علوم مهندسی معماری و عمران

معماری معاصر ایران

mamari-moaaser-iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری معاصر ایران”

معماری معاصر ایران

اسلاید 1: معماری معاصر ایران

اسلاید 2: آغاز زمان معماری معاصر ایران بعضی سال 1300هجری شمسی را مقارن با پهلوی اول به عنوان نقطه عطف تاریخ معماری معاصر ایران به شمار آورده اند که این به طور ضمنی در بین همگان پذیرفته شده است و معمولا هم به آن استناد می شود. بعضی دیگر تاریخ مشروطه را که با تغییرات سیاسی و اجتماعی در ایران همراه است نقطه عطف و آغاز معماری معاصر می دانند. آنچه که بدیهی است آغاز تحولات و جریان فراگیر معماری معاصر ایران را باید از زمان قاجار که مقارن با جریان های نوظهور معماری است دنبال کرد و از طریق مشخصه های معماری و بناهای شاخص و زمینه ساز تاریخی به تعیین نقطه آغاز معماری معاصر ایران پرداخت.

اسلاید 3: دو محور اساسی معماری معاصرمعماری معاصر ایران همیشه با دو محور اساسی شیوه احیایی و شیوه مدرن همراه بود که گاه در کنار هم و گاه به گونه مکمل و منطبق با یکدیگر عمل کرده است.دو محور اساسی : 1. شیوه احیایی 2. شیوه مدرن

اسلاید 4: محور اول: شیوه احیایی همان گونه که ذکر شد شیوه احیایی به عنوان پایگاه معماری رایج زمان، اعتبار خاص یافت و به عنوان متن معماری ایران در دوره پنجاه ساله از مشخصه های معماری دوره پایانی قاجار و دوره نخستین پهلوی اول گردید.اولین بنای شاخص شیوه احیایی در دوره قاجار ساختمان مجلس شورای ملی بود که در سال 1254بدست مهدی خان شقاقی طراحی گردید. این ساختمان که از بناهای باغ بهارستان و متعلق به سپهسالار بود، می تواند به عنوان نقطه عطف و شروع معماری معاصر ایران به شمار آید.

اسلاید 5: كاخ شهربانينمایی از ساختمان شماره 9 وزارت امور خارجه (عمارت شهر بانی سابق )که کامل ترین نمونه برداری از کاخ تخت جمشید در طرح قلیچ باغلیان برای ساختمان کاخ شهر بانی در سال 1315 انجام شده است، که توسط معماران و مهندسان و مرمت کاران خبره ایرانی بازسازی شده و دیگر بار میدان مشق به عنوان عریض ترین پیاده رو شهر تهران مورد بهره بردای قرار گرفته است.

اسلاید 6: وزارت امور خارجهساختمانی که طرح اولیه آن را معمار بزرگ و بنام در تاریخ معماری ایران، یعنی گابریل گورکیان می دهد ولی چند سال بعد آقای گورکیان از ایران می رود. این ساختمان دچار تغییرات زیادی می شود و توسط معماران و استاد کاران دیگری از جمله وارطان آوانسیان- و قلیچ باغلیان و ... شکلی دیگر به خود می گیرد.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید