علوم مهندسی معماری و عمران

معرفی انواع کاشی

kashi-maghali

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معرفی انواع کاشی”

معرفی انواع کاشی

اسلاید 1: معرفی کاشی معقلی ،کاشی زغره یا پیچ ،کاشی لعاب پران ،معرق کاریاستاد: دانشجو:مرمت ابنیه

اسلاید 2: کاشی معقلینوعی کاشی کاری است که باپهلوی هم قرار گرفتن کاشی ها با ابعاد بسیار کوچک صورت میگیرد. انواع خطوط مستقیم در محورهای عمودی و افقی و گاه خطوط مورب با زاویه ۴۵ درجه و شطرنجی از نقوشی هستند که در کاشی کاری معقلی مورد استفاده دارند.واژه ی معقلی در بین استاد کاران اینگونه تعبیر می شود که اجرای نقش در ان باید بسی مشکل و پیچیده باشد که به تفکر و تعقل زیاد نیاز دارد و زمانی متناسب برای ترسیم و فراهم اوردن مصالحی که با نقش مورد نظر منطبق باشد

اسلاید 3: کاشی معقلیریشه واژه معقلی :کاشي معقلي به نوعي کاشي مزين به خطوط کوفي بنايي گفته مي شود. کوفي بنايي (معقلي) نوعي کاربردي از خط کوفي است.  به دليل استفاده آن در روي بناها، خط بنايي لقب گرفتخط بنّایی یا مَعْقِلی یکی از انواع خوشنویسی اسلامی است که نوعی خط کوفی زاویه‌دار به‌شمار می‌رود و از ترسیم اشکال هندسی مانند مربع، لوزی، مستطیل و خطوط موازی و متقاطع حاصل می‌شود.اساس کوفی بنایی امتدادهای افقی و عمودی و گردش خط با ضخامتی یکنواخت در راستای افقی یا عمودی است  معقل در لغت به معني حصين (پناهگاه و کوه بلند آمده است) 

اسلاید 4: آثار بنایی - مسجد جامع اصفهانکاشی معقلی   نام علی به خط بنایی در آرامگاه و عمارت مشهد میر بزرگ در آمل

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید