علوم مهندسی معماری و عمران

معماری خانه گلشن یزد

bardasht-banaye-golshane-yazd

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری خانه گلشن یزد”

معماری خانه گلشن یزد

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2:

اسلاید 3: تاریخچه خانه گلشن یزد خانه گلشن یزد، خانه ای است قدیمی و بنا شده از خشت در دوره قاجار. این خانه مشتمل بر سه باب خانه متصل و مرتبط به هم و از جمله خانه های قدیم یزد است كه اكثر شاخصه های معماری مسكونی قدیم یزد مانند تالار، بادگیر، پنج دری، سه دری، زیرزمین و نارنجستان را دارد. این خانه را حاج «علی اکبر محله تلی»، ملقب به مروج ساخته است و چون خانه را در اختیار دخترش بی بی فاطمه و همسر او حاج حسین گلشن قرار داده بود به خانه گلشن یزد معروف شده است.

اسلاید 4: خانه گلشن یزد ( هتل لاله یزد ) معماری خانه گلشن خانه گلشن یزد از سه قسمت اندرونی، یبرونی و نارنجستان تشکیل شده است. كه هر كدام مخصوص سکونت افراد خاصی از اعضای خانواده گلشن و خدم وحشم آنان بوده است. نارنجستان و بیرونی را مرحوم مروج در زمان رضا شاه به خانه الحاق نموده است ولی قسمت های دیگر در زمان قاجار ساخته شده است. خانه گلشن یزد با قدمت ۱۲۰ سال، دارای ۴۲ اتاق که هر کدام به شکل منحصر به فردی طراحی شده است. ایوان و حیاط مرکزی خانه محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت و گفتگوهای دوستانه است ترکیب زیبای معماری اصیل با هشتی ها، دالان ها، اتاق های ارسی و پنج دری و انعکاس نور شمسه پنجره ها همه دست به دست هم داده تا خاطره ای شیرین در ذهن شما باقی گذارد. حیاط اندرونی به ۹۰ سال پیش یعنی زمان قاجار برمی گردد.

اسلاید 5: این خانه از سه قسمت اندرونی، بیرونی و نارنجستان تشکیل شده است. در معماری خانه گلشن یزد از خشت استفاده شده و تمامی اتاق ها، دالان ها و بخش های دیگر این خانه به صورت منحصر به فردی طراحی شده اند که به زیبایی های آن افزوده اند. در پلان خانه گلشن یزد مجموعا 42 باب اتاق به چشم میخورد که تمامی آنها دارای ایوان بوده و اطراف حیاط مرکزی ساخته شده اند.خانه گلشن یزد از موقعیت ویژه ای در این شهر برخوردار است. این خانه در مرکز شهر و نزدیک به بافت تاریخی و همچنین مراکز خرید یزد واقع شده است و به همین دلیل پس از بازسازی، از آن به عنوان اقامتگاهی برای مسافران شهر یزد که به هتل لاله نیز معروف شده، استفاده می شود.

اسلاید 6: ین بنا توسط علی اکبر محله تلی ساخته و در اختیار حاج حسین گلشن قرار گرفت، به همین دلیل به خانه گلشنی یزد معروف شد. در سال 1379 شهرداری شهر یزد به فکر بازسازی خانه تاریخی گلشن یزد افتاد و عملیات باز این خانه را در همان سال آغاز کرد که سه سال به طول انجامید و سرانجام آماده بهره برداری شد.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید