صفحه 1:
باسمه تعالی
اصَوّل کارامدی تدربس
ert br) QUO شا
صفحه 2:
] مقصود از کارآمدی در تدریس چیست ؟کمک به قدرت یادگیری دانش
۲ آموزان و قادر بودن به مدیریت موفق کلاسی.
اماه ۱
| مهمترين معيارها:
۷توانانی در جذب دانش آموزان : توجیه دانش آموزان در تدریس- انتقال
اهداف درسی به دانش آموزان -تنظیم سرعت آموزش بر مبنای یادگیری
دانش آموزان .
۷"پرورش مهارتهای فکری : معنا دار سازی آموزش (پیوند منطقی بین
آنچه دانش آموزان آموخته اند با مطالب جدید ) J
ws ۳۹ 3 ۱ 4 ,
و "یادگیری و ارزیابی آن : تدریس موفق با ارزشیابی لازم سنجیده
می شود.. ( امتحاناث کلاسی- پروژه های تحقیقی) تنظیم روش تدرینن
صفحه 3:
۷مطالعه و یادگیری مداوم : پیگیری مداوم تحولات مربوط به رشته ی
تدریس خود - همواره در حال شاگردی بودن
۶ اداره و مدیریت کلاس: داشتن کلاس منسجم - پر بار سلذت بخش و
شادو مفید با رعایت مرزهای ارزشی بین معلم ودانش آموزان
#توجه به رفتارهای کلاسی: رابطه ی معنا داربین رفتار معلم و پیشرفت
تحصیلی دانش آموزان . اين رفتارها عبارتند از :
ص ۶ احساس مسئولیت درعمل و اشتیاق به فعالیت
<< ایجاد فرصتهای یادگیری در کلاس
& استفاده از عقاید و نظریات دانش آموزان
ا ۶ بهره از سازمان دهی در تدریس(مرور بر مطالب- ارتباط مطالب)
صفحه 4:
تکنیکهای بادگیری برای دانش آموزان
صفحه 5:
توصیه به حفظ آیات فرآن
Ube ers!» Gio dual
الجاد فرصت براق افکار ae
2 ا 7
تقتزكز بررزروى اشنا ترسیم ذهنی ال
صفحه 6:
۱
پیش خوانی- 5۱۲۷6۷
Sstle) CH IND | Evatt 9
خواندن- هك هع]
تعریف و بازگوئی مطالب- 866۲6
لا > ار 522
صفحه 7:
a) ال ا
۵ TOBY re) P-aunre ey
* خط معلم بر میزان اعتعادتتتازی و تکامل یادگیری در
دانش آموزان می افزاید .
" رشد«اجتماعى دانش آموزان از طريق خط .
" اهميت و نقش دوره ى ابتدائى در خوشنويسى.
صفحه 8:
۱۳ ا ا entice)
* وقت صبر و وقت فکر دوره های سکوتی هستند که در
فعالیت تدریس در کلاس بین معلم و دانش آموزان شکل
مى كيرد .اين فرايند سبب می شود :
" يادكيرى,دانش آموزان از طريق سئوال رشد بيدا كند .
* کیفیت طرح سئوال برای دانش آموز تفهیم گردد .
ار
" رشد فعاليت هاى شناختى دانش آموزان براى درك.و فهم
00000
صفحه 9:
0 سکوت بعد از سئوال معلم
لاوقفه و سكوت بین جواب دانش آموز
لاسکوت بعد از پاسخ دانش آموز
لاسکوت دانش آموز در سئوال خودش
لاسکوت در ارائه ی مطلب توسط معلم
ساسکوت برای انجام فعالیت موقت دلنش آموزان
لاسکوت توجه انگیز برای ایجاد جو مطلوب در كلاس
صفحه 10:
ززوی توفیقات
بروردگار متعال .
تیم 3 بد SS: