سبک باروک

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری باروک”

معماری باروک

اسلاید 1: معماری باروکwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 2: سبك باروك (1600-1750)ميلادي وجه تسميه باروك: برگرفته از واژه پرتغالي “ باروكو” : مرواريد تغيير شكل يافته www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 3: فهرست مطالبنام دورهزمان تحول انديشه عوامل ظهور انديشه محل بروز انديشهزمينه هاي توسعه انديشهمقياس گسترش انديشهموضوع انديشهتبلور فيزيكي انديشهwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 4: نام دورهباروك اوليه (1590-0625)باروك پيشرفته (1625-1660)باروك نهايي (1660-1750) www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 5: زمان تحول انديشهسال 1590ميلادي :پس از پايان دوران حكومت پاپ “ سيكستوس پنجم “همزمان با كارهاي “ مايكل آنجلو” www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 6: عوامل ظهور انديشهعوامل ناپايدار و اغتشاشات سياسي در اواخر دوره پاپي سيكستوس پنجم : - ناآرامي كليساي كاتوليك به علت نهضت پروتستانها. - بي نظمي آلمان به علت دو نيم شدن . - سر بريده شدن ملكه انگلستان . - سر بريده شدن نيروي دريايي فيليپ دوم پادشاه اسپانيا. - رويگرداني انگلستان براي هميشه از مذهب كاتوليك . - جنگ مردم براي كسب استقلال و كسبه وبازرگانان براي آزادي.www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 7: در پي عوامل ناپايدار:قابل كنترل شدن پروتستانها.كنار گذاشتن روشهاي خشونت آميز.روي آوردن به تبليغات فريبنده .همزيستي مصالحت آميز كاتوليكها و پروتستانها روح حاكم بر جامعه مي شود . www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 8: محل بروز انديشهرم : محل آغاز باروك اوليه تحت حمايت پاپ . تحرك بخشيدن به فضاهاي شهري رم : - كليساها - آب نماها - كاخها www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 9: ايتاليا : محل بروز باروك پيشرفته . برنيني در مجسمه سازي . برميني در معماري . داگرتنا در نقاشي . فرانسه : محل بروز قوي سبك (باروك نهايي) تحت حمايت لويي چهاردهم . www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 10: زمينه هاي توسعه انديشه معماري مجسمه سازينقاشي موسيقيwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 11: معماري : - كاخهاي سلطنتي - كليساها و نمازخانه ها - بناهاي نظامي - ماكت در معماري - شهرسازي - طراحي منظر www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 12: كاخهاي سلطنتي ( دوره حكومت مطلقه سياسي ): - از بناهاي با شكوه قرن هفده و هجده - به عنوان سكونتگاه ابرقدرتان - مركزي براي حكومت دولتمردان كاخ ورساي در فرانسه كاخ “ ريولي “ و “ كاسرتا “ در ايتاليا ( تحت تاثير كاخ ورساي) كاخ “ كرملين “ در روسيه ( تحت تاثير كاخ ورساي) www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 13: كليساها و نمازخانه ها :سالهاي نخستين قرن هفده تجديد دوباره نيروي پاپهاي كاتوليك در رم كليساهاي كاتوليك: - در مقياس بزرگتر از كليساهاي ماقبل. - تزيين فضاهاي داخلي توسط مجسمه ها. نقاشي. - نورپردازيهاي شگرف و پرشور. - فرمهاي پوياي معماري . فراخواندن مردم به عكسالعملهاي فوري و احساسي. ايجاد حالتي از احترام و ترس در بيننده. www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 14: معماري نظامى : قرن هفده دوره جنگهاي پيوسته در اروپا (بعد از چهار سال بدون جنگ) - قلعه ها - مهمات جنگي - بخش نظامي نيروى در يايي نشانه قدرت ملت امكان دفاعهاي سخت و قاطع ساخت الگوهاي مدلهاي فراوان و باقيمانده از قلعه هاي نظامي مدرك باارزشي از پيشرفتهاي شهرسازي زمان باروك است. www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 15: ماكتهاي معمارى : - فراهم آوردن امكان مطالعه طرح به صورت سه بعدي - بيان فوري ماهيت پيشنهادي براي متقاضيان - شركت در رقابتهاي معماري براي طرحهاي خواسته شده - راهنمايي و هدايت كاركنان حين ساختمان سازى معمار روسي قرن هيجده “ واسيلي ايوانويچ بازنو”: “ براي درك بهتر از زيبايي و كيفيت كار آينده به ناچار بايد آنرا در پرسپكتيو به تصوير كشاند و براي باوربهتر آن بايد ماكتي از آن تهيه كرد. در واقع ساخت ماكت در قالب انجام نيمي از كار است.”www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 16: مجسمه سازى : فلسفه مجسمه سازي: (شمايل نگارى) در نشان دادن معجزات دين مسيح به كمال ميرسد. (اساطيرى) جهت اعجاز انگاري نوعي اشتياق را بيان ميدارد. محل ظهور: نماي قصرها ديوار اتاقهاي پذيرايي خيابان بنديهاي كه به پاركها و باغها منتهي مي شوند شكل دهي به وسط استخرها و اب نماها شخصيتهاي معروف: - گيان لرنتزو برنيني (1598-1680) -پير پگت( فرانسوي) -آنتوني كميسوكس ( فرانسوي ) آب نماي چهار چشمهبرنيني www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 17: مجسمه حضرت داوود برنيني 1623 تيتان فرزند پاپتوس نيكلاس سپاستين ادم1737 بيان حركات و لحظات در مجسمه هاwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 18: برنينياب نماي “ تريتون”1624-43جزئيات دلفينwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 19: نقاشي :طبيعت و منظره سازيتاثيرات خيالي از فضاهاي عميقگسترش فضاهاي داخلي ساختمان با نشان دادن رديفهاي طولاني از اتاقها يا ديدهايي كه از ميان دربها . پنجرهها ويا آينه ها گسترده مي شوند.- بكاربردن استادانه طيف رنگها براي ايجاد حسهاي زيبا كه از رنگهاي ارام “ نيكلاس پازين “ به سمت رنگهاي گرم و سوزان “ پيترو دا كرتنا”و رنگهاي قوي “ پيتر پل رابينز گسترش پيدا كرد.بكارگيري بازي سايه روشنها براي ايجاد ژرف نمايي و بعد. - نمود حركت و احساس-به رخ كشيدن فخر و تجمل گرايي زايدwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 20: - موسيقيكمراتا: مجموعه اي از شاعران و موسيقيدانان كه عناصر درام يوناني را دوباره زنده مي كردند و شيوه اپرا را در اروپا گسترش ميدانند.كلاديومنتوردي و گيواني گابريل : شخصيت هاي مهم در موسيقيباروك اوليه بوده اند كه تاثيرات چند سرايي را معرفي كردند.- پيدايش قطعه هاي موسيقي . كنسرت گروسو و پيشرفت گونه هاي محلي اپرا و كانتانا.www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 21: مقياس گسترش انديشهايتاليا ( محل ظهور انديشه ) نمايانگر آرمان سياسي-مذهبى ميدان “ سان پيترو “ در رم طراحي برنيني گنبد كليسا: تجسمي از تماميت كليسايي تجسمي از سروري مسيحيت در بز گيرنده جهان از لحاظ آرماني www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 22: - فرانسه ( نمايانگر ارمان سياسى) - “خيمه اورلئان “ اثر “ فرانسوا مانسرو” - كليساي “ سنت لويي “ ( نماينده كليساي باروك فرانسه ) - “ موزه لوور” اثر “ لويي لوور” - “ كاخ ورساي” ( نماينده واقعي باروك فرانسه )www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 23: - انگلستان (1690-1730) نمايانگر آرمان شهري و اجتماعي -” ضيافت وايتهال “ اثر “ اينگيو جونز” .( نخستين بار) -” كاخ بلنهايم “ و “ كاخ هاوارد” اثر “ وان برو “ . -” كالج آ ل سول “ و “ ساختمان كلارندون” و “ كالج آكسفورد” اثر “ نيكلاس هاكسمور” . كليساي “ سنت پل” اثر “ كريستفر ورن” كاخ هاوارد كاخ بلنهايمكالج ملكهwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 24: “كاخ زمستاني اثر “بارتولومو رسترلي”پترزبورگ :معماران: - ميخائيل زمتسو - ايوان كربو - پيتر يربكينكاستكامر اثر “ زمتسو و ...كليساي جامع “سمنلي گانونت اثر “بارتولومو رسترلي”www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 25: هلند : - در پي نيازمنديهاي تجارت پيشگان و دانش آموخته ها - پيرو پروتستان - اضافه نمودن ويژگيهاي محلي به شيوه كلاسيك معماران ايتاليايي - “ساختمان شهرداري آمستردام” اثر “ يان ون كميني” كليساى باروك در هندهندوستان:www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 26: موضوع انديشهوحدت بين هنرها ( معمارى.نقاشى.مجسمه سازى ) ايجاد تاثيرات بصرى شكوهمند: تحرك در معماري سايه روشنها و نور پردازي در نقاشى نزديكى معمارى و مجسمه سازىwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 27: وحدت شگفت انگيز روشهاى فكر و احساس (علم و هنر) - بيان بينهايت بوسيله ابزار مادى : پرسپكتيو (نقاشى و معمارى) بى انتهايى در كليساهاى كوچك رم بى انتهايى در جو در نقاشىهاى هلندى بى انتهايى در طبيعت( منظره و جاده) فرانسه پايه اي براى محاسبات علمى (رياضى) - ظهور شخصيتهاي علمي همچون : پاسكال( بسط تئوري احتمالات ): سكوت جاويدان اين فضاى بيكران مرا مى ترساند . نيوتن ( در قوانين نيايي جاذبه زمين ) لايب نيتز ( كشف رابطه درونى بين منادها و كل جهان ) www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 28: ويژگيهاى معمارى باروكعدم توجه به سبك گذشته (داشتن اختيار تام توسط معمار)سطوح انحنادار و زاويه دار(پرهيز از خطوط مستقيم )استفاده از تقارن در راه اجلال همراه با ترويج بي قاعدگى و ازاديتاثيرات ژرف نماشكلهاي كشف شدهتزئينات زياد و چشم فريبىهنر جنبشwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 29: گشاده دستى در اختصاص دادن فضاهاى باز و مجموعه هاى برون شهرى ( براى آرايش تصوير قصرها) باغها سطوح سبز آرايش شده حجمهايى كه از بهم پيوستن شاخ و برگ درختان بوجود مى آيند استفاده از بيشترين داده هاي گياه شناختى در راستاى اثرگذارى بهتر و دلنشينتر باغها حضور علم گياه شناختى به همراه اصل پرسپكتيوهاى زيباwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 30: پرسپكتيو نامحدود ( در مقابل پرسپكتيومحدود دوره رنسانس)باززنده سازى محورهاى اصلى شهرطراحى مدبرانه فضاهاي مركزى شهر ميدانهاي نوساز در قلب محله هاى مسكونى بسيار كهن ميدانهاى در ارتباط با هم www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 31: تبلور فيزيكي انديشهمعماري فرانچسكو برميني گارينو گارينيبالتازار نويمانطراحي منظر لويي چهاردهم:پادشاه فضاي آزاد (قرن هفدهم)لويي لوواندره لنوترهشهرسازيلويي پانزدهم:پادشاه ميادين (قرن هيجدهم)لرنتزو برنينيژول هاردوئن مانسارجوزپه والاديهwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 32: معمارى فرانچسكو برمينى (1667- 1599)كليساي “ كارلو آله كواتروفنتانه”حركت در معماري(ديوار موجي شكل)ادغام معماري و مجسمه سازي(خاصيت شكل پذيري)www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 33: گوشه هاي منحني وار حياطبخش داخلي كليساwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 34: سقف گنبد تنها منبع نوراني كليساwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 35: - “كليساي سانت ايوو”(1642-1650)ستاره شش پر:هسته نامريي كليسا- تركيب هندسه با تخيل و ابتكارفرانچسكو برميني (1667- 1599www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 36: تحرك در قسمت داخلي(بريدگيها) وخارجي بنا(پنجره فانوس مانند)www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 37: -گارينو گاريني(1624-1683) - كليساي”سان لرنتزو” تورين (1668-87)بيان بينهايت و تصور فضاي نامحدود در سقف بوسيله ابزار معماري: - نور منتشره از هشت پر سقف - حس تعليق سقف در فضا از ستاره هشت پر سقف (تقاطع هلاليهاي سقف) www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 38: - لحظه طلوع بينش براي شروع فن در معماري جنبه عملكردي تزيينات هلاليهاي متقاطع حمل كننده بار سقف هستند.www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 39: نمودى از ديوار موجى شكل در قرن بيستمتاتلين برج يادگار در مسكو 1920 www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 40: طراحي منظرقدرت مطلقه غير مذهبي لويي چهاردهم- عدم علاقه پادشاه به شهرهاي بزرگ - چيرگي بر طبيعت - ساخت قصرهاي سلطنتي در خارج از شهر - نظم فضاي خارجي قصر “و- لو- ويكنت “ (1661-65) اثر “ لويي لوو” قصر “ورساي “ (1661-1708) اثر “ لويي لوو “ “ ژول هاردوين مانسار” “ اندره لنوتر” www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 41: - قصر ورساي ( قصر. باغ . بولوار )مقيد نبودن به محدوديتهاي شهري.رابطه نزديك با طبيعت و تفوق بر طبيعت.ايفاي سه نقش اصلي ( مقر پادشاه. سكونت شاهزادگان.وزارتخانه هاي فرانسه) www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 42: - قصر - استخرهاي تزييني - باغها - چمن كاري طويل (فرش زمردين ) - گراند كانال( بولوار) نحوه جديد زندگي ( ارتباط نزديك عوامل با طبيعت )www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 43: - حجم جديد ساختمان - پنجره هاي فراوان - خطوط مستقيم - بامهاي مسطح -سادگي نما جوابي معماري به خواستي اجتماعي www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 44: منظره هاي با دورنمايي بي پايان در ماوراء گراند كانال - بيشه ها و درختها معادل 4/1 مساحت پاريس - بيشه هاي دايرهاي با راههاي شعاعيwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 45: استخرهاي تزيين يافتهwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 46: فضاي داخلي قصرديد از سمت غرب به نماي جلوي قصرwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 47: شهرسازيتك ميدانهاميدانها در ارتباط با يكديگر (از ويژگيهاي اواسط قرن هجدهم )پيدايش جاده وحدت معماري و طبيعت پيدايش مجموعه اي واحد www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 48: تك ميدانهاميدان “ ابليكا “. سنت پيتر. رم .(برنينى)نخستين فضاى آزاد بزرگ داخل شهر (بر خلاف ميدانهاى محصور رنسانس) وحدت اجزا (تركيب سه عامل معمارى)دقت ساختمانى ميدان(پله هاي طويل جهت نشستن براى جشنهاي مذهبى)www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 49: ميدان “ پلاس دوژ”.پاريس.1612(نخستين ميدان بزرگ پاريس و به شيوه رنسانس)ميدان “ پيروزى”. پاريس. لوئي چهاردهم ( نخستين ميدان پاريس كه در آن چندين خيابان باهم مرتبطند)www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 50: ميدان “ وان دوم” . پاريس . (اوايل قرن هيجده)ژول هاردوئن مانسار(نخستين ميدان عمومى بزرگ در پاريس )www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 51: پيدايش جاده ( به مفهوم امروزين) - جاده متصل كننده قصر” ورساي” به قصر” لوور” در كنار مناظر سبز و خرم ( شانزليزه) بر اسا س همان نقشه لوئي جچهاردهم تنها جاده پاريس كه راه به خارج مى بردميدانها در ارتباط با هم - “ كارلسروهه “ . آلمان . 1715 - “ سه ميدان شهر نانسى” . فرانسه . (1752-55)www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 52: منابع - زارعى. محمد ابراهيم . 1379.” آشنايى با معمارى جهان”. همدان.فن آوران- فلامكى . محمد منصور.1371.”شكل گيرى معمارى در تجارب ايران و غرب”. تهران . نشر فضا- گيديون . زيگفريد.1374. “ فضا.زمان.معمارى “. ترجمه منوچهرمزينىانتشارات علمى و فرهنگى- پيرنيا محمد كريم. 1380.” سبك شناسى معمارى ايرانى “. نشرپژوهنده و معمار- نيلوفرى پرويز. 1363 .”باغهاى ايرانى .پرديس ها و باغهاى بزرگ و زيباى ايران زمين”. نشر دانشگاهى- بهبانى هما. 1372.73.” سير تغيير مفهوم پاركهاى شهرى از قرن پانزدهبه امروز در غرب”. فصلنامه علمى فضاى سبزwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 53: -بالتازار نويمان (1687-1753) - كليساي چهارده مقدس (1743-1772) - مثالي از تاثير معماري غير مذهبي بر كليسا وحدت و توازن عالي بين هنرها (معماري و مجسمه سازي و نقاشي)www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 54: -تحرك در فضاي داخلي و اتصال همه اجزا به يكديگر.-پلكانهاي ظريف كاري شده به سبك ايتاليايي همچون جواهري در فضا معلق هستند. www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 55: - اتصال سه بعدي اجزاء داخلي(پيشرفت علم حساب انتگرالي) - ساخت چهار طاقي (به اشكال مختلف) بجاي گنبد در محل تقاطع بيضي و دواير متقاطع پلان. www.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

اسلاید 56: - پنجره هاي بزرگ (معمول سبك كشورهاي شمالي اروپا) - روشني خيره كننده فضاهاي داخليwww.arturarch.comمرکز تخصصی معماری ایران

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید