moarefi_paygahe_ISC

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معرفی پایگاه ISC”

معرفی پایگاه ISC

اسلاید 1: معرفي پايگاه ISC پایگاه استنادی علوم جهان اسلامIslamic World Science Citationwww.isc.gov.ir

اسلاید 2: در حال حاضر 58 کشور اسلامی در سازمان کنفرانس اسلامی ( OIC ) عضویت دارند، و مساحت زمینهای اسلامی 20.6 درصد زمینهای کره زمین است و یک پنجم جمعیت کره زمین را مسلمانان تشکیل می دهند که این رقم بین 1.3 تا 1.4 میلیارد نفر است . وجود این پتانسیل در کشورهای اسلامی توجه ویژه به امر پژوهش را می طلبد .مقدمه

اسلاید 3: مقدمهتوليدات علمي شامل كتاب و مقاله را مي توان به سه طريق نمايه‌ي ساده ( فهرست‌نويسي شامل اطلاعات مختصري از عنوان، نويسنده و مرجع) نمايه‌ي عمومي ( مجلات معرفي شده از سوي انجمن‌هاي علمي بين‌المللي دنيا كه به لحاظ كيفيت تاييد شده‌اند ) و نمايه‌ي استنادي ( سنجش توليدات علمي به صورت كمي و نمايش ارزش علمي مقالات ) در سه مركز استنادي ISI با 48 سال سابقه، ISC با 2 سال سابقه و Scopus با 5 سال سابقه فعاليت نمايه سازي كرد.

اسلاید 4: معرفی ISCنظام استنادي علوم کشورهاي اسلامي، نخستين نظام رتبه بندي استنادي در جمهوري اسلامي ايران است که توسط مرکز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري شيراز تهيه شده است . پس از ISI و Scopus در هلند، ) ISC پايگاه استنادي علوم جهان اسلام ) سومين پايگاه استنادي براي سنجش عملكرد پژوهشي كشورها محسوب مي شود كه ٥٧ كشور در آن مشاركت دارند.

اسلاید 5: تاریخچهنخستین بار در سال 2006 در ایران برای سردبیران نشریات علمی رونمایی شد و به این ترتیب ISC جنبه علمی یافت و از آنجایی که سیاستهای وزارت علوم در پشتیبانی از ISC مبتنی بر توسعه نقش ISC در سطح کشورهای اسلامی بود از این رو در نشست وزرای آموزش عالی و تحقیقات کشورهای اسلامی در سال 2006 در کویت مطرح و مورد توجه قرار گرفت . در نهایت ISC در اکتبر 2008 در چهارمین نشست وزرای آموزش عالی وتحقیقات کشورهای اسلامی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان تصویب شد و جمهوری اسلامی ایران به عنوان کانون سنجش و ارزیابی عملکرد پژوهشی کشورهای اسلامی انتخاب شد.

اسلاید 6: همکاری های ISI و ISCيك تفاهمنامه در بين ISI و ISC روز 11 آذر 1387 امضا شد و بر اساس آن همکاریهای علمی و اطلاع رسانی میان این دو موسسه رسما آغاز شد . اين تفاهمنامه شامل سه بخش است : بخشی از این تفاهمنامه به برقراری پیوند در سایت ISI به زیر مجموعه های ISC می پردازد و بر این اساس گزارشهای استنادی نشریات فارسی، نمایه استنادی علوم ایران، طلایه داران علم ایران و پایگاه همایشهای پر استناد فارسی در سایت ISI قرار می گیرد و از طریق موسسه اطلاعات علمی یا ISI در دسترس جهانیان قرار می گیرد .

اسلاید 7: همکاری های ISI و ISCبخش دیگر تفاهمنامه  ISI و ISC مربوط به زیرمجموعه های عربی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است که بعد از 9 ماه که از اجرای بند نخست آن یعنی برقراری پیوند با زیر مجموعه های فارسی ISC سپری شود، پیوند لازم برای مجموعه های عربی به وجود خواهد آمد . بخش سوم تفاهمنامه مربوط به مدارک انگلیسی است که توسط کشورهای اسلامی منتشر می شود و بعد از مصوب شدن ISC در باکو در اکتبر سال 2008 ، ارسال مدارک انگلیسی و عربی به سامانه مجلات علمی در  ISC آغاز شده و این بخش از ISC به نحو مطلوبی عملکرد پژوهش کشورهای اسلامی را ارزیابی و رتبه بندی می کند .

اسلاید 8: شورای راهبری بر اساس سیاستها و ضوابط کلان پایگاههای استنادی علوم جهان اسلام شورایی به نام شورای راهبری تاسیس شده است که مهمترین وظیفه آن سیاستگذاری، نظارت و توسعه خدمات تخصصی  ISC برای جهان اسلام است

اسلاید 9: اعضاي شوراي راهبري وزير علوم، تحقيقات و فناوري ( رئيس شورا ) ؛ معاونت پژوهشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ( نايب رئيس شورا ) ؛ معاونت پژوهشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، معاونت ذيربط سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامي، معاونت ذيربط وزارت امور خارجه، معاونت ذيربط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاونت ذيربط وزارت آموزش و پرورش، معاونت ذيربط مديريت حوزه علميه قم، معاونت جهاد دانشگاهي، معاونت دانشگاه آزاد اسلامي، دو نفر به انتخاب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، نماينده سازمان کنفرانس اسلامي، رئيس دفتر منطقه‌اي آيسسکو در تهران، دو نفر از سردبيران نشريات علمي - پژوهشي به انتخاب کميسيون نشريات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و يک نفر از سردبيران نشريات علمي - پژوهشي به انتخاب کميسيون نشريات علمي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ؛ رئيس مؤسسه مجري پايگاه استنادي علوم ( دبير شورا (

اسلاید 10: زبان پايگاه اولين زباني كه در اين پايگاه بر روي آن تأكيد شده است ، زبان فارسي است . زبان عربی اولویت دوم پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است، اجرای ISC به زبان عربی برای بسیاری از کشورهای عربی اهمیت ویژه دارد که در این زمینه ISC تنها شبکه علمی تمام متن کشورهای اسلامی به شمار می رود . مجلات عربی منتشر شده در 25 کشور اسلامی و نیز مجلات عربی که در سایر کشورهای اسلامی منتشر می‌شوند از سال 2004 به بعد گردآوری و در پایگاه‌های ISC پردازش می‌شوند.

اسلاید 11: زبان پايگاهزبان انگلیسی به موازات زبانهای فارسی و عربی تحت پوشش ISC قرار گرفته و در ایران حدود 110 مجله و در سایر کشورهای اسلامی بر روی 720 مجله علمی انگلیسی منتشر می شود . و چهارمين زبان اين پايگاه ، زبان فرانسوي است . البته زبان‌های دیگری مانند ترکی، مالزیایی، اندونزیایی و برخی از زبان‌های دیگر کشورهای اسلامی نیز به تدریج مورد توجه ISC خواهد بود .

اسلاید 12: پايگاه هاي ISC ISC شامل هشت پايگاه : -1 گزارشهاي استنادي نشريات فارسي Persian Journal Citation Report (PJCR) ؛ -2 نمايه استنادي علوم ايران Persian Science Citation Index (PSCI) ؛ -3 طلايه داران علم ايران Persian ESI ؛ -4 فهرست مندرجات فارسي Persian Current Content ؛ -5 پايگاه استنادي برترين کنفرانس هاي علمي فارسي Persian Highly- Cited Proceedings Database (PHPD) ؛ -6 نظام آگاهي رساني استنادي ايران Persian Citation Alert ؛ -7 نظام شاخص هاي عملکردي نشريات فارسي Persian Journal Performance Indicator ؛ -8 تحليل پايگاه داده هاي نشريات فارسي Analysis of Persian Journal Database

اسلاید 13: گزارشهاي استنادي نشريات فارسي Persian Journal Citation Report (PJCR) هدف اين پايگاه بررسي نشريات فارسي و رتبه بندي آنها براساس مطالعات استنادي است . با کمک اين منبع، علاوه بر راهنمايي کتابداران در انتخاب نشريه هاي مورد نظر، و صرفه جويي در بودجه، فضا، نيروي انساني، صحافي و نگهداري و حفاظت، قادر خواهند بود تا به ناشران و استفاده کنندگان مجله ها نشان دهد که مجله يک ناشر در مقايسه با ساير مجله ها در همان رشته موضوعي از چه رتبه اي برخوردار است . به عبارت ديگر هدف گزارشهاي استنادي نشريات فارسي اين موضوع مهم است که يک نشريه چقدر به دفعات توسط مقالات ديگر مورد استناد و استفاده قرار مي گيرد . اين رتبه بندي با استفاده از تعيين عامل تاثير Impact Factor ، تعيين شاخص آنی Immediacy Index و تعيين نيم عمر Half Life مجلات استناد کننده و استناد شونده انجام مي شود .

اسلاید 14: نمايه استنادي علوم ايران Persian Science Citation Index (PSCI) گردآوري مشخصات کتابشناختي تمامي نشريات علمي كه از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت مجوز انتشار دريافت كرده اند در اين پايگاه نمايه سازي مي‌شوند .قرار است اين پايگاه نشريه هاي فارسي، اردو، عربي و انگليسي موجود در ايران و منطقه را نمايه‌سازي کند . در اين منبع مي توان به جستجوي مجلات و مقالات فارسي در بخش جستجوي عمومي پرداخت و نتايج جستجو را براساس ، تعداد استناد، تعداد منابع، اولين نويسنده، تاريخ و ... مرتب سازي نمود . فقط داراي اطلاعات کتابشناختي مجله همراه با آدرس، تعداد منابع و تعداد استناد است . شامل 4 نمايه نويسندگان، موضوعي، نمايه سازمان ها، نمايه منبع است ( راهنماي آن غيرفعال است(لازم به ذکر است نشريات تحت پوشش هم شامل نشريات وزارت علوم مي باشد و هم نشريات وزارت بهداشت . در ضمن مي توان به جستجو در استناد ها ( نويسنده مورد استناد و مدرک مورد استناد ) پرداخت . اما نقطعه ضعفي که اين بخش دارد نتايج جستجو شامل ليستي از نويسندگان مورد استناد و مدرک مورد استناد است ولي امکان ديدن اطلاعات کامل منبع مورد استناد و تعداد استنادها نمي باشد .

اسلاید 15: طلايه داران علم ايران Persian ESI طلايه داران علم ايران يك ابزار تحقيقي بر مبناي وب است كه محققان و ارزيابان پژوهشي كشور را قادر مي سازد تا عملكردهاي علمي را اندازه گيري نموده و تمايلات و علايق علمي را دنبال نمايند . اين ابزار تحليلي كه از دقت بسيار بالائي نيز برخوردار است تمامي نشريات معتبر وزارت علوم و وزارت بهداشت را تحت پوشش قرار مي دهد تا بدينوسيله شاخص هاي اجرايي مقالات و تعداد استنادها قابل تنظيم و اندازه گيري باشد . اين ابزار دانشمندان، موسسات ( دانشگاه ها‍، سازمان ها، آزمايشگاه ها، تحقيقات دولتي و ... ) و نشريات در حوزه هاي موضوعي مختلف را براساس تعداد مقالات انتشار يافته، استنادهاي دريافت شده و استنادهاي صورت گرفته با دقتي در حد مقاله رتبه بندي مي كند .

اسلاید 16: طلايه داران علم ايران Persian ESIنشريات غير از نشريات معتبر وزارت علوم و وزارت بهداشت در پايگاه‌هاي اطلاعاتي مقاله‌هاي الكترونيكي و نشريات الكترونيكي مرکز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري نمايه هاي ديگري هستند . اين پايگاه ها حاوي مقاله هاي علمي  از بخش كثيري از نشريات كشور مي باشند . نشريات انگليسي زباني كه در داخل كشور منتشر مي شوند در ISC نمايه مي شوند . همچنين، نشرياتي که به زبانهاي عربي و فرانسه در سطح کشورهاي اسلامي منتشر مي شوند در ISC نمايه سازي مي گردند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید