کسب و کارمدیریت و رهبریفروش و بازاریابی

معرفی استانداردهای باز الگوبرداری مركز آمريكايی كيفيت و بهره‌وری (APQC)

صفحه 1:
معرفی استانداردهای باز الگوبرداری مرکز آمریکایی کیفیت و بهره‌وری ‎(PGC)‏

صفحه 2:
> معرفی فرهنگ لغات معنایی به‌کار گرفته شده در ترجمه 60 ارائه مدلی برای الگوبرداری از استانداردهای باز 0*20 برای بهبود يا توسعه فرایندها

صفحه 3:
۱ BL TC eel ceie sor) (@®PQO) آشناپی با مفاهیم فر آیند. فرآیندگرایی و مدیرٍت فرایندی

صفحه 4:
تعریف دپارنمان تجارت و صنعت انگلستان از فرایند < ۲ انها

صفحه 5:
00 SSB CSL tt San) (®PQO) آشنایی با مفاهیم فرایند. فرابند گرایی و مدیریت فرایندی رویکرد فرایندی ‎ih‏

صفحه 6:

صفحه 7:
مرتبط په‌هم پا ه عررر 4 بروندادها تبديل مي‌کنند

صفحه 8:
۱ BL TC eel ceie sor) ‎@PGO) 5‏ أشنابى با مفاهیم فرایند. فرايندكرابى و مديريت فرايندي ‎ ‎ ‏فعاليتها و روشهاي كنتول مرتبط به هم و متعامل ‎ ‎ ‎ ‎ ‏ورودي ‏نيازمنديهاي مشخص شده ‎ ‏امختسل بر ‎(ete‏ ‏پایش و اندازهگيري ‎

صفحه 9:
rE ewe ees Sor E SB Ie dae san 5 @PGO) ‏آشنایی با مفاهیم فرایند. فرآیند گرایی و مدیریت فرایندی‎ اثربخشي و کارايي : en ميزاني از فعاليت‌هاي برنامه‌ريزي‌شده که تحقق یافته و

صفحه 10:
۱ BL TC eel ceie sor) ‎@Pao) 0‏ آشنابی با مفاهيم فرایند. فرایندگرابی و مدیریت فرایندی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
۱ BL TC eel ceie sor) ۰1 (@®PQO) از ساختارهای سازمانی وظیفه‌ای تا سلإعتارهاى سازماني فرایندی

صفحه 12:
گذر از ساختار وظيفه‌اي به ساختار فرايندي RE Me 1 ماتر ی فرایندها!1101۳0001101000 و ۳ مامالا في Cy. وظیفهها در سازمان فرایندی[

صفحه 13:
00 SSB CSL tt San) —— _ @PQO) ‏از ساختارهاى سازمانى وظيفهاى تا ساختارهايى سازمانى فرايند‎ مديريت فرايند و مديريت به وسيله فرايند مدیریت فرایند فنون مدیریت عملیات و بهبود فرایندهاء به‌صورت منفرد فرایندها مر یت یم هم و متعامل و119۳ توام عملکرد کسب و کار و فرایندها

صفحه 14:
۱ BL TC eel ceie sor) aa _ @PQO) ‏از ساختارهاى سازمانى وظيفهاى تا ساختارهايى سازمانى فرايند‎ فرايندهاي كليدي را جكونه شناسابي كنيم؟ فرايندهاي كليدي "فرایندهایی سای ارائه نتيجه مطلوب ضروري هستند “- راههاي شناسايي فرايندهاي كليدي > استفاده ‎ole ale‏ یک مشاور خارجي < کار با یک مدل عمومي (مانند مدل پرتر یا چارچوب طبقهبندي فرایند ‎(APOC‏ تطبیق آن با شرابط خاص سازمان

صفحه 15:
۱ BL TC eel ceie sor) (@®PQO) 1 تاریخچه و معرفی مرکز, آمربکایی

صفحه 16:
۱ BL TC eel ceie sor) ‎(®PQO), 9 ۳‏ ۳ تاریخچه و معرفی مرکز آمربکایی بهره‌وری و کیفیت ‎ ‏مرکز آمريكايي بهرهوری و کیفیت ‎APQC : American Productivity & Quality Center ‏مرکز آمریکایی بهره‌وری و کی 06 در سال ۱۹۹۷ با درخواست برخی اتحادیههای‎ ‏صنفی و مقامات رسمی و ور آمریکا تاسیس گردید. اما هیچگاه فعالیت آن محدود به آن‎ ‏کشور نبوده است.‎ ‏جهت ارت‎ 52 TBD 5 BPAO ‏در سال ۰۲۰۰۸ سازمان‌های‎ ‏فراصنفی و توسعه تلأذی از چارچوبهای ویژه صنایع مختلف با یگدیگر همکاری مشترکی را آغاز‎ ‏نمودند.‎ ‏قصد و نیت آنان از انجام این کار. ایجاد مدلى بود تا واحدهای کسب وکار و سایر سازمان‌ها را‎ ‎ ‎ ‎ ‏چارچوب طبقه‌بندی فرایند " ‏تشویق کند که فعالیت‌هایشان را بیشتر از دیدگاه فرایندی و فراصنفی نسبت به دیگاه محدود وظیفه‌ای مشاهده کنند . ‎

صفحه 17:
نسخه‌های اختصاصی ‎PCF‏ ‏سازمان 60200 علاوه بر ارئه نسخه عمومي چارچوب طبقه‌بندي شده فرايندي (8001). نسخه‌هاي متعدد ي را نیزه ویژه هر صنعت تهیه و ارائه نموده است كه مرتبا" در حال توسعه و به اساني است. از جمله: دی فرایند در بانکداری

صفحه 18:
rE ewe ees Sor E SB Ie dae san ‎(@PGO) 7‏ ۳ تاریخچه و معرفی مرکز آمربکایی بهره‌وری و کیفیت ‎ ‏معرفی پایگه داده مشارکنی استاندادهای با الکوبرداری 9356 0382 0586 ‎Open Standards Benchmarking Collaborative‏ ‏لین پایگاه داده. ‎he‏ اصلی چارچویهای عمومی و با ویژه طبقهبندی فرآیند است و محتوای ن بطور مداوم و پیوسته بروزآوری ‎et‏ لین پایگاه ‎GLb orb‏ دو ویژگی خاص ‏است ‏1- مشار کنی 3 ودن 2- باز بودن ‎

صفحه 19:
اعضای شورای مشورتی )0513 < @vvz Olen Woon < ar & Brxvble > ‏ی موه و لو‎ < Opudadt Onrporuica > 1 < @wrex Ov., bid. dpa > Dewersiy oP Texas < Geer ۳ سوه 160 > > 0۵

صفحه 20:
۱ BL TC eel ceie sor) (@®PQO) معرفی مار طبفهبندی

صفحه 21:
چارچوب طبقه‌بندي فرآیند ‎Classification Framework Process (PCF)‏

صفحه 22:
۱ BL TC eel ceie sor) (®PQO) )۳)/5( ‏معرفی چارچوب طبقه‌بندی فرایند‎ زبانی جهانی برای فرایندها ۱ MANAGEMENT AND SUPPORT PROCESSES. ۱ ©.0 Develop and Manage Human Capial

صفحه 23:
00 SSB CSL tt San) (®PQO) )۳)/5( ‏معرفی چارچوب طبقه‌بندی فرایند‎ محصولات و ارائه خدمات

صفحه 24:

صفحه 25:
rE ewe ees Sor E SB Ie dae san (BPQO) 4 معرفی چارچوب طبقه‌بندی فرایند (۳)/5) لابههای چارچوب طبقهبندی فر آیند چارچوب طبقه‌بندی فرایندها (۳/۳) در ۱۲ بخش و ۴ لایه طبقه‌بندی و ارائه شده است > لایه اول: ردهبندی‌هاً (۸16001165)) که با اعداد صحیح نمایش داده می‌شوند. (مثال ‎٩‏ و ۸) < لايه دوم: كرودهاى فرايندى (3101125) 12100655) كه همه اعداد آن با A ها (۳۲0۵065565) که همه | مداد آن با دو خط تیره نشان (مثال ۱-۱-۸ 1۱-۹ لایه چهارم: فعالیت‌ها (۸۵1211165) اعدادی که با سه خط تیره نمایش داده شده‌اند به عنوان فعالیت‌های موجود در فرایند در نظر گرفته شده‌اند. (مثال ۱-۱-۱-۸ 1-۱-1-۹ ۸

صفحه 26:
PS one Pe Sons ST CS here se (®PQO) معرفی چارچوب طبقه‌بندی فرایند (۳)/5) مثالي از 4 لايه ليست کاركردي ‎BPO‏ 1-توسعه چشمانداز و راهبره | 1-1- تعریف مفهوم کسب‌وگار و چشم‌انداز بلند مدت 1-1-1- ارزيابي محیط برون سازماني 1-1-1-1- تحلیل و ارزشيابي رقابت 1-1-1-2- نّاسايي روندهاي اقتصادي 1-1-1-3- تقناسايي موازین - شناسايي تحولات اجتماعي و فرهنگي 1-1-1-7- شناسايي دغدغههاي بوم شناختي

صفحه 27:
۱ BL TC eel ceie sor) العاف نان چارچوب طبقه‌بندی فرایند (۳۳) 4 چشمانداز و راهبرد 1-1- تعریف مفهوم کسب‌وکار و چشم‌انداز بلند مدت تک راهبرد کسب‌وکار 1-3-مد يرك ابتكار عملهاي راهبرذي

صفحه 28:
2-توسعه و ‎ca pf‏ محصولات و خدمات 2-1- مدیریت سبد محصول و خدمت

صفحه 29:
ایی کیفیت و بهره‌وری معرفى استانداردهاى باز | (®PQO) )۳( ‏ارچوب طبقه‌بندی فرایند‎ 3بازاريابي و فروش محصولات و خدمات مشتریان و قابلیت‌ها 3-1-شناخت بازار 3-2-توسعه راهبرد بازاريابي 3-3-توسعق راهبرد فروش 3-4-توسه و مدیریت طرح‌هاي بازار یاب 3-5-توسعه و مدیریت طرح‌هاي فروش

صفحه 30:
۱ BL TC eel ceie sor) @eao) )۳)/5( ‏معرفی چارچوب طبقه‌بندی فرایند‎ لات و ارائه خدمات ل منابع مورد نیاز (طرح‌ريزي زنجیره تأمین) 4-2-تهیه مواد اولیه و خدمات 4-3-تولید | ساخت | عرضه محصول

صفحه 31:
معرفی استانداردهای باز | ایی کیفیت و بهره‌وری (®PQO) ارچوب طبقه‌بندی فرایند (۳۳) 5-مدیوبت خدمات مشتری 5-1- توسعه راهبره خدمات مشتری با توجه به مشتری 5-2-طرح‌ريزي و مدیریت عملیات خدمات مشتري

صفحه 32:
معرفی استانداردهای باز | ایی کیفیت و بهره‌وری (®PQO) ارچوب طبقه‌بندی فرایند (۳۳) 6-توسعه و مدیربت سرمایه انساني ‎ee peers‏ منابع انساني. برنامه‌ريزي. خط مشي‌ها و استراتژي‌ها ‎oo‏ منبع‌يابي و انتخاب کارکنان 6-3-تو وره دادن به کارکنان 6-4-تشویق نگهذاست کارکنان 6-5 انتقال و بازنشستگي کارکنان 6-6-مدبریت اطلاعات کارکنان

صفحه 33:
۱ BL TC eel ceie sor) (®PQO) معرفی چارچوب طبقه‌بندی فرایند (۳/۳) 7- مدیربت فناوری اطلاعات 7-1-مدیریت کسب و کارآفناوري اطلاعات 7-2-توسعه و مدیریت ارتباط با مشتریان فناوري اطلاعات 7-3-مديريت انعطاف يذيري و ريسك كسبوكار اعات سازمان اري راهكارهاي فناوري اطلاعا.- 7-5-توسعه 7-6-گسترش راهکارهاي فناوري اطلاعات 7-7-عرضه و پشتیبانی خدمات فناوري اطلاعات 7-8-مدیریت دانش فناوري اطلاعات

صفحه 34:
PS one Pe Sons ST CS here se (®PQO) چارچوب طبقه‌بندی فرایند (۳۳) 8- مدیریت منابع مالی 8-1- انجام برنامه‌ريزي و اري مدیریت 7 9-2 انجام حسابداري درآ 3ه انجام حسابداري عمومي و ارائه كزارشات 8-4- مدیریت حسابداري پروژه دارايي ثابت ق و دستمزد هاي پرداختني و بازپرداخت مخارج 8-8- مديريت كنترلهاي داخلي 8-9- مديريت مالياتها

صفحه 35:
9تملک. ساخت و ساز و مدیریت اموال 9-1- طراحي و ساخش وساز /تمليك دارابيهاي غيرمولد 9-2- حفظ و نگهداري داراييهاي غیرمولد ٍردن» نصب و برنامه‌ريزي ذ ذارى دارايى هاي 4و كنار ذاشتن دارابي‌هاي مولد و ۶ 9-5- مدیریت ریسك فيزيکي

صفحه 36:
۱ BL TC eel ceie sor) @eao) )۳)/5( ‏معرفی چارچوب طبقه‌بندی فرایند‎ 0- مديريت ايمني و بهداشت محیط 5 ‎(EHS) cong‏ ‎Sone an‏ 10-2 توسعه و اجراي ايمني و بهداشت محیط زیست 10-3- آموزش وتعلیم کار کنان 10-4- پایش و مدیریت برنامه‌هاي مدیربت و بهداشت محیط 10-5- کسب اطمینان از انطباق با مقررات 10-6- مدیریت به‌سازی تلاش‌ها

صفحه 37:
۱ BL TC eel ceie sor) @eao) )۳)/5( ‏معرفی چارچوب طبقه‌بندی فرایند‎ 1- مدیریت روابط برون‌سازماني 11-1- بايهكذاري باط سرمایه‌گذاران 11-2- مسيريت ارتباطات با دولت و صنعت

صفحه 38:
۱ BL TC eel ceie sor) 0 لعو معرفی چارچوب طبقه‌بندی فرایند (۳/8) 2- مدیریت دانش, بهبود و تحول 12-1-ايجاد وملا يريت راهبرد عملکرد سازماني 12-2-هم سنجي عملكرد 12-3-تؤسعه قابليتهاي مدير يك دانش ‎(KM)‏ در : كستره سازمان 12-4-مديريت تغيير

صفحه 39:
۱ BL TC eel ceie sor) @eao) )۳)/5( ‏معرفی چارچوب طبقه‌بندی فرایند‎ مروری بر دومین رده چارچوب طبقه‌بندی فرایند ۲ - توسعه و مدیریت محصولات و خدمات ۲-۱- مديريت سبد محصول] و خدمت ۲-۱-۱- ارزشیابی عملکرد 9#صوّلات یا خدمات موجود در مقابل فرصت‌های بازار ۲-۱-۲ - تعریف نیازمندی‌های توسعه محصولات پا خدمات ۲-۱-۲-۱ شناسایی بهبودهای بالقوه برای محصولات وخدمات موجود ۱-۲-۲ سایی پتانسیل محصولات و خدامات جدید 0 اکتشافی 1 ۲-۱-۳-۱ شناسایی فناوری‌های جدید ۲-۱-۲-۳ توسعه فناوری‌های جدید ۲-۱-۲-۳ ارزیابی امکان پذیری یکپارچه سازی فناوری‌های پیشتاز جدید با مفاهیم محصولات پا خدمات

صفحه 40:
۱ BL TC eel ceie sor) @eao) )۳)/5( ‏معرفی چارچوب طبقه‌بندی فرایند‎ مروری بر دومین رده چارچوب طبقه‌بندی فرایند (ادامه) ۴ سد مر تاهم فسولات احتمات باراهبرد کیب و کار ۲-۱-۴-۱ طرح ریزی و توسعه هزینه و کیفیت اهداف عملیاتی ۲-۱-۲-۲ اولویت بندو انتغاب مفاهیم محصولات یا خدمات جدید ۲۳ نحص کردن نوسته رمانیندی اهداف عملیانی ۲-۱-۴-۴.طوح ریزی برای اصلاح محصولات با یت ارائه شده ۲-۱-۵- مدیر یت گوخه عمر محصولات و خدمات ۲-۱-۵-۱ معرفی محصولات يا خدمات جدید ۲-۱-۵-۲ از رده خارج کردن محصولات با خدمات منسوخ (قدیمی) ۲-۱-۵-۳ شناسایی و اصلاح شاخصهای (ارزیابی) عملکرد

صفحه 41:
۱ BL TC eel ceie sor) (@®PQO) ۰ در (KP), o Soc uy

صفحه 42:
معرفی استانداردهای باز الكو ۱ (®PQO) )16۳1( ‏معرفی شاخص‌های کلیدی ارزبابی عملکرد‎ ‏ویژگیهای شاخصهای کلیدی ارزبابی عملکرد‎ KPI : Key Performance Indicators شاخسهایی که 5 گ نشاندهنده اثربخشی و کارایی فراینق باشند > اهداف ‎oj‏ را منعکس کنند > كمي و قابل اندازهكيري باشند > كليد موفقيت سازمان باشند

صفحه 43:
ال 0 @PGO) )16۳1( ‏خص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد‎ شاخصهای کلیدی ارزیابی عملکرد رده "توسعه و مدیریت محصولات و خدمات" ؟ رشد سهم بازار 14 5 بازگشت سرمایه > افزایش درآمد > نوع نوآوري > ريسك > میانگین خه زمان 1 ؟ نقطه سربه‌سر > تعداد ثبت اختراعات و > ارزش خالس سبد محصولات ‎ "‏ انتشارات

صفحه 44:
rE ewe ees Sor E SB Ie dae san (®PQO) )16۳1( ‏معرفی شاخص‌های کلیدی ارزبابی عملکرد‎ تعداد دفعات بازبيني برنامه راتزيك در سال در صد خطا در برآوردهاي پرنامه برنامه‌ريزي استراتزيك به ازاي هر<1000دلار> دزآمد نرخ رد مهندسي: نسبت ردشده‌ها به ساعات طراحي مهندسي تعداد دستورات تغییر مهندسي تعداد دستورات تفییر مهندسي به ازاي تعداد نقشه‌ها

صفحه 45:
۱ BL TC eel ceie sor) (@®PQO)

صفحه 46:
00 SSB CSL tt San) reese 1 تایج پروژه مشترک موجن الگوبرداري از بهترین دها

صفحه 47:
م - شركتهاى يشتيبان و شركاى الكوبردارى شركتهاي يشتيبان و ۱ سجل6 ,00 و1 ‎Owedea‏ ,م۵ ۵ م0 ,00 سا ‎Centex‏ hips ‏سس‎ 00, Te ‏یه‎ Gags Porc BG, Dory شرکاي الگوبرداري ‎COS Cow Dutew Pret Overs,‏ موس ۵ ,0۵160 6 ‎py, Outed‏ ی وله بط( لب ‎Cuter Rubber Orwpay, DOB ‎Qorhers Clore Teeter @.G. (OTH), Turkey ‎Woel Oowpay, 088‏ ولو ‎Goby Probwers, OOD‏ ‎POT OK Licoted, Dated Kreg‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 48:
۱ BL TC eel ceie sor) reese ‏روش الگوبرداری‎ روش الگوبرداري ,96۳630) مورد استفاده قرار كرفت را براي جمعآوري اطلاعات از يرسشنامه و بازدید از محل استفاده شد. ‎U‏ ‏3 نوع پوسشنامه تدوین گردید: % % 8 ه گزینش بهترین سیستم عملکرد ‎ee‏ ‏تفصيلي براي جمعآوري دادههاي 58 3 اعيتي وأكمي 8 پرسشنامه بازديد از محل براي جمعآوري اطلاعات كيفي درخصوص

صفحه 49:
ال 0 reese ‏روش الگوبرداری‎ 4 BPGO ‏از نوامبر 1996 تلژانویه 1997 6060 و‎ < جستجو و غربال گردن شرکتها با بخشهايي از شركتهايي ‎pee ge age‏ 5 شرکت اروپايي و 3 شرکت امريكايي انتخاب شدند.

صفحه 50:
۱ BL TC eel ceie sor) reese ‏روش الگوبرداری‎

صفحه 51:
معرفی استانداردهای باز الگوا ۱ ی زمینههای الگوبرداری > تشریح سیستم ‎entail‏ عملکرد > ارتباط سیستم اندازهگيري عملکرد با استراتژي سازمان 5 مکانیزمهاي سیستم اندازهگيري عمللکود م اندازهگيري عملکرد

صفحه 52:
معرفی استانداردهای باز | ایی کیفیت و بهره‌وری مدل اكوك 90م یافتههای الگوبرداری در زمينه انك .+ سیستم انداز هگيري عملکرد شركتهاي داراي بهترين عملكرد: < 5 با حلقه بسته < عملیاتی استفاده

صفحه 53:
معرفی استانداردهای باز | ایی کیفیت و بهره‌وری 1 بافتههای الگوبرداری در زمینه ارتباط سییستم اندازهگيري عملکرد با استراتژي سازمان ‏ . *مدیریت ارشد از سیستم اندازهگيري >دارای سیستم اشاعه خطمشی هستند. داراي مسئوليتپذيري بالا در سطوح عملياتي هستند.

صفحه 54:
معرفى استانداردهاى باز الكوبردارى مركز آمريكايى مدل العو كومه یافتههای الگوبرداری در زمينه ايد سیستم اندازهگيري عملکرد 'شركتهاي داراي بهترين عملكرد: سیستم اندازهگيري عملکرد خود رالبه صورت دورهاي بازبيني می‌کنند.

صفحه 55:
معرفى استانداردهاى باز || 5300 [0 lene ene ‏یافتههای الگوبرداری‎ ‏عملکرد‎ a ‏دز زميت‎ شرکتهای داراي بهترين عملكرد: ملاحظهاي نشان میدهند.

صفحه 56:
۱ BL TC eel ceie sor) (@®PQO) محرفي فرهنگ لفات معنايي به کار وه شده در برجو ۳2

صفحه 57:
۱ BL TC eel ceie sor) (PAO) ‏ی‎ 000 Aim ‏هدف‎ ‎Goal 7 Objective ‏هدف عینی‎ Purpose Saas Strategic ‏راهبردی‎ ‎Strategic plan ‏طرح راهبردی‎ Strategic ‏بیانیه راهبردی‎ Statement راهبرد ‎Strategy‏ ‏هدف عملیاتی ‎Target‏ جشم انداز ‎Vision‏

صفحه 58:
۱ BL TC eel ceie sor) (@®PQO) ارائه مدلی برای الگوبرداری از اییتانداردهای باز ‎lp POR‏ بهبود یا توسعه فرایندها

صفحه 59:
‎FPN ees SNS NT bl ie eee)‏ رت ‎@PQO) ‎017 ‏اراته مدلی برای الگوبرداری از استانداردهای باز‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏فرایندی ‏> مرحله ششم: تهیه گزارش نهایی و ارائه نقا بعدی ‎

صفحه 60:
۱ BL TC eel ceie sor) @®PQO) با تشکر از حوصله شما تن اما جس )مه اس 2) مر 7 حسنعلي رسولي rasouli@aagahan.com 88752445-021

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان