علوم پایه جغرافیا و نجوم

معرفی کشور ترکیه

turkey

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معرفی کشور ترکیه”

معرفی کشور ترکیه

اسلاید 1: .

اسلاید 2: ترکیه

اسلاید 3: مشخصات کلی :نام کشور: ترکیه رئیس جمهور فعلی: رجب طیب اردوغانپایتخت: آنکارا نخست وزیز: احمد داوود اوغلوشهرهای توریستی: استانبول - آنتالیا - ازمیر - قونیه واحد پول: لیر ترکیه (TL)جمعیت: ۷۵٬۶۲۷٬۳۸۴ زبان: ترکی استانبولیتعداد استان:81 نوع حکومت: جمهوری با پارلمان واحد وسعت:۷۸۳٬۵۶۲ کیلومتر مربع شعار ملی: آشتی در میهن، آشتی در جهان تراکم جمعیت:۹۳‎/km۲‏ (۱۰۲ام) سرود ملی: مارش استقلال

اسلاید 4: موقعیت جغرافیاییترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه کشوری اوراسیایی است که در غرب آسیا و جنوب شرق اروپا قرار دارد و از دو شبه جزیره آناتولی و تراس شرقی تشکیل شده است. ترکیه از سه طرف به دریا راه دارد و دو همسایه اروپایی و شش همسایه آسیایی آنرا احاطه کرده‌اند. دریاهای سیاه و مرمره، اژه و مدیترانه از طریق دو تنگه بسفر و داردانل به دریاهای آزاد مرتبط می‌شوند و از لحاظ جغرافیایی موقعیت مناسبی به این کشور می‌دهند. بزرگترین و مهمترین شهرآن استانبول می‌باشد. ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است.واز آب و هوای خوب و جلگه ای برخوردار است. مرزهاترکیه شش همسایهٔ آسیایی و دو همسایهٔ اروپایی دارد. کشورهای هم‌ مرز ترکیه عبارت‌اند از: در شرق با ایران ۴۹۹ کیلومتر، جمهوری آذربایجان ۹ کیلومتر، ارمنستان ۲۶۸ کیلومتر، و گرجستان ۲۵۲ کیلومتر؛ در جنوب شرق با عراق ۳۵۲ کیلومتر و سوریه ۸۲۲ کیلومتر؛ در شمال غرب با یونان ۲۰۶ کیلومتر و بلغارستان ۲۴۰ کیلومتر. شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی شرق و غرب امتداد یافته‌است.

اسلاید 5: .مردم و زبانزبان رسمی این کشور ترکی است. ولی در کنار آن زبانهای کردی، زازاها، ترکی آذربایجانی در میان گروه‌های قومی استفاده می‌شود. گروه‌های قومی کوچک‌تری چون لازها، ارمنی‌ها، عربها، و چرکس‌ها به تنوّع زبانی و فرهنگی این کشور افزوده‌اند.کردهای ترکیه بیش تر در جنوب شرقی و شرق کشور زندگی می‌کنند. گروه‌های قومی کوچک‌تر در ترکیه عبارت‌اند از آذربایجانی‌ها (شمال شرق)، لازها (شمال)، عرب‌ها (جنوب) و ارمنی‌ها (استانبول).فرهنگ دیننخستین قانون اساسی جمهوری ترکیه که در سال ۱۹۲۴ میلادی تهیه شده‌است دین رسمی ترکیه را اسلام تعیین نموده‌است. لیکن در اصلاحات قانون اساسی سال ۱۹۲۸ این ماده قانونی حذف و با تاکید بر جدایی دین از سیاست، ترکیه کشوری با دولت و حکومت سکولار (جدایی دین از سیاست) معرفی گردیده‌است. بنابر آخرین آمار موجود در ترکیه حدود ۹۸ درصد جمعیت این کشور را مسلمانان و ۲ درصد را مسیحیان و کلیمیان و پیروان دیگر ادیان تشکیل می‌دهند.(البته مطابق کتاب اطلس جامه گیتاشناسی،%۹۲/۵مسلمان(عمدتاً سنی)،۰/۲%بی دین و بقیه ۰/۵% هستند).

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید