحه 48:
e
e
۰ سازندگی کشور و آبادسازی اینسرزمینپربر کتو مستعد و جبرانعقبماند کیهایتأسفباری کهدر
دوران حکومتطواغیت» بر اینملتبااستعداد تحمیلشده است یکیاز هدفهایاصلی جمهور ی اسلامی است.
ملتما در بهترا بنفرصتهایتار بخی» بعنیدر دورانی کهجهان» تا به كاده و داس صنعت قدمنهادهبود و
4 اریو تحرکمناسب؛ سهمخود را در بشریتایفا کند و از
فنایج آنبهرهمند شود» در اسارتحکامظالمو مستبد و بیخبر و وابسته؛ از قافله عقبماند. پادشاهانپهلویو
66 بهجایسازند گی کشور و زنده کر دناستعدادهایخدادادیبشریو طبیعی آن» ابرانرا به خارجیان
سوداگر و چپاولگر فروختند و منابعرا بهغارتبیگانگاندادند و یا راکد و معطلگذاردند و
استعدادهایانسانی را بههدر دادند و بهجایمصلحتملت» مصالح دولتها و کمپانبهای خارجیرا مقصد خود
ساختند ز بهطوری کهخط آهنوقتیبا صدسالتأخیر به کشور ما وارد شده در تعیینمسیر آن؛ به جای رعایت
مصالحملتتو نیاز هایبازرگانی» مصلحتنظامیدشمنان در نظر گرفتهشد.
©
©
صفحه 49:
ياست وابيستدو سوء تديور ورصعف نفس و استيراد در رركم هلوقو فاجال دن 9
ظرفدويست سالء ايرانرا كهروزيبهبركت اسلاميرجمدار دان شجهان بود,
بهويرانهيي محتاجبيكانكانو تحت سلطديآنانبدلساخت. روستاها متروك,
مصرفزده, مزارعبيثمر. صنعت مونتاز و مغزها معطل شدند.
شهرها
* يساز بيروزىاسلامو تشكيلنظاممردمىو انقلابىجمهورىاسلامى؛ دشمنانخارجىبخوبىتشخيصدادند کهایننظاءانتلابی؛
با پشتوانهیمدمینیمومند خود و با اعتقاد راسخی کهبهنیررویملیو مردمیخود داردء خواهد توانستكشور رادر
جادهی رشد و پیشرفتمادیبیندازد و عقبماند گیها را با بنامهریزیجبراننماید و دستابیگانگانسودجو و بد نیتارا
برایهميشه کوتاه کند. لذا از هر وسیلهبیبررایجلوگیمیاز سازند گی کشور استفاده کردند کهیکیاز آنهاه
جنگ ویرانگریبود کهبر مرددها تحمیلنمودهو موجبشدند کههمت مد و مسوولان, بهجایسازند گیو پیشرفتعلمیو
عملی؛ صرفدفاع از تمامیتو استقلال کشور شود.
صفحه 50:
©
* امروز کهآتشجنگ فرونشستهو برنامهي سازندگيبه وسيلهيدولت و
مجلستنظیمشده و نيروهايمخلص, آستین همتبالا زدهاند, بر
همگان واجباست کهسازندگي کشور را بسیار جديبدانند و else از سر راه أن
بردارند. امروز, آبروي اسلامدر گرو آناستکهایران اسلاميبه کشوريآباد تبدیلشود,
کار و ابتکار در آن همهگیر شود, زندگيمردمسروسامانابد, فقر و
محرومیتریشهکنشود. تولید داخليبا نيازهاي مردم متعادلگردد. کشور در
صنعت و كشاورزيبهخودكفاييبرسد, دشمناز طریقاحتیاجات زندگيمردم. راهي به
اعمالفشار نداشتهباشد و خلاصهدیندر کنار معنویت, زندگيماديمردمرا نیز
سامانبخشد.
6
صفحه 51:
0
8 بعضياز رسانههاي مغرضخارجي اصرار دارند وانمود کنند كهپايبنديبه اصولانقلاب,
بهمعناي دورياز رفاهعموميو علاج نکردن مشکلات طبقات ضعیف و مستمند است.
این حرفاز كسانيصادر ميشود کهدهها سالجوامعخود را در سايهي سنگینتفکر
كمونيستي, بهراهيبدبختيزا سوقدادهاند. درحالي که سران آنکشورها مانند
كشورهايسرمايهداري, غرقدر زندگي اشرافيبودند. طبقاتپایینجامعهدر انواع
سختيهايماديو معنويبسر ميبردند. در نظاماسلامي, رفعفقر و محرومیت, در
شمار هدفهايطراز اول استو پايبنديبهاصولانقلاب, بدونمجاهدتدر
راهنجات مستضعفان و محرومان. سخنيبيمعنيو ادعايي پوچاست.
دولتوملته باید سازندگی کشور را وظینهبی انقلابیبدانن: با همکاریو با بسیجهمهینیروها و استعدادها و مفزها و
بازوهاء ایرانرا چنانآباد و پیشرفتهبسازند کهامید را در دلملتهایمظلومزنده کند و راهآ سایشمادیو تعالیمعنویرا
بهآنانارايهنمايد.
صفحه 52:
* گسترشدانشو تحقیق و رشد علمي و شكوفايي استعدادهايانسانيو گسترشآگاهيو
معرفت عمومي, بگيدگر از قاط اساسیاقلاب است. جامعمیمطاوب اسلا امه استگهدر
آن, گنجينههايفکر و ذهنانسانها - کهگرانبهاترین ثروتمليهرجامعهيي است. استخراج و بهکار
گرفتهشودز بيسواديریشه کنگردد: مدارس. درب رگیر ندهيهعهي کودکان و نونهالان: دانشگاهها و
حوزههايعلمیه, پررونق: مراکز تحقیق, فعالو پیشرو: کتاب, همهجا و نزد همهکس StL
مطبوعات, يرمغز و آگاهیبخشز دانشمندانو آسانید. بانشاط و پرانگیرهز هیتگرانو توآورانو:
نویسندگانو هنرمندان, دلگرمو فیضبخش پاشند.
فاصلدىامروزيزما با وضع ى كسطلوبو مقبولاسلا جم باشد, فاصلهيى زياده اما بيمود: ايرران اسلاموبايد ثابتكند كدامروز
agus ae ابن ادهاج gaps bh a ییاناد و اتسار ناسمه تانالعا یود کر
اك دز دو قرنگذشته تصاط استعما و استبداه منشکوفایی اتهدادها شده امروز در دورانآزادیو بیداریلتو هرک انقلاب اسلامي:
باید عقبماند گیجبررانشود.
صفحه 53:
e
۰ دانشگاهها بلید تلاشعلمیو تحقیقیخود رابا روحبهیانقلابیو نشاط اسلامیدنبال کنند: و گرنهسرنوشت آنها
e
بهتسر از دانشگاههای دورن طاغوتنخواهسد بود کهدر آن؛ خودباختگیعلمیدر برابر بیکانگانسو تحقیسر
ارزشهایخودی» راهرا بر جوششاسستعدادها میبسست و مغزهایمسستعد را همبه گریسز از مرز و بومخود
تشويق مى كرد.
اسساتید عالیقدر و دلسسوز بایسد فضایانقلابیرا برایتربیتنیروهایمسستعد مغتنمبشمار ند و دانشجویان
ضمن تکر یجو احترامبه اساتید am که فر یضه یی اسلامیاست نبلید اجازهدهند احبلنا کسی بدخواهانه؛ از علم و
تخصصی وسیلهییبرایهموار کر دنراهفرهنگ استعماریدر دانشگاهها درستکند و مانند دوران سلطهی
بیگانگان دانشكادرا پرورشگاهمغزهای از خود بیگانه و بیگانهپرستسازد. روشنفکراندلسوز و صادق بدانند
کهامروزه روز آزمایشیبز رگ استو تاریخدرباره ی آنانسو رفتار امروزیشان» قضاوتیدقیقسو افشاگر خواهد
داشت.
©
e
صفحه 54:
e
e
۰ اکسر کسانی از وابسستگانبه قشر روشنفکسر کشوره در دویلنسلطهیبیگانگانو حکومتخودفروختگان» توفیق آنرا
نیافتهلند کهبهاقتضای مسوو لیت روشنفکران» در صفوفملتقرار گرفتهو در جایگاهخود در جبهمی مبارزمبا امریکا و
رژیمدستنشاندهاشقرار گیرند» امروز کهروز حکومتمردمو حاکمیت ارزشهای اسلامیو انسانی و روز مبارزمبا
بیگانگان کینهورز و خدعه گر است باید گذشتهرا جبرانو صفوف مبارزصی ملتایرانرا با امریکا و استکبار و
امپراتوری خسبیثزر و زور جهانی» بهسسهمخود و به قدر نیرو و توانخود مدد برسسانند و زبانسو فلمسو هنسر را در
خدمتجهاد عظیماسلامیاینملتقرار دهند.
* زندگیدر نظامیکبرپایهیمعرفت و فرهنگسو ارزشهایالهیبنیاننهاده شده؛ برایهمهافتخارانگیز است: نظامی کهدر
رس آنامام خمینی است ز آن عظیمالقدری که حتی دشمنانش او را بزر گسو خارقالعاده میشمارند و بهعظمتش کینه
مى ورزند. هيج كسرماعتلاى معنوىاو و زهد و پارساییاو و دانشپو معرفتاو و صفای روح بزرگ او را انکار نمیکند.
هیچ کسیدر اوه کمترینشایبه یی از ضعضسو تسلیمدر برابر دشمنان ملت نمیشناسد و قله بیبرتر از او در عظمتروحی؛
گماننمیبرد.
©
©
صفحه 55:
-@
e
چهقدر کوچکمو زبویو بیمقدایند کسانیکهخود را دلبستهبهنظامیبدانندکهدر رأمیآن؛ مردمیفاسد و فاسقو خائن؛ مانند
پادشاهان صدسالاخبر قرار داشتهباشند و گردانندگان آن» امثالرضاخانو محمدرضا وعلهو اقبالیو هویدا و زاهدیو منصور و
وابستگانبدنامو مجرمشانباشند و امریکا و انگلیس, ار باباینهمهو صاحب اختیار ملک و ملتباشند.
آیسا روشنفکرنمایانی کهدر سایهی آزادی اسلامی» فرصستو امکان آنرا یافتانسد کهصسفحاتیرا بهداعیهی روشنفکری» از
سخنانی خوشایند بیگانگانمطرود پسر و منتشر کنند» شهامت آنرا دارند کهبه صراحتاقرار کنشد کهداغو غصه ی آنان» نه
برایعلمیا آزادی»بلکهبه خاطر جمع شدن سفرهی ننگینفسق و فساد و کوتهشدن دست مروجانفرهنگتباهگر غربی است؟
ودشمنی آنانبانظام» نهبه دلیل وجود عیب و نقیصسسه یی در آن» بلکسسه بسسه انگیزهسسی با زگشسست به همان دنیای
شرم آوریاست کهبیگانگان برای آنانبهوجود آوردصو از خود آناندر راه آن کسک گرفته بودند!! از مسخشدگان فرهنگ
استعماریغرب» هیچ انتظارینیست: امید و انتظار از روشنفکر ان صادقو دلسوزی است کهتعالیو عز تسو پیشر فت معنویسو
مادیملتو کشور خود را مى جويند وسلطدى بيكانهرا در همدى اشكالش مردود مى شمارند. شايستهاستءكها ينان نظام اسلامى را
كه مايدىعزت ايران و حياتدوباردىملتاست- قدر بدانند و مسؤوليتخود را در آن بشناسند.
©
©
صفحه 56:
۰ درهمهی حوادث بزرگی که ملتابران یکپار چهدر آنشر کتجستهاند - مانند نهضتمشروطیتو قیمتنبلکو س ذ
6
روحانیت» عنصر اصلیدر مبارزاتپانزدهسالهی منتهیبهبیروزی انقلاب و سپسدر تشکیل نظام مقدسهاسلامى و برافراشتن برجماسلامدر جهاريو در
مقاومتپرشور ملتایراندر برابر تهاجمهای گوناگوندشمنارو بیش از اینها و در طول قرنهایمتمادی» عامل اصلى حفظ معار ف اسلامى و ايمان عمیقو
صساذقانهی ملتابران به مکتب حباتبخش اسلامو رشسد تفکرات دینیدر همه جسا بودهاسست. حضور روحانیونمتعهسد و مبارز در مرکسز مباوزهبا
رژیمدستنشاندهیامریکا بود که قشرهای گوفا گونمردم رابه صحنهیمبارزه کشانیدومبارزهراشکل عمومی ومردمیبخشيد.
ز حضور علمایدیندر پیشایشصفوف»
تنماعاملاین حضور عمومیبوده است.استعمار گر نانگلیسی»با در کهمین حقیقتبود کهنهدام جامعی رو حانیت را مقدمهی لا سبرایادامهی حضور
استهماریخود در ایراندانستند و بهوسیلهی عامل دستنشاندهشان- رضاخانس در سالهای ۱۳۱۳ بهبعد؛ نقشهیمعو روحانیترا شروع کردند و در
آن سسالها دسستبه فجایعی نسبت به علمای عالیمقامو حوزههای علمیه زدنسد کهدر تاریخایران» پیش از آنه رگ سابقهنداشت ومتأسفانهثرح این فجایع
وماجراى مقاومت مظلومانهى علماوطلابد رآ خرين سالهاى حكومت رضاخان قلدر» بدطور كام ل تدوين نشدصو در معرض اطلاع مردم قرار تكرفتها ستو
لازماستاطلاع شاهدانعينى- كهبحمدالله هنوز تعداد آنا نكمنيست- بدوسيلهى افراد و مؤسساتمسؤولء با همتیمردانه گرد آوریشود.
©
©
صفحه 57:
©
* آزادگیروحانیونسسو علمایدینسسو عدمنفوذ قدرتهایداخلیو جهانیدر آنان» موجب آن بوده
است که قلدرآن و حکمرانان خودسرء هیچ گاهنتواننداین مجموعهی ر بانیرااز سرراه مفسده جوییها
و خیانتهای خودبردایند و لگر جمعیاز معممینسرسپردهو آخوندهایدرباریسبه طمعحطامناپایدار
دنیاء بر سرسفرهیستمگراننشستهو قولا و عملا آنانرا تأیید کردنده اکثریتعلها و روحانیونو فضلا
و طلابجوان» در حصار مناعتو پرهی زگاریو پا کدامنیباقیماندهو ارادهو توانمبارزهیصادقانهو
قدرتمندانهرا حفظ کردند و اعتقاد راسخبه روحانیتشیعهرا در دل آحاد مردم» زوالناپذیر ساختند.
©
e
صفحه 58:
e
جامعهی رو حانیت به همین دلیل» هموار ه آماجتیرهای زه رآ لودخصسومت وغرض ورزی
دشمنان گوناگونسو استعمار گرانو بیگانگانسو بیگانه برستانبودهو بهمثابهی دشمن درجهی یک
آنان تلقیشدهاسست. تبلیغات خصمانه و برنامه ریزیشدهی حکومتپهلویسو سیاستهای ذینفوذ در
a ae eats
برضدقشرروحانى كهماهيتى ص ددر صداستعمارى داشتءدردوران رضاخان ونيمدى اول دوران
محمد رضاءآزمايش سختى براى علماى دين بودوجامعدى روحانيت بحمداللهازاي ن آزمايش سربلندبيرو
8 آمد.
©
e
صفحه 59:
e
©
۰ در دورانمبارزاتپانزدهسالهنیز حوزههاى علميدى قمو ديكر حوزههاى علميمو جهرههاى سرشناس
روحانيت» كانونهاى اصلى مبارزه و بالطبع هدفهاى اصلى حملات وحشيانفى دشمن بوهند: ليكن
لين شدت عملهاى بىحد و حسابء بهارادمی الهی موجبن نشد کهروحافیت از راه پرافتخار خود
کهپیمودن آن» وظیفهی تخلفناپنیر اسلامیاو بود قدمباز پسنهد: بلکهدر ایندوران» فکر
اسلامى شكوفاتر» صیقلخوردهتر و فقه ق رآن» پربارقر و شخصیت رو حانیونمبارز» آبديدمقر شد و
زمینهبرای تشکیل حکومتاسلامی ف راهم آمد.
©
صفحه 60:
e
6
2
سر ذزانقلابتاكنون نيزر وحانيت» بخصوص عناصر برجستهى آن سكه مستقيمادر خدمت
نظام جمهورى اسلامى بودهلند بى وقف هآماج حملات مسموم دشمن بودهاند: جددر عرصهى تبليغاتو
ry لست سس سس سس سس اسب سس يق
تروریزمخائنانه و آلتدسستدشمن. وشهدای گر انقدری» هم در جبهه ی جنگ تحمیلی وهم در جبهههای
فعالیتهای جهادی خود تقدیمداشتهاند و محرابنماز جمعصو عرصهی علمو سیاستو تبلیغدینرا با
خون مطهر خود رنگینساختهاند.
ملتعزيز ما مىدانند كه انكيزمى دشمناز اين حملات همه جانبه به علماى دين» جز ايين نيست
كهبوضوح مى دانند روحانيت نقش تعبين کنندهو بیبدیلیداشتمو دایند و آنان حمله بهروحانیترلبا
هدف تضعیف و محو انقلابانجام میدهند.
©
صفحه 61:
6
امروزهقلمهایمزدور و دسستهای فروختهشدهبهدشمن» در کار آننسد که teases Saat 3
چشممردم تضعیف کنند.
1 : 0
متحجر كذشتمو حالء بهكنجمدارسيو مساجد اكتفا كنند و كشور و زندكى مردمرا بهآنانبسبارند واز
جملهیپدیدههایپرمعنی آناست که در تماممدتمبارزاتسو نیز سالهای پس از پیروزی» علمایمتحجر و
بیخبر از حوادث کشور و دور از جریانهایسیاسی» هیچگاهدر معرضتهاجمدشمنانقرار نگرفتندز
بلکه حتیگاه مورد ستایش و تمجید نیز واقخشدند و حملاتجسمیو تبلیغیسو حتیتهمتار تجاعسو
واپسگرایی از سوی روشنفکرنمایانعامل پیگانه» تنها متوجهعلصا و روحانیونیشد کهاز لحاظ اندیشهی
سسیاسیو نو آوریهای عرصسهی علمو عمل» در خشیدهسو بهعنوان قشریپیشرو و مترقیو آگاه شناخته
شدهاند.
9
صفحه 62:
©
* موضعگیریهایدشمنان» بدرستیهمان حقیقتیرا برایمردمآکاصو جامعهی روحانیتمتعهد و انقلابی آشکار میسازد که
e
ند. بعنی:
اولا اين که قدر شناسیاز روحانيونبزركوار و تبعيتاز آنان» وظیفهبیدینی و ملیو انقلابی است کههیچ گونهغفلت از آنجایز نیست.
ثانیا این کهتحجر و واپسگراییدر میان روحانیونهویا خدای نخواسته توجه به منافع شخصی و دنیاطلبیو رو ی آوردنبه زبورهایمادیو
سوء استفادهاز مکانت اجتماعی» خطرشبرایروحانیت» کمتر از حملاتدشمننیست ز بلکهبهمراتباز آنبیشتر است.
ثالنا وضعیت دورانانقلاسو توجهروزافزونبه اسلامدر خارجاز مرزهای کشور اسلامی» ایجابمی کند که علمایدینسبا بینشی کاملهنو
و با استفادهاز ذخیرهیسبیپایانمعارفدینو بسا اسلوب فقاهتسنتی و اجتهاد زندصو پویاء راهجامعهی اسلامیرا هموار نمایند و
حوزههای علمیدبا تحولیاساسی» خود رابا نیازهایامروز جهانتطبيقدهند و نو آوریرا جهتو سمت برنامههایخود قرار دهند و
البتهبا اعمال دقت لازمو ب د : لت جروی ببندند.
رابعصا انزوا و دوری از فعالیت سسیاسیرا سب که خواستدشمنانو erate ar وجه در زندگیخود و
حوزههای علمیه اهندهند و هموارهمخصوصا در مواقع خطر؛ ۷ 5 3 “ و
و قف و همراهسازند و هر سهسنگر: مدرسه؛ مسجد و جبهه را پر کنند.
6
9
صفحه 63:
©
©
1
۰ در در بقل لازماست بز ز فق فانقلاب ذ کر
د. مقصوداز وفادار انانقلاب» آنهایند کهبا 5
ند و دستدشمنان را از کشور و نظاماسلامی کوتاه کر دند:
۰ خانوادههای مکرم شهیدان» دلیرمردان جانباز و اسیر و مفقود و خانوادههای بزرگوار آنان» رزمندکان
نیروهای مسلح و عناصر پاکباز بسیج که عصر خود را در جبههها گذرانیدهلند جهادگرانی که نیروی
خود را در دو جبههی جنسگ و سازندگیصرف کردند... و همهی کسانی کهدر ایسن امتحان الهی؛ با
سختیها و ابتلائات بز رکشدستو پنجهنرم کردند؛ باید مورد تکریم و قدرشناسی همیشگیملتباشند.
©
6
صفحه 64:
6
6
ختامسسخن آن است که دوران دهسالهی حیات مبا رکامام خمینسی (رضوان اللهتعالیعلیه)؛
» همان است کهامامترسیمفر مودهاست.
دشمنان خام طمع و کوردل کهگمان کر دندبا فقدانامام خمینی؛ دوران جدیدبا مشخصاتی متملیز از دوران امامخمینی (قدسیسره) آغاز شدهاست؛
سختدر اشتباهند. امامخمینی» یک.
«همیشه زندهاست.
نام او پرچم اینانقلاب؛ و راهاو راهاینانقلاب و اهدافاو اهدافاینانقلاباست.
امتاملجو شاگردانو کهاز سرچشمهی فیاض آنموجود ملکونیسیرابشدهو عزتو کرام اسلامیو انسانیخود را در آنجستهاد» اکنونشلهد آنند
کهملتهای دیگر» حتیملتهای غیر مسلمان؛ نسخهیتعالیمانقلابی آنقائد عظیمرا مایهی نجات خود دانسته و آزادیو عزتخویشر در آنبافتهاند.
امروز بسبر کتنهضت آنیگانهیدوران؛ مساماناندر همهجا بیدار شدهانسد و کاخامپراتوربهای سلطهی ظالمانه؛ رو به ویرانینهادهاست. ملتما
ارزش قيام ملى را دريافتهو غلبدى خون بر شمشير را تجربهمى كنند و همددر همدجاء جشم بدملتمقاوم ونستوهايراندوختهاند.
©
صفحه 65:
e
* بدیهیاستکهبرای امریکا ودیگر سردمداران استکباره چیزی مهمتر از این نیست
کهملتایراناز راهدهسالهیخود بر گردد» با در آنتردید کند: زیرا در اینصورت»
نقطهی در خشانامید ملتها کور خواهد شد و غلبهی خونبر شمشیر؛ مورد تردید قرار
خواهد گر فت.ماصر یحابههمهی ملتمای جهان اعلاممی کنیم که تفکر "خاقمه یافتن دوران
امام خمینی " کهدشمن,با صد زبان سعیدر القای آندارد» خدعصو نیرنگی استکباری
بیشنیسست و علیرغم آمربک او همکارانش امام خمینیدر میانملتخود و
جامعهیخود حاضر استو دورانامام خمینیادامهدارد و خواهد داشت. راه او راه
clo هدفاو هدفما» و رهنمود او مشعلفروزندهیماست.
©
صفحه 66:
e
0
2
۰ همهیملتو مخصوصا جوانانعزيز و نوجوانان» خود را سربازانامام محبوبشان بدانند وبا اتكالبدخدا
واستمداداز حضرتولیاللهالاعظم(ارواحنافداه) بسه قوتوقدرتبهسمت هدفهای عالی امامشان
حرکت کنند و بدانند کهپیروزی نمایی از آنماست. "کتب الله لاغلينانا و رسلى".
دهمخرداد ۱۳۶۹ برابر با ششمذیالقعده۱۴۱۰
علیالحسینیالخامنهنی