علوم مهندسی معماری و عمران

معماری دیکانستراکشن

DEconstruction Architecture

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری دیکانستراکشن”

معماری دیکانستراکشن

اسلاید 1: بنام هنرمند یکتاDEconstruction Architectureمـعمـاری دیـکـانـستـراکـشـن

اسلاید 2: 1. دیکانستراکشن در معنا 2. پیدایش فلسفه دیکانستراکشن 3. دیکانستراکشن درمعماری 4. معماری دیکانستراکشن 5. معماران دیکانستراکشن

اسلاید 3: 1. دیکانستراکشن در معنا ساختارزدایی ساختارشکنی واسازی شالوده شکنی بنیان فکنی بن فکنی کنش تخریب خودویرانی

اسلاید 4: 2. پیدایش فلسفه دیکانستراکش فلسفه اصالت وجود (خرداستعلایی)ژان پل سارتر (فیلسوف)1905_1980 فرانسهاعتقاد : فرد ماهیت خویش را شکل می دهد ونباید از این عامل در مسیر شخصیت فرد غافل ماند.

اسلاید 5: مکتب ساختار گرا ( کانستراکشن )فردیناند دو سو سور (زبان شناس) سوییسیلوی استراوس(مردم شناس) فرانسوی انتقاد :ساختار زبان تکامل یافته اجتماعی جایگزین خرد گرایی فردیاعتقاد :عاملی مهم تر از ذهن وجود دارد که پیوسته مورد بی مهری قرار گرفته وآن ساختار زبان است.انسان به وسیله زبان با دنیای خارج مرتبط می شود وهر ذهنیت، تفکر ، موکول به ساختار زمان است.ساختار ذهن مبنایش زبان است.

اسلاید 6: مکتب دیکانستراکشن ژاک دریدا (فیلسوف)1930_2004فرانسه انتقاد:مخالف با ساختارها افراط ساختار گرایان در ساختار اعتقاد :وقتی ما به دنبال ساختار هستیم از متغییر ها غافل می مانیم.ارجحیت بر دوگانه ها در یگانگی .(سیاه وسفید)

اسلاید 7: 3. فلسفه دیکانستراکشن درمعماری پیتر آیزنمن 1932 آمریکاانتقاد :در مقاله خود به نام مرز میانی :معماری مدرن بر اساس علم وفلسفه قرن نوزدهم بنا شده .علم قرن نوزدهم ویقین عملی آن دوره،دیگر اعتبار خود را از دست داده.فیلسوفان پست مدرن مانند نیچه ،فروید،هایدگر ودریدا و... ارتباط ما را با جهان هستی تغییر دادند.اعتقاد:معماری یک علم است ،باید بر اساس علم وفلسفه امروز و دریافت کنونی ما از خود ومحیط اطراف باشد.معا نی ، مفاهیم ونمادها در علم فلسفه عوض شده، در معماری نیز باید عوض شود.مدرنیست ها مدینه فاضله خود را در آینده و پست مدرنیست ها در گذشته جستجو کنند.ولی معماری امروز باید مدینه فاضله خود را در امروز پیدا کند.با پیروی از لوییز دریدا در ارجحیت بر دوگانه ها در یگانگی .(سیاه وسفید)

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11:

اسلاید 12: اکنونیت : توجه به نیازهای معماری که تاکنون مورد بی توجهی واقع شده. چند معنایی : تقارن=عدم تقارن تناسب=عدم تناسب زیبایی=عدم زیبایی وضوح=عدم وضوح خلوص=عدم خلوص ثبات=عدم ثبات کارکرد=عدم کارکرد 4. معماری دیکانستراکشن

اسلاید 13: پیتر آیزنمن(1932)آمریکامرکز هنر های بصری وکسنر

اسلاید 14:

اسلاید 15:

اسلاید 16:

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21: زاها حدید(1950)بغدادایستگاه

اسلاید 22:

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25: فرانک گهری (1929)تورنتو(کانادا)خانه گهری ،سانتامونیکا

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30:

اسلاید 31:

اسلاید 32:

اسلاید 33:

اسلاید 34: برنارد چومی (1944)نیویورک پارک دولاویلت

اسلاید 35:

اسلاید 36: زیبایی شناسی در معماری دیکانستراکشن .دگرگونی“ معیارهای زیباشناختی و”دگردیسی“ حاصل در فرم‌های معماری برپایه”دگراندیشی“ و ”دگرادراکی“ است که از ایجاد انگیزش آنی در روند طراحی معماری یا ایجاد ”تخریب“ ساختارهای سنتی زیباشناختی در معماری، همچون ”تقارن“، ”نظم“، ”تناسب“ و ”سلسله مراتب“ فرمی‌ همگام با دگرگونی مفاهیم عملکردی حاصل می‌شود، و بنیان اندیشه دریدا در زیبایی شناسی واسازی را شکل می‌دهد. • دوری از ساختارهای سنتی شکل گرفته بر پایه“ خردورزی ” تنها می‌تواند نمودی بر ” فرم ” و جایگاه ” مفاهیم عملکردی ” در معماری را رقم زند. • با توجه به این مساله که تلاش دیکانستراکشن بر آن است تا با طرح پرسشی بنیادین از معماری یا معیارهای زیبایی شناسی آن،نه د رجایگاه خود بلکه در جایگاه جدیدی از موجود همتای خود،بر این نکته اشارت ورزد که باید به گونه ای جدید بر معیارهای زیبایی شناسی نظری تازه افکند، زیبایی شناسی بطور کلی در معماری دیکانستراکشن از نوعی تمایز،اختلاف،تغایر و تحدید برخوردار می‌گردد که دلیل آن تلاش ساختاری برعدم تعریف پذیری وعدم ایجاد معیارهایی جهت تطابق پدیده‌ها با اصولی که آنها را تعریف پذیر می‌نمایند، است

اسلاید 37: منابع:

اسلاید 38: معماری دیکانستراکشناستاد راهنما:مهندس سرکارخانم نجفیگردآوران :منا شعبانی شیوا بهرامیپاییز 92

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید