صفحه 1:
ولب بايا ور وا تم ENS Mal edd

صفحه 2:
نشناسی تربیتی درس روانشناسی ر 0 Ge ‏نش ها و مهار تهای‎ ans ‏دانش‎

صفحه 3:
مد وه ‎٠‏ آموزش و يرورش كليد تغيير مسير جهانی است ‏اكر بخواهيم تغييرى در زندكى اجتماعى بوجود آوريم بايد از مدرسه آغاز كنيم و اكر بخواهيم ى در مدرسه ايجاد كنيم بايد بى شك از معلم شروع كنيم ‎ ‎٩‏ . مهم اینکه هیچ اصلاحی نمی تواند بدون مشاركت و همكارى فعال معلمان موفق شود ولى كدام معلم ؟ ‏اين معلم بايد جه ويزكى هايى داشته باشد ؟

صفحه 4:

صفحه 5:
ویژگی های رختاری » پیامبران الهی نخستین معلمان در تربیت کامل انسان ها بوده اند آنها دارای فضایل اخلاقی بسیار بودند ۰ پس اولین ویژگی برای معلمان عزیز داشتن ‎٠‏ فضایل اخلاقی و ویژگی های شخصیتی بالا بوده است معلمین الگویی بسیار قوی برای دان آموزان هستند به خصوص در حوزه رفتاری و اخلاقى چند مورد از ویژگی ای ر | ore POO pec ee US Pert Nes راز دار مست-4 [۳ ‏اللي‎ ‎Bee,

صفحه 6:
ویژگی های دالشی در روزگار امروزه معلم و آموزش از ارکان توسعه هستند «پس معلمان باید از لحاظ علمی کامل باشند ‎٠‏ دانش های لازم برای معلم کارآمد به صورت زیر است داننرهلنشآموز -2 ملذثيهوضوعوبا محتوليى:دريس- 3 ‎A> Noes Shiny ils‏ ‏لنئرفناويى-5

صفحه 7:
بدا گوژیک. دانشی است با ارائه مباحثی با موضوعاتی مانند فلسفه , تاریخ آموزش و پرورش ۰ روانشناسی رشد , روانشناسی پرورشی . تعلیم و تربیت اسلامی , نظریه های یادگیری و .فنون تدریس و تعلیم و تربیت » یادگیرنده و اصول, کلی انتقال محتوا بحث می کند ‎ul «‏ دانش درباره ما ‏» این دانش برای معلمان لازم است اما به تنهایی برای امر آموزش کفایت نمی کند ‎ ‏دانش دانش آموز ‏دانشی است که معلمان گرامی یا براثر تجربه و یا از راه مطالعه روانشناختی از دانش آموزان ‎٠‏ دوره ای که در آن تریس می کنند بدست می آورند ‏این دانش متناظر با علم شناخت معلم از دانش آموزان یک کلاس است ‏۰ پس یکی از دانش های الزامی هر معلمی می تواند باشد ‎

صفحه 8:
_دانش موضوعی با محتوایی تدریس ‎٠‏ دانشی است که باید توسط معلمان تدریس شود و دانش آموزان آنرا فراگیرند معلمان باید نسبت به موضوع مورد تدریس آگاهی و دانش لازم را داشته باشند موضوعات تدریس باهم متفاوتند و هر یک دارای ماهیت و روش آموزش منحصربفرد خود پس معلمان باید برای هر بار تدریس نسبت به موضوعات درس و مفاهیم اصلی آن تسلط و ‎٠‏ آگاهی لازم را داشته باشند اقا دانس بداگوژی محتوا ( داننش محتوای تربیتو .دانش پداگوژیک زیرساخت های لازم را برای ورود به حرفه ی معلمی مهیا می سازد دانشی است که مبنای تولید دانش اساسی تر پداگوژی محتوا یا دانش عملی آموزش و ‎٠‏ تدریس قرار می گیرد ء در این دانش یک معماری جدید صورت می گیرد هدف دانش محتوای ت

صفحه 9:
له دانشس فناوری * این دانش بر به کار گیری فناوری های گوناگون از فناوری های ساده مانند مداد ؛ کاغذ » فته مانند : ته سیاه كج ؛ ماژیک و... گرفته تا فناوری های رایانه : اینترنت ؛ ویدیو , وایت برد هوشمند و انواع نرم افزارها در حوزه آموزش . توسط معلمان اشاره دارد ء این دانش امروزه پیوند عمیقی با فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد معلمان امروزی باید تاحدودی با این دانش آشنایی کامل را داشته باشند

صفحه 10:
ویژگی های معارتی ‎٠‏ امروزه ما در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات ( عصر دانایی ) به سر می بریم + معلمان و آموزش آنها کلید تغییر مسیر جهانی است ‏یک معلم کارآمد معمولا تحولات مربوط به رشته خود را تعقیب می کندو همواره در حال یادگیری و یاد دادن است و دائما مهارت های خود رابهبودمی بخشد ‏: حال به جند مهارت لازم براى معلمين مى يردازيم آشنلییبا فنایرولطلاعانو بسه کلرگیری‌آندر آمپزشن1 آشنلییبسا فنونپسژوهش بسهرد گسیرواز نتليج آندر عمل2 تسوجه بسه آموزشروبریوش‌خااقو بسرووش‌خلاقیمتر -3 فولگییلن ‏مهایتهایکاالدلیوو شبود هاوت‌دویسننوین4

صفحه 11:
: مهارت اول آشنایی با فناوری اطلاعات و به کارگیری آن در آموزش امروزه فناوری اطلاعات به مدد فناوری ار اطات فراگیر شده و جهان را دگرگون ساخته است پس دانش آموزان و فراگیران دانش در روزگار امروز تا حد زیادی با این فناوری ها ارتباط دارند که به : همین دلیل لازم است عوامل تغییردهنده ی جامعه ما یعنی معلمان حداکثر معلومات لازم را از مهارتهای فناوری اطلاعات و ار تباطات مانند شبکه های مجازی . آموزش هوشمند و ... داشته باشند

صفحه 12:
آشنایی با فنون پژوهش و بهره‌گیری از نتایج ان در عمل معلم از مهمترین عناصر نظام آموزشی است که بدون وجود او آموزش رسمی معنایی ندارد در عصر دانایی؛ توانا شدن معلم به مهارت پزوهشگری و استفاده از نتایج آن در عمل از ضروریات .اجتناب ناپذیر در فرایند آموزش و پرورش است البته این توانایی مستلزم عوامل گوناگونی است مانند توجه و اعتقاد معلم ؛ درونی شدن روح پژوهشگری در او و فر آی یاد دهی و یادگیری پیچیده تر از آن است که بتوان ار داشت لذا معلم مکلف است خود به « پژوهش بپردازد و در کسب دانش جدید و حتی تولید آن ایفای نقش کند توجه کنید که با درونی شدن این عمل + بازخورد آن را میتوان در وجود دانش آموزان ن

صفحه 13:
توجه به آموزش و پرورش خلاق و پرورش خلاقبت در فراگیران این مهارت یکی دیگر از مهارت های مهم در عصر امروزی است آموزش و پرورش خلاق بر مبنای روانشناسی تربیتی و مشارکت دانش آموزان استوار است : به عبارت دیگر برای بهبود و سرعت بخشیدن ‎dy‏ امر یادگیری شاگردان و پیدایش تحول فکری در آنان ؛ این نظام .به دنبال کشف و ایجاد و و تنوع آموزشی است برخی ویژگی های معلم علاقه مند به خلاقیت که داشتن آن به بازدهی بیشتر کلاس و تدریس او می : انجامد مانند النتقاد يذير باشدٍ اتحماعقايد نو دلنشتّموزلنرا دلشته باشد -2 صیرو تحملیاللییبلشته باشد -3 به تسفایتهای ف ردیاحترلم بگنارد-4 خيدليردازىدلنشآموزلنرا تشويقكند- 5 تا حدییه دلنش‌آموزلن‌خود آزادی‌عملی دهد-6

صفحه 14:
آشنایی با مهار تهای کلاس داری و شیوه های تدريس تنوين ۳ كم م

10,000 تومان