علوم مهندسی معماری و عمران

معماری و تمدن مصر باستان

memari_bastan_mesr

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۷۰ اسلاید مصر باستان تمدنی بود که در کناره رود نیل در شمال شرقی افریقا برای بیش از ۳۰۰۰ سال- یعنی از سال ۳۳۰۰ پ.م تا ۳۰ پ.م- رونق داشت. این تمدن طولانی ترین تمدن دنیای باستان بود. از نظر جغرافیایی، اصطلاح مصر باستان به محدوده ای در دره و دلتای رود نیل اشاره دارد که مصریان باستان در آن می زیستند. از نظر فرهنگی این اصطلاح به رسم و آیین مصری ها در صحبت کردن، نیایش، فهم طبیعت جهان مادی، سازماندهی دولت، گذران زندگی و سرگرم کردن خویشتن (تفریح) اطلاق می شود؛ که این امور با مردم دیگری که مصری نبودند نیز ارتباط دارد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1231 بازدید, 9 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری و تمدن مصر باستان”

معماری و تمدن مصر باستان

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم تمدن و معماری مصر باستان

اسلاید 2: مصر باستان تمدنی بود که در کناره رود نیل در شمال شرقی افریقا برای بیش از 3000 سال- یعنی از سال 3300 پ.م تا 30 پ.م- رونق داشت. این تمدن طولانی ترین تمدن دنیای باستان بود. از نظر جغرافیایی، اصطلاح مصر باستان به محدوده ای در دره و دلتای رود نیل اشاره دارد که مصریان باستان در آن می زیستند. از نظر فرهنگی این اصطلاح به رسم و آیین مصری ها در صحبت کردن، نیایش، فهم طبیعت جهان مادی، سازماندهی دولت، گذران زندگی و سرگرم کردن خویشتن (تفریح) اطلاق می شود؛ که این امور با مردم دیگری که مصری نبودند نیز ارتباط دارد.

اسلاید 3: مصر سفلی : مصر سفلی (در عربی: الدلتا) شمالی‌ترین بخش مصر است که با ورود نیل به دلتایش آغاز می‌شود و تا دریای مدیترانه امتداد می‌یابد. در زمان حاضر، محدوده آغاز این منطقه حاصلخیز را می‌توان از شهر دهشور، در جنوب قاهره، دانست.مصر سفلی با نام «تا-مهو» (Ta-Mehu)، به معنای «سرزمین پاپیروسها»، نیز شناخته می‌شد. این سرزمین در گذشته به بیست منطقه کوچکتر با نام خره تقسیم شده بود که نخستین آن‌ها در دهکده‌ای در نزدیکی جنوب قاهره امروزین آغاز می‌شد. به دلیل آنکه مصر سفلی سرزمینی پوشیده با انواع بوته و پوشش گیاهی بود، تقسیم بندی میان خره‌های گوناگون چندین بار دستخوش دگرگونی شد.

اسلاید 4: مصر میانی :مصر میانی (به عربی: مصر الوسطی) منطقه‌ای قرار گرفته در میان مصر سفلی (دلتای نیل) و مصر علیا است که از اسیوط در جنوب آغاز می‌شود و به ممفیس می‌رسد.[۱]در زمان مصر باستان، دو مصر علیا و سفلی از هم جدا بودند. با این حال مصر میانی در عمل زیر نفوذ مصر علیا بود. در سده ۱۹ام میلادی مصرشناسان برای نخستین بار نیاز به جدا کردن دو مصر کردند و واژه مصر میانی را برای بخشی از زمین میان قاهره و قنا برگزیدند.[۲]

اسلاید 5: مصر علیا : مصر علیا (در عربی: صعید مصر)، یا همان مصر بالایی، منطقه‌ای در جنوب مصر کنونی است. از هنگامه‌های دور، رود نیل بیشترین توجه را در میان مصریان ایجاد می‌کرده است و به همین دلیل، این بخش را «مصر علیا» می‌نامیده‌اند.رود نیل از مرکز آفریقا (جایی که دریاچه‌های بزرگ قرار دارند) سرچشمه می‌گیرد و پس از در نوردیدن مصر به سوی شمال، در دلتای نیل به دریای مدیترانه می‌ریزد. از روی قانون حرکت آب‌ها روی زمین می‌توان پی برد که جنوب مصر بالاتر از شمال آن قرار دارد. این می‌تواند دلیلی برای آن باشد که مصر علیا در جنوب آن، از گورستان تبس تا سد اسوان و آغاز نوبیه، قرار گرفته است.نماد مصر علیا تاج سپید رنگ هچت بوده است.[۱]مهم‌ترین شهرهای مصر علیا عبارت‌اند از:سوهاجاقصرمنیااسیوطقنااسوانجیزهبنی سویففیوم

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید