memari paydar3

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری پایدار”

معماری پایدار

اسلاید 1: به نام خداتنظیم شرایط محیطینام پروژه:معماری پایدار

اسلاید 2: معماری پایدارکاربرد مفاهیم پایداری و اهداف توسعه پایدار در جهت کاهش اتلاف انرژی وآلودگی محیط زیست در معماری،مبحثی به نام «معماری پایدار»را به وجود آورده است.در این نوع معماری،ساختمان نه تنها با شرایط اقلیمی منطقه خود را تطبیق می دهد،بلکه ارتباط متقابلی با آن برقرار میکند.بطوریکه بر اساس گفته ی ریچارد راجرز، «ساختمان ها مانند پرندگان هستند که در زمستان پرهای خود را پوش داده وخود را باشرایط جدید محیط وفق میدهندو بر اساس آن سوخت و سازشان را تنظیم میکنند»مهم‌ترین سرفصل‌های معماری پایدار راعناوین معماری اکو - تک، معماری وانرژی و معماری سبز تشکیل می‌دهد.

اسلاید 3: مفاهیم: توسعه پایدار چیست؟معماری پایدار - که در واقع زیرمجموعه طراحی پایدار است - را شاید بتوان یکی از جریان‌های مهم معاصر به حساب آورد که عکس‌العملی منطقی در برابر مسایل و مشکلات عصر صنعت به شمار می‌رود. برای مثال، ۵۰ درصد از ذخایر سوختی در ساختمان‌ها مصرف می‌شود که این به نوبه خود منجر به بحران‌های زیست محیطی شده و خواهد شد. بنابراین، ضرورت ایجاد و توسعه هرچه بیشتر مقوله پایداری در معماری بخوبی قابل مشاهده است.معماری پایدار، مانند سایر مقولات معماری، دارای اصول و قواعد خاص خود است و این سه مرحله را در برمی‌گیرد:صرفه جویی در منابع، طراحی برای بازگشت به چرخه زندگی و طراحی برای انسان که هرکدام آنها استراتژی‌های ویژه خود را دارند.شناخت و مطالعه این تدابیر، معمار را به درک بیشتر از محیطی که باید طراحی آن را انجام دهد، می‌رساند.

اسلاید 4: مرحله صرفه جویی در منابع (Economy of Resources):مفاهیم: انرژی تجدیدپذیر چیست؟ مانندسوخت‌های فسیلی، در جهت کاهش مصرف این اصل از یک سو به بهره‌برداری مناسب از منابع و انرژی‌های تجدیدناپذیر می‌پردازد و از سوی دیگر به کنترل و به کارگیری هرچه بهتر منابع طبیعی به عنوان ذخایری تجدید پذیر و ماندگار توجه جدی دارد.به عنوان مثال، یکی از منابع سرشارو نامیرا، انرژی حاصل از نور خورشید است که امروزه توسط تکنولوژی فتوولتاییک برای فراهم کردن آب و برق مصرفی در ساختمان، از آن استفاده می‌شود.برای کنترل منابع، سه نوع استراتژی می‌تواند مورد توجه قرارگیردکه شامل حفظ انرژی، حفظ آب و حفظ مواد است. همان گونه که مشاهده می‌شود، تمرکز براین سه منبع، به دلیل اهمیت آنها در ساخت و اداره ساختمان است.

اسلاید 5: مرحله طراحی برای بازگشت به چرخه زندگی:(Life Cycle Design)دومین اصل از معماری پایدار بر این فکر و یا نظریه استوار شده است که ماده از یک شکل قابل استفاده تبدیل به شکل دیگری می‌شود، بدون اینکه به مفید بودن آن آسیبی رسیده باشد.از سوی دیگر به‌واسطه این اصل، یکی از وظایف طراح، جلوگیری از آلودگی محیط است.این نظریه برای رسیدن به این منظور در سه مرحله، ساختمان را مورد بررسی قرار می دهد. این مراحل به ترتیب عبارتند از:مرحله پیش از ساخت، مرحله در حال ساخت و مرحله پس از ساخت.باید توجه داشت که این مراحل به یکدیگر مرتبط بوده و مرز مشخصی بین آنها وجود ندارد. برای مثال، می توان از مواد بازیافتی در مرحله پس از ساخت یک ساختمان به عنوان مصالح اولیه در مرحله ساخت ساختمانی دیگر استفاده کرد.

اسلاید 6: مرحله طراحی برای انسان (Humane Design):اصل طراحی برای انسان، آخرین و شاید مهمترین اصل از معماری پایدار است. این اصل ریشه در نیازهایی دارد که برای حفظ و نگهداری عناصر زنجیره ای اکوسیستم لازم است که آنها نیز به نوبه خود بقای انسان را تضمین می کنند.این اصل دارای سه استراتژی نگهداری از منابع طبیعی، طراحی شهری-طراحی سایت و راحتی انسان است که تمرکزشان بر افزایش همزیستی بین ساختمان و محیط بیرون از آن و بین ساختمان و افراد استفاده کننده از آنهاست.در واقع می‌توان گفت که برای رسیدن به معماری پایدار، طراح باید این مراحل و اصول را که تعریف کننده یک چارچوب اصلی برای طرحی پایدار است را در طرح خود لحاظ و برحسب مورد ترکیب و متعادل کند.اهداف معماری پایدار را میتوان این گونه برشمرد: اهمیت دادن به زندگی انسان ها و حفظ و نگهداری از آن در حال و آینده،کاربرد مصالحی که چه در هنگام تولید ویا کاربری و حتی تخریب با محیط خود همگن و پایدار باشند،حداقل استفاده از انرژی های سوختی و حد اکثر بکارگیری انرژی های طبیعی،حداقل تخریب محیط زیست،بهبود فیزیکی و روانی زندگی انسان هاو کلیه ی موجودات زنده . هماهنگی با محیط طبیعی. بر این اساس اصولی که باید در این معماری به کار بست شامل موارد زیر است: -ادراک حس مکان،فضای هستی و عدم مزاحمت درآن -استفاده از انرژی های طبیعی،مانند انرژی خورشیدی و بادو ... -کاربرد مصالح طبیعی و بومی،قابل بازیافت و بادوام. -جمع آوری و استفاده از آب بویژه آب باران و بهره گیری از آب دریاچه ،دریا و ... -عایق بندی حرارتی،صوتی وایزوله مناسب ساختمان. -قابلیت تهویه ی طبیعی به کمک سقف و ... -نور گیری صحیح و طراحی صحیح بازشوها.

اسلاید 7: بام های سبزتوسعه ی شهرها باعث از بین رفتن محیط های طبیعی و زمین های زراعی شده است. بنابراین ایجاد و تو سعه ی فضای سبز نقش مهمی در زندگی تمام موجودات از جمله انسان دارد و در واقع جایگزینی برای محیط طبیعی از بین رفته در هنگام ساخت و ساز است. بسیاری از فناوری ها و فعالیت های جدید به منظور کاهش تاثیر انسان بر روی زمین به وجود آمده اند ، از جمله : منابع انرژی جایگزین ، استفاده ی موثر از منابع طبیعی ، کشاورزی بدون استفاده از مواد صنعتی و سبز پوش کردن پشت بام ها. بام های سبز بخشی از تلاشها برای پایدار ساختن شهرها و یکی از راه حل های مدرن برای مشکلات شهری می باشد .

اسلاید 8: بام های سبز مزایای بسیاری دارند...از جمله :1) کاهش سرازیر شدن سیلاب 2) تمیز نگه داشتن هوا و جلوگیری از انتشار ذرات معلق در هوا 3) کاهش تاثیر جزیره حرارتی شهرها از طریق سرد کردن بخار هوای محیط4) فراهم آوردن محیط آرام برای پرندگان و جانوران 5) بهبود کارآیی انرژی ساختمان ها 6) فراهم آوردن امکانات برای کشاورزی شهری و گیاهان داروییتاثیر بام های سبز در اقتصاد جامعه است.بام های سبز تاثیرات زیادی در اقتصاد جامعه دارند که اهم آنها عبارت اند از :- لایه عایق رطوبتی نصب شده در روی بام و صدمات ناشی از اشعه ماورای بنفش و صدمات شیمیایی جلوگیری کرده و در برابر امواج گرما به عنوان عایق عمل می کند . این ویژگی بام های سبز طول عمر عایق رطوبتی را تا دو برابر افزایش داده و باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود .- عایق بندی بام های سبز نیاز به انرژی را برای گرم و سرد کردن ساختمان به طور چشم گیری کاهش می دهد و همچنین باعث کاهش آلودگی صوتی می شود . جاذبه زیبایی شناختی و زیبایی طبیعی بام های سبز ارزش ساختمان را در نزد بسیاری از استفاده کنندگان و مطابق با هر سلیقه برای کاربردهای تجاری ، سازمانی و مسکونی بالا می برند .

اسلاید 9: ساخت بام های سبزسیستم هایی که برای ساخت بام سبز طراحی شده اند سبک وزن ، نیازمند رسیدگی کمتر ، بادوام و جالب هستند . ابتدا لایه عایق رطوبتی بر روی پشت بام نصب می شود ؛ سپس زه کشی مناسب انجام شده تا آب اضافی از پشت بام سرازیر شود . یک محیط رشد کاملا مناسب برای موفقیت بام سبز ضروری است . این محیط بر خلاف خاک زراعی طبیعی که معمولا در منظره سازی شیب دار به کار می رود ، کاملا متناسب با محیط طراحی شده و به هنگام خیس شدن خیلی سنگین نمی شود . در نهایت گیاهان کاشته می شوند . پوشش های گیاهی مقابل در برابر سرما و گرما مورد استفاده قرار می گیرند تا انبوهی از گیاهانی را تولید کنند که شبیه اکوسیستم های طبیعی محلی و چمنزارهای ساحلی به نظر رسند . گیاهانی که برای این منظور استفاده می شوند معمولا گیاهانی گوشتی ، گیاهان چند ساله علفی ، گلها ، علف های وحشی و خزه می باشند.

اسلاید 10:

اسلاید 11: بام سبز گسترده، محصول کشور آلمان با نام دلتا، (®DELTA) قابل اجرا بر روی بام های ساختمانفواید محیطی و اجتماعی بام سبز برای مصرف کننده· طول عمر لایه ایزولاسیون ضد آب زیرین را افزایش می دهد. ·نوسانات در دمای داخل ساختمان را به حداقل می رساند و در تابستان باعث خنک شدن می شود.·حفاظت گرمایی را بیشتر کرده و انرژی گرمایی با ارزش را حفظ می کند.· با ظرفیت بالای نگهداری آب، بار روی سیستم فاضلاب را کاهش می دهد.· به عنوان یک عایق صوتی عمل می کند.· باعث کاهش گرد و غبار و آلودگی می شود، اکسیژن تولید می کند و کیفیت منظره و اقلیم را بهبود می بخشد.· در رسیدن به استانداردهای ساختمانی یاری می رساند.

اسلاید 12:

اسلاید 13: بخش بام هاي سبزچکیده: ارزش افزوده بالاي زمين و پايين بودن مساحت فضاي سبز باعث شده است تا استفاده از فناوري بام سبز در کلانشهرهاي ايران به علت بهبود و پايداري کيفيت محيط‌هاي شهري گزينه مناسبي به نظر برسد. متأسفانه اين طرح با وجود کارکردهاي بالقوه قابل توجه آن بيشتر در حد ايده در مديريت شهري باقيمانده است. اين پژوهش به صورت پيمايشي و با استفاده از تکنيک تحليل سلسله مراتبي سعي در شناسايي چالش‌هاي عدم گسترش بام‌هاي سبز در ايران بنابر ضرورت‌هاي محلي را دارد. در این راستا ابتدا با بررسي منابع و تجربيات مختلف در زمينه توسعة بام‌هاي سبز و استفاده از آراي متخصصان مربوط،‏ ابعاد اصلي عدم توسعة بام سبز مورد سئوال قرار گرفت که حاصل آن تعيين شش محور اصلي بود. آراي متخصصان نسبت به ارجحيت و اولويت معيارها و راهبردها،‏ ارزيابي شد. و با تلفيق نتايج خاص ،‏ اولويت نهايي راهبردها به‌دست آمد. در اين مقوله موانعي چون هزينه‌هاي متفاوت استقرار،‏ عدم نگرش به‌عنوان راهکار زيست محيطي،‏ ارزان بودن حامل‌هاي انرژي،‏ وجود دارد همچنين در طيف مياني،‏ فقدان ضوابط مدون دستوري،‏ عدم سازگاري به لحاظ هنجاري،‏ نبود صنعت بومي بام سبز و در نهايت خلأ پژوهش‌هاي کاربردي در اين زمينه،‏ در کنار نبود طرحهايي با توجيه اقتصادي و نبود شناخت ذهني و عيني از مزاياي بام سبز در ذهن شهروندان از جمله خط مشي‌هاي الويتي معيارها و راهبردهاي اجرايي بر سر راه توسعة بام‌هاي سبز محسوب مي‌شود. راهبرد پيشنهادي استفاده از تجربيات موفق در بهره‌گيري از بام‌هاي سبز در سطح کشورهاي پيشرو براي ارتقاء کيفي محيط‌هاي شهري در کنار ساير مزيت‌هاي اين تکنولوژي سبز با استفاده از بخش دولتي و بستر‌سازي براي حضور خصوصي است.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید