علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

معرفی قطعات سخت افزاری کامپیوتر

moarrefi-sakhtafzaar-rayaaane

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معرفی قطعات سخت افزاری کامپیوتر”

معرفی قطعات سخت افزاری کامپیوتر

اسلاید 1: گردآورنده: فاطمه صالح احمدی1تابستان 99

اسلاید 2: گردآورنده: فاطمه صالح احمدی2آموزش کامپیوترقسمت اول

اسلاید 3: معرفی سخت افزار رایانهگردآورنده: فاطمه صالح احمدی3

اسلاید 4: سخت افزار چیست ؟هر بخش از کامیپوترکه توسط شما قابل مشاهده و قابل لمس کردن باشد را گویند. مثل مادر بورد  و مانیتور و یا کیبورد (صفحه کلید) و ....1. مادر برد یک صفحه بزرگ است که روی آن اسلات هایی جهت قرار دادن اجزای مختلف کامپیوتر تعبیه شده. هر قطعه ای که از داخل یا بیرون به کامپیوتر متصل کنید، به نحوی به مادربورد متصل است.گردآورنده: فاطمه صالح احمدی4

اسلاید 5: سخت افزار کامپیوترگردآورنده: فاطمه صالح احمدی5به قطعات و عناصر درونی کیس کامپیوتر، سخت افزارهای کامپیوتر می‌گوییم. از جمله سخت افزارهای (لوازم جانبی) کامپیوتر می‌توان به هارد، رم، گرافیک و ... اشاره کرد. سخت افزارهای رایانه از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده اند ، اما مهم‌ترین قسمت آن، مادربرد می‌باشد. زیرا تمامی قطعات درون کیس بر روی مادربرد وصل می‌شوند تا سیستم شما فرایند کاری خود را داشته باشد.

اسلاید 6: سیستم رایانه یا CASEگردآورنده: فاطمه صالح احمدی6به عنوان محافظ منبع تغذیه به شمار می‌روند.

اسلاید 7: سخت افزارهای اصلی کامپیوتر مادربورد یا برد اصلی گردآورنده: فاطمه صالح احمدی7

اسلاید 8: مادربورد یا برد اصلی گردآورنده: فاطمه صالح احمدی8

اسلاید 9: پردازنده یا CPUگردآورنده: فاطمه صالح احمدی9سی پی یو مغز کامپیوتر است. وظیفه سی پی یو پردازش اطلاعات ورودی و خروجی کامپیوتر میباشد. هر اطلاعاتی که شما به کامپیوتر میدهید در ابتدا، جهت پردازش وارد سی پی یو می شود.

اسلاید 10: فنCPUگردآورنده: فاطمه صالح احمدی10فن و Heat Sink سی پی یو، این بخش بر روی CPU قرار میگیرد و وظیفه آن خنک کردن و کاهش گرمای سی پی یو در حین کار است .

اسلاید 11: ROMحافظه فقط خواندنیگردآورنده: فاطمه صالح احمدی11ROM یا Read Only Memory که از آن با عنوان حافظه فقط خواندنی نیز یاد می کنند، این نوع حافظه فقط قابل خواندن بوده و قابل نوشتن نمی باشد و اطلاعات آن دائمی هستند .

اسلاید 12: منبع تغذیه یا POWERگردآورنده: فاطمه صالح احمدی12وظیفه برق رسانی به اجزای مختلف کامپیوتر به عهده پاور است. پاور ها برق را از کابل متصل شده به برق شهری دریافت می کنند و در سیستم شما پخش می کنند.

اسلاید 13: حافظه اصلی یاRAMگردآورنده: فاطمه صالح احمدی13وظیفه اصلی رم ها ذخیره و جابجایی اطلاعات است. هرچه سرعت RAMبالاتر باشد سرعت کارکرد سیستم شما بیشتر خواهد بود.

اسلاید 14: هارد دیسک(HARD) گردآورنده: فاطمه صالح احمدی14محل ذخیره اطلاعات شما هارد است. هر فایلی که شما ذخیره می کنید در هارد دسته بندی می شود و شما در آینده می توانید مجددا به آن دسترسی داشته باشید.

اسلاید 15: کارت صدا یا SOUND CARDگردآورنده: فاطمه صالح احمدی15کارت صدا وظیفه تبدیل و انتقال فایل های صوتی به پخش کننده صدا را دارد. هر زمان که شما یک فایل صوتی پخش می کنید سی پی یو اطلاعات را از شما دریافت میکند و به کارت صدا می دهد. سپس کارت صدا آن را به اسپیکر میفرستد و فایل صوتی پخش می شود.

اسلاید 16: کارت گرافیک یا GRAPHIC CARDگردآورنده: فاطمه صالح احمدی16کارت گرافیک دستگاه متصل کننده مانیتور به کامپیوتر است. تمامی اطلاعات قابل مشاهده وارد این قطعه می شوند و بعد از آن به مانیتور شما انتقال می یابند.

اسلاید 17: درایو سی دی/دی. وی. دی یا CD/DVD ROMگردآورنده: فاطمه صالح احمدی17 وظیفه خواندن سی دی یا دی وی دی به عهده CD-ROM است. به کمک این وسیله شما می توانید اطلاعات خود را روی DVD یا CD ذخیره نمایید.

اسلاید 18: گردآورنده: فاطمه صالح احمدی18

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید