کسب و کار مدیریت و رهبری

معماری سرویس گرا و سیستم های مدیریت فرایند کسب و کار

memariye_systemgera_va_systemhaye_modiriyate_farayande_kasbo_kar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری سرویس گرا و سیستم های مدیریت فرایند کسب و کار”

معماری سرویس گرا و سیستم های مدیریت فرایند کسب و کار

اسلاید 1: معماري سرويس گرا و سيستم هاي مديريت فرايند كسب و كار Service Oriented Architecture and Business Process Management Systemsحسين مراديhsmoradi@gmail.comIT Expert.irاولین همایش فناوری اطلاعات بیرجندآذر 85

اسلاید 2: سازمان هاي نوين اهداف راهبردي سازمان هاي نوينافزايش اثربخشي و كارايي سازمانكسب جايگاه مناسب در بين رقبا بالا رفتن رضايت مشتريانراه حل چيست؟استفاده از سيستم هاي مديريتي مناسب جهت هدايت سازماناستفاده از فناوري هاي مناسب براي فرموله كردن سيستم هاي مديريتي

اسلاید 3: IT به عنوان توانمندسازبراي رسيدن به اهداف راهبردي سازماني و بهبود سازمان بايد از ابزارهاي توانمندساز مناسب استفاده شود.يكي از مهمترين ابزارهاي توانمند ساز، IT مي باشد.اما سوال اين است كه بايد از كدام فناوري ها استفاده شود.؟شايد جواب دهيد از جديدترين ها !!؟

اسلاید 4: ارتباط بهره‌وري با ITآيا لزوماً سرمايه‌گذاري در IT منجر به افزايش بهره‌وري مي‌شود؟آيا لزوماً سرمايه‌گذاري در IT منجر به تقويت مزيت رقابتي مي‌شود؟نه!چرا؟عامل كليدي تقويت مزيت رقابتي با استفاده از IT، سرمايه‌گذاري بيشتر در آن نيست، بلكه بكارگيري و استفاده مؤثر از آن در ارتباط با عملكرد سازمان است.4

اسلاید 5: فراز و نشيب انتظارات از فناوري هاي مختلفTrough of DisillusionmentSlope of EnlightenmentPlateau of ProductivityMaturityTechnology TriggerPeak of Inflated ExpectationsPositiveHypeNegative HypeDo not join in just because it is inDo not miss out just because it is out

اسلاید 6: راه حل چيست؟ معماري سازماني طراحي مناسب معماري سازماني به صورتي هدفمند، منسجم، يكپارچه و انعطاف پذيرتحليل وضع موجودشناسايي وضع مطلوبتحليل شكافگذر از وضع موجود به وضع مطلوب فرايند معماري سازماني

اسلاید 7: معماري سازماني چيست؟با استفاده از اين معماري، مشخص مي شود كه چه اطلاعاتي (What) بر اساس چه فرايندي (How)درهنگام وقوع چه رخدادي (When)در چه مكاني (Where)به چه افرادي (Who) و با چه هدفي (Why) داده شود تا سازمان به اهداف راهبردي تعيين شده در طرح كلان IT خود نائل شود.

اسلاید 8: معماري سازماني چيست؟

اسلاید 9: سيستم هاي IT < توانمندساز معماري سازمانيسه جنبه اصلي معماري سازماني از نظر معماران نرم افزارمدلسازي و اجرا مانيتورينگ بهبودفرايندهاي كسب و كاراطلاعات افرادانتظارات مديران ارشد از سيستم هاي نرم افزاري

اسلاید 10: فرايندهاي كسب و كار سازماني از بالاترين نمافرايندهاي كسب و كار، معمولا واحدهاي وظيفه اي سازمان و يا مرزهاي سازماني را قطع مي كنند و در كنار يكديگر براي مشتري يا بازار ارزش ايجاد مي كنند. DistributionLogistics,ServicesPurchasingFinanceR & DProductionSalesDistributionVendors,SuppliersOrganizationCustomersProduct developmentOrder fulfillmentPlanning, resourcing, and controlCustomer service

اسلاید 11: فرايند برآورد سفارش مشتري با جزئيات بيشترمولفه هاي فرايند كسب و كارورودي (درخواست كاركنان، همكاران تجاري، بازار، مشتريان و ...)خروجي (اطلاعات، ارائه خدمات يا محصولات و ...)فرايند (مجموعه اي از فعاليت هاي كسب و كار است كه در كنار يكديگر براي مشتري يا بازار ارزش ايجاد مي كند)inputoutput

اسلاید 12: وظيفه فرايند: ايجاد هماهنگيوظيفه فرايندهاي كسب و كار، ايجاد هماهنگي بين افراد و واحدهاي وظيفه اي سازمان در گردش اطلاعات، تعهدات سازماني، اسناد و منابع فيزيكي مي باشد.هدف مديريت گردش اطلاعات رساندن اطلاعات مناسب به افراد مناسب و در زمان مناسبهدف مديريت گردش تعهدات سازمانيهماهنگي واحدهاي سازماني و افراد آن با يكديگر هدف مديريت گردش اسناد و منابع فيزيكي سازمانبهره برداري حداكثري از منابع سازمان در جهت نيل به اهداف آن

اسلاید 13: دسته بندي فرايندهاي كسب و كارفرايندهاي بين سازمانيفرايندهايي كه سازمان هاي مختلف را هماهنگ مي كندفرايندهاي درون سازماني در بالاترين سطحفرايندهايي كه واحدهاي وظيفه اي سازمان را هماهنگ مي كندفرايندهاي درون سازماني در پايين ترين سطحفرايندهايي كه افراد مختلف يك دپارتمان و سيستم هاي IT آن را هماهنگ مي كند

اسلاید 14: فرايند مديريت زنجيره تامين كه چندين سازمان را هماهنگ مي كند

اسلاید 15: فرايندهاي درون سازماني كه واحدهاي وظيفه اي سازمان را قطع مي كند

اسلاید 16: فرايندهاي كسب و كار در پايين ترين سطح

اسلاید 17: يك سيستم هاي IT ايده آل از ديد مديران

اسلاید 18: سوال: آيا با كمك معماري هاي سنتي مانند شي گرايي يا توسعه مبتني بر مولفه مي توان سيستم هاي فوق را به صورت كامل طراحي و اجرا كرد؟جواب: خير !؟ علت چيست؟ چون محور اصلي مدلسازي در تحليل شي گرا يا توسعه مبتني بر مولفه، منابع سازماني (منابع اطلاعاتي، فيزيكي و انساني) بوده و فرايندهاي كسب و كار در مرحله بعدي قرار دارد.

اسلاید 19: غير استاندارد بودن فرايندهاي كسب و كارعدم يكپارچه سازي آسان با ساير سيستم هاعدم انعطاف پذيري در برابر تغييراتعدم توسعه پذيري ساير مشكلات استفاده از معماري هاي سنتي براي سيستم هاي سازماني نوين

اسلاید 20: يك سيستم نوين با محوريت فرايند كسب و كاريك سيستم سنتي با محوريت منابع سازماني

اسلاید 21: راه حل پيشنهادي مااستفاده از سيستم هاي مديريت فرايند كسب و كار بر مبناي معماري سرويس گرا

اسلاید 22: مقدمه اي بر معماري سرويس گرا

اسلاید 23: تكامل استفاده مجدد در نرم افزاربا توسعه معماري هاي جديد، عنصر اصلي تشكيل دهنده معماري تكامل مي يابد

اسلاید 24: عناصر اصلي هر برنامه دو عنصر اصلي هر برنامه (Program)الگوريتمساختار داده اي در رويكردهاي مختلف توسعه نرم افزار، جاي اين عناصر با هم عوض مي شود

اسلاید 25: روند ظهور رويكردهاي توسعه محصولات نرم افزاريFunctional ProgrammingComponent Based DevelopmentDistributed Object TechnologiesObject Oriented ProgrammingService-Oriented-ArchitectureEarly service Orientation

اسلاید 26: برنامه نويسي ساخت يافته (فراخواني رويه ها)1- الگوريتم (رويه ها يا توابع)2- ساختار داده اي (داده ها)

اسلاید 27: برنامه نويسي شي گرا (اشيا و پيغام ها)1- ساختار داده اي (اشيا)2- الگوريتم (متدها و پيغام ها)

اسلاید 28: برنامه نويسي سرويس گرا (سرويس و پياده سازي آن)1- الگوريتم (سرويس)2- ساختار داده اي (پياده سازي آن)

اسلاید 29: فلسفه سرويس گرايي، نرم افزار به صورت سرويس ارائه سرويس به صورت Plug and Play مصرف سرويس از طريق هر دستگاه، پلتفرم، سيستم عامل و زبان برنامه نويسيارسال و دريافت پيغام در قالب استاندارد

اسلاید 30: سرويس چيست؟چند نمونه سرويسسرويس محاسبه مالياتسرويس برآورد سفارش مشتريعناصر تشكيل دهنده يك سرويسرابط سرويس (Service interface) تعريف هويت يك سرويس و نحوه فراخواني آن پياده سازي سرويس (Service implementation)واقعيت بخشيدن به سرويسطراحي و دستكاري اين دو عنصر به صورت مستقلService ImplementationService interface

اسلاید 31: توپولوژي معماري سرويس گرادلال سرويس (رجيستري)يك جزء اختياريسرويس دهندهانتشار مشخصات و آدرس سرويس بر روي دلال مصرف كننده سرويسدريافت مشخصات و آدرس سرويس از دلالService BrokerService requests

اسلاید 32: Service InterfaceFn()Service ImplementationServiceConsumerService ProviderFn()DataService Logicسناريوي مصرف سرويس

اسلاید 33: سناريوي مصرف يك سرويس با كمك يك رجييستري

اسلاید 34: مشخصه هاي معماري سرويس گراتقسيم عملكرد سيستم به سرويس هاي مجزاپيوند ضعيف بين سرويس ها (loosely coupling)خودمختار بودن (autonomous) سرويس هااستقلال سرويس ها از پروتكل و پلتفرماستاندارد بودن سرويس ها

اسلاید 35: اشكال مختلف استفاده از سرويس

اسلاید 36: دسته بندي سرويس هاسرويس هاي درون سازمانيسرويس هاي تمام خودكار (دريافت سرويس از ماشين)سرويس هاي نيمه خودكار (دريافت سرويس از انسان با كمك ماشين)سرويس هاي برون سازمانيسرويس هاي دريافتي از همكاران تجاريسرويس هاي دريافتي از ارائه دهندگان سرويس هاي نرم افزاري

اسلاید 37: سرويس هاي درون سازماني

اسلاید 38: گذر از برنامه كاربردي محوري به سرويس گراييFunction orientedBuild to lastProlonged development cyclesFromToCoordination oriented Build to changeIncrementally built and deployedApplication silosTightly coupledObject orientedKnown implementationEnterprise solutionsLoosely coupledMessage orientedAbstractionSource: Microsoft (Modified)

اسلاید 39: مراحل بلوغ SOAAgility and FlexibilityComplexityProcess-Driven SOAMulti-Level SOASimple SOAMaturity of SOA

اسلاید 40: Simple SOABasic Service LayerPresentation LayerOrder ManagementCustomer ManagementInventory ManagementOnline Ordering ApplicationWarehouse Application

اسلاید 41: Multi-Level SOAOnline Ordering ApplicationOrder ManagementCustomer ManagementInventory ManagementBasic Service LayerPresentation LayerOrder and ShipIntermediate Service Layer

اسلاید 42: Process-Driven SOAOnline Ordering ApplicationOrder ManagementCustomer ManagementInventory ManagementBasic Service LayerPresentation LayerOrder and ShipIntermediate Service LayerCatalog ServiceBusiness Process Service LayerOrder Cancellation Service

اسلاید 43: لايه هاي معماري سرويس گرا

اسلاید 44: لايه بندي و مدل سازي سرويس ها در SOA

اسلاید 45: سيستم هاي مديريت فرايندهاي كسب و كار

اسلاید 46: تكامل معماري برنامه كاربرديگام بعدي مديريت فرايند است

اسلاید 47: مسير حركت به سمت سيستم هاي BPM مشابه مسير حركت به طرف DBMS است

اسلاید 48: سيستم هاي مديريت فرايندهاي كسب و كارايده اصلی، كنار هم آوردنفرآيندهاي كسب و كاراطلاعاتافرادسيستم مديريت فرآيند کارخودکار سازی فرآيندهای افقیبا توجه به امكانات طراحي، استقرار، اجرا، تعامل، گزارش گيري و بهبود فرايندهامديريت پذيری عمودی (با توجه با استفاده از SOA)

اسلاید 49: پنج مولفه يك سيستم BPM

اسلاید 50: سناريوي طراحي و استقرار فرايندهاServices<process> <sequence> <receive … /> <invoke … /> </sequence></process>Design ToolBPEL ProcessOrchestration EngineProcess DesignerPublishes To.NETJavaSiebel

اسلاید 51: سناريوي اجراي فرايندها<process> <sequence> <receive … /> <invoke … /> </sequence></process>Loan Service (Orchestration)Credit ValidationServiceLoan Service 1LoanService 2You’re approved!

اسلاید 52: تعامل كارمندان، مشتريان و همكاران تجاري با سيستمشروع يک فرايند كسب و كارمثلاً درخواست خريد خودرو از طرف مشتريانتخاب سرويس خريد خودرو در پورتال سازمان و پر كردن فرم مربوطهادامه يک فرايند كسب و كارمثلاٌ تاييد امكان تحويل خودرو به مشتري در حسابداريانتخاب وظيفه مربوطه از كارتابل و پر كردن فرم مربوطه

اسلاید 53: انتخاب سرويس مورد نظر از پورتال سازمان

اسلاید 54: مشاهده تمامي وظايف ارسال شده در كارتابل

اسلاید 55: پر كردن فرم مربوطه

اسلاید 56: امكان گزارش گيري از كارايي فرايندها با تعريف KPI بر روي آنها

اسلاید 57: امكان مانيتورينگ فرايند از طريق پورتال و بهبود آن

اسلاید 58: تغيير و بهبود فرايندهاي كسب و كاردو سناريوي تغيير در فرايندنياز به تغيير در فرايند با توجه به تغييرات فني و محيطيشناسايي گلوگاه ها با توجه به گزارشات سيستم و حركت به سمت بهبود آنهاراه حل در سيستم هاي BPMجايگزين كردن پياده سازي سرويس هاتغيير مدل فرايند كسب و كار و استقرار مجدد آنايجاد مدل فرايند كسب و كار جديد و استقرار آن

اسلاید 59:

اسلاید 60: hsmoradi@gmail.comhttp://RealITdream. blogspot.comبا تشکر

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید