علوم مهندسی معماری و عمران

معرفی انواع سازه نگهبان

SazeNegahban

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معرفی انواع سازه نگهبان”

معرفی انواع سازه نگهبان

اسلاید 1: ناماستاد سازه‌های نگهبان

اسلاید 2: مــقدمهدر بسياري از پروژه هاي ساختماني لازم است که زمين به صورتي خاکبرداري شود که جداره هاي آن قائم يا نزديک به قائم باشد. اين کار ممکن است به منظور احداث زير زمين ، کانال ، منبع آب و .. صورت گيرد. فشار جانبي وارد بر اين جداره ها ناشي از رانش خاک بر اثر وزن خود آن ، و نيز سربار هاي احتمالي روي خاک کنار گود مي باشد. اين سربارها مي توانند شامل خاک بالاتر از تراز افقي لبه ي گود ، ساختمان مجاور ، بارهاي ناشي از بهره برداري از معابر مجاور و ... باشند. به منظور جلوگيري از ريزش ترانشه و تبعات منفي احتمالي ناشي از اين خاکبرداري ، سازه هاي موقتي را براي مهار ترانشه اجرا مي کنند که به آن سازه هاي نگهبان مي گويند. سازه نگهبان از یك طرف با خاك و مسائل گوناگون خاك مرتبط است كه باید شناخت جامع و كافی نسبت به آن كسب كرد و به مشكلات و خصوصیات آن اشراف كامل داشت و از طرف دیگر سازه‌ای است كه باید بر اساس اصول شناخته شده مهندسی طراحی و ساخته شود تا قادر باشد با توانمندی‌، پایداری و ایستادگی لازم‌، هر گونه رانش و ریزش و حركات افقی خاك را مهار كند‌. به طور كلی خاك‌ها دارای سه پارامتر عمده مقاومتی، چسبندگی‌، زاویه اصطكاك داخلی، و وزن مخصوص هستند.

اسلاید 3: دلیل گودبرداریرسیدن به سطح خاک بکر، سفت و محکم.پایینتر آوردن مرکز ثقل سازه و در نتیجه پایداری بیشتر آن در برابر عوامل طبیعی.قرار دادن فونداسیون در محلی امن و به دور از سیل و یخبندان.با توجه قوانین شهرداری، ارتفاع سازه از سطح زمین محدودیت دارد، لذا برای احداث طبقات بیشتر و تامین پارکینگ و انباری گودبرداری انجام می شود تا در طبقات زیر زمین موارد مذکور را تامین کنند.گودبرداري يكي از فعاليتهای عمرانی است كه به منظورهای مختلف مثل تخريب و گودبرداري يك ساختمان فرسوده براي ساخت مجدد، رسيدن به تراز بكر، حفاظت فوندانسيون ها در برابر يخبندان، احداث كانالها، مخازن زير زميني و احداث پاركينگ انجام ميشود. گودبرداری به هر گونه حفاری و خاكبرداری در تراز پايين تر از سطح طبيعی زمين يا در تراز پايين تر از زير پي ساختمان مجاور اطلاق مي شود.

اسلاید 4: مسائل ایمنی قبل از گودبرداریقبل از انجام گودبرداری باید یکسری موارد مهم و مختلف را‌ بررسی كرد ، تا بتوان یک گود برداری ایمن و به دور از هر گونه حادثه و اتفاق داشت .یکی از مهمترین مواردی که باید قبل از انجام گودبرداری حتما توسط افراد متخصص بررسی شود ، ساختمان های مجاور محدوده گودبرداری میباشد . چگونگی اتصال ساختمان‌های مجاور‌ و دیوار‌های مشترك مرزی‌ ، مكان و نحوه‌ی اتصال دیوارهای مرزی به هم‌ ، تیر‌ها یا سقف‌های مشترك دو ساختمان مجاور، وجود بازشو‌ها و نعل درگاه‌ها و لوله‌های دودكش یا داكت‌های تأسیساتی واقع در دیوار‌های مرزی‌، نوع مصالح‌، فرسودگی و وجود ترك‌ها در دیوار ساختمانهای مجاور مورد شناسایی قرار گیرد.قبل از انجام عملیات تخریب در ساختگاه پروژه‌، چاه‌های فاضلاب موجود در آن را شناسا‌یی و آنها را با مواد مناسب پر نمود. چنانچه عمق این چاه‌ها بیش از عمق گودبرداری‌ باشد لازم است این چاه‌ها با مصالح بتن كم مایه یا بتن غوطه‌ای‌، حداقل تا ۵۰ سانتی متر بالاتر از تراز كف گودبرداری پر ‌و سپس روی آن با مواد مناسب دیگر تا سطح زمین پر شود. محل این چاه‌ها باید در نقشه‌های نهایی سازه نگهبان ترسیم و به عنوان بخشی از شرایط‌، در طراحی شرایط ایمنی گودبرداری لحاظ شود.2. تخریب ساختمان فرسوده در محل گود برداری :اگر در محل پروژه ساختمان فرسوده داشته باشیم ، باید ابتدا عملیات تخریب را انجام دهیم که شامل موارد ذیل میشود با ساخت سقف‌های ایمن با استفاده از داربست‌های فلزی كه بر روی آن به كمك توری‌های مناسب پوشیده شده‌، قبل از تخریب ساختمان ‌، ایمنی كافی را در برابر سقوط احتمالی اجسام و مصالح بر سقف‌، دیوار، حیاط و معابر مجاور محل گودبرداری ایجاد نمود.1. ساختمان‌های مجاور‌:

اسلاید 5: زمانی که در یک محل گودبرداری می شود و دیواره ای قائم از خاک ایجاد می گردد، بر این دیواره قائم دو دسته نیرو اعمال می شود . دسته اول نیروهای محرک بوده و دسته دوم نیروهای مقاوم نامیده می شوند.نیروهای محرک به نیروهایی گفته می شود که تمایل به تخریب دیواره گود دارند و در مقابل نیروهای مقاوم نیروهایی هستند که تمایل به پایداری و جلوگیری از ریزش گود را دارند .حال اگر مجموع نیروهای محرک(نیروهایی که باعث تخریب دیواره می شوند) از مجموع نیروهای مقاوم (نیروهایی که از ریزش دیواره جلوگیری می نمایند) بیشتر باشد، دیواره گود ریزش خواهد کرد و اگر مجموع نیروهای مقاوم از مجموع نیروهای محرک بیشتر باشد دیواره پایدار خواهد بود.چگونگی پایدارسازی دیواره گود

اسلاید 6: روش های پایدار سازی دیواره گود(سازه نگهبان)

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید