سایر

معماری پست مدرن

صفحه 1:

صفحه 2:
سیر کاربرد اصطلاح پست مفهرم بست مدرن ‎as ey eat‏ 10 2 مفهوم پست مدرن ویژگیهای عمومی دوران پسامدرن Reon rer ‏منبع الهام و لغات کلیدی‎ "۳ ees renee ied ‏رایرت ونچوری‎ ۳ ‏جارلز جنكس‎ 5 بست مدرن سفيد (ينج معمار)

صفحه 3:
Fe eA Carer I rao ‏ا ل ا ا‎ eee er ee ee ‏ا‎ ae Dene ees) | ‏ا‎ Pelee eel OPO Nee ree)

صفحه 4:
سیر کاربرد اصطلاح پست مدرنیسم

صفحه 5:

صفحه 6:
اخیرا دعاوی پُست - مدرنیسم به شیوهای بسیار مثبتتر عرضه شدهاند:

صفحه 7:
‎a‏ 0 ا ل ااا ل ا ناكاه احضار مىشود. ستايش مىشود. مورد شك 9 58 ‎

صفحه 8:
‎vy Pe) 5 0)‏ 5 زكيهاى عمومى انديشه و دوران يسامدرن ‎

صفحه 9:
0000 5 Ree ۱ SS ad le A

صفحه 10:
معرفت؛ «كركياس قرن بيستم» ناميدهاند. ا ا م ا ‎ee‏ ‏اعلاق را تبلور اراده نفسانی امستیلاجوی معروف به قدرت بشسس و یک نیرنگ و دروغ ‎ree)‏ ‎Spee a Peer ru rer nr en rere ee ern eed‏ میان «خوب و بده و «خبر و شره ترسیم کرد؛ و همه چیز در یک خلا معلق بی‌معنا و نیست‌انگاری ‎re ye‏ نهیلیسم پسامدرن. مبنایی سوفسطایی و تماماً شکگرایانه و رویکردی ویرانگر نسبت به همه اصول و معيارها ‎ors Peer‏ 0 ‎Op ver Per cee Sey‏ ا ۱۳| ‎a ne nee)‏ ل ‎er ES See‏ ال ‎Be‏ ‎VERT‏ ا ا ‎ery‏ ا ل لا ا ‎BO sw ey sre‏ ‎ae ee aE ede RCTS a Le rare Ten ener‏

صفحه 11:

صفحه 12:
a a i=) لع لثم ها 1

صفحه 13:
۱ oe ne) lee بررسی نسبت بیسن مدرنیسم و پُست سس ‎Te eae‏ ا ا تا مهکن راست این اس بلی 0201 ‎ed Peeper Caney er‏ 1۱ دارد كه درباره مدرئيسم و مدرنيته لين قرن در 7 که در آن جنبشها و برتریهای سبکی بسیار چشمگیرتر است و نسبت به قلمروهای دیگر کمتر بحنبرانگیز است. حّی اگر چنین نباشد. مورّخان و نظریهپردازان معماری بسیار 1

صفحه 14:
‎a‏ معماری پست مدرن واکنشی است علیه ری که فردریش استوواسر نقاش معاصر اتریشی آن را ‏اد خطوط مستفیم " خوانده است . ‎ ‎

صفحه 15:

صفحه 16:
۱ 7" _معمارآمريكائي از شاگردان سارئین 2 ور لوئى كان 112822 .

صفحه 17:
۱۲ ree

صفحه 18:

صفحه 19:
چهار اصل رابرت ونتوری برای معماری پست مدرن

صفحه 20:
" کتاب " بادگیری از لاس و گاس 3 Learning From Los Vegas 131/7 ‏"در‎ 0 ‏لل‎ yy en Bore pee ‏ا‎ ‎So ene ‏ل‎ PO Reet core iN erm ‏مردم دیکته کردند بلکه » اين سمبلها را‎ ‏خود مردم طرح كرده و قابسل فهم براى‎ ‏و‎ ee We 0 ‏و‎ ir eareirw eye 7 em Venturi/Scott Brown/ Teenour Lernen von LasVegas Zur Tkonographiound Aechitekiursymbollie dor Geschiifizeraat

صفحه 21:
خانه مادر رابرت ونتوری در پنسیلوانیا ۱۹۲۲ 000 pees eee) SS eae ene ee ener نامتقارن است و در عین وحدت » کثرت دارد در این طرح نمادهایی چون بام شیبدار » قوس ea ais es een وجود دارد . ا ا ‎Beye tere‏ گوناگون است و تضاد پلان را روی نما نشان داده است. «نمای ساختمان نشان دادن ذهنیت یک کردک از خانه است: o

صفحه 22:
.نمایتناختمان نشان دادن ذهنیت یک کودک از خانه است

صفحه 23:

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:
Da on cy RO ae ‏ود‎

صفحه 27:

صفحه 28:
داخل ساختمان دارای فضاهای مختلف و گوناگون است و تضاد پلان را روی نما نشان داده است

صفحه 29:

صفحه 30:
تا .]اللا الال HAT

صفحه 31:
ne Howe. -- Philadelphia, Pennsy\vania, USA ‘Bag: Robert Ventori, ‏سا عم موی‎

صفحه 32:
Charles Jencks ySa jxl>

صفحه 33:
“ كتاب " زبان معمارى يست مدرن The Post Modern 13 ArchitectureLanguage جارلز جنكس تاريخ دقيق مرك معمارى مدرن را روز ۵ ژولای ۱۹۷۲ در ساعت ۳۲/۳ بعد از ظهر اعلام کرد ‎rans) eee‏ 0 مسکونی پروت ایکو در شهر سنت لویسس آمریکا ‎Jc‏ الل لت اا Igoe Housing ,. Louis 1952-55 2 Pruitt

صفحه 34:
OPS ee ee Ere rs One Apr sy ‏ا‎ bere eed osieee i) ‏ق با اصول مطرح شده در سیام 011 است عدم انطباق با فرهنگ سیاهپوستان‎

صفحه 35:

صفحه 36:

صفحه 37:
‎NDS RomratS coe ne teas ce‏ ا ا لات ‎

صفحه 38:
" کتاب " شکست معماری مدرن

صفحه 39:
Charls Moore ‏جارلز مور‎ Benn OREO ay t& The Place Of House 4 ‏مانا‎ Meee ‎Memory & Architecture , 4‏ 2007 بدن خاطره و معطيئدر سلل تن ‎

صفحه 40:
| ‏ل ا‎ on Cee ge)

صفحه 41:
ا ا 1۱ 0 ‏ا ا ا‎ pleated ‏ستونهای سنگی توسكان و دوريك ويونيك و‎ 0 ‏ا ا‎ ie Ses

صفحه 42:
دو تصوير حجارى مانند هنرمندا 03 =) joe Bl ١ By 2 235

صفحه 43:
107 ۲ = ان : مجسمه . محوطه و خصوصا آب فواره به 0 محوطه و خصوه فواره به صورت یک مجموعه به هم

صفحه 44:

صفحه 45:

صفحه 46:

صفحه 47:
در سال 1917 كتاب " ينج معمار " ۱ در نیویورک کار پنج معمار که در دهه

صفحه 48:
لد ۳ ۶۳۰۲ 0 0 ‏ا‎ SS Ban ee ree ae ne eid

صفحه 49:
پست مدرن سفید (مایکل گربوز)

صفحه 50:
See

صفحه 51:
مایکل کریوز از دهه ۸۰ به سمت : معماری پست مدرن حرکت کرد ساختمان دفائر عمومى شهردارى پرتلند در آمییکا : الهام ‎europe Perera)‏ ۱ فرهنگی - ورزشی مدرن است .

صفحه 52:

صفحه 53:

صفحه 54:
ریچارد مه یر کماکان خود. ا ۰ : 52 Getty

صفحه 55:
ريجارد مه ير 2 در 14817: هندسه اقليدسى و احجام افلاطونى وجهى غللب

صفحه 56:

صفحه 57:
۱50۱012۱9۱۸۱۱ اه ساختمان نوم :مرکز اطلاعات جهانگردی در شهر نیو هارمونی آمریکا

صفحه 58:
0 شهر نيو هارمونى آمريكا

صفحه 59:

صفحه 60:

صفحه 61:
فیلیپ جانسون برج شرک افو تلگرلت ‎ea‏ ۹ ۱ ‏اک‎ ‎1 Renee eS Per as oye غیرعملکردی بر بالای برج شرکت تلفن و تلكراف آمريكاا9١-84‏ در نيو يورك ءبه جمع معماران پست مدرن پیوست | تغيبر موضع داد و با قرار دادن سنتورى

صفحه 62:
فیلیپ جانسون "1 نبرج شرکت تلفن و تلگراف آمریکا

صفحه 63:

صفحه 64:

صفحه 65:
و جع بس إسكس ‎١‏

صفحه 66:

صفحه 67:
فیلیپ جانسون 2 ل ساختمان. مركزى شركت صفحات )أ 2 2 ل | اش ایده طرح ساختمان :برجهای شرکتهای | ‎Cpe tern ee sere‏ ۱ ‎eer ared tee sect‏ ترین و شاخص نرین ساختمانها در شهر ۳ های غرب شده اند ۱

صفحه 68:

صفحه 69:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
31,600 تومان