علوم مهندسی معماری و عمران

معماری در اقلیم گرم و خشک

mamari-eghlim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
در این پاورپوینت ابتدا به شرح برخی عناصر اقلیمی پرداخته شده و سپس شرایط اقلیمی و معماری در اقلیم گرم و خشک آورده شده است و رابطه اقلیم با ساختمان و با انسان توضیح داده شده است. در پایان هم برخی از ابنیه تاریخی که با توجه به اقلیم گرم و خشک ساخته شده آورده شده است. بخشی از متن: در اقلیم گرم و خشک به دلیل این که میزان بارندگی سالانه، بخار آب مورد نیاز حتی رطوبت هوا را تأمین نمی‌کند. هوا به‌طور کلی خشک است. اقلیم، به‌وسیله عرض جغرافیایی و ارتفاع از سطح دریا مشخص می‌شود بیشتر مناطق نیمه‌استوایی را شامل می‌شود. به دلیل وزش بادهای مهاجر که از جنوب غربی و شمال غربی به طرف عرض استوا در حرکت است هوا بسیار خنک است. تابش مستقیم آفتاب در این مناطق شدید است. در تابستان تابش آفتاب در طول روز سطح زمین را تا 70 درجه گرم می‌کند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
436 بازدید, 3 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری در اقلیم گرم و خشک”

معماری در اقلیم گرم و خشک

اسلاید 1: اقلیم گرم و خشکمعماری در

اسلاید 2: مقدمهعناصر اقلیمیآفتابرطوبتباداقلیم و انساناقلیم و ساختمانتأثیر تابش آفتاب در حرارت داخلی ساختماناقلیم گرم و خشکمسجد جامع یزدباغ دولت‌آباد یزدسبک آذریسبک رازیفهرست

اسلاید 3: اقلیم و معماری به معنای وابستگی معمار و معماری و ارتباط این دو با طبیعت است و سبک معماری که خود می‌تواند زادۀ جایگاه محیط‌زیست باشد. قرن 19 و20 تا اکنون اندیشۀ مقابله با طبیعت را فتح کرده و به بهانۀ برخورداری از فناوری مدرن معماری منطق به‌کارگیری متناسب و باضابطه از پدیده‌های طبیعی نادیده گرفته شود با دریافت پرتو خورشید و اکنون به پشتوانۀ استفاده از تهویۀ مطبوع و به‌کارگیری چیلر و... معماران حاصل کارشان در یزد، تهران، لاهیجان و... یکی می‌شود در کشور ما تنوع شرایط اقلیمی در آن کاملاً مشهود است اصلی‌ترین عامل در معماری انسان و یکی از اهداف مهم معمار در ساختمان تأمین آسایش فیزیکی استفاده‌کنندگان است.مقدمه

اسلاید 4: 1) تابش آفتاب2) دمای هوا3) رطوبت هوا؛ شامل:الف) رطوبت مطلق: وزن بخار آب موجود در هر متر مکعب در هوا؛ب) رطوبت مخصوص: وزن بخار آب موجود در هر متر مکعب ازهوا4) فشار بخار : فشاری که در اثر بخار آب در هوا به وجود می آید5) رطوبت نسبی : نسبت وزن بخار آب در حجم مشخص از هوا در یک درجه حرارت6) باد7) بارندگیعناصر اقلیمی:

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید