صفحه 1:
صفحه 2:
تولد دوباره ى هنر
واد كلاسيى
صفحه 3:
—_—
ل ۱
رنسانس مصادف با دوران
Py) ۱
a ها در حال از دست دادن
SPITE re Meer ORCUTT a iy) fi
۶ عصر رنسانس عصر بزرگی فلسفه
نبود. اما فلسفه ای که در آن عصر
7
مستقیماً بر اخلاقیت انسانی اثر
نمی گذاشت, محکوم می کرد.
ال 06
۶ سال ۱۳۵۲.سال پیروزی ۱۱۱۱
ال 0
ona) FLFanw | eet Ber 0
ساله میا فرانست و
انگلستان,فرویاشی نظام اشرافی
اروپا و پایان بیماری طاعون را تاریخ
100 1
این دوره,دوره Uewiry) 00 واقع 1
صفحه 4:
لمح مت الح Yi fi
erg ee mr اليج 1 م
EI لش 122 Oe Bee 2 1
ا ا ۱ »
خاندان 5
صفحه 5:
صفحه 6:
صفحه 7:
ليسا يوره نيز
كفته مى شود 57 «آرتولفو
ا و 5
ره 0 اس
كليسا سومين كليساى تر
Ed ا 0
les or oe meres
ry ا nee
Sol ل اه ةا
روا در پتالن ,۱۴۸۲ به 01 1
۱
tec ۱
ا رةه
gl SES ea i 3۳۳۳۱۱۱۵
"۲ ۱ ل[
صفحه 8:
onan «فرانجيسكو
Francesco Talenti 1 3
ee re إن داد ناضلا كت 5
3
صفحه 9:
lm Santa Reparata
Il |! progetto di Arnolfo di Cambio
۳۳ Ingrandimenti di Francesco Talenti
(pianta attuale)
sha
1
in
صفحه 10:
مهمترین بخش کلیسا قسمتی
اسث كه با as بخشها ساخته
نشد. کنبد عظیمی که _محل
تقاطع را ش میدهد, آنقدر
كرك وإفا 1 تن
8 ساخته 0 20
با ی کاس ال دی |
-eol> sluulS ylax LDuomo
LS 1
oo 4 اه رم
olSaijlw ۱
ا ل ا 3
دهند. انها تصور كردند
بعدنر وقتی نکنولوژی يا نبوغ
00[
کند راهی برای آن پیدا میشود
و بدین ترتیب سالهای زیادی
بدون سرپوش باقی ماند. فیلیپو
ee re ee ee غ0
صفحه 11:
صفحه 12:
صفحه 13:
7
آندر تج فضاى Perr]
یانی Cove)
صفحه 14:
78 0 1ص
D eee ات Eee)
مر ۳۳۱
sh بكار رفتة#در نماى كاخ
روجلاى طراحىإشده است.
ened a een oe
كليسا از الكان ا و مقاهيم به
کار رفته Goae سس 525
a 1 0[
تقسيم شدة است و
بانی آن در اصل به
0"
000
۱ می کند. بخش پائینی بنا
.۲
AN و
ات تظوری که هن ناو از
طعماری گوتیک قابل مشاهده
26 2 ا
aes) ۱
ETS ۱ بو مه
سوى ستتورق كه
دربخش- سوم نما و بالاى
صفحه 15:
صفحه 16:
صفحه 17:
20۳ en SAP
توسکانی و ستون تماهای
صفحه 18:
صفحه 19:
صفحه 20:
3-0 1۳9
۳ ی 9
حجم های بزرگی را در کنار هم
قرار داد و از تركيب ميدان, يلكان
و شهر براى سارمان فضایی طرح
خود بهره برد. رئوس دوازده كانه
ره ای متضمن
کیهانی است و استفاده از
fo] eer ero] PYF Cy Fibrin vey
اسث(موضوعى كه در دوران
Sere] ip econ) cy 0000
ل نشانى از آزادى 9
عصر رنسانس است استفاده شده
است. نقشه ستاره ای شکل.
صفحه 21:
صفحه 22:
ادامه کار کلیسا به میکل انژ 5
شد. اوبا بسط و عراز ۲۱۳۲
رابهاتمام تا متا ۱
ساخته شده با طرج برامانته نشان
PRET Pear setirrrcoet eee
ساختمان برامانته تا حدود زیاد,
صورت ae els 7
cmc aan ا 2
تا یا
aa دور افزايش
Beiter
Seon eater
فلورانس) و طرح گنبد برامانته | 05
ا 000 5
1
9۳ یی 1
۳ 1۱
5) ene Lee a
عهده ns
يي 5
صفحه 23:
ous
tee wea ie
Bramante. Plan for New Michelangelo. Plan for New Maderno. Plan of Saint
Saint Peter’s. 1506 Saint Peter's. 1546-64 Peter's Basilica. 1607-12
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
Pre Pere ne vee (TPIS etry
cee, Stee
صل كك
Ail. ay ع كلا
بددار دوؤره ى رتنسانسن 3
١ ۱ شود اری ک 25200
ef ۰ از بناهای
oe Reis های روم باستان
co ات
Rae co ee |
ی( حی. ساختار
eee IE | A
F را ۳۱
aKa توص
شم دای وم مرک
ci 5 بيرونى, ردیف ستون ها و
Res 0
lee 0 تعیین می
0c 0
ey 20 اند.
ی = Pay Ue reer
صفحه 27:
صفحه 28:
B'S) Gwe ا
erm ی
PaO emia rm ee
قابل تأمل در اين كليسا نحوه جدا
يدن طبقات است كه به واسطه
رگا 20
صفحه 29:
Slag jl ae 000
eet oC an See ee
صفحه 30:
صفحه 31:
صفحه 32:
صفحه 33:
رنسانس پیشرفته - ۱
0 مج
۳
صفحه 34:
طراحى اين بنا بر (pe
core) 0
در اين بنا منجر به
a 7 تب كه الام با
,و
oe | إن سر
2 بود. عمده مشکل
ان در ارائه رح
00
ss ةا
مرکزی و
راهروهای
صفحه 35:
صفحه 36:
صفحه 37: