صفحه 1:
صفحه 2:
سیر کاربرد اصطلاح پست
مفهرم بست مدرن
as ey eat 10
2 مفهوم پست مدرن
ویژگیهای عمومی دوران پسامدرن
Reon rer
منبع الهام و لغات کلیدی "۳
ees renee ied
رایرت ونچوری ۳
جارلز جنكس
5 بست مدرن سفيد (ينج معمار)
صفحه 3:
Fe eA Carer I rao ا ل ا ا
eee er ee ee ا ae Dene ees)
| ا Pelee eel OPO
Nee ree)
صفحه 4:
سیر کاربرد اصطلاح پست مدرنیسم
صفحه 5:
صفحه 6:
اخیرا دعاوی پُست - مدرنیسم به شیوهای بسیار مثبتتر عرضه شدهاند:
صفحه 7:
a 0 ا ل ااا ل ا
ناكاه احضار مىشود. ستايش مىشود. مورد شك 9 58
صفحه 8:
vy Pe) 5 0) 5
زكيهاى عمومى انديشه و دوران يسامدرن
صفحه 9:
0000 5 Ree
۱ SS ad le A
صفحه 10:
معرفت؛ «كركياس قرن بيستم» ناميدهاند.
ا ا م ا ee
اعلاق را تبلور اراده نفسانی امستیلاجوی معروف به قدرت بشسس و یک نیرنگ و دروغ ree)
Spee a Peer ru rer nr en rere ee ern eed
میان «خوب و بده و «خبر و شره ترسیم کرد؛ و همه چیز در یک خلا معلق بیمعنا و نیستانگاری
re ye
نهیلیسم پسامدرن. مبنایی سوفسطایی و تماماً شکگرایانه و رویکردی ویرانگر نسبت به همه اصول و
معيارها ors Peer 0
Op ver Per cee Sey ا ۱۳|
a ne nee) ل er ES See ال Be
VERT ا ا ery ا ل لا ا BO sw ey sre
ae ee aE ede RCTS a Le rare Ten ener
صفحه 11:
صفحه 12:
a
a
i=)
لع لثم ها
1
صفحه 13:
۱ oe ne) lee
بررسی نسبت بیسن مدرنیسم و پُست سس
Te eae ا ا تا
مهکن راست این اس بلی 0201
ed Peeper Caney er 1۱
دارد كه درباره مدرئيسم و مدرنيته لين قرن در
7
که در آن جنبشها و برتریهای سبکی بسیار
چشمگیرتر است و نسبت به قلمروهای دیگر
کمتر بحنبرانگیز است. حّی اگر چنین نباشد.
مورّخان و نظریهپردازان معماری بسیار
1
صفحه 14:
a معماری پست مدرن واکنشی است علیه ری که فردریش استوواسر نقاش معاصر اتریشی آن را
اد خطوط مستفیم " خوانده است .
صفحه 15:
صفحه 16:
۱
7" _معمارآمريكائي از شاگردان سارئین
2 ور لوئى كان 112822 .
صفحه 17:
۱۲ ree
صفحه 18:
صفحه 19:
چهار اصل رابرت ونتوری برای معماری پست مدرن
صفحه 20:
" کتاب " بادگیری از لاس و گاس
3
Learning From Los Vegas
131/7 "در
0 لل yy en Bore pee ا
So ene ل
PO Reet core iN erm
مردم دیکته کردند بلکه » اين سمبلها را
خود مردم طرح كرده و قابسل فهم براى
و ee We
0 و ir eareirw eye
7
em
Venturi/Scott Brown/
Teenour
Lernen von LasVegas
Zur Tkonographiound
Aechitekiursymbollie
dor Geschiifizeraat
صفحه 21:
خانه مادر رابرت ونتوری
در پنسیلوانیا ۱۹۲۲
000 pees eee)
SS eae ene ee ener
نامتقارن است و در عین وحدت » کثرت دارد
در این طرح نمادهایی چون بام شیبدار » قوس
ea ais es een
وجود دارد .
ا ا Beye tere
گوناگون است و تضاد پلان را روی نما نشان
داده است.
«نمای ساختمان نشان دادن ذهنیت یک کردک
از خانه است:
o
صفحه 22:
.نمایتناختمان نشان دادن ذهنیت یک کودک از خانه است
صفحه 23:
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
Da on cy
RO ae ود
صفحه 27:
صفحه 28:
داخل ساختمان دارای فضاهای مختلف و گوناگون است و تضاد پلان را روی نما نشان داده است
صفحه 29:
صفحه 30:
تا
.]اللا الال
HAT
صفحه 31:
ne Howe. --
Philadelphia, Pennsy\vania, USA
‘Bag: Robert Ventori, سا عم موی
صفحه 32:
Charles Jencks ySa jxl>
صفحه 33:
“ كتاب " زبان معمارى يست مدرن
The Post Modern 13
ArchitectureLanguage
جارلز جنكس تاريخ دقيق مرك معمارى مدرن را روز
۵ ژولای ۱۹۷۲ در ساعت ۳۲/۳ بعد از ظهر اعلام کرد
rans) eee 0
مسکونی پروت ایکو در شهر سنت لویسس آمریکا
Jc
الل لت اا
Igoe Housing ,. Louis 1952-55 2
Pruitt
صفحه 34:
OPS ee ee Ere rs One Apr sy ا bere eed osieee i)
ق با اصول مطرح شده در سیام 011 است عدم انطباق با فرهنگ سیاهپوستان
صفحه 35:
صفحه 36:
صفحه 37:
NDS RomratS coe ne teas ce ا ا لات
صفحه 38:
" کتاب " شکست معماری مدرن
صفحه 39:
Charls Moore جارلز مور
Benn OREO ay
t& The Place Of House 4
مانا Meee
Memory & Architecture , 4
2007 بدن خاطره و معطيئدر سلل
تن
صفحه 40:
| ل ا on Cee ge)
صفحه 41:
ا ا 1۱
0 ا ا ا pleated
ستونهای سنگی توسكان و دوريك ويونيك و
0 ا ا ie Ses
صفحه 42:
دو تصوير حجارى
مانند هنرمندا
03
=)
joe
Bl
١
By
2
235
صفحه 43:
107 ۲
= ان : مجسمه . محوطه و خصوصا آب فواره به
0 محوطه و خصوه فواره به صورت یک مجموعه به هم
صفحه 44:
صفحه 45:
صفحه 46:
صفحه 47:
در سال 1917 كتاب " ينج معمار " ۱ در نیویورک کار پنج معمار که در دهه
صفحه 48:
لد ۳ ۶۳۰۲
0 0 ا SS Ban ee ree
ae ne eid
صفحه 49:
پست مدرن سفید (مایکل گربوز)
صفحه 50:
See
صفحه 51:
مایکل کریوز از دهه ۸۰ به سمت
: معماری پست مدرن حرکت کرد
ساختمان دفائر عمومى شهردارى
پرتلند در آمییکا :
الهام europe Perera) ۱
فرهنگی - ورزشی مدرن است .
صفحه 52:
صفحه 53:
صفحه 54:
ریچارد مه یر کماکان خود. ا ۰
: 52
Getty
صفحه 55:
ريجارد مه ير
2
در 14817: هندسه اقليدسى و احجام افلاطونى وجهى غللب
صفحه 56:
صفحه 57:
۱50۱012۱9۱۸۱۱
اه
ساختمان نوم :مرکز اطلاعات جهانگردی در شهر نیو هارمونی آمریکا
صفحه 58:
0
شهر نيو هارمونى آمريكا
صفحه 59:
صفحه 60:
صفحه 61:
فیلیپ جانسون
برج شرک افو تلگرلت
ea ۹
۱ اک
1 Renee eS Per as oye
غیرعملکردی بر بالای برج شرکت تلفن و
تلكراف آمريكاا9١-84 در نيو يورك ءبه
جمع معماران پست مدرن پیوست
| تغيبر موضع داد و با قرار دادن سنتورى
صفحه 62:
فیلیپ جانسون
"1 نبرج شرکت تلفن و تلگراف آمریکا
صفحه 63:
صفحه 64:
صفحه 65:
و جع
بس إسكس ١
صفحه 66:
صفحه 67:
فیلیپ جانسون
2
ل ساختمان. مركزى شركت صفحات )أ
2 2 ل |
اش
ایده طرح ساختمان :برجهای شرکتهای |
Cpe tern ee sere ۱
eer ared tee sect
ترین و شاخص نرین ساختمانها در شهر ۳
های غرب شده اند ۱
صفحه 68:
صفحه 69: