علوم انسانی و علوم اجتماعیعلوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

معرفی بازی ها برای افزایش یادگیری

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۴ اسلاید بازی هایی برای یادگیری آسان و سریع کودکان

youna

صفحه 1:
بنام خدا معرفی بازژ‌ها برای افزایش یادگیری و تاثیر آن ها

صفحه 2:
در ابتدا باید گفت بازی ها در تقویت خلاقیت کودکان بسیار مفید و موثر هستند و از اساسی ترین فعالیت کودکان به شمار میرود.بازی موجب میشود کودک سرگرم کار کردهای مهم زندگی و آماده ورود به دوران بزرگسالی شود.ما میتوانیم در حين بازی کودکان به فرآیند اموزش و یادگیری آنان کمک کنیم. در خلال این رویه نیز میتوانیم به شرایط عاطفی» احساسات و افکار کودک پی ببریم و تمامی اين موارد «لزوم بستر سازی برای کودک را ضروری میداند

صفحه 3:
بازی از دید روانشناسی شناختی همانطور که در روانٌ شناختی بیان شد یادگیری در قالب ب دانش درک میشود. ای نده یک پر نت اطلاعات است که اطلاعات را جذب میکند. عملیات شناختی را بر روی آن انجام میدهد و این اطلاعات در حافظه ذخیره ميشود. طبق نظریه های یادگیری و رفتاری محیط باعث شکل گیری رفتار میشود.پس نتیجه میگیریم که بازی باعث تسهیل شدن شناخت کودک به وسیله معلم ميشود و معلم میتواند با اجرای بازی های کودکان یادگیری را تسهیل کرده و به شکل گیری رفتار .کودک منجر شود

صفحه 4:
نظریه شناختی پیاژه در بازی ها اگر بخواهیم از زاویه دید پیاژه به اين قضيه نكاه كنيم او یادگیری کودکان را مستلزم ایجاد طرحواره ها و پیچیده شدن آنها میدانست.پس بازی باعث ایجاد ایجاد طرحواره ها و پیچیدگی ساخت ذهنی کودک میشود کودک با بازی شرایطی جدید را تجربه .خواهد کرد که دلخواه اوست ودر نتیجه یادگیری حاصل میشود

صفحه 5:
یادگیری معنا دار آزوبل اگر بخواهیم از زاویه آزوبل نگاه کنیم میتوانیم بكوييم كه بازی مطالب را تا يايين ترين سطح درک میتواند پایین بياید و بانی برای یادگیری کودک اثر بخش خواهد بود؛ زیرا کودک هوش هیجانی(برونر) و هوش اکتشافی بالایی دارد.(همانطور که میدانیم در کشور های اروپایی پا حتی کشور های آسیایی مانند ژاپن برای یاددهی مطالب از بازی های گوناگون استفاده ميشود تا کودکان بتوانند مطلبی را که به طور تئوری آموخته اند به صورت عملی نیز به کار ببندند.)

صفحه 6:
بازی درمانی چیست؟ بازی وسیله ای است درمانی در اشکارسازی احساسات ناگفته کودک.کودک با قرارگیری در موقعیت های مختلف زندگی در بازی های خود و به واسطه نمایش خود در بازی به مهارت ها و نگرش هایی مانند حل مسئله.تصمیم گیری.مهارت های اجتماعی.اعتماد به نفس و..میرسد.بازی ابزاری برای نزدیک شدن به دنیای کودک و حتى بيدا کردن ريشه رفتارهای ناپسند کودک است؛چرا که کودکان معمولا نیازها و ناراحتی های خود را به وسیله بازی با عروسک ها و اسباب بازی های خود نشان .میدهند و درک این جریان میتواند در بهبود این وضعیت کمک شایانی کند

صفحه 7:
بازی درمانی با دو شیوه انجام می شود

صفحه 8:
معرفی برخی از بازی ها

صفحه 9:
بازی اول مجسمه سازی با خمیر خانگی گروه سنی ۲سال و بالاتر اهداف بازی : افزايش اعتماد به نفس و شناخت نقاط ضعف تاثیر در یادگیری این بازی با توجه و تمرکز انجام میشود چون کودک به دنبال ساخت شی و وسیله مورد دلخواه خود یا مربی است و تمام تلاش خود را ميكند. اكر او بتواند این سلسله مراتب را به خوبی انجام بدهد میتواند در یادگیری درس علوم و مباحث تفکیک. مخلوط و شناخت ویژگی های ماده بسیارکمک کند و کودک علاقمند به این بازی در آینده این اعمال را به خوبی از سایرین انجام خواهد داد.

صفحه 10:
بازى دوم ميخ و نخ گروه سنی ۲ تا ۱۳ سال اهداف بازی: تحریک هوش هندسی و ریاضی. درک بعد و فضا تاثیر بازی در یادگیری در اين بازی چون کودکان اشکال هندسی را میسازند و البته این بستگی به نوع خلاقیت و نوآوری کودکان دارد باعث میشود که یادگیری کودکان به شکل سازمان دهنده ای پیش برود.کودکان علاقمند به این بازى كه از هوش فضایی مناسب تری برخوردارند موفق تر عمل میکنند و انها میتوانند بهتر باشند در هندسه.طراحیءنقشه کشی,معماری و...

صفحه 11:
ی بازی سوم نقاشی با دست و پا گروه سنی: ۳سال و بالات اهداف بازی: بدن شناسىء ارتباط با رنگ ها و هماهنگی میان چشم و دست تاثیر بازی در یادگیری این بازی به کودک کمک میکند تا بهتر بتواند به مهارت تعادل جویی و ایجاد هماهنگی میان اعضای بدن برسد.این بای منجر ميشود کودکان فعالیت ها و کارهایی که به حفظ تعادل وهماهنگی می انجامد را بهتر درک کنند و کودکانی در این بازی موفق تر هستند که سطح تمرکز آنان بالا است و میتوانند نقاش باشندراننده های ماهری باشند و.. یایب مسا

صفحه 12:
بازی چهارم قلم و خودکاری گروه سنی: ۶سال و بالاتر اهداف بازی : افزایش هوش هیجانی تأثیر بازی در یادگیری این بازی هم مانند بازی میخ و نخ موجب میشود یادگیری و پیشرفت در مهارت های ذکرشده در بازی مشابه صورت بگیرد و کودک به واسطه هوش فضایی فوق العاده اش میتواند به طراحی های خارق العاده برسد.

صفحه 13:
بازی پنجم فیلم سازی گروه سنی: /اسال و بالاتر اهداف بازی: تقويت تفكر انتزاعى و افزايش اعتماد به نفس تاثير بازى در يادكيرى در اين بازى جون كودك نقشى در فيلم دارد و جملاتى را در موقعیت های مختلف میگوید میتواند به درک و آموزش مفاهیم ذهنی بهتر برسدبا کمک این بازی میتوانیم مفاهیم کلان ذهنی مانند احترام یا قانون را به او آموزش دهیم و کودک مستعد در این بازی در اینده میتواند یک بازیگر» معلم» مشاور» روانشناس و ... شود.

صفحه 14:
اهداف بازی: تحریک حواس و افزایش توجه و هوش کودک و... ثير بازى در يادكيرى اين بازی کمک میکند تا بتوانیم مراحل نشستن» خزیدن و ‎ol,‏ رفتن کودک را آسان تر و تداعی تر کنیم و در کنجکاوی گری و افزایش هوش کودک اثرگذار است. ‎ ‎ ‏در لینب ای چه ها هر کلم کلی‌که از آن‌ها خولسته شدمار لنج ‏مانند بشيزو ياشو

صفحه 15:
دانستنی هایی در مورد بازی با کودکان بازی با کودکان فقط بازی جسمی نیست.یعنی فقط به تخلیه انرژی نمیپردازند و از راه های مختلف به بازی میپردازند.

صفحه 16:
بازی های جسمانی از قدیمی ترین بازی ها هستند که کودک در آن پرجنب و جوش است و به صورت «فردى يا كروهى يا تركيبى از هر دو به بازی کردن میپردازند FOSS | ease) ol,

صفحه 17:
بازی ها کودکان در این بازی به تقلید نقش افرادی که بیشتر با آنان ارتباط دارند میپردازد برای مثال در خانه نقش مادر يا پدر خانه را انجام میدهد يا در مدرسه ن تقلیدی .معلم را تا قبل از دوران نوجوائی انجام میدهد بدی

صفحه 18:
بازی های نمادین اين بازی زمانی آغاز میشود که کودک تدریجا زبان میگشاید و توانایی کاربرد علائم و نمادهای زبان رادارد. در واقع کودک به خاطر محدودیت ها و کمبودهایی که دارد با ابزارها و وسایلی بازی میکند که هرکدام نماد چیز دیگر هستند برای مثال از یک .تکه چوب به عنوان اسب استفاده میکنند

صفحه 19:
بازی های نمایشی این بازی در واقع از درون بازی تقلیدی شکل گرفته است و کودک به دنبال آشکارسازی شخصیت درونی خود است. دربازی نمایشی کودک علاوه بر تقلید نقش: انتظارات خود را از آن نقش نیز بیان میکند و تقلیدکننده صرف نیست.

صفحه 20:
بازی های تخیلی این نوع بازی ريشه در خلاقیت کودک دارند و به مرور و با رشد ذهنی کودک این بازی ها از مرحله تخیلی خارج ميشود و به صحنه داستان ها و گفتارهایش میرسد.در واقع این طور بازی ها باعث میشود کودکان در اینده به هنرمندینویسندگی:نقاشی ٠و...روى‏ بياورند

صفحه 21:
بازی هایی برای انجام در کلاس یکی از راه های مدیریت کلاس انجام بازی در کلاس است. برای جلب توجه دانش آموزان انجام فعالیت ها و بازی های مناسب باعث میشود کلاس درسی از بازخورد مثبتی برخوردار باشد؛ و تمرکز دانش اموزان حفظ شود. در ادامه به معرفی چند .بازی میپردازیم وارُه نامه كول زننده 0

صفحه 22:
واژه نامه گول زننده این بازی برای توسعه مهارت واژگانی است و برای افرادی که قصد دارند زبان دیگر بیاموزند توصیه ميشود. در این بازی چون دانش آموز معنی بعضی کلمات را نمیداند سعی میکند با تصور کردن به معنای آن برسد و گریزی کوچک به مطالب از پیش اموخته اش میزند .چون توجه او به معنی آن کلمه است سعی میکند ارتباطات بین کلمات را به خوبی تفسیر کند و دراین فرایند با چالش اطلاعات به .كسب اطلاعات جدید میرسد

صفحه 23:
نوعی بازی است که کلمات یا اصطلاحات در آن اجرا میشود و چون بر پایه حدس زدن و تصور کردن است میتواند در فرایند یادگیری به جذابیت در کلاس درس بیانجامد. این فرایند باعث میشود که فرد به خوبی منظور خود را در قالب نمایش .اجرا کند و در کمک به افراد ناشنوا حرفه ای و کاربردی است

صفحه 24:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان